Hongqi er svaret på spursmålet: "Korleis ville Idi Amin ynskja at elbilen hans såg ut"Rimelig sikker på at Hongqi er svaret på et spørsmål som aldri har blitt stilt @Pink_Panther
Hongqi er svaret på spursmålet: "Korleis ville Idi Amin ynskja at elbilen hans såg ut"Rimelig sikker på at Hongqi er svaret på et spørsmål som aldri har blitt stilt @Pink_Panther
TakkHongqi er svaret på spursmålet: "Korleis ville Idi Amin ynskja at elbilen hans såg ut"
Spørsmålet var vel stor plass? Utseendet betyr ikke så mye...Rimelig sikker på at Hongqi er svaret på et spørsmål som aldri har blitt stilt @Pink_Panther
Saab (?)Den gang fruen var ung og singel og gikk på byen med venninner hadde de en regel om at jo flottere bil, desto større drittsekk. Jeg har ikke spurt om det muligens finnes en interessant historie der, men BMW er ihvertfall helt uaktuelt for henne. Hun har en helt egen kategori fordommer mot hva som befinner seg inni en slik. Men som arkitekt er hun jo opptatt av design, så husets biler bør se bra ut.
Fikk låne en slik når jeg hadde min på verksted for en garantifiks på en sensor i soltaket.Hongqi er kanskje et alternativ. Skal man ha noe større blir de ID-Buzz
ID-Buzz er superkuuuuulHongqi er kanskje et alternativ. Skal man ha noe større blir de ID-Buzz
Rent personlig har jeg et sted rundt negativ forfengelighet. Det er godt mulig at dette smitter over på mine potensielle valg av kjøredoning. Jeg eier et par crocs, men bruken begrenser seg til å gå til og fra grillen på terassen eller ha med som "innesko" på en DNT.hytte (de er også praktiske om man må vade en elv på fjellet).Joda, noen går jo i crocs også å syns det er helt topp, de er jo tross alt oppi "skoa"
Det er vel generelt lurt å velge minste felgdimensjon, det gir laveste dekkostnader og lengst rekkevidde. I våre dager er det gjerne 18"-felg, det holder rikelig. I tillegg sitter du bedre på vinterveiene da disse gjerne et litt smalere enn de gromme 20 -tommerne. Det er en bonus.Broder'n har også en Buzz og er også godt fornøyd med den. Det har vært litt småplukk på den, men det har blitt håndtert av forhandleren.
Den har 220 v uttak, MEN det kommer via 12v batteriet, så det har ikke allverdens kapasitet.
Han har også rigget seg til med mulighet for overnatting.
En ulempe (?) er dekkdimensjon, det er bredere bak enn foran. Og de veier bort 40 kg stykket, så dekkbytte er ikke bare-bare. Velger en 18" felg, så er det samme dimensjonen foran og bak. Snedige greier...
I McKinsey var det lenge en del av dress code at man gikk med hatt. Kulturrevolusjonen traff firmaet da yngre konsulenter på San Fransisco-kontoret rebellerte og nektet å gå med hatt i 1969. Sjokkerende. Men de fortsatte å gå med lange sokker. Det må da være visse grenser. Det gjør de formodentlig fortsatt. Jeg har ihvertfall fortsatt en skuff full av lange sokker fra min tid der.Vi hadde en tid, til min betydelige frustrasjon, en slags dresscode på jobben. Men et år fikk alle i sjappa noen ganske kule joggesko i julegave fra arbeidsgiver. Da begynte folk å gå med disse på jobben og all bets were off som de sier i utlandet. Et stort øyeblikk for mitt vedkommende.
Da jeg jobbet i EDS i Adelaide, South Australia; var det dress code, men det var ”relaxed Friday”; det betød at vi ikke trengte slips om Fredagen!I McKinsey var det lenge en del av dress code at man gikk med hatt. Kulturrevolusjonen traff firmaet da yngre konsulenter på San Fransisco-kontoret rebellerte og nektet å gå med hatt i 1969. Sjokkerende. Men de fortsatte å gå med lange sokker. Det må da være visse grenser. Det gjør de formodentlig fortsatt. Jeg har ihvertfall fortsatt en skuff full av lange sokker fra min tid der.
Flott vogn, og "noe" må man jo finne seg i å betale for å få lempet en skikkelig premium bil inn i garasjen. Litt lengre rekkevidde nå så blir det bra = Moss -- > nord i Trøndelag på én "tank" (for å unngå altfor mye pissing og inntak av hamburgere )Så nå nettopp reklame på FB om nye BMW i5 touring xDrive, starter på 819.900, nærmer seg fort millionen med nødvendig og "unødvendig" ekstrautstyr... Synes BMW har gått over alle støvleskaft med prising nå
Jeg var jo heldig og fikk veldig stor rabatt da jeg handlet. Betalte ca 1,1 mill med alt av utstyr (unntatt karbondetaljer eksternt), vinterdekk og 6 år service inkludert.
Jeg prøvekjørte i4 M50, aldri vært så redd i hele mitt livJeg kjørte min i5 M60 (ikke touring) Trondheim - Bergen i sommer. Det gikk helt fint det. Ladet på Lom og toppet opp litt på Voss (men hadde ikke trengt det). Kunne greit kjørt med et ladestopp. De oppgir rekkevidde på rundt 42 - 45 mil om sommeren, men med min kjørestil og veien Trondheim - Bergen greide jeg over 50 mil. Og det er med den største dekkdimensjonen (21").
Så på en tur på ca 70 mil trenger man en ladestopp. Ikke så ille egentlig. Man kan jo ønske seg mer, men en ladestopp på en tur på 70 mil må man jo uansett regne med.
Jeg var jo heldig og fikk veldig stor rabatt da jeg handlet. Betalte ca 1,1 mill med alt av utstyr (unntatt karbondetaljer eksternt), vinterdekk og 6 år service inkludert.
Så nå nettopp reklame på FB om nye BMW i5 touring xDrive, starter på 819.900, nærmer seg fort millionen med nødvendig og "unødvendig" ekstrautstyr... Synes BMW har gått over alle støvleskaft med prising nå
Jeg trenger nok ikke 500Hk for å kjøre til butikkenJa, du skal være forsiktig med gasspedalen, men 3,8 sek 0-100 er jo ikke veldig spesielt i dag. I sport-modus der man strammer opp både fjæring og styring er den utrolig grei å kjøre selv med en vekt på 2,5 tonn (med fører). 4-hjulstyringen på i5 hjelper jo også godt.
Den går jo 0-200 på rundt 12 sek. Det er jo ganske greit for en vanlig familiebil.
Med slik kjøring går den nok ikke 50 mil på en lading nei.
Nesten som min kamerat som kjøpte seg en Ducati, gjør 160 km/h eller noe slikt, på andregiret og en lett vridning av høyrearmen så ryker lappeni5 M60 har 600 hk i boost modus. Rundt 580 ellers. Praktisk ved fletting inn på veier der trafikken går fort ellers ikke. Kan jo brukes ved forbikjøringer, men da er du plutselig oppe i 150 km/t før du vet ordet av det, og det er ikke helt lurt.
Ja, det er jo et åpenbart problem. Det jeg har merket er at jeg gasser på for å komme foran en bil ved fletting inn på raskere vei heller enn å bremse og legge meg inn bak som jeg gjorde før.Det er vel lett å tilegne seg en mye mere aggressiv kjørestil med så mye krefter?
Det trenger vel ikke være sånn, det er vel bare å bremse?Ja, det er jo et åpenbart problem. Det jeg har merket er at jeg gasser på for å komme foran en bil ved fletting inn på raskere vei heller enn å bremse og legge meg inn bak som jeg gjorde før.
Man kan selvsagt bremse, men scenariet er f eks at man kommer inn i akselerasjonsfeltet og oppdager at man ligger ved siden av et 25 m langt modulvogntog. Da foretrekker jeg ofte å legge meg inn noen billengder foran vogntoget. Tryggest slik.Det trenger vel ikke være sånn, det er vel bare å bremse?
Nei, selvfølgelig ikke, men det er den ene måten jeg har merket en endring i min kjøring. Egentlig har alltid mitt instinkt vært å gi gass i en slik situasjon, men jeg har ikke hatt en bil jeg kunne gjøre det i før. Og som @Asbjørn skriver over er det noen ganger det naturlige å gjøre.Det trenger vel ikke være sånn, det er vel bare å bremse?
Og det er noe vogntogsjåfører setter pris på; en rakett som dukker opp fra intet på høyre siden. Dette i følge familiens vogntogsjåfør.Man kan selvsagt bremse, men scenariet er f eks at man kommer inn i akselerasjonsfeltet og oppdager at man ligger ved siden av et 25 m langt modulvogntog. Da foretrekker jeg ofte å legge meg inn noen billengder foran vogntoget. Tryggest slik.
Nja, kanskje. De fleste sportsyklene til Ducati gjør +- 100 kmt på 1.e giret, og der ligger mye av grunnen til at de kommer ned mot 3 sekunder eller under.Sidenote: Jeg tror kanskje den Ducati´en er raskere 0 - 100km/h enn hva Verstappen greier i sin RB19?
En mill for en basically m5 ( kjappeste produsert? ) er vel egentlig billig? Som otare harnå virker det som BMW har bygget ny fabrikk for hver bilmodell de introduserer, er dette med på å drive opp prisen?
Jeg synes personlig en mill for en 5 serie er dyrt nå
Well BMW i5 xDrive40 Touring starter på 764.000 ....