Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    G

Gjestemedlem

Gjest
    FallenA skrev:
    Men hvorfor kommer da ikke noen rimelige spillere på markedet som tangerer dyre spillere på lyden? Har vi hørt om det, og i så fall hvorfor ikke? Har dere hørt noen?
    http://www.stereophile.com/budgetcomponents/507oppo/index.html

Her omtales Oppo, men jeg mener å huske noe om en Pioneer spiller også ;)
    Interessant lesing.

Jeg kan ikke annet enn å undre meg litt over hva denne ville kostet med et tungt hifinavn i et designerkabinett, med $20 i ekstra komponenter, en kilo med strømforsyning og noen små tweaks. ::)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.301
    Dette med Edge spilleren, tilsvarende finner du blant flere produsenter av HiFi, kanskje spesielt amerikanske. Jeg har selv vært i USA, de har tydeligvis (slik jeg oppfatter det) en langt mere utbredt kultur for å vise en pen fasade/innpakning på alt fra bygninger til HiFi, bak fasaden og inni produktet glitrer det ikke fullt så mye.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lest i denne tråden følgende: "Kudos til Fosse for at han tør/har mot til å vise oss bilder av innmaten til Edge".
    Dette er svært patetisk i mine øyne. Det skulle da pokker bare mangle! Ønsker VI å vite sannheten, eller ikke ??? Jeg skal med glede åpne opp hvert eneste HiFi produkt jeg har, god innmat eller ikke. For det er rett og slett sånn det bare ER i dag!
    Forøvrig vil jeg si at Fosse er en usedvanlig hyggelig mann som jeg har hatt gleden av å avlegge et par musikk-besøk. :)

N

nb

Gjest
    Espen R skrev:
    Dette med Edge spilleren, tilsvarende finner du blant flere produsenter av HiFi, kanskje spesielt amerikanske. Jeg har selv vært i USA, de har tydeligvis (slik jeg oppfatter det) en langt mere utbredt kultur for å vise en pen fasade/innpakning på alt fra bygninger til HiFi, bak fasaden og inni produktet glitrer det ikke fullt så mye.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lest i denne tråden følgende: "Kudos til Fosse for at han tør/har mot til å vise oss bilder av innmaten til Edge".
    Dette er svært patetisk i mine øyne. Det skulle da pokker bare mangle! Ønsker VI å vite sannheten, eller ikke ??? Jeg skal med glede åpne opp hvert eneste HiFi produkt jeg har, god innmat eller ikke. For det er rett og slett sånn det bare ER i dag!
    Forøvrig vil jeg si at Fosse er en usedvanlig hyggelig mann som jeg har hatt gleden av å avlegge et par musikk-besøk. :)
    Joda - men importør og produsent virket ikke videre interessert i å opplyse om hva som finnes på innsiden. Dette er jo et stjerneeksempel på at det er lettest for noen i markedet om folk lever i lykkelig uvitenhet. Forutsatt at det er riktig at den faktisk kan vise bilder fra DVD - hvor mange visste vel det? Og DET sier vel alt - den kan ikke brandes som en DVD-spiller, for det vil ikke kundesegmentet ha siden "alle" jo "vet" at DVD-spillere låter mye dårligere enn dedikerte CD-spillere siden konstruktørene har kunnet konsentrere ressursene.

N

nb

Gjest
    KAS skrev:
    Noe jeg ikke forstår er hvorfor prisen nesten dobler seg når man tar denne over dammen.

http://www.audiofederation.com/dealership/prices/edge/
    Hva den reelle prisen er vet jo ikke så mange, det er vel ikke akkurat vanlig å betale villedende her til lands for dyr HiFi? Ellers forklarer 25% moms, transaksjonskostander, mer omfattende garantiforpliktelser og genrelt høyere overhead i Norge enn i USA i alle fall en del av kostnadsøkningen.

R

Roysen

Gjest
    Espen R,

Jeg regner med at du forstår at bruktprisen alle eiere av dette produktet inkludert eieren av denne spesifikke spilleren kan få sannsynligvis blir sterkt redusert som en følge av dette?

Jeg vet ikke nå om spilleren var lånt eller egen.

Kan ikke si annet enn at dette var usedvanlig tøft gjort av Fosse.

Mvh
    Roysen

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    nb skrev:
    Dette er jo et stjerneeksempel på at det er lettest for noen i markedet om folk lever i lykkelig uvitenhet.
    Jeg syns dette nesten grenset til det ekstreme, ikke bare med tanke på innmat men også produsent/importør sin holdning til "avsløringen".

Dette i motsats til produsenter som står for egen utvikling, som viser åpenhet, og er stolte av produktene de leverer.
    Jeg må bare innrømme at jeg har veldig sans for sistnevnte.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.065
    Torget vurderinger
    24
    Jeg kan ved senere anledning legge ut et bilde av fjernkontrollen, den har forresten alle knapper som skal til for å betjene en dvd-spiller.

Kunne tenke meg å ta spilleren med rundt i diverse OAS-oppsett for å innhente andre synspunkter og høre den i ulike oppsett.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.301
    Roysen skrev:
    Espen R,

Jeg regner med at du forstår at bruktprisen alle eiere av dette produktet inkludert eieren av denne spesifikke spilleren kan få sannsynligvis blir sterkt redusert som en følge av dette?

Kan ikke si annet enn at dette var usedvanlig tøft gjort av Fosse.

Mvh
    Roysen
    Jeg er fullstendig klar over dette. Men bruktprisen på spilleren ville uansett ikke blitt noe høyere tatt i betraktning hvordan denne tråden utviklet seg, før bildene til Fosse ble offentlig. Men når Fosse har kjøpt denne spilleren, så står han vel last og brast med produktet og kjøpet? Og mange sier jo at spilleren låter fortrefflig, så derfor er det vel kanskje ikke noen grunn til å hive den på bruktmarkedet?

N

nb

Gjest
    Espen R skrev:
    Jeg er fullstendig klar over dette. Men bruktprisen på spilleren ville uansett ikke blitt noe høyere tatt i betraktning hvordan denne tråden utviklet seg, før bildene til Fosse ble offentlig. Men når Fosse har kjøpt denne spilleren, så står han vel last og brast med produktet og kjøpet? Og mange sier jo at spilleren låter fortrefflig, så derfor er det vel kanskje ikke noen grunn til å hive den på bruktmarkedet?
    Det spørst jo om vissheten om man sitter med, i alle fall langt på vei, en el cheapo DVD-spiller i pent kabinett som ikke en gang tilbyr bilder gjør noe med lytteopplevelsen.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.065
    Torget vurderinger
    24
    Roysen skrev:
    Espen R,

Mvh
    Roysen
    Spilleren er min, kjøpt brukt, på bakgrunn av på sporadiske messesanser, omtaler på nett og det faktum at den er (les var) så hauset og ny at jeg antok eventuelt videresalg skulle være rimelig enkelt (?)

Nå kan man selvsagt hevde at det er de lydmessige prestasjoner som avgjør om produktet blir stående, det er det også hos meg, men jeg kan likevel ikke glede meg over synet av innmaten i HP-100 uten å kjenne et snev av skuffelse når jeg åpner G CD.

Hensikten med bildene var ikke å lette salget for noen, heller ikke å ødelegge, jeg var bare interessert i å bringe info til en pågående diskusjon. Noen hadde ønsker om å se produktet inni og jobben tok meg 15 minutter.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Om den spiller bra, så er jo alt egentlig greit for eieren, selv om man kanskje sitter med en litt dårlig smak i kjeften?! ikke vet jeg, jeg antar også at flere av eierne av denne cd spilleren har hatt en liten smugtitt under lokket.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Espen R skrev:
    Dette er svært patetisk i mine øyne.
    hvorfor er det patetisk?
    jeg synes det er kult gjort av fosse å legge ut bilder, all den tid han eier en slik spiller selv.
    han er tydeligvis interessert i å legge alle kortene på bordet og kjøre debatt, i stedet for å gjøre som enkelte andre edge-eiere:
    sette piggene ut.

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    nb,

Det er greit, men importøren betaler ikke utsalgsprisen i USA, som vi også kan prutte.
    VAT er høyere her, men den følger i hovedsak bare selgers utsalgspris. Servicen kan i mange tilfelle være vel så god på andre siden av kloden. Frakt er nesten like rimelig som innenlands.

Synd slikt skjer med så mange gode merker. Godt noen tar tak i dette, legger ut bilder og får i gang en bevistgjøring.

KAS

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Spilleren er Fosse sin, og jeg føler meg slettes ikke sikker på at alle ville gjort som Fosse, med tanke på det du nevner.
    Slik sett så er det Fosse har gjort verd honnør, kan ikke se det anderledes.
    Edit: svaret delvis til Roysen ;)
    Mvh.KW

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    KW skrev:
    Spilleren er Fosse sin, og jeg føler meg slettes ikke sikker på at alle ville gjort som Fosse, med tanke på det du nevner.

Mvh.KW
    Enig med det der KW!

N

nb

Gjest
    KAS skrev:
    nb,

Det er greit, men importøren betaler ikke utsalgsprisen i USA, som vi også kan prutte.
    VAT er høyere her, men den følger i hovedsak bare selgers utsalgspris. Servicen kan i mange tilfelle være vel så god på andre siden av kloden. Frakt er nesten like rimelig som innenlands.

KAS
    Joda, jeg sa ikke at prisen relativt til USA var fornutig eller ikke - det kan jeg ikke nok om butikkdrift til å mene mye om.

Jeg synest prisen er helt hinsides uavhengig av om den er 10, 30 eller 50 kilokroner.

Om det, som Endre sier, er DACen som er så spesiell, hvorfor lager ikke Edge bare en DAC? Nedsiden med å slippe et produkt som dette på markedet er jo enorm.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    nb skrev:
    Om det, som Endre sier, er DACen som er så spesiell, hvorfor lager ikke Edge bare en DAC? Nedsiden med å slippe et produkt som dette på markedet er jo enorm.
    Hvis lyden er såå bra som mange hevder, så er det på tide å revurdere synet på high end cdspillere, og hva som er viktig for et godt resultat.

Men det hadde vært interessant med en test mellom Edge og flaggskipet til Esoteric.
    Sistnevnte dobbel så dyr, men vurdert utfra byggekvalitet burde den kostet det 10dobbelte, minst...

Bare VRDS-NEO drivverket koster vel tett på det samme som en hel Edge... ::)

DIY_dude

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    9
    Lyden er selvsagt det viktigste. Men en cd-spiller er ingen magisk greie. Kretsdesignet og valg av komponenter avgjør hvordan det høres ut. Bruker man ferdige kretser laget av store produsenter bør man ikke ta seg betalt for utviklingsjobben.

Det finnes helt sinnsyke spillere der ute (hva med Tentlabs for eksempel?) som er utviklet nesten (bortsett fra drivverk) fra bunnen, med dyre komponenter, flere innovative løsninger som må ha tatt en evighet å komme fram til, i tillegg til uvanlig kunnskap og innsikt. Når et slikt solid stykke ærlig arbeid selges for drøye 20 tusen, ville det ikke falle meg inn å støtte noen som putter ferdigdeler fra Pioneer inn i en ny innpakning til skyhøy pris. Og det gjelder uansett hvor mye Stereophile skryter av lyden.

Det er nesten så man av prinsipp bør unngå slike produkter, fordi det hindrer den teknologiske fremgangen, og undergraver de som faktisk bidrar med gode løsninger. Et ærlig arbeid kvalifiserer til en høy pris.

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    nb,

Problemet i dette tilfelle er vel at prisen settes etter hvilken prisklasse man selv mener produktet konkurrerer mot. Dette tilfellet er ikke enestående. Jo høyere prisklasse man kommer i, jo vanskligere blir det å redgjøre for bruktprisen, da den i mange tilfelle ligger på det samme som nypris i hjemlandet.

Blir litt som å kjøpe en bruktbil i Norge for så å selge den i Tyskland. Bilen like god, tapet ufattelig høyt.

KAS

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    topline skrev:
    nb skrev:
    Hvis lyden er såå bra som mange hevder, så er det på tide å revurdere synet på high end cdspillere, og hva som er viktig for et godt resultat.

Men det hadde vært interessant med en test mellom Edge og flaggskipet til Esoteric.
    Sistnevnte dobbel så dyr, men vurdert utfra byggekvalitet burde den kostet det 10dobbelte, minst...
    Forholder det seg ikke slik at Endre mener at Edge er bedre enn Esoteric som i sin tid ble hevdet å være bedre enn dCs, mulig du har rett i at mye må revurderes ;D

Det er vel et faktum at det er noe forskjell også på spillere i den dyre enden av prisskalaen, men hvor mye vet vi om ikke det finnes noen i den billigere som .....ja, kanskje er nærmere en eller flere av de førstnevnte enn vi liker å tro (en del av oss)
    Kanskje kravet om at de som skal uttale seg her og der, burde gjøre det uten at de vet hva der blir lyttet til burde møte mer forståelse ::)
    Jeg har (nå) stor forståelse av at dette kan bli en stressfaktor av dimensjoner ;D
    Mvh:KW

R

Roysen

Gjest
    Fosse skrev:
    Roysen skrev:
    Espen R,

Mvh
    Roysen
    Spilleren er min, kjøpt brukt, på bakgrunn av på sporadiske messesanser, omtaler på nett og det faktum at den er (les var) så hauset og ny at jeg antok eventuelt videresalg skulle være rimelig enkelt (?)

Nå kan man selvsagt hevde at det er de lydmessige prestasjoner som avgjør om produktet blir stående, det er det også hos meg, men jeg kan likevel ikke glede meg over synet av innmaten i HP-100 uten å kjenne et snev av skuffelse når jeg åpner G CD.

Hensikten med bildene var ikke å lette salget for noen, heller ikke å ødelegge, jeg var bare interessert i å bringe info til en pågående diskusjon. Noen hadde ønsker om å se produktet inni og jobben tok meg 15 minutter.
    Hei, Fosse!

Jeg forstod vel egentlig at du ikke hadde åpnet og postet innmaten av en annens spiller, men jeg kunne ikke hevde at spilleren var din uten å vite det.

Jeg forstår din skuffelse. Jeg hadde vel følt omtrent det samme selv men du kan kanskje trøste deg med at lydopplevelsen garantert er den samme som før du åpnet topplokket.

Uansett synes jeg at dette var svært rakrygget av deg å gjøre. Det var det jeg mente når jeg skrev tøft - ikke noe annet.

Takker igjen!

Mvh
    Roysen

N

nb

Gjest
    KAS skrev:
    nb,

Problemet i dette tilfelle er vel at prisen settes etter hvilken prisklasse man selv mener produktet konkurrerer mot. Dette tilfellet er ikke enestående. Jo høyere prisklasse man kommer i, jo vanskligere blir det å redgjøre for bruktprisen, da den i mange tilfelle ligger på det samme som nypris i hjemlandet.
    Joda, for meg fremstår det som relativt åpenbart at denne spillerern er priset slik at den appellerer til "riktig" kundegruppe som på forhånd har bestemt seg for at koster den X så er den verdt X også. Med et mulig unntak for DAC-biten, så er det ikke noe i denne spilleren som ser ut til å forsvare en pris høyere enn hva man finner av DVD-spillere i hyllen på Elkjøp, med mindre man synest det er stas med et flott kabinett i børstet aluminium eller hva det nå er. Men på Elkjøp får man i det minste en som kan vise bilder uten at man selv trenger å koble til en kontakt.

Med et lite forbehold om ny info ang denne spilleren, så kan man i alle fall ta en del uttalelser runtomkring med noe større ro. Husk dog å kjøpe noen dyre signalkabler - det er viktig å matche ledningene som er på innsiden.

GFE

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Antall liker
    3
    KW skrev:
    Mvh.KW
    Hei,

Her er jeg helt enig med deg, de fleste ville nok heller sittet inne med denne infoen selv.

Ellers så tror jeg hvis det hadde vert en avstemming om "årets tråd" på hifisentralen at denne hadde fått mange stemmer, skjelden sett et så stort engasjemang.

Selv hører jeg ikke til gruppen som ikke ser så mye på det som er innenfor, men er det beskrevet i diverse tester etc så leser jeg selvfølgelig om det.
    Trodde vel ikke selv at det første bildet var virklig selv, og uansett så kan nok konklusjonen være at "Edge" har satt prisen grunnet at det i markeded generelt for dyr hifi ikke hadde blitt tatt seriøst nok hvis foreks spilleren hadde kostet vesentlig mindre.
    Imidlertid så vil slike avsløringer som dette være veldig ødeleggende for deres renome i markeded, så ikke forstår jeg at de tør.
    Det er flere eksempler på dette på foreks kabler også, som en bruker av dyre signal og ht kabler så tror jeg neppe at det kan forsvares for eksemplelvis select serien jeg har at prisen dobler seg for hver serie opp for samme kabel om den er laget i kobber/kobber&sølv/sølv, når det er sagt så føler jeg meg ikke lurt av den grunn.

En annen ting er prisen her hjemme, skyldes vel et distrubisjonsnett uten konkurranse som importør kan sette nesten hvilken som helst pris som helst, og at det kun er kjøper som vet hva han har betalt, og ikke tror jeg at det er 55K i dette tilfellet, men at det er for dyrt uansett kan nok heves over enhver tvil.

Mvh
    Geir

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.741
    Sted
    Østfold
    JP skrev:
    musicus skrev:
    Synes dessverre denne tråden gjenspeiler skadefryden til visse mer enn om EDGE´n er verdt pengene eller ikke.

mvh
    Endelig et fornuftig menneske og "visse" kan her gjelde mange!

For meg er tråden død, men jeg synes oppriktig synd på endel mennesker her inne som kanskje går glipp av en fantastisk musikkformidler basert på håpløse antakelser.

Lykke til med spillere til halve prisen proppfulle av deler. Til kanskje halve musikkgleden!
    Men hva om denne innmaten er å finne i en spiller til 750kr og den låter like bra? Er ikke det interessant for en som er musikkinteressert?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.301
    KW skrev:
    Mvh.KW
    Det viser bare at Fosse har litt "bein i nasen". At mange andre ikke ville gjort det, det betviles ikke. Men hva er vi folkens? En gjeng med reddharer og kvaklende kyllinger som ikke tåler eventuelle ubehagelige konsekvenser ?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.065
    Torget vurderinger
    24
    Det er veldig hyggelig med all positiv tilbakemelding folkens, ikke det, men ikke overdriv min innsats.
    Jeg har ikke skrevet noe, ikke funnet ut noe, kun skrudd av et lokk og knipset noen bilder.
    Jeg har gjort det på andre produkter tidligere, det å unnlate å gjøre det her, når ønsket var så opplagt, ville vært for dumt.
    For ordens skyld trodde jeg bildet var fake inntil jeg tok av lokket, uten dermed å si at jeg ikke hadde tatt bilder uansett.

Othmas

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fulgt med denne tråden ifra begynnelsen og erklærer herved at Hifi er galskap! ;D
    Her blir man presentert for en fiffig sak (Edge GCD) som etter nærmere øyensyn viser seg til å bli ett heftig diskusjonstema.
    Dette basert på hvordan den ser ut innvendig.
    At man bruker en OEM utgave av en eller annen DVD-spiller, for så å pakke det pent inn
    er vel strengt tatt forsmedelig for de som bruker sine oppsparte midler på noe som skal være i toppsjiktet i henhold til lydgjengivelse.Man kjøper kvalitet,ikke sant?
    Så hva er kvalitet; hardware eller lyden den presterer?
    Kan man SE hvordan denne spilleren lyder?

En myte i hifiverdenen sier at hvis ett produkt veier tungt,så er det dermed sagt at dette ER kvalitet. I såfall så kan jo denne spilleren legge seg i lett fluevekt klassen,men prisen tilsier at dette er stort,tungt og "cutting edge :eek:" teknologi.

Hvis man ser hva man betaler for i dette tilfellet (rent hardwaremessig), så har jeg full forståelse for at man kan føle seg lurt. Hva er det i denne spilleren som gjør at prislappen er så drøy? Er det DAC`en som er på det grønne printet,eller er det arbeidet med å sette den sammen?

At den norske importøren rykker tidlig ut i denne tråden og sier at det første bildet er fake,er av min oppfatning helt hinsides. Man kan bli suspekt av mindre,hva er poenget egentlig?

Til slutt; Vi mannfolk (beklager damer,fruentimmer og dess like) kjøper vel ikke feks en bil UTEN å se på motoren,gjør vi vel? Vi ønsker å vite hva vi betaler for.

Alt i beste mening i denne "opphetede" debatten.

mvh

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.651
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Importøren skrev vel at bildet var av en prototype.

Forøvrig er jeg mer opptatt av byggekvalitet enn vekt. God hifielektronikk er ikke nødvendigvis tung.

N

nb

Gjest
    Valentino skrev:

Forøvrig er jeg mer opptatt av byggekvalitet enn vekt. God hifielektronikk er ikke nødvendigvis tung.
    Nei, men komponentkvalitet, vekt, "kvalitetsfølselse" og you name it blir jo titt og ofte brukt som begrunnelse for kvalitet, rettferdiggjøring av høy pris og dets like. Det motsatte er tydligvis ikke tilfelle når noe ser ut (rent visuelt snakker jeg om nå) som det er satt sammen nærmest i bakfylla og består av helt standard vare av absolutt rimeligste sort.

Kan hende er kretsen genial - det er jo alltids en mulighet. Men det er ikke så mye som tyder på det synest jeg.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Kanskje noen kan gjette prisen på denne, mens vi er i gang?

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.745
    Torget vurderinger
    1
    Espen R skrev:
    ...
    Det viser bare at Fosse har litt "bein i nasen". At mange andre ikke ville gjort det, det betviles ikke. Men hva er vi folkens? En gjeng med reddharer og kvaklende kyllinger som ikke tåler eventuelle ubehagelige konsekvenser ?
    Tja ... Tråden viser muligens at «vår» oppfatning av produkter har mange flere «styrende» faktorerer, enn det som godt er for puristiske audiofile. Det er ikke bare lyden som teller. Selv mange av de som mener at et produkt «utelukkende» skal bedømmes ut i fra sine lydlige kavliteter, mener at bilder av avkledde komponenter kan skade merkenavnets anseelse og komponentenes verdsetting blant rettroende audiofile. Uten at jeg begriper hvorfor det er viktig for oss forbrukere å «verne» om et merkenavns anseelse. Forøvrig virker det som det er mange sunne og friske hifipornografer her på sentralen. ;)

mvh
    KJ

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.783
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er det mulig å få bekreftet at det grønne printet er en egenutviklet dac eller ikke? Finner det litt rart å produsere en evt. dac for så at bruke analogutgangene på det andre printet ???

Den spilleren så foresten avsindig dyr ut topline :D

Othmas

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:

Ok,jeg ser den at man påstår det er en prototype,men det ferdige produkt ser da temmelig likt ut?

Jeg var også noe unyansert da jeg mente TUNG hifi. Det jeg mener er at byggekvaliteten kan presentere TUNG hifi uten at produktet veier inn så mye på vekta.

mvh

N

nb

Gjest
    bambadoo skrev:
    Er det mulig å få bekreftet at det grønne printet er en egenutviklet dac eller ikke? Finner det litt rart å produsere en evt. dac for så at bruke analogutgangene på det andre printet ???
    Slik som dette har utviklet seg vil i alle fall jeg ha problemer med å tro på en forklaring fra produsent eller importør.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    bambadoo skrev:
    Pleier man ikke å ha navn trykket på printkortet hvis det er egenprodusert? Ser hvertfall at andre fabrikanter er flinke til dette...

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.651
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    bambadoo skrev:
    Slik som dette har utviklet seg vil i alle fall jeg ha problemer med å tro på en forklaring fra produsent eller importør.
    Det grønne printet ser jo bra ut, og ser ut som et lydkort (educated guess). Jeg antar at det brune hører til transporten og at det er et el cheapo alt-på-en-plate typen til en billig DVD. Hvorfor analogutgangene i så fall routes via det brune printet er meg en gåte.

Fosse? Kan du i folkeopplysningens tjeneste gi oss et nærbilde av det grønne printet? Det har nok komponenter på baksiden også, men pyttsann.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    bambadoo skrev:
    Den spilleren så foresten avsindig dyr ut topline :D
    Hehe....ikke kødd med DVD spilleren min.......jeg gav tross alt 699 kroner for den!!

Men bare for å ha sagt det, - denne spiller IKKE bra. :-\

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.783
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jo og kanskje hvilken dac-chip som benyttes i denne spilleren. Få et nærbilde kanskje? Det er jo alltid interessant å vite uansett spiller.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.745
    Torget vurderinger
    1
    topline skrev:
    ...
    Hehe....ikke kødd med DVD spilleren min.......jeg gav tross alt 699 kroner for den!!

Men bare for å ha sagt det, - denne spiller IKKE bra. :-\
    ... så, så. Bare gi den et flott og tungt aluminiumskabinett så skal du se den trives mye bedre ... ;)

mvh
    KJ

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn