baluba skrev:
1. Tja, i enkelte storbyer en skolene så ille at gymsaler er stengte og trivselen blir skadelidende av ekstremt stygge omgivelser på grunn av slitasje. Det finne grelle eksempler på det.
2. Bygdeskoler derimot er hvis størrelsen ikke er for liten helt topp, nettopp på grunn av klassestørrelsen.
3. Eneste måte å få en fornuftig klassestørrelse til ens barn i en storby er å velge en liten, privat skole med relativt få elever i hver klasse.
4. Arve skriver mye fornuftig i denne tråden. Mest fornuftig, vil jeg hevde.
5. For storparten av kritikken er klisjeer som gulpes opp for å ha noe å utsette på samfunnet.
6. Det er ikke et problem at lærerne er dårlige i dag, men det kan bli det. .
7. Det florerer med useriøse angrep på skolen og de ansatte fordi det er politisk korrekt å være kritisk til skolen
8.JIGWAWs punkter er enten feilaktige eller totalt overdrevne hvis de er ment så generaliserende som de fremstår.
9.to skriftspråk som nynorskhaterne i storbyene holder liv i er udemokratisk. De hevder at siden de er i flertall skal minoriteten legge seg ned på siden og dø. Jeg skriver konservativt bokmål, og snakker ikke mer nynorsk enn en bergenser fra Kalfaret. Likevel er jeg ikke dummere enn at jeg overlevde tolv år med sidemålsundervisning uten å ta skade av det. Hele sidemåldebatten er navlebeskuende fra et storby-vi-er-viktigere-enn-bøndene-logikk. Hvis man har greie karakterer i sitt hovedmål skal man være vrangvillig eller evneveik for å ikke takle noen få timer sidemål i uken. Slike holdninger bør man være ferdig med når man er kommet over trassalderen og den ungdommelige opprørstrangen. Jeg vil derfor anta at sagen ikke er så mye over tyve, og fremdeles husker hvordan hans fritid ble brukt til å studere noe som ikke var av personlig interesse.
Dessuten synes jeg det er teit å komme med slike frontalangrep på hele yrkesgrupper som har aktive medlemmer i denne tråden, eller på HFS generelt. Hadde slike kategoriske påstander blitt fremlagt om meg og mine ville jeg himlet med øynene og tenkt "for en tulling". Hvordan skal jeg ellers forholde meg til en som mener at vi er udugelige i vår jobb? Norske lærere hetses på generelt grunnlag, og det er både urettferdig og utilbørlig. Og det avslører en betydelig mangel på direkte kunnskap. Har du barn i skolen som har problemer med å få lært det de skal, JIGSAW? Eller bare gjetter du fordi du ønsker at lærere skal være teitinger?
1. Eg har vore på besøk på skular av alle slag, og det slår meg at gode omgjevnadar er eit pluss, men det er lett å finne skular som er ganske nedslitne som fungerer godt pedagogisk. Når det gjeld nye, fine skular har dei ein tendens til å generere entusiasme rundt skulen frå både heim, elevar, lærarar og politikarar. Dei er stolte av skulen sin. Og det er eit stort pluss, sjølvsagt
2. Men eg hadde nokre islendingar (!) på besøk ii heimkommunen min for rundt 20 år sidan. På det tidspunktet jobba eg på ein liten grendaskule. Islendingane hadde lagt merke til ein vesentleg skilnad mellom dei store og dei små skulane; dei store trekte fram utstyret sitt og dei fysiske tilhøva når dei skulle fortelje omskulen, medan dei små viste handskrivne ark der dei hadde laga strukturar og planar for korleis undervisninga skulle gå føre seg. Eg er ganske audmjuk når det gjeld denne vesle grendaskulen. Det pedagogiske arbeidet som gjekk føre seg der, heldt så høg kvalitet at eg alri har sett det betre. Eg har også lese ganske solid dokumentasjon på at læringa kan vere vel så bra på små skular som på større. Og dette gjeld spesielt den sosiale læringa. Hugs at ein skule som ikkje har meir enn 12 elevar (dersom det framleis finnest slike) har 144 relasjonar mellom elevar, noko som gjev svært god sosialt nettverk for ein 12-åring (eller yngre)
3. Ein av grunnane til å bu ruralt. Det skjer noko når elevtalet endrar seg mellom 16 og22 elevar ein stad. Anten vert det uro, eller så mister dei initiativet og spontaniteten. Utagerande elevar kan sjølvsagt medisinerast, slik at dei får fred med seg sjølv og andre, men deter for stort fokus på denne strategien. Eg er sikker på at det kunne vore oppnådd mykje bra om klassestorleiken var max 15, slik vi ser i nokre land. I staden for å ikkje lenger ha noko tak i det heile.
4. Hjarteleg takk for støtta. Eg prøver så godt eg kan, når eg ikkje er full av dævelskap.
5. Det er ein sosial omgangsform for somme, har eg merka.. Nokre snakkar om musikk, andre om fotball, og nokre kjenner seg mest fortruleg med å preike dritt .
6. Eg er redd for det, mellom anna ut frå at dei lærarane som er eldre enn meg kjem til å slutte dei neste 10 åra. Eg er også uroleg for at systemet med at rektor skal vere pedagogisk leiar tonast ned, og at han skal vere økonomisk administrator med meir ansvar for kommunebudsjettet enn for pedagogikken. OG faren som ligg i desentralisering av skulen sine mål - og ikkje til læraren, det skal nok gå bra. Det er verre når kommunestyret skal forvalte måldefineringa.
7. Skulen har alltid vore eit debatttema, og vil nok alltid vere det. Alle har vore på skule, og alle har sterke meiningar, gjerne basert på eigne erfaringar. Når desse ligg 20 - 30 år attende i tid, får vi ein annan type debatt enn den aktuelle...
8. Dette er ein eigen offtopic-debattering som eg har sett i mange nettsamanhengar. Eg er oppteken av dette. Kunne tenkt meg å lese ein mastergrad på kva det er som triggar slike debatt(ant)ar. Men det er nok meir psykologi enn pedagogikk...
9. Det er ikkje alle som har lest sin Knud Knudsen og hans målstrategiar (ein god del av bokmålsfolket veit ikkje eingong kven han var)...