CJ`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Ahh, endelig ute av esken:

Og, som den nyskjerrige personen jeg er, måtte jeg skru av topplokket på den med en gang for å sjekke hva som gjemte seg inni ;D

Rørene på plass:

Rørdemperne også:

En liten tur på kjøkkenbordet, før montering i hifisystemet :)

Endelig på plass :)

Og i kveld er det lytting, endelig :D

mvh
    Lars

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Flott pre :)
    Håper du slenger inn noen inntrykk også etterhvert :D

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Milenko skrev:
    Flott pre :)
    Håper du slenger inn noen inntrykk også etterhvert :D
    Det kan jeg vettu :)

Nå har jeg sittet noen timer og hørt, og det som først og fremst slo meg, var at alle platene jeg satt på, opplevdes som "nye". Masse detaljer på platene som jeg ikke hadde hørt før.
    Nå har ikke jeg annet utgangspunkt her i heimen enn PV 14, som jeg har hatt noen år, men det er utrolig forskjell på de to. Premier 16 har en detaljrikedom som ligger mange hakk over PV 14. Den "glatter" også ut toppen, så det føles mer behagelig å høre på, samtidig som detaljene er mer distinkte. Litt rart, og vanskelig å beskrive.
    Den spiller også med mye større rom og stereoperspektiv, og det er påtagelig hvor lett det plutselig er å plassere instrumenter og artistene i lydbildet.

Kan ikke annet enn å si meg meget godt fornøyd foreløpig, og selv om den har noen år på nakken, så tror jeg den holder mål i mange år til.

Hmm, det ligger en Premier 140 på børsen, fristende :)

mvh
    Lars

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Så moro, det skal de ha CJ, de lager fantastiske pre amper. Har desverre ikke hørt deres power amper enda. 140 er fristende ja :)

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med vel gjennomført jomfrutur, scalars. Kjenner meg igjen i beskrivelsen din, særlig det at du nå får rikelig med detaljer og større ro samtidig. Finmasket, oppløst og avslappet. Når en i tillegg får god dynamikk, drive og spenning er det ganske gøy. Premier 140 gir deg mer av samme slaget.

ole

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Antall liker
    127
    Sted
    Bærum
    Milenko skrev:
    Så moro, det skal de ha CJ, de lager fantastiske pre amper. Har desverre ikke hørt deres power amper enda. 140 er fristende ja :)
    Du burde teste ja. "Alle" snakker om CJ's pre-amper og ja, de er gode, har en selv (har hatt flere). Må i ærlighetens navn si at jeg har hatt en som ikke inngår i min klassifisering som god, nemlig PV10. Men alle andre jeg har hatt i hus er flotte instrumenter.
    Av en eller annen grunn er CJ's power amps ikke like omtalt. Har også et sett slike nå (og har hatt flere) - og de står ikke tilbake for pre'ene.
    Kjenner meg forøvrig ikke igjen i påstanden om at de "spiser rør", tester regelmessig rørene på min Amplitrex AT tester og det er meget sjeldent jeg bytte rør, at det byttes ofte skyldes nysgjerrighet heller enn utslitthet. Har i min "CJ-periode" som nå har vart mer eller mindre sammenhengende i 20 år kun en gang opplevd "røyk og smell", men da gikk kun sikringen i tillegg til aktuelle rør.

Mvh Ole

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Neida, Ole, det er ikke det at det smeller, men heller at lyden friskner til ved rørbytte.

Og rørbytter er det nok av her i gården om dagen. Har kost meg med gode, gamle varianter av 6fq7 fra GE og Sylvania i min steingamle Premier 11A. Nyanser, men vel verdt oppmerksomhet. Dermed måtte esken med 5751 også frem. Jeg er som tidligere nevnt svak for Sylvania 5751, og der venter jeg nå på beste sorten - nemlig Black Plate. Kommer tilbake til det. Her er utslagene noe større enn for 6fq7s vedkommende.

Den kanskje hyggeligste overraskelsen kom da jeg satte inn ferske EH 6550. De spiller strammere og friskere enn NOS Svetlana og SED, og har mye av kruttet til GE 6550A i seg. Det er verdt å merke seg i disse tider, da nyproduserte SED er vanskelige å få tak i. Mange skryter av kvaliteten på Electro Harmonics slik den er nå, og jeg er helt enig.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    jeg har thea 2 på min liste over potensiell riaa,noe bruker erfaringer her inne ?
    hvem selger disse i norge ?

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    HCS skrev:
    jokris skrev:
    HCS skrev:
    Audiofreaks som har dette agenturet tror jeg jokris :)
    bare de som selger ?ingen butikker ?
    Mener at de har butikk, i Bergen,,,
    oki, dårlig formulert av meg, ingen andre enn de i bergen mente jeg seff ;D
    har fått tilbud om pris men skulle gjerne sett disse live også

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Siden så mange eldre effektforsterkere fra cj bruker 5751 som driverrør, poster jeg noen erfaringer med dette røret i denne tråden. Ikke av autistiske grunner (oppramsing, leksikalske oversikter etc.), men utifra erfaringer med musikk.

Upscale Audio er storleverandør av NOS-rør, og uttaler seg med autoritet om hvilke rør som passer best i hvilke forsterkere. Til cj skal det være GE JAN med grønn skrift, sier han. Et lineært rør, heter det. Jeg har prøvd dette røret med ulike signalkilder, utgangsrør og fasesplittere - alltid med samme resultat: kvass, splashy lyd i den øvre delen av frekvensregisteret. Den verste effekten av dette er tap av oppløsning i mellomtonen.

Et musikkeksempel: Stravinskys Ildfuglen har et avgjørende vendepunkt i overgangen mellom de to siste satsene, overgangen fra natt til dag: Fagotter og bassklarinetter jages vekk av messingblåsere og slagverk. Boulez/CSO/DG gjør dette helt glimrende, men ikke med GE JAN 5751 i lydkjeden; der går vi fra harmonisk og klanglig grums til ubehagelig sprukne trompeter, basuner og cymbaler. Sett inn NOS Sylvania Grey Plate og alt faller på plass. I tillegg får du et mye større og klarere rom. Kort sagt, en helt annen opplevelse.

Aha, tenker du, GE-røret er slitt. Men nei, Sylvania har gått ti ganger så lenge, faktisk veldig lenge. Konklusjonen må bli at min Premier 11A låter mange klasser bedre med Sylvania. Også med eldre Black Plates fra GE og RCA. Med GE 3mica BP er bassen markant tyngre og mer dominerende enn med de øvrig nevnte, noe som skygger for maksimalt åpen, luftig og lush mellomtone, men dette vil selvsagt være avhengig av klangbalansen ellers i lydsystemet.

Rør-freak? Utvilsomt.

vosten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Antall liker
    44
    Nå har jeg akkurat bestilt meg en kvartett NOS Tesla E88CC til min ET3 som bare bruker et stk av disse rørene. Fra før har jeg 10 stk diverse NOS E88CC/ECC88. Skulle nå ha nok rør til et langt liv med min kjære Conrad. :)

PS! Jeg blir bare mer og mer fornøyd med ET3. Fantastisk musikalitet! Kunne vært gøy å prøve CJ effekt også, men jeg er så fornøyd med Doxaen min at den får stå noen år til. :)

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Må nesten legge inn et par bilder i denne tråden også, på oppgraderinga av Premier'en min. Synes de nyeste Conrad'ene er så stilige med akryl, at jeg lagde meg noen "betar" til å sette på min egen ;D

Før:

Etter:

mvh
    Lars

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Du må fortelle hva Tesla gjør med lyden, vosten. Lysere klang? Og designprisen går til scalars for Norges mest shiny Premier 16. De originale metallplatene ser nesten dystre ut i sammenligning.

vosten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Antall liker
    44
    Ja si det du awe. Har hørt, Phillips, Telefunken og Tesla. Tesla røret som står i nå er det stilleste og med mest sting og dynamikk. De to førstnevnte har jeg ikke prøvd så lenge så er vanskelig å sammenligne klang etc. De ligger i skuffa så jeg kommer nok til å drive litt testing etterhvert. Grunnen til at jeg byttet til tesla er at det har jeg nå 8 stk av og jeg måtte spille inn et nytt bass/mellomtoneelement i høyttaleren. Philips og Telefunken har jeg bare 1 pr type av. Tesla er etter min mening veldig veldig bra! Og billig. :)

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Støysvakt, sting og trøkk høres bra ut, vosten. Og fristende. Takk for tilbakemelding. Upgrade mente at EH (som jeg bruker akkurat nå) og Tesla er klanglige motsetninger, så det hadde vært spennende å prøve. Jeg får inn så mange rør om dagen at seks fra eller til ikke kan gjøre så mye.

Er fremdeles imponert over scalars' ferdigheter og oppfinnsomhet. Det må være tak i den karen.

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Takk så mye for skryt karer :D

Blir nesten litt forlegen her ;D ;D

mvh
    Lars

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Kledelig beskjedenhet, scalars. Dessuten har du samme RIAA som meg. Tenker det spiller fint. Har DIY-høyttalere også, forresten.

Sylvania 5751 Black Plate kom i posten i går, og det er skummelt å oppdage hva slike rør kan gjøre for Premier 11A.

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    awe skrev:
    Kledelig beskjedenhet, scalars. Dessuten har du samme RIAA som meg. Tenker det spiller fint. Har DIY-høyttalere også, forresten.

Sylvania 5751 Black Plate kom i posten i går, og det er skummelt å oppdage hva slike rør kan gjøre for Premier 11A.
    Det blir nesten som å banne i kjerka, å nevne navnet McIntosh i tråden her, men jeg har akkurat en fått inn en MC 275 med både 6550 rør og KT 88 rør. Siden du nevner at din Premier 11 kan bruke 5751 rør, kan kanskje jeg bruke det på Mac'en også?
    Hva slags lydsignatur er det på dem? Selv liker jeg litt varm og behagelig lyd, men selvfølgelig med detaljer og litt "fres" tilstede når det trenges :)
    Både 6550 og KT 88 rørene som fulgte med var Sylvania rør. Men alltid spennende å prøve noe nytt ;)

mvh
    Lars

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Premier 11 er født med 5751-rør, scalars. MC 275 er født med tre 12AX7-rør, som 5751 er en variant av. Det er mulig å skifte ut 12AX7 med 5751 i en del sammenhenger, med den effekt at du mister 30% gain. Jeg ville holdt meg til 12AX7 i MC275, men i EAR 834 RIAA (som også bruker tre 12 AX7) kan du bytte til 5751. Den gode nyheten er at 12AX7 kan fås i toppversjoner (f.eks Sylvania eller RCA Black Plate) til rundt halve prisen av 5751. Det skulle gå an å ha en del moro med det, ville jeg tro.

Sylvania 6550 er ekstremt sjeldne, så jeg lurer litt på om det kan være slike som sitter i MC 275. Hvis det er det - og de er i orden - er du en heldig rakker.

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    awe skrev:
    Premier 11 er født med 5751-rør, scalars. MC 275 er født med tre 12AX7-rør, som 5751 er en variant av. Det er mulig å skifte ut 12AX7 med 5751 i en del sammenhenger, med den effekt at du mister 30% gain. Jeg ville holdt meg til 12AX7 i MC275, men i EAR 834 RIAA (som også bruker tre 12 AX7) kan du bytte til 5751. Den gode nyheten er at 12AX7 kan fås i toppversjoner (f.eks Sylvania eller RCA Black Plate) til rundt halve prisen av 5751. Det skulle gå an å ha en del moro med det, ville jeg tro.

Sylvania 6550 er ekstremt sjeldne, så jeg lurer litt på om det kan være slike som sitter i MC 275. Hvis det er det - og de er i orden - er du en heldig rakker.
    Hehe, som du sikkert skjønner, så er jeg ikke helt inne i rørverdenen ;D
    Det var smårørene du snakket om ja :)

Og du har rett angående Sylvania rørene. Det som sitter i min er "selvfølgelig" Svetlana rør. (måtte gå å sjekke jeg ;D)

Takk ellers, for gode råd om smårørene!

mvh
    Lars

Opuspopus

Medlem
    Ble medlem
    15.03.2009
    Antall liker
    0
    Jeg har fått slinger i valsen på lydsiden. Når anlegget er gått skikkelig varmt, sånn etter et par timer, begynner lyden å variere i styrke. Volumet går ned og lyden mister piffet, i kanskje 5-10 minutter, før den atter kommer opp igjen til den styrken og den dynamikken den skal ha, men bare for en stund. Så går lydstyrken ned igjen.

Etter en del tester er jeg kommet fram til at det er effektforsterkeren som er syndebukken. Det er en Premier 11a. Og da er det nærliggende å skylde på rørene. Etter mine beregninger er det likevel noe tidlig å bytte ut rørene. Men rør er som med mennesker: de har sjel og en varierende livslengde. Spørsmålet er da hvilke av rørene som kan skape variasjon i lydstyrken.
    Hva tror dere? Må jeg bytte alle? Eller er det annen elektronikk inni 11a som kan forårsake svikten?

Forsterkeren er bestykket med fire Ei KT-90 Mk 2, to GE 5751 og to GE 6FQ7. Alle satt inn samtidig. Forrige batch KT-90 varte mye lenger uten at de viste tegn til alderdom.

patro

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Poster denne her hos CJs venner, selv om det ikke egentlig er tilknyttet CJ, men mer et rørtema ...

Hadde en litt underlig opplevelse i går. Skulle sette inn nye 5751rør i CJ MV50en, inngangsrørene kalles de vel. Da jeg startet opp forsterkeren etter rørbytte, brummet det dypt og sterkt i venstre kanal. Jeg tenkte det var noe galt med røret, så jeg byttet om v/h for å få det bekreftet, men da var brummet borte. Javel, da var det vel bare dårlig kontakt første gang, tenkte jeg. Nysgjerrigheten kom inn fra siden, jeg byttet tilbake igjen - og da var brummet der på nytt! Dypt og stort, som om en trailer står på tomgang utenfor.

Hvorfor skjer dette bare i den ene kanalen, med bare med dette ene røret? Hva er det som kan forårsake dette?

Og så @Tert: Regner med at du har testet ut med rørbytte skritt for skritt i effektforsterkeren - det hadde vært veldig ok å vite hvilke rør som oppførte seg slik som du beskriver!

elta

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    2
    Tert skrev:
    Jeg har fått slinger i valsen på lydsiden. Når anlegget er gått skikkelig varmt, sånn etter et par timer, begynner lyden å variere i styrke. Volumet går ned og lyden mister piffet, i kanskje 5-10 minutter, før den atter kommer opp igjen til den styrken og den dynamikken den skal ha, men bare for en stund. Så går lydstyrken ned igjen.

Etter en del tester er jeg kommet fram til at det er effektforsterkeren som er syndebukken. Det er en Premier 11a. Og da er det nærliggende å skylde på rørene. Etter mine beregninger er det likevel noe tidlig å bytte ut rørene. Men rør er som med mennesker: de har sjel og en varierende livslengde. Spørsmålet er da hvilke av rørene som kan skape variasjon i lydstyrken.
    Hva tror dere? Må jeg bytte alle? Eller er det annen elektronikk inni 11a som kan forårsake svikten?

Forsterkeren er bestykket med fire Ei KT-90 Mk 2, to GE 5751 og to GE 6FQ7. Alle satt inn samtidig. Forrige batch KT-90 varte mye lenger uten at de viste tegn til alderdom.
    Premier 11 er konstruert for 6550 røyr,det er vel lite lurt å bruke KT 90?Kanskje det er her problemet ligg.

Opuspopus

Medlem
    Ble medlem
    15.03.2009
    Antall liker
    0
    KT-90 går fint på 11a. Jeg sjekket det grundig før jeg satte dem i første gang for ti år siden. Hvert rør kan justeres i bias individuelt på forsterkeren, og KT-90 er innenfor de verdiene som kan justeres. Det sies for øvrig at KT-90 varer lenger enn 6550.

Opuspopus

Medlem
    Ble medlem
    15.03.2009
    Antall liker
    0
    Mysteriet med den svingende lyden er løst. Det hele var et rør-fenomen.
    I de siste dagene ble lyden fortere dårlig. Bare etter ti minutter gikk volumet ned og dynamikken tilbake. Her måtte noe gjøres med Premier-en.
    Derfor ryddet jeg stuebordet, løftet fram den tunge kolossen av en forsterker og forsøkte å tenke. Det første jeg kom på å gjøre uten å dissekere for mye, var å rekalibrere rørene med et skrujern, noe som er anbefalt en gang innimellom. Og det var da jeg oppdaget at ett av KT-90-rørene var helt ute av lage. Faktisk lyste ikke LED-lyset til dette røret i det hele tatt. Røret var helt gåent. Jeg dobbeltsjekket ved å omplassere og justere bias til alle rørene på nytt. Det ene røret var så å si dødt.
    Heldigvis hadde jeg på lager noen KT-90 fra forrige omgang som var litt mer brukt, men som ennå var liv laga. Det hjalp å erstatte problemrøret med et av dem.
    Først da jeg slo på anlegget på nytt, fikk jeg den gode lyden tilbake med all den piffen jag hadde manglet i det siste. Nå er det utgåtte røret stedt til hvile og ligger i en pen liten sarkofag på peishylla.

Dette har jeg lært:
    • Lyden blir ikke bedre enn det svakeste av rørene.
    • Ett rør påvirker begge kanalene.

At ett rør påvirker begge kanalene synes jeg er merkverdig. Stemmer det, dere som har greie på innmaten i en rørforsterker av denne typen?

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Min PV11 er plaget med sus og knitring...lydene forandrer seg når jeg beveger på røret for venstre kanal...det hjelper ikke å bytte rør og støyen er konstant helt uavhengig av volum.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Vapor skrev:
    Min PV11 er plaget med sus og knitring...lydene forandrer seg når jeg beveger på røret for venstre kanal...det hjelper ikke å bytte rør og støyen er konstant helt uavhengig av volum.
    Sleit litt med samme på en dac jeg har.
    Gikk over loddingene på rørsokkelen. Stille nå.

Håvard

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.905
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Dårlig lodding/kontakt? Dårlig/veldig mikrofonisk rør? Uttørket/lekk kondis?

Prøvd å dunke litt på chassis/rør ? Om det begynner å sprake mer eller mindre?

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Leverer den inn til Ones på Mandag....håper han finner ut av det...hvis ikke må jeg finne på noe lurt...enten finne en tyst CJ pre-amp...eller selge mv 52 og så kjøpe en god røramp...

Håper PV11 lar seg fixe....... ::)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.765
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vapor skrev:
    Leverer den inn til Ones på Mandag....håper han finner ut av det...hvis ikke må jeg finne på noe lurt...enten finne en tyst CJ pre-amp...eller selge mv 52 og så kjøpe en god røramp...

Ones finner ut av det meste. Har bare gode erfaringer hos ham med CJ.

mvh

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    499
    Torget vurderinger
    2
    Vapor skrev:

Selge gullgutten :eek: Nei,ordne sæ dette,høres ut som du har lokalisert feilen siden det endrer seg når du bevege på røret.Kan tyde på dårlig loddepunkt der sokkelen sitter,eller er det så enkelt som slappe stikkere i sokkelen? Det løser sæ for snille gutter veit du :D

mvh Filip

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Selge gullgutten Nei,ordne sæ dette,høres ut som du har lokalisert feilen siden det endrer seg når du bevege på røret.Kan tyde på dårlig loddepunkt der sokkelen sitter,eller er det så enkelt som slappe stikkere i sokkelen? Det løser sæ for snille gutter veit du
    Ja..håper det løser seg ;D
    Selge gullgutten vil jeg helst ikke...den fungerer helt uklanderlig....kjempe amp!!

Er heldigvis så heldig å ha en EAR V20 på lån...nydelig forsterker...men jeg foretrekker conrad-johnson settet

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Det vil nok være best synergi mellom de to klassikerne du har - og i forhold til Klipsch, vil jeg tro. Du vil muligens få litt mer detaljer og noe åpnere lyd med Classic, men det viktigste er den helhetlige klangbalansen. Og det er vel den du er godt fornøyd med nå? Jeg byttet ut Premier 10 med 16, og måtte justere andre steder i kjeden for å den klangbalansen jeg ville ha. Ta en telefon til Peter som driver Audopfreaks, og hør hva han kan foreslå.

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Har fått PV 11 tilbake igjen og alt er bare fryd og gammen ;D Nå kan jeg levere EAR V20 tilbake til eieren og nyte musikken servert over mine 20 år gamle conrad-johnson forsterkere

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn