Hei!
Har mer eller mindre glemt å skrive noen ord i denne flotte tråden.
Mitt første DP produkt var DP A1 mer om det senere
.
DP DAC
Mitt andre DP produkt var en standard DP DAC 8.0.
På tiden jeg anskaffet den roterte jeg så mye utstyr at jeg vel ikke fikk gjort meg opp det helt store inntrykket av denne.
Denne sendte jeg så til Terje Andervik for oppgradering.
Den ble bygget om til batteridrift, og det ble gjort en del av standardmodifikasjonene (utkobling av emphasis, nye opamper, noen ny avkoblinger osv).
Senere sendte jeg den også til Birger Lund Andersen for oppgradering. Han satte inn Black Gate i selve DACen og gjorde noen jordingsmatter.
Til slutt gjorde jeg litt tveaking selv, med enda mer Black Gates på tilførselen, fjerning av plast og linolje, satte inn Bybee og dempet chassis og komponenter med bitume og smeltelim.
DACen ble limt fast (med bluetac) på en vekttilpasset baseplattform (brukte vel en 1.0).
Drivverket var BASE i ulike versjoner. Med på slutten i aller siste versjon med XO clock 3, 1 Fahrad med kapasitans, 6 plattformer det hele plassert på en vekttilpasset BASE 4.0.
Denne riggen ble i ordentlig blindtest foretrukket fremfor komplett EMM labs rig samme som Vadseth testet av alle 4 jeg kjørte denne testen på.
Jeg tror blodtrimmet DP DAC fremdeles er noe av det beste du kan få! Synd den bare tar 44.1kHz.
DP C1b
Så anskaffet jeg meg en DP C1b.
Også denne tuklet jeg litt på. Bygget eksterne strømforsyning som erstattet Mascoten som følger med. Fjerne også litt plast her og dempet chassis med bitumen.
Man kan si mye rart om fjernkontrollen, men det ble nå i hvert fall ikke borte i sofaen.
Denne sammenlignet jeg med AR REF 3. I mitt oppsett var det svært små forskjeller hvor DP var tørrere og mer presis, mens AR blomstret litt mer. Jeg beholdt AR REF 3, men det var vel kanskje like mye for eiergleden som lydkvaliteten. Med det rommet og utstyret jeg hadde på den tiden så kledde også mitt oppsett litt blomstring!
DP A1/A1S
Så var det forsterkerne da
.
Kjøpte den første DP A1 når jeg begynte å titte på en oppgradering av mine ZAPSolute 118 MkIV. Fikk DP A1 på hjemlån og den spilte jo så vanvittig mye åpnere, luftigere og dynamisk at jeg satt med et skikkelig hakeslepp. Jeg fikk også en CJ 350 på hjemlån straks etter og syntes fremdeles at DP A1 var best. Etter det har jeg faktisk ikke gjort noen flere sammenligninger med andre forsterkere men har jo hørt mange andre oppsett og aldri følt behovet for å oppgradere på den fronten.
DP A1 fulgte meg lenge, og etter hvert plukket jeg opp en til på bruktbørsen. Så oppgraderte jeg begge til A1S. Denne oppgradering gav enda mer dynamikk, luftighet og oppløsning! Jeg var fremdeles veldig godt fornøyd! Så nå i vår plukket jeg opp enda en DP A1S på bruktbørsen så nå har jeg 3 stykker i et 3 delt aktivt oppsett. Jeg er fremdeles meget godt fornøyd og har vel ingen planer om å bytte de ut. I så fall må noen vise meg et oppsett som spiller bedre
..
Jeg kommer snart til å sende alle 3 til ny oppgradering for å få med de aller siste oppgraderingene. Da blir båndbredden svimlende DC-1,5Mhz og filteret på utgangen blir fjernet.
Mvh
OMF
Slik ser det ut i dag....