Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R

Roysen

Gjest
    Jeg er litt spent på hvordan den nye M6 vil se ut. Finnes det noen bilder eller filmsnutter?

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Vidar P skrev:
    CTEK lader på garasjeveggen er en veldig lønnsom og god investering, både økonomisk og driftsmessig. Det bør man ha uansett type moderne bil.

Vi slenger våre biler på den med jevne mellomrom gjennom hele året vi. Da har batteriene pleid å leve og være spreke hele eietiden (ca 7 år).
    Liker ;D

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.370
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Julenissen skrev:
    Vidar P skrev:
    Kan det på min og kona sin iallefall.
    Må du slå det av hver gang du starter bilen?
    På min 535ix (F10) må jeg det, det er en knapp ved startknappen. På 3-serien til kona 325i (E91) er det i menyen og kan velges bort som default.
    Jøss, så rart.
    På min 535i (F10) er det ikke slik, ingen knapp for dette ved startknappen. 2010-modell, importert fra Tyskland i 2011. Bilen er brukt som visningsbil av BMW AG Munchen. Ingen auto start/stopp funksjon er aktivert, har heller ikke sett det i menyene...men ikke savnet det heller.

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.370
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ole I skrev:
    Den blir rålekker.

I motsetning til en del andre på forumet liker jeg utseende til den nye sekseren svært godt, både med 2 og 4 dører. Fikk se både cab og coupe (2-dørs) i London nylig, jeg synes det er blitt en fantastisk bil. Jeg har jo småbarn, og får en så lenge klare meg med min 2010 535iT (F10) Men drømmen er en 650ix Gran Coupe. Spørs om jeg får kona med på det;-)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    larkrla skrev:
    Jøss, så rart.
    På min 535i (F10) er det ikke slik, ingen knapp for dette ved startknappen. 2010-modell, importert fra Tyskland i 2011. Bilen er brukt som visningsbil av BMW AG Munchen. Ingen auto start/stopp funksjon er aktivert, har heller ikke sett det i menyene...men ikke savnet det heller.
    Det var ikke slik Efficient Dynamics-pakke på bakhjulstrekkeren, kun på xDrive.

R

Roysen

Gjest
    larkrla skrev:
    Ole I skrev:
    Den blir rålekker.

I motsetning til en del andre på forumet liker jeg utseende til den nye sekseren svært godt, både med 2 og 4 dører. Fikk se både cab og coupe (2-dørs) i London nylig, jeg synes det er blitt en fantastisk bil. Jeg har jo småbarn, og får en så lenge klare meg med min 2010 535iT (F10) Men drømmen er en 650ix Gran Coupe. Spørs om jeg får kona med på det;-)
    Enig med deg. Ønsker meg en 2012 BMW M6 Grand Coupe selv. Kanskje med en 2012 MB SL500 som sommerbil ;) Jeg er imidlertid avhengig av at Grand Coupe kan leveres med tilhengerfeste. Jeg kan ikke sette det på min 645CI.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.497
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    tdbil skrev:
    Kalle Klovn skrev:
    ikke utenkelig at det er noe i dette. kona ser ut til å måtte bytte batteri nå i en 2010 mod x5. den har ikke noen "stop" funksjon, men en del andre elektriske duppeditter som feks , comfort access/soft close og automatisk bakluke.
    Om bilen blir brukt mye til småkjøring så vil batteriet aldrig få ladet seg opp og da blir det fort dårlig.
    De ser kjøremønsteret når de tar energidiagnose på bilen.
    Kjører hun lite burde du montere en vedlikeholdslader så du slipper å drepe det nye batteriet også ;)
    Regner med at du skifter batteri på merkeverksted? det er viktig å registrere batteriskift med tester så bilen lader det nye batteriet
    Det er mange uavhengige verksted som ikke er klar over dette og da blir det ikke mye fart i det nye batteriet.
    det blir mye småkjøring på fruen. en tur til butikken, barnehagen eller skolen - ikke nok til skikkelig lading.

Brutter´n forhandler Porsche og BMW så det blir bare merkeverksted på meg. Jeg var heldig med den. Det hadde vært litt kjedeligere om han solgte Mazda og Huyndai...

Jeg tror kanskje at Vidar P sin lade-løsning er fornuftig. jeg skulle nok hatt en slik både hjemme og på hytta.

O

Ole I

Gjest
    Kalle Klovn skrev:
    Brutter´n forhandler Porsche og BMW så det blir bare merkeverksted på meg. Jeg var heldig med den. Det hadde vært litt kjedeligere om han solgte Mazda og Huyndai...
    Å ? Fordi det er dårlige biler? :)

Var å kikket på nye 1 serien og når jeg nå leser denne "anmeldelsen", blir jeg litt overrasket:
    http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10075276

"Baksetepassasjerene har endelig fått levelig kår, og bagasjerommet er faktisk større enn i Volkswagen Golf."

Nå fikk jeg aldri prøvesittet forrige 1-serie, men når jeg prøvesitter biler så gjør jeg alltid følgende øvelse:
    - tar plass i førersete og finner en god kjørestilling; ratt må gjerne da trekkes ut, sete trekkes tilbake; sånn er det å være lang
    - dernest tar jeg plass i baksete bak førerplassen for å se hvor mye plass som er igjen for passasjerer der

På den nye 1-serien må jeg ærlig innrømme at jeg hadde store problemer med å komme meg ned i sete - det var VELDIG trangt.
    Hvordan det da var på forrige 1-serie kan jeg bare ha mareritt om.

Men - førerplassen var utmerket, selv om bilen er liten.

En artig, liten bil dette - men den er utelukket pga bakseteplassen.
    Men X1, derimot - det er jo en helt annen bil :)

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.497
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    nei, ikke nødvendigvis dårligere, men som jeg skriver kjedeligere! ;D I mine øyne selvsagt!

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.370
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hm, de oppgir tekniske data på 320i, men den står ikke i prislisten.

Ser ut til å bli en nydelig bil, denne gangen slipper de unna en stor midtlivs-facelift som forrige gen. 3- serie tenker jeg :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    larkrla skrev:
    Ser ut til å bli en nydelig bil, denne gangen slipper de unna en stor midtlivs-facelift som forrige gen. 3- serie tenker jeg :)
    Si ikke det, det kan godt være du får rett, men tradisjonelt har dette med lekker bil ved lansering, fulgt av en facelift mot slutten av modellevetiden vært en BMW-tradisjon.
    Disse faceliftenene (som ofte røver designen for sin opprinnelige helhet imo iallefall) pleier å vise vei og bevege seg opp mot linjene man vil se i lanseringer av andre karosserimodeller i modellinja på facelifttidspunktet, så ikke modellen skal fremstå som "eldre". Og også peke mot neste generasjon av samme karosseri.

På E90 kom den riktignok tidlig, dvs høsten 2008, men denne får vel en eller annen facelift om 4-6 år denne også tror nå jeg da :)

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.370
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Enig, forskjellene er kanskje størrelsen på faceliften.

Og selvsagt en fare for at biler som er såpass utseendemessig vellykkede som dagens 3- og 5-serie, kan fremstå kjedelige og gamle mot slutten. Men her synes jeg alltid BMW har vært veldig gode lenge.

Forrige 5-serie fikk en liten en, nye lyspærer og noen mindre kosmetiske endringer. 6-serien likeså. E90 derimot fikk helt ny grill og helt nye baklys, som etter mitt syn tok den fra å være "ikke helt vellykket", til å bli en svært flott bil. Subjektivt selvsagt. Forrige 7-serie fikk også en liknende behandling som forvandlet den voldsomt til det bedre, synes jeg.

Er spent på den nye -28i, det må jo være en skikkelig reser, spesielt i en 1- eller 3-serie.

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    larkrla skrev:
    Hm, de oppgir tekniske data på 320i, men den står ikke i prislisten.

Utgangspris på 320I er 399900,-

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.848
    Sted
    Trondheim
    Jeg trenger en bil i mitt andre hjem (i Praha) og priset nettopp den nye hybridBMWen der nede (535i m/ekstra elektromotor - den er vel ikke kommet til Norge enda). Relativt godt spesifisert, men uten metalliclakk og skinnseter. Den kommer seg på ca 580 000 der nede. Ferdig levert med 5 års garanti og gratis service de første 5 årene.
    Fristende.
    En 535i xDrive fullspecet ligger rundt 500 000
    Fristende å kjøpe en slik og bruke den noen år der nede for så å ta den opp hit senere. Jeg er i Praha ca 3 mnd i året og har Praha som utgangspunkt for ferier o.l.

men det blir jo uansett billigst å ha leiebil de gangene jeg er der nede...

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Var innom Bilia og bestillte min første service på X1 :-[
    Bilen er over 2 år da den skal inn på service og har kun gått litt over 12000, herlighet så lite jeg kjører...........men men.
    Så på den helt nye BMW 645 som sto der, den var lekker den, men jeg fikk et lite inntrykk av at jeg ville følt meg liten nede i de setene og opp til dashbordtopp/sidevinduer...........nå kan sikkert setene justeres opp i høyden.........uten at dette er et problem for meg ;D
    Litt av den samme følelsen jeg hadde da jeg så,prøvde og satt i BMW Z4.
    Kan det ha vært nye 3 serie jeg så der også?
    Spurte ikke og sjekket den heller ikke spesielt, kikket litt på nye 1 serie og syntes at den er et løft.
    645 var BMW Norge sin.......med skilter.

Mvh.KW

O

Ole I

Gjest
    otare skrev:
    "litt" rimeligere, litt enklere men mye kjedeligere (om du ikke leier BMW da...)

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    KW skrev:
    <zip>
    Litt av den samme følelsen jeg hadde da jeg så,prøvde og satt i BMW Z4.<zip>
    Mvh.KW
    Veslemor kjøpte seg en 3-serie cabriolet (3-liters sekser) sist sommer. Før vi handlet den ble Z4 seriøst vurdert. Bortsett fra de åpenbare ulikheter (4 seter) fant vi ut at Z4 ble litt i overkant maskulin for hunkjønnet ;)

Hva jeg ville ha valgt?

LOL! kan ikke klage! Garasjen sprekker snart av alle BMW'ene jeg betaler forsikring på

Vedlegg

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.848
    Sted
    Trondheim
    Ole I skrev:
    otare skrev:
    "litt" rimeligere, litt enklere men mye kjedeligere (om du ikke leier BMW da...)
    Det er litt sånn jeg tenker også. Leiligheten i Praha tilsvarer for meg den hytta på Sørlandet jeg ikke har. Hadde jeg hatt hytte på Sørlandet, hadde jeg sikkert hatt båt der, så en bil i Praha blir for meg som båten på hytta. Og når jeg er i Praha og har en skikkelig bil tilgjengelig er jo Europa et kort stykke unna: 2 t til Dresden/Leipzig, 3,5 t til Berlin og Wien, 2,5 t til Linz, 6 t til Innsbruck/München. T.o.m. Moseldalen når man på en dag. Og når man i tillegg elsker å kjøre bil er det jo bare vinn/vinn...

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.370
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    KW skrev:
    Bilen er over 2 år da den skal inn på service og har kun gått litt over 12000, herlighet så lite jeg kjører...........men men.
    Så på den helt nye BMW 645 som sto der, den var lekker den, men jeg fikk et lite inntrykk av at jeg ville følt meg liten nede i de setene og opp til dashbordtopp/sidevinduer...........nå kan sikkert setene justeres opp i høyden.........uten at dette er et problem for meg ;D
    Spurte ikke og sjekket den heller ikke spesielt, kikket litt på nye 1 serie og syntes at den er et løft.

Mvh.KW
    Pirker litt nå. Det var enten 640i eller 650i du så, 645 er slutt for lenge siden ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.594
    JackX skrev:
    KW skrev:
    <zip>
    Mvh.KW
    Veslemor kjøpte seg en 3-serie cabriolet (3-liters sekser) sist sommer. Før vi handlet den ble Z4 seriøst vurdert. Bortsett fra de åpenbare ulikheter (4 seter) fant vi ut at Z4 ble litt i overkant maskulin for hunkjønnet ;)

Hva jeg ville ha valgt?

LOL! kan ikke klage! Garasjen sprekker snart av alle BMW'ene jeg betaler forsikring på
    Følger det tykke gullkjeder med, eller må man kjøpe det selv?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    larkrla skrev:
    KW skrev:

Mvh.KW
    Pirker litt nå. Det var enten 640i eller 650i du så, 645 er slutt for lenge siden ;)
    Neida, det er ikke pirk, men en viktig opplysning, da jeg trodde at det var nye 6 serie coupe.
    Det sto 645 i bak på den, og siden den sto nede sammen med nybilene (og ikke i annen etage bruktbilavdelingen) så vet jeg nå at jeg trodde feil.

Mvh.KW

R

Roysen

Gjest
    JackX skrev:
    KW skrev:
    <zip>
    Mvh.KW

Hva jeg ville ha valgt?

Hva heter den lakken på den Z4'en der?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Eller at bilen på bildet er mer opplyst. Det har vel sikkert med lyssetting å gjøre. Se f.eks skyggene under og refleksene i lakk og andre blankdeler; bilen på Jackx's bilde står i spotlight.

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Farger gjengitt på en skjerm vil bestandig avvike fra virkelig farge. Også mtp lyssetting som nevnt over.

Btw den nye M6'en - rrrrrrrrr :) me wants!

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Den fargen er slik at den ser tilnærmet mørk ut i skyggen og "lyser" opp i sollys/belysning.
    Slik var det med min Audi A6 som var grønn metallic (perle), så rett og slett kjedelig ut i skyggen, men ble nesten en annen bil i sollys.

Mvh.KW

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.051
    Sted
    Porsgrunn
    Var på Bilsalongen i dag og overværte premieren på den nye 3-serien, masse folk og god stemning. De hadde tre stykk 320D i konfigurasjonene luxus, modern og sport.

Tok ikke bilder men så en annen medforumist med kamera, han var riktignok usikker på bildekvaliteten, men kansje det kommer noen bilder fra seansen.

Morten

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Sist jeg kjørte forbi der sto en trailer med en svær Targa-båt på utsiden, eller som kunden min kalte det "en fiskeskøyte" hehe

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.051
    Sted
    Porsgrunn
    hifiguru skrev:
    Sist jeg kjørte forbi der sto en trailer med en svær Targa-båt på utsiden, eller som kunden min kalte det "en fiskeskøyte" hehe
    De som bygger/selger disse båtene ville gjerne være tilstede når de hørte at det skulle være en billansering der oppe. Hvis du kjøpte en 47 fots targa-båt av de ville de spandere på deg en ny bmw 3-serie ;D Det forteller vel litt om hvor dyr den båten er.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jabba_Jabba skrev:
    Var på Bilsalongen i dag og overværte premieren på den nye 3-serien, masse folk og god stemning. De hadde tre stykk 320D i konfigurasjonene luxus, modern og sport.
    Var på ditto premiere ved Slatlem her i byen i kveld, må bare si at dette var en vakker skapning. Kombinasjonen av ultrakonservativt og lett identifiserbart 3-serie design med moderne schwung var bare å ta av seg hatten for. Bravo BMW!

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.497
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    De hadde også en storslått lansering i Stavanger i dag. Fruen skulle på fotball-trening, så jeg måtte ta til takke med barnepass og snurring av noen plater!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn