Si ikke det, tkr. Du er jo nettopp en kar som med førstehånds erfaring kan si noe om en overgang fra Premier 10 til Premier 17. Hvis du har tid og ork til det.Hei, har selv bare hatt prem 17 LS1. Da nyutgaven kom, fikk den veldig bra kritikker, men det var vel relativt stor enighet om at den var mer annerledes enn bedre.
Beklager, kan ikke hjelpe deg videre!
mvh
Det tar ikke lang tid å skrive at prem 17 ls er vesentlig bedre, både mht dynamikk og oppløsthet enn prem 10. I tillegg så er det mye bedre lydstyrkeregulering på prem 17 ls, med mye flere trinn enn på prem 10. Potmeteret på prem 10 hadde også en tendens til spraking, som jeg aldri fikk helt vekk.Si ikke det, tkr. Du er jo nettopp en kar som med førstehånds erfaring kan si noe om en overgang fra Premier 10 til Premier 17. Hvis du har tid og ork til det.
Mvh
Bare hyggelig! Det gjelder bare å huske på at ethvert nytt kjøp bærer kimen i seg til enda en ny oppgradering ;DTakker for klare og presise svar, tkr. Det er gjerne den typen informasjon som en vakker dag gir det avgjørende puffet til å oppsøke og eventuelt bli huka på neste oppgradering. I tillegg er trolig Premier 17 allerede en klassiker.
Du har så rett, så rett. Oppgraderinger av allerede velfungerende lydsystemer er - hvis en kan bekvemme seg til å stoppe opp for et aldri så lite sannhetens øyeblikk - rent og uforstilt begjær. Og begjærets vesen er at det vil ha mer. Altså bensin til bålet.Bare hyggelig! Det gjelder bare å huske på at ethvert nytt kjøp bærer kimen i seg til enda en ny oppgradering ;D
mvh
Godt å høre. Uten førsteklasses rør får en ikke benyttet potensialet i cj-produkter. Har selv vært uheldig både med 6550 og 5751 fra Kvanlid. Andre ganger har han skaffet fine rør til grei pris. Slik er det ofte i rørverdenen. Uholdbart for noen, spennende for andre. Rett som det er kommer de virkelig gode øyeblikkene, der hermetiske lydsignaler blir spill levende og fyller lytterens fantasi og forestillingsevne 100%.Hadde tenkt å selge min C-J Premier 140 fikk ikke den lyden jeg forventet,
Men en prat med B.Kvanlid hos Motron ble det konstatert at det sto noen Sovtek rør med Svetlana stempel på, dette var årsaken mente Kvanlid.
Jeg kjøpte 8 nye Svetlana rør,satte rørene i og lyden blre helt himmelsk har nå spilt en del timer å det blir bare bedre og bedre, ;D ;D er kjempe fornøyd. ;D ;D
Det er viktig med gode originale rør og det er du garantert hos Motron.
ny preamp får min stemme. ;DLa også merke til at ART III hadde økt ørlite grann i pris... Spørsmålsstillingen må jo bli: Skal man kjøpe seg en flunkende ny bil, eller skal man gå for ny forforsterker? ;D
mvh
Glem det CJ er og blir best 8)Hei!
Til tkr vil jeg bare si,kjøp ny bil og en Audio Research Ref 3,så kommer du tørrskodd frem og bedre lyd i heimen enn dette blir det ikke!!!
Nå tenkte jeg egentlig ikke på meg selv. Synes faktisk at jeg har såvidt god matching i det jeg har at neste oppgradering nok heller blir på analogsiden enn på rørfronten.Hei!
Til tkr vil jeg bare si,kjøp ny bil og en Audio Research Ref 3,så kommer du tørrskodd frem og bedre lyd i heimen enn dette blir det ikke!!!
Hadde tenkt å selge min C-J Premier 140 fikk ikke den lyden jeg forventet,
Men en prat med B.Kvanlid hos Motron ble det konstatert at det sto noen Sovtek rør med Svetlana stempel på, dette var årsaken mente Kvanlid.
Jeg kjøpte 8 nye Svetlana rør,satte rørene i og lyden blre helt himmelsk har nå spilt en del timer å det blir bare bedre og bedre, ;D ;D er kjempe fornøyd. ;D ;D
Det er viktig med gode originale rør og det er du garantert hos Motron.
Og bedre hender kan vel knapt en cj-klassiker havne i. Det var stor stas, impulse. La meg få stille først i gratulantenes rekker. Også jeg går og sjesser på en slik en om dagen. Flaks det, for da får jeg førstehånds rapport, håper jeg, fra en pasjonert Premier 10-bruker.Hehe..Er det meg du sikter til nå, Awe? Jeg er og blir cj-mann, vet du. Her skal det oppgraderes til Premier 17, nemlig...
Spennende Impulse!
Og gratulerer MaHa!
Kjenner igjen det du beskriver, helt herlig, det bare låter riktig, ikke sant...
Da jeg pakket skipssekken og dro til sjøis, satte jeg sovtek rør i forsterkeren, i tilfelle forsterkeren skulle bli stående på i uker i strekk i min påpasselighets fravær.
Etter å ha kommet hjem, lyttet i noen dager, følt at noe av magien manglet, satte jeg inn svetlana winged C EL34, RCA black plate (6SN7GTB) Telefunken 12AX7, og RCA 12AU7. Samtykker 100% med alle dem som tidligere i tråden har skrevet om viktigheten av gode rør!
MaHa, jeg har CAV 50, og jeg sendte en mail til CJ angående montering av nettbrønn, og svaret deres var vel omtrent "Well, if that makes you happy....". De kunne ikke høre noen forbedring av lyden.
Kan hende det forholder seg anderledes med PV10...? Send dem en mail før du bruker penger som du kunne brukt på deilige NOS-rør!
Et spørsmål til alle:
Har et annet par RCA 6SN7GTB hvor det ene rører er noen mm høyere enn det andre (som er likt de som står i nå). Røret som er høyere har en litt mer orange farge på embalagen. Har lest et eller annet sted at disse rørene finnes i "short", "medium", og "long",-plate.
Er det noe problem å bruke disse rørene sammen?
Jeg er litt skeptisk til demperinger på rørene. Har Duende demperinger som jeg har benyttet på min Premier 17LS2. Synes de tar litt av "livet" i musikken.Til de som bruker cjs nydelige Premier 10 eller 14 preamps...I disse forsterkerne brukes det 6gk5-rør, et rør som egentlig ble utviklet for TV-bruk, og som kan ha endel problemer med mikrofoni. Særlig RCA, som etter min mening produserte de rørene som gir best resultat, fikk aldri helt taket på dette problemet. Det eneste som hjelper er nennsom plassering og rørdempere. Cj leverer sine sedvanlige skrale gummivarianter, men nå kan også Duende Creatura levere dempere som passer disse rørene. Hos meg resulterte duende-ringene i fastere og mer impulsvillig (hehe...) bass, mer åpenhet og klarere avtegnede konturer. En ganske avsindig oppgradering for 520,- kr. Anbefales på det aller varmeste!