R
Roysen
Gjest
Jeg er litt spent på hvordan den nye M6 vil se ut. Finnes det noen bilder eller filmsnutter?
Liker ;DVidar P skrev:CTEK lader på garasjeveggen er en veldig lønnsom og god investering, både økonomisk og driftsmessig. Det bør man ha uansett type moderne bil.
Vi slenger våre biler på den med jevne mellomrom gjennom hele året vi. Da har batteriene pleid å leve og være spreke hele eietiden (ca 7 år).
Jøss, så rart.Vidar P skrev:På min 535ix (F10) må jeg det, det er en knapp ved startknappen. På 3-serien til kona 325i (E91) er det i menyen og kan velges bort som default.Julenissen skrev:Må du slå det av hver gang du starter bilen?Vidar P skrev:Kan det på min og kona sin iallefall.
Den blir rålekker.Ole I skrev:
Det var ikke slik Efficient Dynamics-pakke på bakhjulstrekkeren, kun på xDrive.larkrla skrev:Jøss, så rart.
På min 535i (F10) er det ikke slik, ingen knapp for dette ved startknappen. 2010-modell, importert fra Tyskland i 2011. Bilen er brukt som visningsbil av BMW AG Munchen. Ingen auto start/stopp funksjon er aktivert, har heller ikke sett det i menyene...men ikke savnet det heller.
Enig med deg. Ønsker meg en 2012 BMW M6 Grand Coupe selv. Kanskje med en 2012 MB SL500 som sommerbil Jeg er imidlertid avhengig av at Grand Coupe kan leveres med tilhengerfeste. Jeg kan ikke sette det på min 645CI.larkrla skrev:Den blir rålekker.Ole I skrev:
I motsetning til en del andre på forumet liker jeg utseende til den nye sekseren svært godt, både med 2 og 4 dører. Fikk se både cab og coupe (2-dørs) i London nylig, jeg synes det er blitt en fantastisk bil. Jeg har jo småbarn, og får en så lenge klare meg med min 2010 535iT (F10) Men drømmen er en 650ix Gran Coupe. Spørs om jeg får kona med på det;-)
det blir mye småkjøring på fruen. en tur til butikken, barnehagen eller skolen - ikke nok til skikkelig lading.tdbil skrev:Om bilen blir brukt mye til småkjøring så vil batteriet aldrig få ladet seg opp og da blir det fort dårlig.Kalle Klovn skrev:ikke utenkelig at det er noe i dette. kona ser ut til å måtte bytte batteri nå i en 2010 mod x5. den har ikke noen "stop" funksjon, men en del andre elektriske duppeditter som feks , comfort access/soft close og automatisk bakluke.
De ser kjøremønsteret når de tar energidiagnose på bilen.
Kjører hun lite burde du montere en vedlikeholdslader så du slipper å drepe det nye batteriet også
Regner med at du skifter batteri på merkeverksted? det er viktig å registrere batteriskift med tester så bilen lader det nye batteriet
Det er mange uavhengige verksted som ikke er klar over dette og da blir det ikke mye fart i det nye batteriet.
Å ? Fordi det er dårlige biler?Kalle Klovn skrev:Brutter´n forhandler Porsche og BMW så det blir bare merkeverksted på meg. Jeg var heldig med den. Det hadde vært litt kjedeligere om han solgte Mazda og Huyndai...
Si ikke det, det kan godt være du får rett, men tradisjonelt har dette med lekker bil ved lansering, fulgt av en facelift mot slutten av modellevetiden vært en BMW-tradisjon.larkrla skrev:Ser ut til å bli en nydelig bil, denne gangen slipper de unna en stor midtlivs-facelift som forrige gen. 3- serie tenker jeg
Utgangspris på 320I er 399900,-larkrla skrev:Hm, de oppgir tekniske data på 320i, men den står ikke i prislisten.
Ser ut til å bli en nydelig bil, denne gangen slipper de unna en stor midtlivs-facelift som forrige gen. 3- serie tenker jeg
'ole stuff:mesut skrev:
"litt" rimeligere, litt enklere men mye kjedeligere (om du ikke leier BMW da...)otare skrev:men det blir jo uansett billigst å ha leiebil de gangene jeg er der nede...
Veslemor kjøpte seg en 3-serie cabriolet (3-liters sekser) sist sommer. Før vi handlet den ble Z4 seriøst vurdert. Bortsett fra de åpenbare ulikheter (4 seter) fant vi ut at Z4 ble litt i overkant maskulin for hunkjønnetKW skrev:<zip>
Litt av den samme følelsen jeg hadde da jeg så,prøvde og satt i BMW Z4.<zip>
Mvh.KW
Det er litt sånn jeg tenker også. Leiligheten i Praha tilsvarer for meg den hytta på Sørlandet jeg ikke har. Hadde jeg hatt hytte på Sørlandet, hadde jeg sikkert hatt båt der, så en bil i Praha blir for meg som båten på hytta. Og når jeg er i Praha og har en skikkelig bil tilgjengelig er jo Europa et kort stykke unna: 2 t til Dresden/Leipzig, 3,5 t til Berlin og Wien, 2,5 t til Linz, 6 t til Innsbruck/München. T.o.m. Moseldalen når man på en dag. Og når man i tillegg elsker å kjøre bil er det jo bare vinn/vinn...Ole I skrev:"litt" rimeligere, litt enklere men mye kjedeligere (om du ikke leier BMW da...)otare skrev:men det blir jo uansett billigst å ha leiebil de gangene jeg er der nede...
Pirker litt nå. Det var enten 640i eller 650i du så, 645 er slutt for lenge sidenKW skrev:Var innom Bilia og bestillte min første service på X1 :-[
Bilen er over 2 år da den skal inn på service og har kun gått litt over 12000, herlighet så lite jeg kjører...........men men.
Så på den helt nye BMW 645 som sto der, den var lekker den, men jeg fikk et lite inntrykk av at jeg ville følt meg liten nede i de setene og opp til dashbordtopp/sidevinduer...........nå kan sikkert setene justeres opp i høyden.........uten at dette er et problem for meg ;D
Litt av den samme følelsen jeg hadde da jeg så,prøvde og satt i BMW Z4.
Kan det ha vært nye 3 serie jeg så der også?
Spurte ikke og sjekket den heller ikke spesielt, kikket litt på nye 1 serie og syntes at den er et løft.
645 var BMW Norge sin.......med skilter.
Mvh.KW
Følger det tykke gullkjeder med, eller må man kjøpe det selv?JackX skrev:Veslemor kjøpte seg en 3-serie cabriolet (3-liters sekser) sist sommer. Før vi handlet den ble Z4 seriøst vurdert. Bortsett fra de åpenbare ulikheter (4 seter) fant vi ut at Z4 ble litt i overkant maskulin for hunkjønnetKW skrev:<zip>
Litt av den samme følelsen jeg hadde da jeg så,prøvde og satt i BMW Z4.<zip>
Mvh.KW
Hva jeg ville ha valgt?
LOL! kan ikke klage! Garasjen sprekker snart av alle BMW'ene jeg betaler forsikring på
Neida, det er ikke pirk, men en viktig opplysning, da jeg trodde at det var nye 6 serie coupe.larkrla skrev:Pirker litt nå. Det var enten 640i eller 650i du så, 645 er slutt for lenge sidenKW skrev:Var innom Bilia og bestillte min første service på X1 :-[
Bilen er over 2 år da den skal inn på service og har kun gått litt over 12000, herlighet så lite jeg kjører...........men men.
Så på den helt nye BMW 645 som sto der, den var lekker den, men jeg fikk et lite inntrykk av at jeg ville følt meg liten nede i de setene og opp til dashbordtopp/sidevinduer...........nå kan sikkert setene justeres opp i høyden.........uten at dette er et problem for meg ;D
Litt av den samme følelsen jeg hadde da jeg så,prøvde og satt i BMW Z4.
Kan det ha vært nye 3 serie jeg så der også?
Spurte ikke og sjekket den heller ikke spesielt, kikket litt på nye 1 serie og syntes at den er et løft.
645 var BMW Norge sin.......med skilter.
Mvh.KW
Hva heter den lakken på den Z4'en der?JackX skrev:Veslemor kjøpte seg en 3-serie cabriolet (3-liters sekser) sist sommer. Før vi handlet den ble Z4 seriøst vurdert. Bortsett fra de åpenbare ulikheter (4 seter) fant vi ut at Z4 ble litt i overkant maskulin for hunkjønnetKW skrev:<zip>
Litt av den samme følelsen jeg hadde da jeg så,prøvde og satt i BMW Z4.<zip>
Mvh.KW
Hva jeg ville ha valgt?
LOL! kan ikke klage! Garasjen sprekker snart av alle BMW'ene jeg betaler forsikring på
OK, den har jeg sett før. Jeg syntes dog den Z4'ern så litt lysere ut. Mulig den konfiguratoren er litt misvisende.Vidar P skrev:
De som bygger/selger disse båtene ville gjerne være tilstede når de hørte at det skulle være en billansering der oppe. Hvis du kjøpte en 47 fots targa-båt av de ville de spandere på deg en ny bmw 3-serie ;D Det forteller vel litt om hvor dyr den båten er.hifiguru skrev:Sist jeg kjørte forbi der sto en trailer med en svær Targa-båt på utsiden, eller som kunden min kalte det "en fiskeskøyte" hehe
Var på ditto premiere ved Slatlem her i byen i kveld, må bare si at dette var en vakker skapning. Kombinasjonen av ultrakonservativt og lett identifiserbart 3-serie design med moderne schwung var bare å ta av seg hatten for. Bravo BMW!Jabba_Jabba skrev:Var på Bilsalongen i dag og overværte premieren på den nye 3-serien, masse folk og god stemning. De hadde tre stykk 320D i konfigurasjonene luxus, modern og sport.