Ref Phono 3 og Ref 6. Nice
Vedlegg
-
94 KB Visninger: 1.101
Hei.Hvem foretar rep og overhaling av AR på østlandet? Har en volumknapp på LS 25 som jeg ikke får skrudd helt ned til 0. Kommer fortsatt lyd fra venstre ht.
Ja litt hysteriske priser og dermed blir dette litt kostbart om man tenker kjøpe nye produkter fra ARC.Liker ikke designet på nye Audio Research. Dessuten begynner prisene å bli vel hysteriske...
Se min tråd om Trafomatic vs Arc.hei igjen ARC venner
Jeg har anskaffet meg et par arc produkter (vt 100 III og ls 26) som jeg er veldig fornøyd med
Men det jeg egentlig lurer på er hvordan Ph 5 vil være sammen med rega p5? blir det overkill? (kan hende jeg burde spurt i en vinyl tråd men prøver her)
håper på svar?
legger ved et bilde for tråden skyld og(tatt med tlf så ja..)
markusen
Vis vedlegget 368370
Er enig i at det nye designet ikke er noe bra, spesielt når det kommer til REF produktene. Ser simpelt ut etter min mening....Liker ikke designet på nye Audio Research. Dessuten begynner prisene å bli vel hysteriske...
overkill i forhold til min rega p5?Overkill?? Ph-5 er en praktfull RIAA.
Starter ny analog/vinyltråd alt kan diskuteres.takk for svar skal sjekke det ut. hva heter tråden din?
Ja med ARC trår du ikke feil.Synd at nyinnkjøp skal bli så fryktelig kostbart.Har siklet på Ref.3 det nye riaa men må nok melde pass pga. pris.Men jeg tror jeg harahh fant den nå :-D
skal kose meg med å lese den.
takk for det låter fryktelig bra det ARC greiene, spesielt 3D/dybden filingen!
markusen
Mener du da SE utgavene og GS serien? Hva er kilden til disse opplysningene? Importøren Mono?Har akkurat fått bekreff at de nye ARC fosterkere kan bli skadet ved brukt ac de KT- 120. Også VT og VM serie. Transformatorene blir ødelagt etter en relativ kort periode.
Importøren Sartre-audio , Valencia , EspañaMener du da SE utgavene og GS serien? Hva er kilden til disse opplysningene? Importøren Mono?Har akkurat fått bekreff at de nye ARC fosterkere kan bli skadet ved brukt ac de KT- 120. Også VT og VM serie. Transformatorene blir ødelagt etter en relativ kort periode.
mvh
Ok. Hvilke forsterkere var det snakk om? SE versjonene og GS?Importøren Sartre-audio , Valencia , EspañaMener du da SE utgavene og GS serien? Hva er kilden til disse opplysningene? Importøren Mono?Har akkurat fått bekreff at de nye ARC fosterkere kan bli skadet ved brukt ac de KT- 120. Også VT og VM serie. Transformatorene blir ødelagt etter en relativ kort periode.
mvh
Kan ikke forstå at en ikke kan bruke KT120 rør på nyere ARC forsterkere da disse er bygget for å bruke disse rørene. Har heller ikke hørt om noen problemer med å bruke KT120 i eldre forsterkere i VT og VM serien, selv om disse ikke er ment å bruke disse rørene. Derimot REF210 og REF610 må bygges om for å bruke KT120. En skal heller ikke bruke KT120 i strømforsyningene i REF serien, her må en bruke 6550.Har akkurat fått bekreff at de nye ARC fosterkere kan bli skadet ved brukt ac de KT- 120. Også VT og VM serie. Transformatorene blir ødelagt etter en relativ kort periode.
Her er det kommet frem viktig info fra Hans/ARC, men det må spesifiseres da det bl.a. er laget nyere utgaver av VS serien som er spesifisert med bruk av KT120 rør. Dette gjelder også REF210 som på slutten ble solgt med KT120. Så har vi de forsterkerene, slik som mine REF210 som er oppgradert på fabrikken til å bruke KT120.Har lest brevet igjen og det er VM og VS serier som får problemer ved brukt av KT - 120.
Ref 210 har 6550C rør men KT-120 kan brukes.
Asunto: | RE: REFERENCE 210 Nº 98003303 |
---|---|
Fecha: | Fri, 18 Mar 2016 17:27:48 +0000 |
De: | Service <service@audioresearch.com> |
Para: | e.martinez-sarte-audio <e.martinez@sarte-audio.com> |
Og så viser det seg at det fungerer utmerket med en stereokabel. Praktisk!Mitt spørsmål blir da; kan jeg bruke en stereokabel og ikke mono til dette.
Det er ingen problem. Har byttet selv på mine Transparent kabler. Du trenger 20A IEC apparatkontakt. Det finnes mange av denne typen på Ebay i ulike prisklasser...Jeg har nå fått de Audio Research monoblokker VM-220. De har den type strømkabler ingang med tre horisontale stick. Er det mulig å kjøpe bare de kontaktene og montere dem i mine Nordost Vishnu som har 3 vertikale stikks ?
Takk for info.Det er ingen problem. Har byttet selv på mine Transparent kabler. Du trenger 20A IEC apparatkontakt. Det finnes mange av denne typen på Ebay i ulike prisklasser...Jeg har nå fått de Audio Research monoblokker VM-220. De har den type strømkabler ingang med tre horisontale stick. Er det mulig å kjøpe bare de kontaktene og montere dem i mine Nordost Vishnu som har 3 vertikale stikks ?
Mener Nordost benyttet kontakter fra Wattgate på Vishnu og Shiva.
mvh
Jeg har brukt Wattgate. 20 A er en del dyrere enn std IEC, så synes Furutech blir for kostbart.Takk for info.Det er ingen problem. Har byttet selv på mine Transparent kabler. Du trenger 20A IEC apparatkontakt. Det finnes mange av denne typen på Ebay i ulike prisklasser...Jeg har nå fått de Audio Research monoblokker VM-220. De har den type strømkabler ingang med tre horisontale stick. Er det mulig å kjøpe bare de kontaktene og montere dem i mine Nordost Vishnu som har 3 vertikale stikks ?
Mener Nordost benyttet kontakter fra Wattgate på Vishnu og Shiva.
mvh
Det stemmer, alle mine Vishnu har Wattgate , unntak en som har akkutat en 20A IEC som jeg har koblert i en Isotek Sigma med samme inngang ( apparatt kontakt var opprinelig i en Isotek Optimun før den ble skiftet ). Jeg hadde glemt dette.
Så nå må jeg skaffe meg to 20A IEC kontakter og montere dem i de Vishnu'ene. Anbefales Furutech/Wattgate/andre/det blir ikke så viktig ?
Takk på forhånd.