awe skrev:
Jeg tror Premier 16 kostet rundt 100 000 ny. Noen sier 99 000, andre 104 000. Det kan være jeg er feilinformert, og at prisen varierte over tid. Det viktige er i grunnen lyden. Det var vel jeg som sa at den "spiser rør". Min kviknet betraktelig til etter rørbytte, og det kan være lurt å ha et nytt sett liggende - bare for å sjekke fra tid til annen. Min erfaring er at du kommer langt med Electro-Harmonix Gold Pin, rimelige og slitesterke rør. De fungerer klanglig sett meget bra i mitt oppsett. Hvis du vil eksperimentere, er det mange tilbud på bruktbørsen.
Selvfølgelig er det lyden som er viktig, det andre er egentlig uinteressant. Men jeg har en sjef som irriterer seg over hva jeg kjøper av utstyr, og det så inn i helvete morsomt å "fucke" ham opp med å si hva jeg har kjøpt, og hva det koster.
Dere skjønner, han har "vært rundt og hørt på masse utstyr" og ingenting han har hørt,kan måle seg med lyden av hans oppsett. Til opplysning har han en gammel surroundforsterker og 4 sånne tynne Sony høyttalere sånn passe plassert rundt i stua. Og når han setter forsterkeren i Theater modus, kan ingenting måle seg med det.
Så all bruk av midler utover 5000,- er bortkastet, etter hans mening.
mvh
Lars