sclalars
Hi-Fi freak
Man kan fort få assosiasjoner til artikkelen om hvordan en plutselig oppdaget (ved en tilfeldighet?) hvor bra Playstation 1 spillte som cd spiller.Roysen skrev:Jeg har ingen tro på at det kun er å ta et hvilket som helst billig produkt for så å putte dette inn i en fin innpakning for så å få hele verdens presse og eiere til å gå av skaftet når de skal forklare lydkvaliteten. Her ligger det nok mer bak enn vi har mulighet til å finne ut av fra disse bildene.
Mvh
Roysen
Dette gikk så langt at man til og med testet det i Stereophile:
http://www.stereophile.com/budgetcomponents/708play/index.html
Det kan jo ha seg sånn at en i "edge familien" har gjort tilsvarende oppdagelser angående en dvd spiller?
Dette blir jo selvfølgelig bare spekulasjoner, men dog.
De fleste av oss som florerer her på HFS har sikkert en dvd spiller. Noen dyre, andre veldig billige. Hvor mange av oss med billige har testet den som "ren" cd spiller, og sammenlignet med det vi har av dyrere cd spillere?
En del er det sikkert, men de aller fleste har vel kun tenkt å bruke den på bilde, og dermed latt være?
Jeg må innrømme at jeg testet min Playstation 3 mot min litt tilårskomne Meridian 508.20 (som sikkert har detti litt av lasset) men som fortsatt er en veldig bra musikkformidler, og jeg ble lettere sjokkert over lyden av PS 3.
Den gjorde mange ting bedre enn Meridianen, og det til en sjettedel av prisen.
Skal bli interressant å se om noen her til slutt finner ut av hvor denne innmaten kommer fra.
mvh
Lars