CJ`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.771
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ovitzi skrev:
    Da er CJ ET3 koplet opp i stua. Og jeg kan bare si at snart kommer det en PV10 på brukten, for ET3 blir stående her. Meget fornøyd med oppgraderingen.
    Grattis!
    Har til gode å høre en sånn en.....

mvh

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Da er en slik på vei til meg i posten ( LS 2 utgaven). Gleder meg utrolig :D

Mvh
    Lars

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    He he, var lenge i tvil på om jeg skulle satse på denne eller Premier 17, men har lest og lest og fant ut at selv om dette er en litt eldre modell enn 17, så mener de fleste at den er bedre, så da falt valget på den. Blir utrolig spennende å endelig få hørt den, i eget oppsett.

Mvh
    Lars

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.771
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    sclalars skrev:
    tkr skrev:
    Dæven.

Grattis!

mvh
    Takker så mye. Har du hatt den selv? (eller har?)

mvh
    Lars
    Nei, men har hatt Prem 17 LS. Jeg tror at din vurdering var riktig, jeg ble aldri helt fortrolig med den.

Prem 16 har jeg dessverre aldri hørt, men jeg har hatt storebroren, ART.

mvh

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Gratulerer Lars! Her spiller forøvrig MC 300 svært bra for tiden, svært fornøyd ;D

Mvh. Morten

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med Premier 16, scalars. Den har jeg hatt en stund nå (riktignok i originalversjon), og er godt fornøyd. Tilfreds til og med, et sterkt ord i audiofile kretser. Del gjerne med deg av de erfaringene du gjør.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Har du oppdaget nevneverdige forskjeller mellom 250 og 350, tkr?

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    awe skrev:
    Gratulerer med Premier 16, scalars. Den har jeg hatt en stund nå (riktignok i originalversjon), og er godt fornøyd. Tilfreds til og med, et sterkt ord i audiofile kretser. Del gjerne med deg av de erfaringene du gjør.
    Hva mener du med originalversjon?

Håvard

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Haavard skrev:
    awe skrev:
    Hva mener du med originalversjon?

Håvard
    Regner med at han mener Premier 16LS, i stedet for LS2 :)

mvh
    Lars

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    sclalars skrev:
    tkr skrev:
    Dæven.

Grattis!

mvh
    Takker så mye. Har du hatt den selv? (eller har?)

mvh
    Lars
    Nei, men har hatt Prem 17 LS. Jeg tror at din vurdering var riktig, jeg ble aldri helt fortrolig med den.

Prem 16 har jeg dessverre aldri hørt, men jeg har hatt storebroren, ART.

mvh
    Desverre? Har du hatt ART, så er vel antageligvis ikke Premier 16 noe å hungre etter? ;D ;D
    Skulle gjerne ha hatt den selv jeg :)

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    scaniagutten skrev:
    Gratulerer Lars! Her spiller forøvrig MC 300 svært bra for tiden, svært fornøyd ;D

Mvh. Morten
    Takk for det Morten!

Men, du skulle hatt deg en CJ i stedet for EC forforsterker. De matcher Ming'ene eledig bra. ( men det gjør vel antageligvis EC også?)

Kommer til å angre på at jeg solgte de forsterkerne tror jeg, etter hvert ;)

mvh
    Lars

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Hadde en PV10 tror jeg det var en gang i tiden, EC 4.6 spiller veldig godt sammen med Mingene, var heldig der, og så er jo finnishen på frontene veldig lik ;D Mingene står nå på to Leca blokker 20x25x50 med skiferplate på toppen og hockeypucker som føtter.

Morten

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.771
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    awe skrev:
    Har du oppdaget nevneverdige forskjeller mellom 250 og 350, tkr?
    Hei igjen,

Nei i grunn ikke. Begge to har samme typen lyd. Ikke fullt så "gylne" som de gamle premier- modellene men på langt nær så tørre som ARC.
    mvh

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Takker for svar, tkr. Ikke mange som kan boltre seg i så mye lekkert forsterkeri som deg, og gledelig at du trives så godt med det. Jeg trives som du vet med lyden fra en god, gammel Premier 11, men det kan være at et større lytterom materialiserer seg i løpet av kommende år - og behovet for mer krefter med det. Da er det fint å høre hva erfarne fjellfolk har å si.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.771
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du trenger krefter, er Premier 350 noe av det beste jeg har hørt. Sinnsykt god forsterker. Egentlig hadde jeg planer om 2 x Premier 350, men så kom den ET 250 på bruktbørsen og go` blunka til meg....
    Du skal ikke være redd for at Prem 350 høres grå, blek og transistoraktig ut. Det gjør den absolutt ikke!
    mvh

Edit: Når jeg tenker meg om, gjelder akkurat det samme for ET 250 S.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Hei igjen, Haavard og scalars. Jonathan Scull var i sin tid (2002?) opptatt av forskjellene mellom LS 16 og de såkalte Series 2 oppgraderingene. Ariklene hans finnes på Stereophiles nettside. De er lesverdige. Jeg visste hva jeg ville ha og fikk det, men forskjellene er mer systemavhengige enn noe annet, tror jeg.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat hva jeg trenger å høre, tkr. Klangmessige hensyn er avgjørende i det lange løp. Kan jeg få harmonisk tetthet og utklinging uten en skog av utgangsrør, er det fristende.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.771
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    awe skrev:
    Akkurat hva jeg trenger å høre, tkr. Klangmessige hensyn er avgjørende i det lange løp. Kan jeg få harmonisk tetthet og utklinging uten en skog av utgangsrør, er det fristende.
    Omtrent slik jeg resonnerte selv.
    Prem 350 dukker opp av og til, jeg tror at jeg har sett 4 stk. siste halvåret. Vær forberedt på å hoste opp +/- 40kkr for et godt eksemplar.

mvh

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen av dere som har en anelse på hva Premier 16 lå på i pris når den ble solgt her i Norge? (bare nyskjærrig :))

(Nypris?)

mvh
    Lars

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    sclalars skrev:
    Er det noen av dere som har en anelse på hva Premier 16 lå på i pris når den ble solgt her i Norge? (bare nyskjærrig :))

(Nypris?)

mvh
    Lars
    Hmm, er det virkelig ingen som vet hva ca prisen var for denne her i Norge? Eller er det å "banne i kjerka" å spørre om noe sånt?

Bare så det er sagt, hvis denne låter som jeg har lest den gjør, så blir den lenge i heimen her :D
    Har også fått inntrykk av at den "spiser rør", er det riktig? Det er i så fall noe dritt, hvis man investerer i dyre rør.

mvh
    Lars

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror Premier 16 kostet rundt 100 000 ny. Noen sier 99 000, andre 104 000. Det kan være jeg er feilinformert, og at prisen varierte over tid. Det viktige er i grunnen lyden. Det var vel jeg som sa at den "spiser rør". Min kviknet betraktelig til etter rørbytte, og det kan være lurt å ha et nytt sett liggende - bare for å sjekke fra tid til annen. Min erfaring er at du kommer langt med Electro-Harmonix Gold Pin, rimelige og slitesterke rør. De fungerer klanglig sett meget bra i mitt oppsett. Hvis du vil eksperimentere, er det mange tilbud på bruktbørsen.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.771
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    awe skrev:
    Jeg tror Premier 16 kostet rundt 100 000 ny. Noen sier 99 000, andre 104 000. Det kan være jeg er feilinformert, og at prisen varierte over tid. Det viktige er i grunnen lyden. Det var vel jeg som sa at den "spiser rør". Min kviknet betraktelig til etter rørbytte, og det kan være lurt å ha et nytt sett liggende - bare for å sjekke fra tid til annen. Min erfaring er at du kommer langt med Electro-Harmonix Gold Pin, rimelige og slitesterke rør. De fungerer klanglig sett meget bra i mitt oppsett. Hvis du vil eksperimentere, er det mange tilbud på bruktbørsen.
    Tiltredes.

CJ- preer generelt har vel vært kjent for å kjøre rørene relativt hardt.

mvh

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    awe skrev:
    Selvfølgelig er det lyden som er viktig, det andre er egentlig uinteressant. Men jeg har en sjef som irriterer seg over hva jeg kjøper av utstyr, og det så inn i helvete morsomt å "fucke" ham opp med å si hva jeg har kjøpt, og hva det koster.
    Dere skjønner, han har "vært rundt og hørt på masse utstyr" og ingenting han har hørt,kan måle seg med lyden av hans oppsett. Til opplysning har han en gammel surroundforsterker og 4 sånne tynne Sony høyttalere sånn passe plassert rundt i stua. Og når han setter forsterkeren i Theater modus, kan ingenting måle seg med det.
    Så all bruk av midler utover 5000,- er bortkastet, etter hans mening.

Så det blir moro i morgen når jeg får hisset ham opp ;D ;D

Takker så mye for svar.

mvh
    Lars

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Låt det så fælt at du ikke vil skrive om den, scalars?

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    awe skrev:
    Låt det så fælt at du ikke vil skrive om den, scalars?
    He he, ikke akkurat det nei ;D

Har vært så opptatt i det siste, og ikke fått særlig tid til å lytte på den,har vel fått et par timer på den foreløpig.
    Men, at det er stor forskjell på denne og PV 14, er det liten tvil om. Hørte det allerede fra første strofe, at den lå i en helt annen liga enn PV'en.

Kommer med litt mer detaljert beskrivelse senere.

mvh
    Lars

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke så ofte at noen skaffer seg en Premier 16, selv blant cj-vennene. Hver gang er en liten begivenhet, kan du skjønne. Når roen får senket seg over det scalarske hjem, når han får kontakt med både sitt eget og den gylne forforsterkerens indre, vil vi gjerne høre om det.

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Premier 140 i hus. Måtte bare slå til. Var litt skeptisk ut fra andres erfaringer her på huset. Men i mitt oppsett var det full klaff. Den velkjente CJ-magien som jeg var litt redd for å miste. Samtidig som den strammet opp og ga et enormt rom og oppløsning. Holdt nesten på å havne i ARC-klubben. Men tror nesten det var lurest å holde sin sti ren. Styrker meg i troen på at CJ er veien videre ved neste oppgradering....tror jeg.... ;D. Gratulere med Premier 16. Sikkert en utrolig god pre.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    james skrev:
    Premier 140 i hus. Måtte bare slå til. Var litt skeptisk ut fra andres erfaringer her på huset. Men i mitt oppsett var det full klaff. Den velkjente CJ-magien som jeg var litt redd for å miste. Samtidig som den strammet opp og ga et enormt rom og oppløsning. Holdt nesten på å havne i ARC-klubben. Men tror nesten det var lurest å holde sin sti ren. Styrker meg i troen på at CJ er veien videre ved neste oppgradering....tror jeg.... ;D. Gratulere med Premier 16. Sikkert en utrolig god pre.
    Gratulerer :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    sclalars skrev:
    awe skrev:
    Selvfølgelig er det lyden som er viktig, det andre er egentlig uinteressant. Men jeg har en sjef som irriterer seg over hva jeg kjøper av utstyr, og det så inn i helvete morsomt å "fucke" ham opp med å si hva jeg har kjøpt, og hva det koster.
    Dere skjønner, han har "vært rundt og hørt på masse utstyr" og ingenting han har hørt,kan måle seg med lyden av hans oppsett. Til opplysning har han en gammel surroundforsterker og 4 sånne tynne Sony høyttalere sånn passe plassert rundt i stua. Og når han setter forsterkeren i Theater modus, kan ingenting måle seg med det.
    Så all bruk av midler utover 5000,- er bortkastet, etter hans mening.

mvh
    Lars
    Hva sa sjefen da ? ;D...

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    HCS skrev:
    Hva sa sjefen da ? ;D...
    Merkelig nok, så virket det som om han resignerte litt. Tror han har begynt å skjønne det, at jeg sier det for å terge ham. ;D
    Så det tok litt stinget av moro'a, men samtidig så vokter'n seg vel litt for hva han sier fremover ;) ;D

mvh
    Lars

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    james skrev:
    Takk, og gratulerer så mye tilbake til deg james! Kremforsterker etter hva jeg har lest og hørt. Den hadde sikkert gjort seg bra her i heimen også, men med de lettdrevne høyttalerne mine hadde det vært skikkelig overkill ;)
    Trenger bare noen få kvalitetswatt jeg vettu, ikke 140 av dem ;)

mvh
    Lars

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen!

Har tatt litt bilder av oppakningen av nevnte pre, og tenkte jeg skulle legge dem ut her, så "here we go" :)

Kan det bli bedre, å få en pakke med "hifi stæsj" som man har gått å ventet på lenge? :D

Unnskyld uttrykket "jævla posten", men de har en tendens til å sitte å ruge på andres eiendeler i alt for lang tid noen ganger. Jeg fulgte sporinga på pakka mi, og alt gikk fint, helt til Postverket i Oslo tok over den. De satt å ruget på den fra onsdag til mandag, føltes ganske unødvendig :mad:
    Men nå er den i hus, så det blir vel fort glemt ;)

Endelig hjemme i stua:

Fin tekst dette ;D

Pent og pyntelig. Deilig å få alt i orginal forpakning :D

More to come! (må dra på jobb nå ;))

mvh
    Lars

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Den der skulle jeg gjærne hørt! Har hatt Premier 14. Men her er det nok noen steg opp.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn