otare skrev:
Diskusjonen her inne har overbevist meg om at 528i er tingen. SÅ får vi se på finansene til høsten. Med ekstrautstyr vil den komme seg på ca. 880 000. Jaja - det er jo bare penger...
Jeg har prøvekjørt en slik og det var en herlig opplevelse, kjempefint kjøretøy med kjempegod luksusfølelse, nok krefter imo og svært stillegående, dog større(lengre) enn jeg har behov (lyst på) for aleine.
Mvh.KW
Må nok rette meg sjøl her, jeg prøvekjørte en 523i og ikke 528i, men inntrykket uansett er det samme............krefter nok imo..................det er vel 50hk. forskjell og det koster 100k ekstra :
Her er grunnprisene på de forskjellige HK variaasjonene, jeg vet at det nok ligger innbakt
mer utstyr innkludert oppover på prisskalaen.........men likavæl
630K
523i 580K 204HK Ca. 3liter
528i 721K 258HK samme
535i 893K 306HK samme
550i 1348K 408HK 4,3 liter
Dersom en skal kjøpe bil fra lista over og betale moroa sjøl (ikke firma, leasing o.l.) så skulle jeg hatt
alt for mye penger (altså ikke bare nok og vel så det) før jeg hadde gått for 535i i stedet for 523i (sett bort fra det eventuelle ekstra utsyret mellom de på 535i) så må man ut med over en kvart million for de 102 hestekreftene.
Jeg har som sagt prøvekjørt den minste og for bruk i Norge så holder det lenge for min kjørestil/måte ;D
Jeg har også prøvekjørt Z4 med 2,5 liter 204 HK (23 i), rett og slett redd for å miste lappen med en slik bil.
Uansett så vil en vel en sjelden gang i blant bruke disse kreftene, hva skulle vitsen ellers være (utover dreiemoment da kanskje.
Den fåes vel også med 3 liter og da med 340 HK som mest, denne koster nær det dobbelte av hva den jeg prøvekjørte koster.
Går let surr i betegnelsene her, har hele tiden trodd at 23i på Z4 var samme motor som 523i på sedan :-\
Men nei, det er 2,5 liter på Z4 mot 3 liter på sedan 523i.
Det hender tanken om et annet valg streifer innom.........f.eks. en Z4 + beholdt den gamle
A6, men aldri plagsomt.
Mvh.KW