Alle forskere er nok ikke enige. De har forskjellige områder de er speaialisert på, og har dermed forskjellige teorier om hva som er årsaken.Komponenten skrev:Du har altså ennå ikke tatt deg bryet med å sette deg inn i hva f.eks. danskene som forsker på solen hevder?OKA skrev:Det er ikke noe hylekor innen forskningen. Det er ingen faglig uenighet.
Støyen kommer utenfra.
Mener du virkelig at alle forskerne i verden er enig i at det er en menneskeskapt klimakrise?
Og de som ikke er enig, de er i så fall ikke gode nok forskere etter ditt syn?
Det er ikke snakk om noen motstand om å gjøre verden bedre lomt, det er bare snakk om skepsis til den vedtatte sannheten som enkelte i dag presenterer som fakta når det langt ifra er det.
Temperaturen steg kraftigst fram til 1940, hvorfor?
Er det ikke mulig at dette har satt i gang noen prosesser som det tar tid før man ser resultatene av, som smelting av is?
Teoriene sier at havet stiger, men målinger viser at dette ikke stemmer, hvem har rett?
Hvorfor er det så bra samsvar mellom solaktivitet og temperatur, men ikke mellom CO2-nivå og temperatur opp igjennom tidene?
Hvorfor var det mulig for vikingene å slå seg ned på Grønnland rundt år 1000 og dyrke og leve der og hvorfor var temperatuern da høyere enn den er i dag?
Hvorfor falt den såkalte «lille istid» (1450-1850) sammen med svært lav solaktivitet?
Jeg bare lurer... om det ennå er tillat.
At alle forandringene vi ser er menneskeskapte, er jo selvsagt også feil.
Det jeg tenker er at alle de ting som skjer med verden har skjedd og vil fortsette å skje. Jorden klarer å hanskes med det, selvom vi vet at det har ført til massedød tidligere (dinosaurus).
Den store forskjellen nå er at vi mennesker bidrar med forurensing I TILLEGG til naturens egen.
Vi har holdt på i mer enn 150 år nå (den inustrielle revolusjonen).
KFK gassene ble vel mest uvørent brukt i første del av forrige århundre, kanskje det kan være en delforklaring på temperaturstigningen på -40 tallet...
Men det er uansett viktig å være skeptisk
Jeg er skeptisk til trenden om å øke produksjon uten tanke på hvilke skader som oppstår på naturen. Nettopp fordi vi har bare 1 (en) av den, og dermed ikke har råd til å miste den.
Du skeptisk til argumentene som postuleres som sannheter innen forskning, om de er valide
Jeg er redd vi vil oppleve store endringer etter som tiden går, men håper du har rett