blindtest

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Siden hifi-valg går i hytt og pine, og folk beskriver totalt ulike opplevelser fra identiske komponenter; og siden det knapt finnes to anlegg som er likt oppsatt; og siden det er tvilsomt om det finnes to like lytterom; og siden det er garantert at det ikke finnes to personer med samme hørsel og lytterbakgrunn; og siden det er fullstendig sikkert at det ikke finnes to personer med identiske hifi-fordommer ...

... trekk din egen slutning.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    vredensgnag skrev:
    Driter deg ikke ut, RoDa. Jeg bare konstaterer at du begår feilslutninger, og det har du ofte gjort.
    Frekke faen! :D

Du har bestemt deg på forhånd om at det må være forskjeller.
    Nope, tvert imot!

I sin tid ville du ha folk til å bevise at abx-tester hadde noe for seg, innen du var villig til å gjennomføre en selv - når det måtte være den enkleste ting i verden for deg selv å konstatere forskjellene.
    Poenget har hele tiden vært at abx ikke klarer å detektere forskjeller selv du og andre skeptikere tror på.

Deretter har du brukt mye energi på å så tvil om abx-tester, det må være fordi disse er spesielt uegnet innen HiFi. (Altså ikke audio, men hifi.)
    Overdriv med måte er du snill ;)
    Jeg slenger litt piss om abx når jeg gidder, og det er ikke noe jeg bryr meg sterkt om.

Så latterliggjorde du noen eksempler jeg viste fra Stereo Review (tror det var hva bladet het), der folk hadde vansker med å høre forskjell på forsterkere. (En meget omstendelig gjennomført test der lytterne fikk alle muligheter til å virkelig skjelne mellom dem.)
    Sett hadde de toppskåre - usett var de på bærtur.
    Jupp, og det er fortsatt for meg et poeng som forteller noe om hvor krevende abx er, og hva det krever av de som deltar.
    Selv ikke du lever etter abx-en som ledestjerne og det er kanskje fordi det ikke er det ultimate bevis?

Og nå kommer du med disse. Og feilslutningen er at du har bestemt deg for at det må være forskjell.
    Korrekt, og jeg mistenker at flere er enige i at det som står "same" på her er tydelige forskjeller på.
    Bare ikke når det abx-es :D

Og du trekker likevel ikke den påvisbart klokeste slutningen: at menneskelig hørsel og vurderingsevne ikke er et hyperkalibrert måleapparat, og at mange faktorer påvirker en oppfatning, ikke minst fordommer.
    Igjen, frekke faen! :D

Jeg trekker slutningen at abx ikke klarer å detektere alle hørbare forskjeller!
    Tipper at du kan være enig i at ukomprimert musikk er mulig å høre forskjell på kontra minidisc-komprimert?

===

Jeg kan ikke huske om jeg har lest noen av dine hifi-artikler, så jeg kan ikke si om du skriver stort om forskjeller på komponenter og sammenligninger, etc. Så dette gjelder ikke deg, men hifi-skriverier generelt.
    Det beskrives mikronsmå forskjeller, oppsnappet med nåsammenligning i forhold til et minne av en lydopplevelse i et annet lytterom i et annet land i et annet år - klart at når "vitenskapen" er på det nivået blir det litt vanskelig å ta virkeligheten inn over seg.
    Du trekker nok dette litt langt i forhold til realitetene i de fleste omtaler.
    For min egen del var/er det nødvendig å ha komponenter som sammenlignes samtidig i huset, og det var/er nødvendig å kun bytte en komponent i oppsettet i gangen.
    Avvik fra dette gjør sammenligningen mindre pålitelig.

Hovedkomponenten i uenigheten går på at jeg mener disse opplevde forskjellene er hørbare, og det er jeg så overbevist om at selv ikke en abx som forteller det motsatte kan vippe den overbevisningen.
    Derfor er jeg kritisk til abx som det ultimate bevis.
    At det gjør mine opplevelser til unyttige eventyr for deg med flere, får så være.
    Det er min realitet, og sånn er det bare. ;)

R

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    OMF skrev:
    RoDa skrev:
    OMF skrev:
    RoDa skrev:
    ABX kødder det så til at du ikke treffer 100% på forskjellen på disse to:
    Det illustrerer kanskje at hørselen ikke er like pålitelig som enkelte synes å tro.....

Mvh
    OMF
    Så du mener fette alvorlig at disse kan det være vanskelig å høre forskjell på?

R
    Vel - jeg synes ved mildt sagt det er litt snodig å bruke tester hvor man faktisk påviser forskjeller både mellom de høytalerne, 7% THD og faktisk også 3% THD som argument mot ABX.

At det ikke er 100% betyr jo ikke noe annet enn at noen har glippet konsentrasjonen under ett forsøk, trykket feil, eller noe annet.....

Så - i mine øyne er linken din et forsvar for ABX, ikke et angrep....men så ser vi kanskje forskjellig på verden....

Mvh
    OMF
    Hehe, og du snakker om at Canales og Co justerer kartet i etterkant? ;D

Glippet i konsentrasjonen?
    De klarte å bomme på uforvrengt og 7% THD...... fordi de abx-et... ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ayaboh skrev:
    PS: Kanskje også en ide at dere begynner å menge dere med teknotaliban borte hos Hydrogen?
    Liker man å diskutere så er det ikke like gøy å stryke hverandre medhårs i samlet flokk.
    Litt mer action og muligherer til å provosere her på HFS. ;)

Synes du det er rart at etter inntoget av skeptikerne her på HFS så dreier forumet seg mer om vin, kjøtt og brødbakst (!!) enn hifi? :D
    Det er grenser for hvor lenge man gidder å pisse i motvind.

R

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.401
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    RoDa skrev:
    OMF skrev:
    RoDa skrev:
    OMF skrev:
    RoDa skrev:
    Det illustrerer kanskje at hørselen ikke er like pålitelig som enkelte synes å tro.....

Mvh
    OMF

R
    Vel - jeg synes ved mildt sagt det er litt snodig å bruke tester hvor man faktisk påviser forskjeller både mellom de høytalerne, 7% THD og faktisk også 3% THD som argument mot ABX.

At det ikke er 100% betyr jo ikke noe annet enn at noen har glippet konsentrasjonen under ett forsøk, trykket feil, eller noe annet.....

Så - i mine øyne er linken din et forsvar for ABX, ikke et angrep....men så ser vi kanskje forskjellig på verden....

Mvh
    OMF

Nei - både høytalerene, 7% og 3% ble bevist forskjell vha ABX i linkene du oppgav.

Altså i eksemplene du bruker for å diskreditere ABX, har man "vitenskapelig" bevist forskjell....

Mvh
    OMF

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Det er vel dere som har gjennomført blindtesten, som roter med abx og blindtesten i denne tråden?

Har man ti forskjellige kabler, så har man jo også åtte ganger så stor mulighet til å høre en evt. forskjell på kablene?

Det var kun to kabler som var med i blindtesten, nemlig Nordost og Kimber, og feilmarginene vil da også bli ytterst få!

Dere vet jo at det er kun to kabler med i testen, men øker man til for eksempel ti kabel typer, så skal det veldig mye til, for at alle disse kablene låter helt likt, for det er vel det dere fant ut, at de låt helt likt!

V

vredensgnag

Gjest
    Blindtest

Her trekker du enda en feilslutning.

Det er du som må bevise at du hører slike gevaldige forskjeller, som får deg til å smette kabelløftere inn under dine ht-ledninger, for eksempel.

Jeg har et avslappet forhold til hva jeg lytter til, men merker at jeg er ganske god på å høre når innspillingene er dårlige, det holder for meg.
    Selv finner jeg det ikke naturnødvendig å innta den holdningen at noe er dårlig, av prinsipp, bare fordi det ikke er opplest og vedtatt som bra i hifi-kirken.

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    OMF skrev:
    RoDa skrev:
    OMF skrev:
    RoDa skrev:
    OMF skrev:
    RoDa skrev:

Mvh
    OMF

R

Mvh
    OMF

Nei - både høytalerene, 7% og 3% ble bevist forskjell vha ABX i linkene du oppgav.

Altså i eksemplene du bruker for å diskreditere ABX, har man "vitenskapelig" bevist forskjell....

Mvh
    OMF
    Man har vitenskapelig bevist at det er forskjell på dem, ja.
    Noe man sannsynligvis ikke trengte å bruke abx til?

Samtidig viser tallmaterialet at de ikke hadde 100% rett på 3% og 7% THD i forhold til et uforvrengt signal.
    Det prøver du å feie vekk som ukonsentrerte deltakere, eller feiltrykkende deltakere.
    Jeg derimot (beviselig ikke den smarteste TM) mener det viser hvor vanskelig en abx er og hvor mye det kødder med hodet ditt når sånne store forskjeller kan glippe gjennom.

R

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    f skrev:
    Det er vel dere som har gjennomført blindtesten, som roter med abx og blindtesten i denne tråden?

Har man ti forskjellige kabler, så har man jo også åtte ganger så stor mulighet til å høre en evt. forskjell på kablene?

Det var kun to kabler som var med i blindtesten, nemlig Nordost og Kimber, og feilmarginene vil da også bli ytterst få!

Dere vet jo at det er kun to kabler med i testen, men øker man til for eksempel ti kabel typer, så skal det veldig mye til, for at alle disse kablene liker helt likt, for det er vel det dere fant ut, at de låt helt likt!

kan ikke du arrangere en blindtest i det formatet du ønsker, få inn en nøytral observatør, og stille opp selv om lyttekanin?

så kan dere legge ut resultatet her på hfs.

det blir moro.

V

vredensgnag

Gjest
    RoDa skrev:
    Jeg derimot mener det viser hvor vanskelig en abx er og hvor mye det kødder med hodet ditt når sånne store forskjeller kan glippe gjennom.

R
    Igjen en feilslutning - det at lytterens fordommer kobles vekk fra inntrykket betyr ikke at det er noe galt med testen, det betyr bare at fordommene ikke er med og preger inntrykket.

Det kan godt være at det oppleves forskjeller, men man er ikke tilstrekkelig sikker til å rapportere sikkert. Når man ser, blir man sikker, og så rapporterer man sikkert.

Men om man trenger å se for å være sikker på forskjellen -

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Zomby_Woof skrev:
    Men jeg kommer til å arrangere et faglig seminar med full pakke. Skal vi si en uke på Madagaskar? D'Gary live i hjemlige omgivelser? Solskinn og kompetanseheving i hyggelige og kameratslige omgivelser.

Invitasjoner sendes ut så snart første settet er solgt.

jeg melder meg på seminar, zomby. 8)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Blindtest

vredensgnag skrev:
    Det er du som må bevise at du hører slike gevaldige forskjeller, som får deg til å smette kabelløftere inn under dine ht-ledninger, for eksempel.

Jeg har et avslappet forhold til hva jeg lytter til, men merker at jeg er ganske god på å høre når innspillingene er dårlige, det holder for meg.
    Selv finner jeg det ikke naturnødvendig å innta den holdningen at noe er dårlig, av prinsipp, bare fordi det ikke er opplest og vedtatt som bra i hifi-kirken.
    Det jeg forteller deg er at jeg ikke gidder å bruke energi på å bevise for deg hva jeg hører.
    Jeg hører det, og det er fordi det er hørbart. Som jeg sa, min realitet.
    At du ikke får beviser får du bare leve med.

Du er ganske god til å høre forskjell på innspillinger?
    Det holder for deg?
    Så selv om disse forskjellene forsvinner hvis du abx-er dem så er de reelle for deg?

R

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.401
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    RoDa skrev:
    OMF skrev:
    RoDa skrev:
    OMF skrev:
    RoDa skrev:
    OMF skrev:
    RoDa skrev:

Mvh
    OMF

R

Mvh
    OMF

Mvh
    OMF
    Man har vitenskapelig bevist at det er forskjell på dem, ja.
    Noe man sannsynligvis ikke trengte å bruke abx til?

Samtidig viser tallmaterialet at de ikke hadde 100% rett på 3% og 7% THD i forhold til et uforvrengt signal.
    Det prøver du å feie vekk som ukonsentrerte deltakere, eller feiltrykkende deltakere.
    Jeg derimot (beviselig ikke den smarteste TM) mener det viser hvor vanskelig en abx er og hvor mye det kødder med hodet ditt når sånne store forskjeller kan glippe gjennom.

R
    Joda - ABX er vanskelig. Vi er nok litt uenig i hvorfor - jeg vil påstå det er vanskelig fordi hørselen ikke er spesiellt pålitelig, du vil sikkert hevde at setting er krevende. Begge deler er nok noe riktig.

Men - metodikken påviser forksjell i de tre eksemplene uten et fnugg av tvil. Så helt håpløst kan det jo ikke være....

Mvh
    OMF

V

vredensgnag

Gjest
    Blindtest

RoDa skrev:
    Det jeg forteller deg er at jeg ikke gidder å bruke energi på å bevise for deg hva jeg hører.
    Her er jeg ikke helt med? Er det du eller jeg som pusher hifi-komponenter gjennom menighetsbladet? Det ligger faktisk en bevisbyrde på dine fabuleringer, RoDa.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    vredensgnag skrev:
    Tips til RoDa. Ta med Flinkgutt på kabel-abx. Husker jeg rett så hørte han imponerende detaljerte forskjeller på en syv-åtte kabler i løpet av kjappe to timer en kveld i en hifi-butikk.
    Slike ører det vil gamle HiFi-Norge ha!
    Ikke noe å utsette på hukommelsen min:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,15867.0.html
    Nope, det eneste det er noe å utsette på er folkeskikken din.
    Du mer enn insinuerer at flinkgutts erfaringer ikke stemmer med virkeligheten. ;)

Jeg og flinkgutt er på forskjellige planeter i denne tråden.

R

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det var deilig å få gjennomført den testen, slik at vi endelig kan få en god, gammeldags kabeltråd igjen...

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    OMF skrev:
    Men - metodikken påviser forksjell i de tre eksemplene uten et fnugg av tvil. Så helt håpløst kan det jo ikke være....
    Nei det er sant, det har jo vist at Minidisc-komprimering er fullgodt for å høre på musikk.
    Er nok en bra testmetode det der ;D

R

V

vredensgnag

Gjest
    RoDa skrev:
    vredensgnag skrev:
    Tips til RoDa. Ta med Flinkgutt på kabel-abx. Husker jeg rett så hørte han imponerende detaljerte forskjeller på en syv-åtte kabler i løpet av kjappe to timer en kveld i en hifi-butikk.
    Slike ører det vil gamle HiFi-Norge ha!
    Ikke noe å utsette på hukommelsen min:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,15867.0.html
    Nope, det eneste det er noe å utsette på er folkeskikken din.
    Du mer enn insinuerer at flinkgutts erfaringer ikke stemmer med virkeligheten. ;)

Jeg og flinkgutt er på forskjellige planeter i denne tråden.

R
    Neida, jeg håper du er mer etterrettelig når du tolker egne lytteinntrykk enn du er når du leser hva jeg skriver.

Jeg anbefaler at du tar med deg flinkgutt på en lytteseanse. Hans beskrivelse er kanskje den mest imponerende jeg noensinne har kommet over, og jeg har lest mange kabelfrelstes lytteinntrykk, så det sier litt.

Der har du ørene som ikke bare vil feie all kabeltvil til side, men som også vil raske med seg millionen til Randi kjappere enn han kan få skåret av seg det stygge skjegget sitt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    vredensgnag skrev:
    RoDa skrev:
    Jeg derimot mener det viser hvor vanskelig en abx er og hvor mye det kødder med hodet ditt når sånne store forskjeller kan glippe gjennom.

R
    Igjen en feilslutning - det at lytterens fordommer kobles vekk fra inntrykket betyr ikke at det er noe galt med testen, det betyr bare at fordommene ikke er med og preger inntrykket.

Det kan godt være at det oppleves forskjeller, men man er ikke tilstrekkelig sikker til å rapportere sikkert. Når man ser, blir man sikker, og så rapporterer man sikkert.

Testsituasjonen påvirker testobjektet. Hvilke effekter kan det utløse? Frykt for å mislykkes, forventniger om å vinne en million dollar eller bekrefte at man har flaggermusører osv. En slags konkurransesituasjon (hvem er flinkest) det blir stress. Det er muligens noen svakheter med slike seanser. Uansett på et nivå er ikke forskjellene gigantisk om det er forsterkere, høytalere eller andre komponenter.

sinep

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    109
    Sted
    Vallhall
    Canales skrev:
    det var deilig å få gjennomført den testen, slik at vi endelig kan få en god, gammeldags kabeltråd igjen...
    Hvis noen bestemmer seg for å ta en slik blindtest igjen, så skal jeg personlig lage en høyttalerkabel til dere som låter så jævlig at dere skal klare å skille mellom kablene med hørselsvern på. :)

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg tar dette en gang til, det er litt viktig:

Det at lytterens fordommer kobles vekk fra inntrykket betyr ikke at det er noe galt med testen, det betyr bare at fordommene ikke er med og preger inntrykket.

Men om man trenger å se for å være sikker på forskjellen ...

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Blindtest

vredensgnag skrev:
    RoDa skrev:
    Her er jeg ikke helt med? Er det du eller jeg som pusher hifi-komponenter gjennom menighetsbladet? Det ligger faktisk en bevisbyrde på dine fabuleringer, RoDa.
    Pusher hifi-komponenter gjennom menighetsbladet?

Pusher hifi-komponenter?
    Jeg har delt mine erfaringer med diverse hifikomponenter i bladet Fidelity. Det har jeg gjort fordi jeg fikk muligheten etter et hjemme-hos reportasje i nr 19. Min motivasjon har vært å dele mine erfaringer og få de samme erfaringene gjennom å høre mye utstyr. Motivasjonen har dabbet av nå.
    "En pusher skal verve nye brukere av narkotiske stoffer for å stimulere økt bruk og omsetning."

Menighetsbladet?
    "I overført (ikke religiøs) betydning kan ordet også brukes om en gruppe personer med samme mening eller felles sak som de står for."
    Er det sånn at hvis jeg skriver for et menighetsblad så må jeg bevise det jeg skriver?
    Har ikke allerede menigheten de samme meninger som meg?

Master of science i kommunikasjonsteori? Ligger det ikke et visst ansvar iforhold til folkeskikk der?

R

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Canales skrev:

;D ;D ;D ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    vredensgnag skrev:
    RoDa skrev:

R

Takk for at du er inne her og forteller hva som er feil og ikke ;D

Vi er helt enige om at det er lurt å koble vekk synet!
    Det jeg sier er at abx som skal være "god nok" i antall repetisjoner vil kødde med hodet ditt.

Resten av det du skriver er en avsporing, la oss holde oss til abx.

R

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    vredensgnag skrev:
    Neida, jeg håper du er mer etterrettelig når du tolker egne lytteinntrykk enn du er når du leser hva jeg skriver.

Jeg anbefaler at du tar med deg flinkgutt på en lytteseanse. Hans beskrivelse er kanskje den mest imponerende jeg noensinne har kommet over, og jeg har lest mange kabelfrelstes lytteinntrykk, så det sier litt.

Der har du ørene som ikke bare vil feie all kabeltvil til side, men som også vil raske med seg millionen til Randi kjappere enn han kan få skåret av seg det stygge skjegget sitt.
    Mener du seriøst at du ikke er sarkastisk så det ryker av deg her?

R

V

vredensgnag

Gjest
    Det er flere antropologiske studier av hifi-miljø som sammenligner dem med trossamfunn, RoDa - og Fidelity selv har på lederplass avvist vitenskapelige forklaringer av det mange syns er overnaturlige hifi-fenomener.

Jeg ser du prøver å skåre et billig poeng ved å hekte deg på ordet "pusher."

Så derfor viser jeg til Fidelity nr. 7, og lederen der.

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    vredensgnag skrev:
    Jeg tar dette en gang til, det er litt viktig
    Det som er viktig her er følgende:

Du og dine meningsfeller kjører tøft her på HFS med krav om bevis for at folk hører det de påstår de hører.
    Bevisene som kreves er abx.

Selv driter dere langt i abx og gjør deres valg av hifikomponentet basert på synsing ispedd gode målinger og selvsagt litt lytting.
    (Men ikke abx, for all del...)

Jeg hadde en gang et ønske om å overbevise dere, men det har sloknet.
    Min påstand er at abx er ubrukelig.
    At dere viker så sterkt unna når jeg ber dere plukke en forskjell etter eget ønske og vise hvordan en abx gjennomføres forteller vel om at dere ikke tror så sterkt på den selv?

Legg merke til at jeg ikke skriver blindtester, for det både bruker og liker jeg.
    Type Canales med få bytter, bare ikke en lang rekke bytter som kødder med hodet.

R

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    vredensgnag skrev:
    Det er flere antropologiske studier av hifi-miljø som sammenligner dem med trossamfunn, RoDa - og Fidelity selv har på lederplass avvist vitenskapelige forklaringer av det mange syns er overnaturlige hifi-fenomener.

Jeg kommer ikke til å diskutere innhold i Fidelity skrevet av andre enn meg selv, vreden, så det der får stå ubesvart.

R

V

vredensgnag

Gjest
    RoDa skrev:
    vredensgnag skrev:

Jeg kommer ikke til å diskutere innhold i Fidelity skrevet av andre enn meg selv, vreden, så det der får stå ubesvart.

R
    Det høres nesten ut som religiøs eksepsjonalisme, spør du meg. "Jada, jeg ser det står i den gode boken, men det er ikke slik jeg utøver denne troen."

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Er det noen her inne som bruker abxtester i vurderingsfasen før innkjøp av nye hifi-produkter?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    På terrengsykkel.no forslo noen engang en blindtest mellom Nordost (e.tilsv) og et sett "kabler" bestående av en utbrettet kleshenger og en gammel sykkelpumpe.

Det hadde vært artig! :)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    vredensgnag skrev:
    Der var det mange selvmotsigelser, syns jeg.
    Ingen blir overbevist av at jeg har lagt en hådkle over to DAC-er og fått en kamerat til å identifisere hvem av dem som spiller når jeg veksler villkårlig mellom dem.
    Ingen blir overbevist av at kona har byttet mellom innganger på forsterkeren mens jeg lytter etter forskjeller.

DU krever abx som bevis, og jeg sier at det funker ikke. Abx er ikke brukanes.
    Derfor er du ikke overbevist, og for å være ærlig så driter jeg i det. Ler av det av noen ganger også, mens jeg hører forskjeller.

R

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    vredensgnag skrev:
    RoDa skrev:
    vredensgnag skrev:

R
    Det høres nesten ut som religiøs eksepsjonalisme, spør du meg. "Jada, jeg ser det står i den gode boken, men det er ikke slik jeg utøver denne troen."

Fremmedord, blir svimmel av sånt.
    Du får bare ta til takke med hva jeg har skrevet.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    65finger skrev:
    Er det noen her inne som bruker abxtester i vurderingsfasen før innkjøp av nye hifi-produkter?

Det er fler som BURDE det!
    Men helgen er ikke bare burde burde ;D ;D

V

vredensgnag

Gjest
    RoDa skrev:
    vredensgnag skrev:

R
    Du ber meg ta til takke med hva du har skrevet. Og det gjør jeg nå, ved å vise til åpningsavsnittet i den aller første artikkelen du skrev for Fidelity:

Vedlegg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vreden, kjøpte du BangogBulder ifra Danmark fordi du fikk de billigre siden du jobbet med prosjekter for de, eller var det etter flere lytteøvelser i ditt eget rom og satt oppimot andre aktive høytalere ? Bare litt nyskjerrig.. Og hvilke sammenligninger bør en foreta før en går til innkjøp av komponeter i denne hobbyen mener du ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn