Jeg har fulgt med denne tråden ifra begynnelsen og erklærer herved at Hifi er galskap! ;D
Her blir man presentert for en fiffig sak (Edge GCD) som etter nærmere øyensyn viser seg til å bli ett heftig diskusjonstema.
Dette basert på hvordan den ser ut innvendig.
At man bruker en OEM utgave av en eller annen DVD-spiller, for så å pakke det pent inn
er vel strengt tatt forsmedelig for de som bruker sine oppsparte midler på noe som skal være i toppsjiktet i henhold til lydgjengivelse.Man kjøper kvalitet,ikke sant?
Så hva er kvalitet; hardware eller lyden den presterer?
Kan man SE hvordan denne spilleren lyder?
En myte i hifiverdenen sier at hvis ett produkt veier tungt,så er det dermed sagt at dette ER kvalitet. I såfall så kan jo denne spilleren legge seg i lett fluevekt klassen,men prisen tilsier at dette er stort,tungt og "cutting edge
" teknologi.
Hvis man ser hva man betaler for i dette tilfellet (rent hardwaremessig), så har jeg full forståelse for at man kan føle seg lurt. Hva er det i denne spilleren som gjør at prislappen er så drøy? Er det DAC`en som er på det grønne printet,eller er det arbeidet med å sette den sammen?
At den norske importøren rykker tidlig ut i denne tråden og sier at det første bildet er fake,er av min oppfatning helt hinsides. Man kan bli suspekt av mindre,hva er poenget egentlig?
Til slutt; Vi mannfolk (beklager damer,fruentimmer og dess like) kjøper vel ikke feks en bil UTEN å se på motoren,gjør vi vel? Vi ønsker å vite hva vi betaler for.
Alt i beste mening i denne "opphetede" debatten.
mvh