fordi da selger PQ mere rør og deler.....Skjønner ikke hvorfor de skal ha et 6SN7 til å drive et ECC99 rør som igjen trafokobles.
Her kunne de lett droppet det første røret. ECC99 røret gir mer enn nok gain for en linjetrafo.
För att det låter bättre?Skjønner ikke hvorfor de skal ha et 6SN7 til å drive et ECC99 rør som igjen trafokobles.
Her kunne de lett droppet det første røret. ECC99 røret gir mer enn nok gain for en linjetrafo.
Hei "sjokolade 7".Det er sikkert blitt spurt før men jeg prøve igjen..
Vet dere om det er noe nevneverdig forskjell på dac kitene og de fabrikkproduserte versjonene? Jeg leste ett sted av en som hadde hatt begge deler og han mente at til og med toppmodellen av kitene ikke var noe særlig bedre en den mest primitive av fabrikkmodellene. Jeg lurer dog på om han siktet til det at de fleste kitene er designet rundt den opprinnelige fabrikk lagde dac 1.1(?)
Jeg lurer også på å kjøpe ett av effektforsterkerkitene, muligens L4. Noen som har noe erfaring med dem? Jeg lurte på hvilke av kitene som tilsvarte an p2.
Flott bilde! Har du gjort deg opp noen mening om de grønne kondisene?Har fått satt på Pearl Tube Coolers på Shuguang EL34B-rørene i L4i forsterkeren. Det blir skikkelig varmt i lufta rundt rørene så jeg tror faktisk de virker etter hensikten. Jeg tviler imidlertid sterkt på at de har en positiv effekt på levetiden hvis jeg har lokket på. De trenger kjølig luft for å fungere. Jeg kan med andre ord anbefale Tube Coolers for forsterkere med utvendige rør. Ellers tror jeg det er best å styre unna. For min egen del så har jeg lokket av stort sett hele tiden uansett for lengst mulig levetid på kondensatorer etc. og de er egentlige ganske stilige å se på. Litt Fritz Lang - Metropolis....
Hei igjen, Kjell! Hvordan klarer laveffekt 2A3 seg når de driver ProAc, i grunn? Jeg ville jo i utgangspunktet tro det blir litt pinglete, eller? Du har ikke et par Klipsch på lur i fall rabulisten våkner en og annen kveld?Hei! Jeg har gått tilbake til mitt gamle medlemskap her på Sentralen og fortsetter etter et par år borte med kjellben som "nickname". Jeg forstår ikke hvorfor jeg opprettet et nytt medlemskap med "Palle" som "nickname", men det får så være. Noen av dere vet da hvem jeg er. Er fortsatt en svoren Audio Note.UK-fan, og kommer til å være det til evig tid.
Mvh Kjell "Palle" Benonisen
Hei igjen, Kjell! Hvordan klarer laveffekt 2A3 seg når de driver ProAc, i grunn? Jeg ville jo i utgangspunktet tro det blir litt pinglete, eller? Du har ikke et par Klipsch på lur i fall rabulisten våkner en og annen kveld?Hei! Jeg har gått tilbake til mitt gamle medlemskap her på Sentralen og fortsetter etter et par år borte med kjellben som "nickname". Jeg forstår ikke hvorfor jeg opprettet et nytt medlemskap med "Palle" som "nickname", men det får så være. Noen av dere vet da hvem jeg er. Er fortsatt en svoren Audio Note.UK-fan, og kommer til å være det til evig tid.
Mvh Kjell "Palle" Benonisen
Mvh
Håkon Rognlien
AN-E er ikke spesielt kritisk på romstørrelse. De liker seg inn mot hjørner, og har en såvidt behagelig spredningskarakteristikk og frekvenskurve, at de oppleves som om de lader rommet relativt lite. Rett nok kan de skape stående bølger i enkeltfrekvenser nedover i bassområdet, men til tross for dette har jeg hørt strålende resultater med AN-E helt ned under 15 m2 rom med normal takhøyde.Må innrømme jeg siklet en del både på M2'en din og Vindicatoren når dette var til salgs, men jeg var mitt i husbygging så det ble ikke prioritert med mer hifi oppgradering ( og jeg var/er jo også meget fornøyd med oppsettet mitt fra før av ). Hyggelig at du skal prøve deg med AN hele veien noe jeg kan anbefale på det varmeste. Jeg er selv en svoren AN UK fan og minuset med å bli så glad i ett merke er at jeg personlig har blitt meget inaktiv på forumet da jeg ikke blir fristet av så mye lenger og bare nyter musikken.
Hvor stort rom har du tenkt å ha AN-E i ? Selv valgte jeg J-Spe da rommet med AN anlegget i kun er 20 kvm ( 4x5m), og det låter fortreffelig
Hei GisleB. Skal selge huset mitt og få meg leilighet nærmere jobben, så jeg vet ikke hvor stor stuen blir ennå, men som Andy og Peter sier, så passer E'en innen for 18 til 60 kvadratmeter og da har jeg god margin og gå på. Har hørt E'en på godt under 20 kvadrat og de spilte helt fortreffelig, noe også Håkon bekrefter her.Må innrømme jeg siklet en del både på M2'en din og Vindicatoren når dette var til salgs, men jeg var mitt i husbygging så det ble ikke prioritert med mer hifi oppgradering ( og jeg var/er jo også meget fornøyd med oppsettet mitt fra før av ). Hyggelig at du skal prøve deg med AN hele veien noe jeg kan anbefale på det varmeste. Jeg er selv en svoren AN UK fan og minuset med å bli så glad i ett merke er at jeg personlig har blitt meget inaktiv på forumet da jeg ikke blir fristet av så mye lenger og bare nyter musikken.
Hvor stort rom har du tenkt å ha AN-E i ? Selv valgte jeg J-Spe da rommet med AN anlegget i kun er 20 kvm ( 4x5m), og det låter fortreffelig
Ta en telefon til Audiocompaniet, og spør om ikke de kan sette opp et slikt anlegg du kan lytte til. Tror de har dette på lager, faktisk. OTO SE + AN-K er helt hånd i hanske. I et ikke for stort rom låter det bent fram magisk.Jeg har iallfall et spørsmål om fabrikkbygd Audio Note. Jeg er litt forført av Audio Note og har lenge hatt lyst til å høre/eie et rent AN anlegg. Mitt kjøkkenanlegg består nå av AN CD-3, høyttalerne er AN-K. Forsterkeriet er Conrad-Johnson PF-2 og Premier 11A men jeg har veldig lyst til å forsøke en integrert AN. Størrelsen på boksene betyr noe, slik at det eneste forsterkeralternativet fra AN er Oto SE. Den skal angivelig passe godt til AN-K. En brukt Oto har ikke vært å se her på sentralen noen gang (?) Jeg kunne bestille en helt ny, men ville gjerne vite/tro litt sikrere på at det ville være en forbedring på forhånd? Jeg har hatt CJ i mange år og setter veldig pris på det også (romantiker som jeg er). Råd og meninger?
Jeg har solgt to stykk OTO SE på sentralen. Men at de er ofte til salgs blir å ta i!Jeg har iallfall et spørsmål om fabrikkbygd Audio Note. Jeg er litt forført av Audio Note og har lenge hatt lyst til å høre/eie et rent AN anlegg. Mitt kjøkkenanlegg består nå av AN CD-3, høyttalerne er AN-K. Forsterkeriet er Conrad-Johnson PF-2 og Premier 11A men jeg har veldig lyst til å forsøke en integrert AN. Størrelsen på boksene betyr noe, slik at det eneste forsterkeralternativet fra AN er Oto SE. Den skal angivelig passe godt til AN-K. En brukt Oto har ikke vært å se her på sentralen noen gang (?) Jeg kunne bestille en helt ny, men ville gjerne vite/tro litt sikrere på at det ville være en forbedring på forhånd? Jeg har hatt CJ i mange år og setter veldig pris på det også (romantiker som jeg er). Råd og meninger?
Hei "oseanna". Kjøp en AN OTO SE du, så kommer du til og bli en enda større romantiker, det kan jeg garantere deg. Undertegnede tar det hele og fulle ansvaret! CJ er sikkert veldig bra forsterkere, men når hele greiene blir Audio Note, så skjer det noe magisk. Og EL84-røret som OTO SE har i utgangen har i mange tiår vært kjent for og være et svært varmt og musikalsk rør. Og med EL84 i et Audio Note kabinett, hva skal en si? Gjør hva du kan for og få tak i en OTO SE!!! Er en romantiker musikalsk sett selv, så jeg vet meget godt hva du snakker om. Og som sagt, med resten av Audio Note komponentene du har, så kan ikke kombinasjonen bli bedre. Som jeg har sagt så mange ganger før, så blir en ikke så imponert av og høre Audio Note, men det er noe med lyden en ikke kan sette ord på. En bare gliser bredt, og vet at alt stemmer. Lykke til!Jeg har iallfall et spørsmål om fabrikkbygd Audio Note. Jeg er litt forført av Audio Note og har lenge hatt lyst til å høre/eie et rent AN anlegg. Mitt kjøkkenanlegg består nå av AN CD-3, høyttalerne er AN-K. Forsterkeriet er Conrad-Johnson PF-2 og Premier 11A men jeg har veldig lyst til å forsøke en integrert AN. Størrelsen på boksene betyr noe, slik at det eneste forsterkeralternativet fra AN er Oto SE. Den skal angivelig passe godt til AN-K. En brukt Oto har ikke vært å se her på sentralen noen gang (?) Jeg kunne bestille en helt ny, men ville gjerne vite/tro litt sikrere på at det ville være en forbedring på forhånd? Jeg har hatt CJ i mange år og setter veldig pris på det også (romantiker som jeg er). Råd og meninger?
Hej!Jeg har iallfall et spørsmål om fabrikkbygd Audio Note. Jeg er litt forført av Audio Note og har lenge hatt lyst til å høre/eie et rent AN anlegg. Mitt kjøkkenanlegg består nå av AN CD-3, høyttalerne er AN-K. Forsterkeriet er Conrad-Johnson PF-2 og Premier 11A men jeg har veldig lyst til å forsøke en integrert AN. Størrelsen på boksene betyr noe, slik at det eneste forsterkeralternativet fra AN er Oto SE. Den skal angivelig passe godt til AN-K. En brukt Oto har ikke vært å se her på sentralen noen gang (?) Jeg kunne bestille en helt ny, men ville gjerne vite/tro litt sikrere på at det ville være en forbedring på forhånd? Jeg har hatt CJ i mange år og setter veldig pris på det også (romantiker som jeg er). Råd og meninger?
Har en L4i i standardutgave (nesten) og det kunne vært interessant å høre litt mer om hvilke modifikasjoner som du mener bør gjøres for å få best mulig lyd.Men för att få ett kit het perfekt krävs en del erfarenhet.
Takk for svar, Rune S! Ja, bor i Oslo, så da skal jeg dra opp til Bryn for å høre AN E! Godt tips! (Så får jeg håpe de synes det er greit å ha en til prøvelytt som egentlig er på utkikk etter brukt ...)Patro,jeg syns AN E er veldig gode med tanke på klassisk,og det å spille åpent og bredbåndet på lavt volum.Men de gjør også alt annet bra syns jeg,veldig allround,og viss man passer på hva man setter foran i kjeden så dras fokuset mot musikken og ikke analyse av lyd.
Viss du bor i Oslo som det står under nicket ditt så vil jeg tro du har mange muligheter til å få hørt diverse AN høytalere i området,og ivertfall hos Audiocompaniet/Akustisk Byrå.
Det dukker også opp AN høyttalere innimellom på brukten.
Hej VB.Har en L4i i standardutgave (nesten) og det kunne vært interessant å høre litt mer om hvilke modifikasjoner som du mener bør gjøres for å få best mulig lyd.Men för att få ett kit het perfekt krävs en del erfarenhet.
Mvh VB
Må si en Audio Note Japan Souga 2A3 står høyt på ønskelisten hos meg, ja.Ashizawa Masaki som snakker litt om veien mot målet.
..og mr Kondo som snakker om Ongaku. Audio Note Ongaku Article by Hiroyasu Kondo, Audio Note Japan Sound Practices Magazine Online
Det er interresant hvordan de snakker om bruken av sølv.
Greit å ha noen drømmer..
Takk for et godt og fyldig svar. Dette skal jeg absolutt ta med meg videre. Her var det mange verdifulle tips for alle oss som har L4(i).
Vennlig hilsen
Vidar
Så er spørsmålet om man alltid skal tro selgeren. Men interresant er det definitivt.Apropo black gate, i det intervjuet som er postet lengre opp av Peter Qvortrup sier han at han jobber med en erstattning til BG som visst skal være bedre.
Tror nog att dom kommer bli väldigt bra. Men frågan är hur lång tid det tar. Och billigt kommer det defenitivt inte bli!Apropo black gate, i det intervjuet som er postet lengre opp av Peter Qvortrup sier han at han jobber med en erstattning til BG som visst skal være bedre.