og TH som du ser på virker jo til å ha godt med dokumentasjon med mange som har laget det. SLOB er en annet prinsipp som jeg også syntes er spennende, men her er det veldig lite info å finne så her må man kanskje forberede seg på å eksperimentere litt mer selv. Det som er spennende med SLOB til en LA løsning er jo hvis man kunne lage selve "slot'en" omtrent på samme høyde som LA'ene. Men jeg aner ikke hvor høyt opp i frekvens de kan spille, og om det avhenger av elementer eller hva som vil sette begrensninger. Nelson Pass har dokumentert ett prosjekt hvor han har laget dette (
http://www.firstwatt.com/pdf/art_slob.pdf), men jeg fikk flere spørsmål enn svar etter å ha lest det
Men basstårn med enten lukkede kabinetter eller bassreflex er kanskje det tryggeste og mest "safe" å lage? Jeg tenker at det å velge en bass/sub løsning med elementer som kan spille opp til over 500Hz kan være en god ide ifm fremtidig bruk tilfelle en vil prøve seg med horn i mellomtone og diskant i fremtiden. For så å dele aktivt med en dsp
Har lastet ned både WinISD og Unibox og simulert både lukkede og bassrefleks kabinetter med forskjellige elementer. Startet med 12", gikk så opp til 15" og er nå på disse som jeg fikk troen på
Faital Pro 18XL1800 - Högtalarelement för infrasub 3200W / 95dB - supersonic. Disse har høy følsomhet, ser ut til å kunne spille både dypt (ihvertfall i bassrefleks) og ett stykke opp i frekvens. Men de koster...
Dette var kanskje svar på mere enn du spurte om, men her er mange tanker som svirrer rundt i toppen om dagen