Jeg liker den nyeste 3-serie coupe, jeg synes den er veldig spennende designet. Selvsagt er den ikke like lett å like som E46, den er langt mindre utfordrende i linjene. Smak og behag, men det jeg liker svært godt med dagens BMW-design (det finnes unntak...) er dens evne til å vare livet ut. Et godt eksempel er 5-serie E60 som de fleste synes var litt snodig da den kom i 2003, men som til sin død var et design som sto seg svært godt mot konkurrentene.
Selv som BMW entusiast må jeg innrømme at jeg sliter med å like X1 og 5 serie GT. Jeg tipper X1 får en facelift av fronten etter et par-tre år, resten av bilen er jo mer spiselig etter min smak. GT tror jeg trenger mer enn en facelift...på den annen side er jo dette et helt nytt konsept og man planlegger en 3-serie GT også, jeg tipper den blir mer vellykket.
Til forskjell fra mange liker jeg X6 svært godt. Naboen har en og jeg synes den er helt sjef. Jeg kjører selv X5 men hadde levd godt med X6 hvis behovet for plass var mindre. X5 er forøvrig en utrolig bra bil, nær perfekt når man har plassbehov, ønske om 4X4 og en høy bil som kjører som en personbil. Jeg synes dog den blir kraftig utfordret av Cayenne om dagen.
Nye X3 så jeg på ordentlig her en dag på Bavaria i Kristiansand .og jeg synes det var en veldig flott bil. Mye mer spennende enn kjedelige Audi Q5, og mye finere i virleligheten enn på bilder der den ser litt halvgjort ut. Jeg tror hovedkonkurrenten for norske kjøpere heter Volvo XC60, en aldeles flott bil. Nordmenn er jo i overkant glade i Volvo :
Er veldig spent på den nye sekseren. Cabrioen er jo offisiell og ser flott ut, men som regel er jo coupeen mye mer spennende, designmessig. Denne kommer jo også i 4-dørs-utgave, det blir spennende hvordan den vil stå seg mot CLS og A7. Hvis man legger Grand Coupe konseptet til grunn tror jeg BMW slår knock out på de to nevnte.
God jul folkens, nå må jeg over på hva har vi i glasset-tråden ;D