Dazed
Æresmedlem
OK. Jeg er "kabelskeptiker" i det at jeg ikke tror filla på mye av det mange av produsentene påstår i hytt og gevær i markedsføringen sin. ...MEN at det kan være hørbare forskjeller på kabler, er jeg sikker på. I alle fall når de er konstruert på måter som kan trigge en gitt (uønsket) oppførsel i tilkoblet utstyr. Det burde være fokus på å bruke kabler som er kompatible med forsterkeri og høyttalere, og ikke på at kablene skal være dyre nok. (Jfr. den gamle tommelfingerregelen om at kablene bør koste f.eks. 1/10 av hele anlegget.)Lyngen skrev:RoDa svarte .Dazed skrev:Definér "kabelskeptiker".Lyngen skrev:Kabelskeptikere tar feil
Hvis man bruker kabler som er kompatible med utstyret, og altså ikke har noen elektriske egenskaper på grensen av eller utenfor den spec-en utstyret er designet for, og hvis tverrsnitt og terminering er bra nok, DA tror jeg alle kabler (for analoge signaler) vil låte likt (nok).
OG, jeg tror at man kan konstruere kabler som gir absolutt alle ønskede og uønskede egenskaper sammen med hva som helst av utstyr for noen hundrelapper for et typisk høyttalerkabel-sett, og er derfor særdeles skeptisk til firmaer som forsvarer prisen på kabler til mange titusener av kroner.
Det er min definisjon av "kabelskeptiker".
...Forøvrig er litt sunn skepsis alltid bra.