Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    0
    Må si meg enig med Vidar her. Den 732i som jeg hadde var stor som en amerikaner (innvendig plass) den hadde motor som en amerikaner, automatgir og krefter i massvis selv om det var en 6'er og ingen "mangeliters V8 lastebilmotor". Der den skillte seg dramatisk ut fra de amerikanere jeg har prøvd var på det som kalles "kjøreegenskaper og veigrep" der var den lysår foran alt US jeg har kjørt. Den var rett og slett "farlig" morsom og responsiv. :eek:

En bil som ledet meg rett ut i fristelse! ::) ;D ;D ;D

S

Supertramp

Gjest
    Mulig feil tråd, men riktige lesere:

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en BMW. Det er private årsaker som ligger bak og jeg kjenner bilen og den er strøken. Svært pent brukt, svært nøye eier som har stelt veldig pent med den.

Det er en 318i, 2007 mod. med skinnpakke ++, 2.0l, 129Hk bensin.
    Den har gått kun 14000 km.

Jeg er tilbudt denne for 200' og det er ingen spøk, det er helt seriøst.

Er jeg helt "korka" om jeg ikke slår til på dette?

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Supertramp skrev:
    Mulig feil tråd, men riktige lesere:

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en BMW. Det er private årsaker som ligger bak og jeg kjenner bilen og den er strøken. Svært pent brukt, svært nøye eier som har stelt veldig pent med den.

Det er en 320i, 2007 mod. med skinnpakke ++, 129Hk bensin.
    Den har gått kun 14000 km.

Jeg er tilbudt denne for 200' og det er ingen spøk, det er helt seriøst.

Er jeg helt "korka" om jeg ikke slår til på dette?
    Du må se på utstyrslisten på bilen for å se om det er billig eller ikke (ingen Bmw er like)
    129 hk høres ut som en 318i ?
    Har du de siste 7 siffer i ch nr. og en mail så kan jeg sende deg spekken på bilen.
    Send meg en pm :D

S

Supertramp

Gjest
    Har endret - ser at det må være en 318i

Chassisnummer har jeg ikke men jeg stoler 1000000% på selgeren.

Vet at det er skinnseter og at det var en "pakke" han valgte da han kjøpte bilen.

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Supertramp skrev:
    Har endret - ser at det må være en 318i

Chassisnummer har jeg ikke men jeg stoler 1000000% på selgeren.

Vet at det er skinnseter og at det var en "pakke" han valgte da han kjøpte bilen.
    Du må jo vite eksakt hvordan utstyr bilen har om du skal vite om det er billig.
    Det holder ikke å si at bilen har en pakke med skin?

Tommy

S

Supertramp

Gjest
    318i "businesspakke"
    kunstskinn
    sportsseter
    multifunksjonsratt
    nedleggbare bakseterygg
    skipose

Hjalp dette?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.756
    Husk at registreringsavgift kommer i tillegg. Hva med garanti? Hvis 200K er for en uregistrert bil uten garanti så er ikke prisen spesielt gunstig. På den annen side så har den jo gått lite.

S

Supertramp

Gjest
    Bilen er registrert, men må omregistreres (kr 9.754).
    Det er muligens fremdeles noen få mnd nybilgaranti på den, men ut over det er det et privat kjøp uten garantier.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Hvis prisen er i tråd med markedet for øvrig, så har du jo alltid vissheten om at den har gått lite og at du kjenner til selger og objekt. Det i seg selv kan være verdt det alene.

S

Supertramp

Gjest

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Høres jo alt i alt ut som ett bra kjøp da, rett og slett. Hvis den passer dine behov, go for it.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Det var en veldig god pris må jeg si, du kan til og med kjøpe den for å selge, og tjene flere titalls tusen.

3 serien er en flott bil, så du kan jo like gjerne ha den til den er verdt det du betaler for den. Tilnærmet gratis bilhold ;)

S

Supertramp

Gjest
    .Marcus skrev:
    Det var en veldig god pris må jeg si, du kan til og med kjøpe den for å selge, og tjene flere titalls tusen.

3 serien er en flott bil, så du kan jo like gjerne ha den til den er verdt det du betaler for den. Tilnærmet gratis bilhold ;)
    Takk! Forsåvidt greit men jeg ville nok ikke ha hjerte til å selge den raskt igjen for å tjene penger på den.
    På sikt, det er noe helt annet og da har du et godt poeng med å ha en god 3.hånds verdi.

Men nå har jeg hatt en lang og hyggelig prat med selger og vi er enige om å avvente litt. Siden vi skal flytte & pusse opp nytt hus i november så ønsker jeg ikke å overta BMW'en før etter det. Vil ikke at den skal bli benyttet som "snekkerbil/flyttebil" fra 1.dag :)

Da er jeg ferdig med denne OT, takk for gode råd og gog hjelp.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Trøst? For hva da? Synes det var en påfallende høy andel 5-serier øverst på lista bare. De syv øverste plassene for å være nøyaktig. GT har jeg ingen peiling på, synes ikke den er særlig pen heller.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Vidar P skrev:
    Lista (nederst i artikkelen) over de beste familiebilene 2010 fra Vi Menn er fornøyelig lese.

http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article634918.ece
    Virkelig flott den siste 5 serien og designen tiltaler meg veldig. 5 Serie er dog i overkant unødvendig stor for mitt daglig bruk rundt om i Oslo (uten barn), men jeg venter i spenning hvordan nye 3 serie blir om ca et år. Tipper at den blir noe ala nye 5´eren i designspråket og da er det meget stor sjans det blir en slik på meg tidlig i 2012 :) Med bensinmotor selvsagt ;) BMW sitter forøvrig på en flott og moderne «liten» 1.6 turbo (160hk bensin), som jeg skulle så gjerne sett i nye 3 serien. Perfekt til min daglig kjøremønster.

Artig å se at Skoda gjør det så godt også. Virker å være et merke, som gir veldig mye fornuftig til pengene. Bred motorprogram har de også.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Papsen har kjøpt seg 3-serie stasjonsvogn og er heilt henrykt. Har hatt Lexus tidligare.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    Papsen har kjøpt seg 3-serie stasjonsvogn og er heilt henrykt. Har hatt Lexus tidligare.
    Det blir straks noe annet og særskilt med originalen, noe vi musikkelskere gjerne også vet fra vår hobby.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.851
    Torget vurderinger
    1
    Supertramp skrev:
    318i "businesspakke"
    kunstskinn
    Kunstskinn? Er det skai? ;D
    I så fall, styr unna!

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.851
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Vet ikke helt - fronten er for rund og hekken blir for stusselig. Fronten på 6-serien består av et 1/2-m lngt tomrom som ikke gjør annet enn å forlenge bilen unødvendig. Det gjør den vanskeligere å parkere og mer uoversiktlig.
    Form skal følge funksjon, ikke omvendt.
    Denne var da aldeles nydelig. En opptur etter X6, X1, Nye X3 og den fæle 5-serie GT.
    Det eneste det kan settes fingeren på er "profilene" nede langs dørene; denne kunne de klart seg uten. Ellers et rent og flott design i en tid da biler blir stadig mere ornamentale.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Voff skrev:
    Supertramp skrev:
    318i "businesspakke"
    kunstskinn
    Kunstskinn? Er det skai? ;D
    I så fall, styr unna!
    En kamerat har dette i etpar-tre av kjøreskolebilene (3-serier E90), det er ikke bra. Lukter og kjennes ut som gummi. Huff. Enten skinn eller stoff.

eldo472

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Antall liker
    300
    Sted
    Tranby
    digiman skrev:
    Vidar P skrev:
    Lista (nederst i artikkelen) over de beste familiebilene 2010 fra Vi Menn er fornøyelig lese.

Virkelig flott den siste 5 serien og designen tiltaler meg veldig. 5 Serie er dog i overkant unødvendig stor for mitt daglig bruk rundt om i Oslo (uten barn), men jeg venter i spenning hvordan nye 3 serie blir om ca et år. Tipper at den blir noe ala nye 5´eren i designspråket og da er det meget stor sjans det blir en slik på meg tidlig i 2012 :)
    Dagens 3 serie Cupé er nærmest perfekt i designen. Tviler på at neste generasjon blir bedre. Se på Mercedes CLS, den nye er fin, men den første var unik. Innvendig er den gamle helt overlegen.

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    eldo472 skrev:
    digiman skrev:
    Vidar P skrev:

Virkelig flott den siste 5 serien og designen tiltaler meg veldig. 5 Serie er dog i overkant unødvendig stor for mitt daglig bruk rundt om i Oslo (uten barn), men jeg venter i spenning hvordan nye 3 serie blir om ca et år. Tipper at den blir noe ala nye 5´eren i designspråket og da er det meget stor sjans det blir en slik på meg tidlig i 2012 :)
    Dagens 3 serie Cupé er nærmest perfekt i designen. Tviler på at neste generasjon blir bedre. Se på Mercedes CLS, den nye er fin, men den første var unik. Innvendig er den gamle helt overlegen.
    Må bare si jeg syntes E46 var finere som coupe. Den nye er så "dratt" med langt overheng bak. Så jeg gleder meg villt til nye 3'ern.

Geir Arne

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.433
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg liker den nyeste 3-serie coupe, jeg synes den er veldig spennende designet. Selvsagt er den ikke like lett å like som E46, den er langt mindre utfordrende i linjene. Smak og behag, men det jeg liker svært godt med dagens BMW-design (det finnes unntak...) er dens evne til å vare livet ut. Et godt eksempel er 5-serie E60 som de fleste synes var litt snodig da den kom i 2003, men som til sin død var et design som sto seg svært godt mot konkurrentene.

Selv som BMW entusiast må jeg innrømme at jeg sliter med å like X1 og 5 serie GT. Jeg tipper X1 får en facelift av fronten etter et par-tre år, resten av bilen er jo mer spiselig etter min smak. GT tror jeg trenger mer enn en facelift...på den annen side er jo dette et helt nytt konsept og man planlegger en 3-serie GT også, jeg tipper den blir mer vellykket.

Til forskjell fra mange liker jeg X6 svært godt. Naboen har en og jeg synes den er helt sjef. Jeg kjører selv X5 men hadde levd godt med X6 hvis behovet for plass var mindre. X5 er forøvrig en utrolig bra bil, nær perfekt når man har plassbehov, ønske om 4X4 og en høy bil som kjører som en personbil. Jeg synes dog den blir kraftig utfordret av Cayenne om dagen.

Nye X3 så jeg på ordentlig her en dag på Bavaria i Kristiansand .og jeg synes det var en veldig flott bil. Mye mer spennende enn kjedelige Audi Q5, og mye finere i virleligheten enn på bilder der den ser litt halvgjort ut. Jeg tror hovedkonkurrenten for norske kjøpere heter Volvo XC60, en aldeles flott bil. Nordmenn er jo i overkant glade i Volvo ::)

Er veldig spent på den nye sekseren. Cabrioen er jo offisiell og ser flott ut, men som regel er jo coupeen mye mer spennende, designmessig. Denne kommer jo også i 4-dørs-utgave, det blir spennende hvordan den vil stå seg mot CLS og A7. Hvis man legger Grand Coupe konseptet til grunn tror jeg BMW slår knock out på de to nevnte.

God jul folkens, nå må jeg over på hva har vi i glasset-tråden ;D

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Synes i det hele tatt at forrige generasjon 3-serie (frem til 2004?) har et mye penere eksteriør enn den nåværende, særlig som Touring og Coupé. Faktisk et av mine favorittdesign fra BMW.

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Bach_Man skrev:
    Synes i det hele tatt at forrige generasjon 3-serie (frem til 2004?) har et mye penere eksteriør enn den nåværende, særlig som Touring og Coupé. Faktisk et av mine favorittdesign fra BMW.
    Helt enig. Dagens vakreste Bimmer syntes jeg er Z4, med nye 5-serie touring rett bak.

larkrla: Kan jo ikke si X6 er fin:)P). Konseptet er helt på viddene og den funker ikke til en dritt. Hehe. Enten må du ha coupe racer eller 4x4. Ser ut som en lekebil.

Geir Arne

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.851
    Torget vurderinger
    1
    Bach_Man skrev:
    Faktisk er de så anonyme at jeg ikke husker dem engang. ;D
    Synes dagnes 3-serie Coupè er vedlig pen; den eneste virkelig pene jeg kan huske fra 3-serien noen sinne....

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Mulig den er litt anonym, men jeg mener dette er BMW done right. Både utvendig og innvendig.

Geir Arne

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.433
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    He he Ganilsen. Heldigvis er dette med utseende og design en subjektiv greie. Jeg er helt ærlig når jeg sier at jeg liker X6 utseendemessig, samtidig er jeg helt enig med deg i at nyeste Z4 er fantastisk flott og nyeste 5er tourung likeså.

Designsjefen til BMW sa noe interssant når man fikk kritikk for utseende til Z3 coupe på 90-tallet; "vi har designet den slik at 80% synesden er stygg, men de resterende 20% ikke klarer å motstå den " ellernoe slikt.

Vi kan nok uansett være enige om at X6 ikke er en bil for massene.

Jeg synes forresten den gamle dama til kompisen min var mye finere hun nye ;D

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    En BMW skal jo ikke nødvendigvis være smellvakker, men formen skal uttrykke funksjonen og det synes jeg dette designet gjør. Det er renskåret enkelt og en aggressivt, noe som avslører at det er en potent bil. Særlig fronten med kort overheng, brede skjermer og aggresivt uttrykk. Mange av linjene som kom senere synes jeg derimot er litt fjollete og hverken fugl eller fisk. Ikke at det avholder meg fra å vurdere BMW, men jeg synes altså at denne er en designklassiker.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9

etterkvart som eg har fått rånerstanden i sogn på milevis avstand har e36 virkelig vokst på meg.
    og nå har eg lyst på ein. føler meg 34% skitten.

X-hilarate

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2010
    Antall liker
    13
    Er enig med både ganilsen og larkrla.

X6 konseptet er helt på viddene, men fytterakkern for en rå bil!

Min kusine kjører en slik med v8 bensin, selvsagt.

Diesel tilhører traktorer etter min mening.... 8)

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    X-hilarate skrev:
    Helt enig. Men syntes bensin burde være 6'er eller større. Det har jeg ikke råd til, så da blir det en diesel "eco" racer.

Geir Arne

S

Stereo_Mono

Gjest
    ganilsen skrev:
    X-hilarate skrev:
    Helt enig. Men syntes bensin burde være 6'er eller større. Det har jeg ikke råd til, så da blir det en diesel "eco" racer.

Geir Arne
    Delvis enig i at 6'er + er tingen, men det skjer mye spennende på bensinfronten med turboladning om dagen. Turbo-lag er så si borte i disse moderne motorer. Man kommer faktisk overraskende langt med en 2.0l Turbo rekke 4'er i dag. Min er ihvertfall sprek nok :) Men BMW sine 6'er synger jo pent da :)

Diesel biler styrer jeg langt unna. Dog var en A5 3.0l TDI jeg kjørte i sommer en ganske imponerende traktor. Forøvrig en 6'er i den, men mangler responsen og arbeidsområdet til en god bensin motor.

Synes X6 er en vulgær bil. Rett og slett smakløst. Stinker US av hele bilen ;)

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke testet nyere bensin turbo, så vil ikke uttale meg om det. Men det er noe eget med jaget til en sugemotor. Og måten den nye M3 motoren er satt opp så er det en heeelt sinnsyk opplevelse. Enda mer morsomt var det at min kamerat har fått dyttet motoren ned i en 1'er. Flat pedal, opp til 8000, nytt gir, gjenta 5 ganger. :D

Geir Arne

S

Stereo_Mono

Gjest
    Motoren i 335i er en 3.0l 6'er med Twin turboer.
    Snasent saker :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn