Og det til tross for MQA-DACer må betale en tusenlapp i lisensavgft til BS sin gamle bedrift...Sjøl lomme-DACer som denne har plass til litt MQA:
Edit:
Sist redigert:
Og det til tross for MQA-DACer må betale en tusenlapp i lisensavgft til BS sin gamle bedrift...Sjøl lomme-DACer som denne har plass til litt MQA:
Hvor har du det fra?Og det til tross for MQA-DACer må betale en tusenlapp i lisensavgft til BS sin gamle bedrift...
Det var et stykke ironi, inklusiv overdrivelse. Fritt etter hukommelsen fra ytringer i denne trådenHvor har du det fra?
Hva sikter du til? Jeg forsøker å være veldig nøye med faktainformasjon på Audiophile.no, men kan selvfølgelig aldri være helt sikker på at det ikke forekommer glipper. Har du noen eksempel, eller var det bare vanlig drittslenging?Ca. sånn fakta er på Audiophile.no også ?
Poe's law is an adage of Internet culture stating that, without a clear indicator of the author's intent, it is impossible to create a parody of extreme views such that it cannot be mistaken by some readers for a sincere expression of the views being parodied.
…
As early as 1983, Jerry Schwarz, in a post on Usenet, wrote:
Avoid sarcasm and facetious remarks.
Without the voice inflection and body language of personal communication these are easily misinterpreted. A sideways smile, , has become widely accepted on the net as an indication that "I'm only kidding". If you submit a satiric item without this symbol, no matter how obvious the satire is to you, do not be surprised if people take it seriously.
Takk, skal legge den på nattbordet.
Ja, det tenkte du vel…Jeg trodde et øyeblikk det var tilstrekkelig med tre prikker...
Nu for tiden har det blitt mer vanlig å bruke en type smiley enn ...Hva sikter du til? Jeg forsøker å være veldig nøye med faktainformasjon på Audiophile.no, men kan selvfølgelig aldri være helt sikker på at det ikke forekommer glipper. Har du noen eksempel, eller var det bare vanlig drittslenging?
Men det forekommer også på Audiophile.no at det blir benyttet litt ironi, og da håper jeg at det vanligvis kommer tydelig frem. Som når en Dongle-DAC til 99 USD angivelig har lisenskostnader på en tusenlapp. Da hadde jeg et håp om at det ikke var helt bokstavelig ment. Men den slags kan man selvfølgelig aldri være helt sikker på....
Ok. Men nå er det aktuelle innlegge oppdatert med både "..." og smiley. Helgardering...Nu for tiden er har det blitt mer vanlig å bruke en type smiley enn ...
Tydeligvis første hodetelefon med MQA. Og egentlig symptomatisk at det er en gaming-hodetelefon.
Eksempel?...fra ytringer i denne tråden
Hva er poenget?Eksempel?
Men dette er selvsagt heller ikke DRM...So, in all these instances, how does the MQA sound compared to the Red Book compared to the SACD? Difficult to say. Allow me to explain. First, with MQA discs, all I could compare on the Luxman were the MQA versions versus the SACD versions. This is because, like all current MQA disc players, when you elect to play the non-SACD layer, the player defaults to MQA if it is available, but you cannot access the non-MQA format even if it’s available. You can play the non-MQA version on your non-MQA player. (This is a point of contract between MQA and disc manufacturers, even though many disc manufacturers do not like it. Nor, for that matter, do I.)
Ikke bare våre rettigheter men også artistens der innhold av "skaperverket" blir frarøvet forbrukerne pga. påtvunget mqa enkoding.Denying access to certain content because of contractual requirements, even though the device is capable of playing the content, is a form of DRM. Here the R in DRM obviously stands for both "restrictions" and "rights". It reduces your rights by denying you to listen to regular PCM and restricting you to the mQa versions.
mQa is managing your rights.
What I got:
1. Lindberg is wrong that objections are because of mQa being "closed source" and comparing this to stuff like Dolby. Even if we didn't know how Atmos is encoded, audiophiles could still experience and appreciate that it adds height channels and this could sound more enveloping. A proprietary codec is not a problem as long as it does something good.
2. Lindberg identifies the impulse response as the problem with ADCs. He feels pre-ringing is an issue and that somehow mQa is a solution. Oh boy.
3. Lindberg believes that he has added to a "library" of ADC "fingerprints" that now mQa uses to analyze and fix the sound of recordings. Apparently also believing that this is beneficial to the batch-encoded stuff from the large record labels (with no knowledge of all the ADCs, DSP that could have been used!).
4. Lindberg compares the supposed sophistication of the mQa encoder to YouTube recognition of content (you know, copyrighted songs uploaded to YouTube so they can demonetize), or Shazam! He believes this is how mQa recognizes the "fingerprint" of ADCs. This sounds like new elaboration and the beginnings of some kind of myth... Don't know if BS has used this kind of analogy before?
5. Lindberg refers to the limited number of manufacturers of ADC chips and claims that there are only a couple factories at any one time making them (and AKM had a fire last year)!? So I guess having a system to "correct" the anomaly can be easier or something like that. Huh???
Lots of hand-waving gestures and speaks as if this somehow is coherent. Hard to believe he or anyone would go through the ordeal he claims can be done to optimize the sound using these mQa plugins and stuff... (He has terrible, disrespectful posture BTW for an interview. )
Don't think I'll be buying any more 2L stuff given how unrealistic and simply implausible this sounds. (I actually bought an LP from them a little while back.) I'd certainly be very suspicious of any music coming from 2L as possibly being corrupted by mQa on any streaming service given his performance here.
Tja, ny artikkel derfra.Whathifi er også en vits. Tenker ikke nødvendigvis på MQA nå men deres "forkjærlighet" til absolutt alt som er britisk eller har britisk opphav..
Hvor er opprinnelsen til MQA og tilsvarende Qobus fra?
I tillegg skriver de ikke hvem som "tester" lenger men bare at det er "whathifi" som mener dette.
MQA er også en av sponsorene til Whathifi (jada er mange av de)
Får se hvor mye MQA sponser Whathifi framoverHowever, MQA is still a lossy form of conversion and one that not everyone agrees sounds great. This year when music legend and opinionated audiophile Neil Young removed some of his music from Tidal, he didn’t hold back on his feelings about the format: “Tidal is calling their files of my songs Masters. But Tidal’s MQA files are not my masters... I don’t need or want Tidal’s so-called improvements. I have heard them. They are degraded from my masters. They are manipulated and not our original work." Well, you're entitled to your opinion, Neil.
MQA is not just a controversial codec. It’s a mark of provenance – farm to table music, as it were. To be authenticated, every part of a song's supply chain – from recording and mastering equipment to streaming services and playback devices –requires hardware or software licensed by MQA. This level of control irks some customers, artists and manufacturers; after all, where there's a badge, there tends to be a charge to someone somewhere.
Ultimately it’s the cost that we think will make it difficult for MQA to survive. Hi-res streaming is no longer a luxury product. Unlike video-on-demand, where each provider has some original content, music services all have pretty much the same libraries. So to compete for business, it’s becoming increasingly necessary to add value by offering a higher quality sound. Tidal’s hi-res tier costing £20/$20 per month is now an outlier as big players such as Apple and Amazon have started offering their own hi-res tracks (without MQA) for half the price – essentially, with no added cost over the basic streaming tier cost. Rival Qobuz also offers above CD-quality streams and downloads for less.
MQA's and Tidal's fortunes are currently intertwined. Unfortunately, Tidal's are tied into the wider, somewhat crowded, content subscription landscape where film, TV, music, exercise and news are all vying for a chunk of our monthly wage. And even if Neil Young’s entire back catalogue was available in MQA, it's difficult to envisage how much longer users might be willing to pay £20/$20 a month for access to it. Trouble ahead for MQA? And even Tidal? We shall see.
Slik jeg forstod fremgangsmåten hans benytter han en såkalt emulator plugg på monitorbussen også ved nye mikser. D.v.s. signalet som brukes til referanse/kontrolllytting har MQA filtre og redusert ultraharmonisk innhold. Men det er fortsatt emulert signal som tar mindre resurser enn en full encoding som så vidt vi forstår det også krever authetisering mot en sertifiseringserver for å få en unik ID til den ferdige MQA filen.Trodde nye opptak ble produsert med mqa, men at han bruker mqa-emulator på "gamle" innspillinger...?
Sitat fra artikkelen i What HiFI:Whathifi prøver å spå litt.
The tech endangered list: are these devices and formats the next to go?
“George said, ‘This will change the world.’ He told us it was indestructible, you can’t smash it. Look! And – whack – it broke in half” - Paul McCartneywww.whathifi.com
En annen måte å se det på er at merverdien av en lossy codec for å strømme påstått «forbedret» hirez er fint liten når konkurrentene tilbyr uforfalsket hirez. Da er riktig pris for MQA negativ, dvs at de bør heller gi besparingen for redusert lagringsplass og redusert båndbredde videre til konsument ved å prise seg godt under konkurrentene. Dyrere og dårligere er sjelden en vinneroppskrift over tid.Hovedutfordringen for MQA er ikke pris, men at det nå er rikelig tilgang i markedet på strømmetjenester som tilbyr både Lossless 16/44,1 og HighRes.
Her er det litt vesentlig å skille mellom MQA og TIDAL. Det er TIDAL som styrer prisen på et TIDAL-abonnement, og så vidt jeg husker ble abonnementet TIDAL HiFi introdusert til 200 pr. mnd som et lossless 16/44.1-alternativ før de gjorde MQA tilgjengelig på det samme abonnementet. Og på samme måte er det langt flere faktorer enn MQA som styrer både Tidal sitt utgiftsnivå, og personlige argumenter for- eller mot et abonnement.En annen måte å se det på er at merverdien av en lossy codec for å strømme påstått «forbedret» hirez er fint liten når konkurrentene tilbyr uforfalsket hirez. Da er riktig pris for MQA negativ, dvs at de bør heller gi besparingen for redusert lagringsplass og redusert båndbredde videre til konsument ved å prise seg godt under konkurrentene. Dyrere og dårligere er sjelden en vinneroppskrift over tid.
Jeg er litt nyskjerrig. Hvordan opplever du lydkvaliteten i korte ord mellomHer er det litt vesentlig å skille mellom MQA og TIDAL. Det er TIDAL som styrer prisen på et TIDAL-abonnement, og så vidt jeg husker ble abonnementet TIDAL HiFi introdusert til 200 pr. mnd som et lossless 16/44.1-alternativ før de gjorde MQA tilgjengelig på det samme abonnementet. Og på samme måte er det langt flere faktorer enn MQA som styrer både Tidal sitt utgiftsnivå, og personlige argumenter for- eller mot et abonnement.
Bortsett fra det er jeg jo helt enig i at Lossless 24/96 er å foretrekke fremfor MQA, og at det dermed isolert sett gir grunn til å prise et abonnement som tilbyr MQA som beste HighRes-kvalitet lavere enn et abonnement som tilbyr Lossless 24/96 som beste kvalitet. Og så vil tiden vise hvordan prisingen av TIDAL utvikler seg.
I denne tråden syns jeg egentlig ikke det er så interessant at jeg uttrykker mine personlige opplevelser med de opplistede formatene / oppløsningene Det fører lett til en avsporing av debatten. Men med unntak av DSD har jeg tidligere kommet med uttalelser som rangerer min tidligere opplevelse av de tre på enkelte innspillinger.Jeg er litt nyskjerrig. Hvordan opplever du lydkvaliteten i korte ord mellom
- 16/44 lossless
- 24/96 lossless
- MQA
- DSD 64fs
?
Oki.I denne tråden syns jeg egentlig ikke det er så interessant at jeg uttrykker mine personlige opplevelser med de opplistede formatene / oppløsningene Det fører lett til en avsporing av debatten. Men med unntak av DSD har jeg tidligere kommet med uttalelser som rangerer min tidligere opplevelse av de tre på enkelte innspillinger.
Jeg ser fremdeles ikke helt hva du skal bruke dette til. En av rangeringene finner du få innlegg lenger oppe. Og så går jeg it fra at du ikke er veldig spent på hvordan jeg rangerer 16/44.1 vs 24/96Oki.
Kanskje du har en link til dine tidligere rangeringer, så slipper jeg å lete.
Takk