Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Jeg har ingen tro på at det kun er å ta et hvilket som helst billig produkt for så å putte dette inn i en fin innpakning for så å få hele verdens presse og eiere til å gå av skaftet når de skal forklare lydkvaliteten. Her ligger det nok mer bak enn vi har mulighet til å finne ut av fra disse bildene.

Mvh
    Roysen
    Man kan fort få assosiasjoner til artikkelen om hvordan en plutselig oppdaget (ved en tilfeldighet?) hvor bra Playstation 1 spillte som cd spiller.
    Dette gikk så langt at man til og med testet det i Stereophile:
    http://www.stereophile.com/budgetcomponents/708play/index.html
    Det kan jo ha seg sånn at en i "edge familien" har gjort tilsvarende oppdagelser angående en dvd spiller?
    Dette blir jo selvfølgelig bare spekulasjoner, men dog.
    De fleste av oss som florerer her på HFS har sikkert en dvd spiller. Noen dyre, andre veldig billige. Hvor mange av oss med billige har testet den som "ren" cd spiller, og sammenlignet med det vi har av dyrere cd spillere?
    En del er det sikkert, men de aller fleste har vel kun tenkt å bruke den på bilde, og dermed latt være?

Jeg må innrømme at jeg testet min Playstation 3 mot min litt tilårskomne Meridian 508.20 (som sikkert har detti litt av lasset) men som fortsatt er en veldig bra musikkformidler, og jeg ble lettere sjokkert over lyden av PS 3.
    Den gjorde mange ting bedre enn Meridianen, og det til en sjettedel av prisen.

Skal bli interressant å se om noen her til slutt finner ut av hvor denne innmaten kommer fra.

mvh
    Lars

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Valentino skrev:
    Jeg kan ikke fri meg for tanken om at det finnes billigprodukter der ute som både låter og måler som G CD. De av oss som er i markedet for CD-spillere til 50k driver jo ikke og hører på billiggreier, og finner ikke ut slikt så lett.
    Er vi ikke alle på jakt etter gråsteinen som er gull verdt da? ;)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.040
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    KW skrev:
    Her er du nok inne på et vesentlig punkt, de forskjellige av oss tilvenner oss div. prissjikt og har nok litt tungt for å undersøke tildels langt billigere alternativer.
    Det er vel blitt antydet også i Fidelity at det stadig blir langt bedre lyd på billigalternativene, de som driver med hifijournalistikk er vel ikke helt anderledes enn de fleste av oss i så måte, slik at annet enn den rene lyden noe på vei er med på påvirkningen, kanskje......
    Enig i det. Nå vet ikke jeg så mye om hva som er det mest kritiske i en DAC - om det er selve chipene eller utgangsdelen eller hva det nå er. Uansett så finnes det sannsynligvis såpass få produsenter og chiper til en såpass lav pris at det neppe er nødvendig å spare veldig mye på skal vi si "high-tech-delen" av en DAC om man ikke ønsker det. Eller tar jeg feil?

Drivverkmekansimen tror jeg er (tilnærmet) uvesentlig, det er mye de samme traverene som går igjen nesten overalt har jeg inntrykk av med eventuelle små modifikasjoner for å dempe vibrasjoner og slikt, noe jeg ikke ser helt poenget med utover at det kan forbedre eventuell mekansik støy.

Hvor mye står man egentlig igjen med som kan signifikant forbedre ytelsen? Har det skjedd noe nybrottsarbeide å snakke om på disse delene? Pris er uansett neppe en god indikator, elektronikken i seg selv koster sjelden mye og da blir fort break-even et spørsmål om produksjonskostander, antall enheter man kan spre eventuelle utviklingskostander på og hvor mye det koster å få laget en kasse å putte sakene inni.
    Når det gjelder DACen og annen elektronikk på linjenivå synes jeg det holder lenge å lese Atkinsons målinger for å gjøre meg opp en mening. Avvikene blir behandlet der. Easy.

N

nb

Gjest
    topline skrev:
    Det er vel ikke så mye som tyder på at det er tilfelle i HiFi ;) Gullforgyllt gråstein finnes det sikkert en hel del av ;)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.040
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    topline skrev:
    Valentino skrev:
    Jeg kan ikke fri meg for tanken om at det finnes billigprodukter der ute som både låter og måler som G CD. De av oss som er i markedet for CD-spillere til 50k driver jo ikke og hører på billiggreier, og finner ikke ut slikt så lett.
    ;D
    Foreslår du her at Edge skal gi spilleren et annet navn? Slemme topline! Fy!

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    topline skrev:
    Valentino skrev:
    Men det er ikke alle som leter etter gull som driver og løfter på gråstein.

mvh
    KJ

K

KindOfBlue

Gjest
    Jeg er sikkert skadet fra barndommen av. Elsket å skru ting fra hverandre, var ikke like flink til å sette dem sammen igjen.
    Men jeg ville vært happy i en hifi-butikk der alle komponentene stod med hekken ut og med topplokket skrudd av. Jeg er mindre interessert i utsjånaden på komponentene, selv om jeg føler at vekt/materialvalg/utførelse/dynamikk i betjeningen sier noe om tenket bak, og om ambisjonene til produsenten. Støttes dette opp av funksjonell og målrettet innredning bak gardinen så føler jeg at jeg blir tatt på alvor av den som er ute etter pengene mine, og at vi har et felles mål: god lyd.

Design/kvalitet kan ha ulike dimensjoner. Jeg syns BeoSound 4 så bra ut på bilder, men da jeg løftet én første gang var det like før jeg sendte den rett i taket. Den veier ingenting i forhold til forventningen, og jeg likte ikke det.

Mitt valg av Cambridge blir mye diskutert. Jeg vil minne om at jeg i anmeldelsen hadde en del kritiske punkter, bl.a. til manipulering av utnivå på upsample for å gi inntrykk av at det var skjedd noe stort i elektronikken. Jeg kjøpte den fordi den var godt anmeldt, i blader der de hadde skrudd den fra hverandre -- og fordi jeg likte det jeg hørte. I tillegg løste den noen digital-kilde inn utfordringer jeg hadde. Men ellers er jeg agnostiker når det gjelder forskjell på digitale kilder (kommer vel som en overraskelse :eek: ) -- denne tråden har vel ikke rokket min vrangtro nevneverdig.

B

brand-x

Gjest
    Roysen !

Hva som er riktig eller ikke ang. Edgen vet jeg ikke, men jeg vet hvordan importøren burde reagert hvis alt som har blitt skrevet om dette produktet i denne tråden er helt på jordet.... Ved første avsløring kom en redegjørelse via Høvdingen... Denne vet vi utfallet på....

det har tidligere vært rettet mistanke mot produkter for "juks" med opphavet og tro meg Roysen.. etter att jeg postet ett slikt her på sentralen fikk jeg en heller lite hyggelig pm fra importør og det på tross av att mistanken mot dette produktet hadde vært publisitert av ett fagblad.. jeg kun siterte den.... ( den pm`n har jeg tatt vare på i tillfelle videre utspill )

Hva jeg også "vet" er att det skal rimelig sterk ryggrad til å kritisere noe den generelle oppfatningen "applauderer"... Edge er ett sterkt navn i highend kretser og sikkert velfortjent i 9 av 10 tillfeller, men kanskje det denne gangen er like velfortjent i motsatt betydning...

For denne prisen og med de avsløringene som er presentert til nå uten noe som helst troverdig redegjørelse fra importør og produsent, oppfatter jeg det som rent lureri og derfor burde alt salg av denne spilleren blitt refundert til kjøperen og spilleren trukket tilbake....

mvh
    Kjell P...

R

Roysen

Gjest
    Brand-X,

Dersom du skulle ha rett i dine antagelser, er jeg helt enig. For å kreve noe slikt er det nødvendig med noe mer fellende bevismateriale enn disse sparsommelige bildene. Jeg velger derfor delvis basert på rapporterte erfaringer med produktet å følge norsk rettslig praksis på området og hevde at din tiltalte er uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Mvh
    Roysen

L

lark

Gjest
    Roysen skrev:
    Brand-X,

Dersom du skulle ha rett i dine antagelser, er jeg helt enig. For å kreve noe slikt er det nødvendig med noe mer fellende bevismateriale enn disse sparsommelige bildene. Jeg velger derfor delvis basert på rapporterte erfaringer med produktet å følge norsk rettslig praksis på området og hevde at din tiltalte er uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Mvh
    Roysen
    Denon lager veldig gode DVD-spillere ;D

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    lark skrev:
    Klare likheter mellom disse printene, så de er nok i slekt. Noen som har bilder av innmaten i dyrere Denonmodeller?
    Shootout!!!?

mvh
    KJ

N

nb

Gjest
    Kanskje Edge og Denon bruker samme underleverandør/produsent?

Jeg har en Denon 2910, printene ligner ikke der i alle fall.

Fjernkontrollen ligner heller ikke på Denon sine, i alle fall ikke de jeg har sett.

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Prisen på dette produktet er såpass høyt at forbuker helt klart kunne forvente mer enn innholdet vist på bildene. Om noen kjøre saken, er jeg rimelig sikker på at de får medhold. Veldig synd, da det jeg har hørt av EDGE har vært veldig bra, men jeg tviler på at jeg tørr å kjøpe dette merke nå.

MVH
    KAS

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Ikke store beskrivelsen av spilleren hos produsenten: http://www.edgeamp.com/gcd.html

Alle de anerkjente hifi produsentene har mer inngående opplysninger om spillerene sine som f. eks hvilken dac chip som sitter i de (Naim, Arcam, Bryston +++++ den lista er lang).

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.586
    Denne tråden dokumenterer mer enn noe annet at cd-spillere ikke trenger å være bygd for evigheten for å låte bra.

Det som er litt komisk oppi det hele er at mange av de viktigste ingrediensene går igjen i billige og kostbare spillere. Det finnes mange svært rimelige spillere har dac chipper og operasjonsforsterkere som er i stand til å levere high end lyd - bare de får de rette arbeidsbetingelser.

Hvis man klarer å fore dac'en med et rent signal (enkelt i en integrert spiller), et rent klokkesignal (litt vanskeligere) og rippelfri strøm (krever også litt omtanke i strømforsyningen) så er man på god vei til å ha så god lydkvalitet som en gitt DAC er i stand til å levere. Det som gjenstår er et analogtrinn som duger. Det aller meste som skiller en super CD-spiller fra en middelmådig spiller rent lydmessig får plass på et lite PCB. Dette handler også i stor grad om småsignalbehandling - der "small is beautiful".

Det er ikke EDGE spilleren som er keiserens nye klær her. Det er den flotte innmaten i svært mange andre kostbare spillere. Hvorfor være skuffet over at man ikke får kvalitet det ikke er behov for?

Når det er sagt, så kan jeg ikke se noen som helst grunn til at denne CD-spilleren skal behøve å koste 50 tusen for å utnytte silikonbrikkene til fulle. Men det samme vil jeg si om andre spillere med mindre de låter vesentlig bedre. Jeg blir ikke så imponert over flott innmat hvis det ikke gjør noe positivt med lydkvaliteten.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.586
    lark skrev:
    Klare likheter mellom disse printene, så de er nok i slekt. Noen som har bilder av innmaten i dyrere Denonmodeller?
    Jeg har en DVD 2900 som jeg har modifisert ganske mye. Den har et par grønne print, men ingen print som ligner på det grønne i Edge spilleren.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bx skrev:
    Det er ikke EDGE spilleren som er keiserens nye klær her. Det er den flotte innmaten i svært mange andre kostbare spillere. Hvorfor være skuffet over at man ikke får kvalitet det ikke er behov for?
    Oi. Den var en anelse kontroversiell vel? Misforstår jeg nå, eller hevder du at innmat i "svært mange andre kostbare spillere" er kvalitet det ikke er behov for?

Mvh Vidar P

JORFIN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Vidar P skrev:
    Bx skrev:
    Oi. Den var en anelse kontroversiell vel? Misforstår jeg nå, eller hevder du at innmat i "svært mange andre kostbare spillere" er kvalitet det ikke er behov for?

Mvh Vidar P
    hvis edge spilleren er så god som mange skal ha det til og består av deler som koster omtrent ingenting, så må da utviklerne hos andre produsenter som bruker utrolig mye penger på utvikling og pakker spillerne sine full av elektronikk, bomme totalt når/hvis edge spilleren er bedre.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.586
    Vidar P skrev:
    Bx skrev:

Mvh Vidar P
    Slik jeg ser det, Vidar, så er det to alternativer:

1) Edge G låter like dårlig som en spiller man kan kjøpe på Elkjøp. Men det er en en del folk med altfor stor lommebok som kjøper'n allikevel.
    2) Edge har tatt noen grep som gjør at de klarer å oppnå topp lydkvalitet til tross for at drev og strømforsyning er av det billige slaget.

Jeg synes ikke alternativ 2 er mer kontroversielt enn alternativ 1. Gjør du?

J

Janpe

Gjest
    brand-x skrev:
    Roysen !

Hva som er riktig eller ikke ang. Edgen vet jeg ikke, men jeg vet hvordan importøren burde reagert hvis alt som har blitt skrevet om dette produktet i denne tråden er helt på jordet.... Ved første avsløring kom en redegjørelse via Høvdingen... Denne vet vi utfallet på....

det har tidligere vært rettet mistanke mot produkter for "juks" med opphavet og tro meg Roysen.. etter att jeg postet ett slikt her på sentralen fikk jeg en heller lite hyggelig pm fra importør og det på tross av att mistanken mot dette produktet hadde vært publisitert av ett fagblad.. jeg kun siterte den.... ( den pm`n har jeg tatt vare på i tillfelle videre utspill )

Hva jeg også "vet" er att det skal rimelig sterk ryggrad til å kritisere noe den generelle oppfatningen "applauderer"... Edge er ett sterkt navn i highend kretser og sikkert velfortjent i 9 av 10 tillfeller, men kanskje det denne gangen er like velfortjent i motsatt betydning...

For denne prisen og med de avsløringene som er presentert til nå uten noe som helst troverdig redegjørelse fra importør og produsent, oppfatter jeg det som rent lureri og derfor burde alt salg av denne spilleren blitt refundert til kjøperen og spilleren trukket tilbake....

mvh
    Kjell P...
    Imponerende drittkasting fra en aktør i bransjen mot en annen. Noe av det verste jeg har sett. Mange har etterhvert vist frem sitt sanne jeg i denne tråden, heksjakt og overtro er de tankene jeg gjør meg. Heksejakt fordi ALL dritten dere skriver går utover en importør og overtro fordi 95 % av dere ikke har hørt spilleren og drar konklusjoner mildt sagt ut av luften! Og har derfor 0 peiling på hvordan den lyder eller for den saks skyld, hvilke komponenter som er inni.

Og bakom sitter en annen bransjeaktør og tramper takten, nemlig eier av Hifisentralen (Høium)!
    Bravo!

For de som vil lese importørens kortfattede melding rundt dette: www.audiofreaks.no

JORFIN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    JP skrev:
    Og bakom sitter en annen bransjeaktør og tramper takten, nemlig eier av Hifisentralen (Høium)!
    Bravo!
    eksakt hva er det du mener med dette ?
    Hvordan har høvdingen eller moderatorer for den saks skyld opptrått feil her ?? Eller blir dette bare sagt fordi det går utover edge og importør ?

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.586
    lark skrev:
    Det er mye bra innmat i Denon spillerne. Og de er bygd som en festning.

Men kanskje for mye innmat innimellom...

Hvis man bypasser et par opamper og noen seriekoplede kondiser på utgangen, gjør noe med den transistorstyrte faderen, eller erstatter hele analogsteget - og dessuten oppgraderer hele strømforsyingen - ja så får man high end lyd i mange Denonspillere.

J

Janpe

Gjest
    J.Finvaag skrev:
    JP skrev:
    Bravo!
    Hvordan har høvdingen eller moderatorer for den saks skyld opptrått feil her ?? Eller blir dette bare sagt fordi det går utover edge og importør ?
    Temmelig elementert, men man kan vel ikke forvente all verden her på HFS! Når så mange rakker ned på et produkt de ikke kjenner og det igjen går utover noen som det til de grader gjør her burde en moderator ha stoppet tråden. Dette er ikke en konstruktiv diskusjon, men skittkasting basert på spekulasjoner. Er det vanskelig å forstå?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    JP skrev:
    For de som vil lese importørens kortfattede melding rundt dette: www.audiofreaks.no

Den meldingen inneholdt ikke noen nevneverdig avklaring som jeg er kar om å se. Men den inneholdt en opplysning som jeg fant merkelig;

Spilleren avspiller ikke DVD plater.
    Hvordan klarte da noen å få bilde ut av denne? Og hvorfor har den da video-utgang inni kabinettet?

For ordens skyld vil jeg tilføye at HFS v/Høvdingen neppe tramper noen takt imot Egde, da han allerede har slettet en uheldig formulering fra min side, i den interesse å holde sakligheten på et anstendig nivå. Mine beklagelser for den.

Mvh Vidar P

L

lark

Gjest
    Bx skrev:
    lark skrev:
    Hvis man bypasser et par opamper og noen seriekoplede kondiser på utgangen, gjør noe med den transistorstyrte faderen, eller erstatter hele analogsteget - og dessuten oppgraderer hele strømforsyingen - ja så får man high end lyd i mange Denonspillere.
    Hadde engang i forrige århundre en Yamaha CDX 1060 som i utgangspunktet låt veldig godt. Jeg hentet ut signalet før muting-kretsløpene på utgangen og satte et par ekstra RCA-kontakter på bakplaten. Dermed låt spilleren dramatisk mye bedre. Ulempen var et voldsomt brak i høyttalerene hver gang jeg slo av eller på spilleren hvis forsterkeren var på.

GFE

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Antall liker
    3
    JP skrev:
    J.Finvaag skrev:
    JP skrev:
    Bravo!
    Temmelig elementert, men man kan vel ikke forvente all verden her på HFS! Når så mange rakker ned på et produkt de ikke kjenner og det igjen går utover noen som det til de grader gjør her burde en moderator ha stoppet tråden. Dette er ikke en konstruktiv diskusjon, men skittkasting basert på spekulasjoner. Er det vanskelig å forstå?
    Hei,

Er faktisk stolt av å være medlem og være med å diskutere på HFS jeg, og synes da vitterlig ikke at all infoen i denne tråden er skittkasting.
    Å be moderator slette/stoppe en tråd med over 700 innlegg er vel sensur og kan vel ikke være tjenelig.
    Det er nok ellers riktig at "edge" sikkert hos mange har fått seg et skudd for baugen, men du må nesten spørre deg selv om du tror det skyldes forum medlemmene eller at en leverandør setter en spiller på markedet og priser den her i Norge til 55K med den innmaten.

Når da headingen begynner med "verdens beste" så er det mat for mons, Er det vanskelig å forstå?

Geir

Brum

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Antall liker
    16
    Nei, og nei, nei, nei...hvordan går dette an!!??? :eek:

I denne tråden gjentas det samme budskapet til det kjedsommelige... En drøss folk, som aldri har hørt Edge G CD spille, konkluderer ut fra et foto av det enkle og uryddige designet, som de mener trolig kun består av masseproduserte "kjøpekomponenter, at spilleren "høyst sannsynlig" spiller helt middelmådig og er dermed "svindel" som også bringer hele highend bransjen i vanære. Varemerket Edge kombinert med utseende skaper en placebo-effekt som lurer alle lytterne, world-wide, til å tro at den spiller mye bedre enn den egentlig gjør!

Dette er det selvsagt det reneste sludder!!!! Bull shit - på nynorsk !!!

Ville Ferrari selg en modell med folkevognmotor, som folk ville testkjøre og kjøpe, men ikke merke at noe var galt før panseret ble åpnet??? Hallo!!???

Det som presteres av påstander her, kan umulig representere de seriøse og erfarne highendere??? Det nekter jeg å tro.... Således er det ganske naturlig at verken importør eller produsent hiver seg innpå tråden her for å "forsvare seg"....selvsagt ikke!! Det blir for navlebeskuende av Sentralen å tro at den representerer hifi-norge og dermed har rett til å kreve noe som helst.

- Et aller, aller, aller siste Brum fra meg :p

B

brand-x

Gjest
    JP !

Jeg synes du ordlegger deg som om det var personlig (edge`n) og det er jo beklagelig hvis du føler deg tråkket på, og det var heller aldri meningen fra min side..

Jeg slenger heller ikke dritt om Edge generellt det har jeg ingen forutsettning for..
    Derimot kan jeg uttale meg ut fra det jeg ser i dette konkrete tillfellet..

mvh
    Kjell P...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Brum skrev:
    Således er det ganske naturlig at verken importør eller produsent hiver seg innpå tråden her for å "forsvare seg"....selvsagt ikke!! Det blir for navlebeskuende av Sentralen å tro at den representerer hifi-norge og dermed har rett til å kreve noe som helst.
    Ikke undervurder HFS. We are the people. 8) Det ligger allerede kommentarer til denne tråden ute på importørens webside.

J

Janpe

Gjest
    brand-x skrev:
    JP !

Jeg synes du ordlegger deg som om det var personlig (edge`n) og det er jo beklagelig hvis du føler deg tråkket på, og det var heller aldri meningen fra min side..

Jeg slenger heller ikke dritt om Edge generellt det har jeg ingen forutsettning for..
    Derimot kan jeg uttale meg ut fra det jeg ser i dette konkrete tillfellet..

mvh
    Kjell P...
    Men det er da ikke meg dette går utover!!! Jeg bryr meg katta om hva du og andre mener om G CD ETTER Å HØRT DEN! Men, MAN MÅ HØRE DEN FØRST!!!

At du uttaler deg ut ifra hva du ser om en konkurrents produkt finner jeg ikke ok, jeg skjønner ikke helt motivet ditt.

Mvh
    JP

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes det er ganske åpenbart etter 48 sider tråd at det ikke er lyden den handler om.

Mvh Vidar P

L

lark

Gjest
    Spilleren lyder sikkert godt den, men problemet er at man betaler 55000.- for en lydkvalitet som man sannsynligvis kan få for en tiendedel av dette.

B

brand-x

Gjest
    JP !

Jeg uttaler meg kun pga. det bildene "beviser" ingen ting om lyden...

Og det er hva hele tråden handler om....

I denne prisklassen forventer jeg en helt annen oppbygning noe jeg tror de fleste gjør.... Hvorvidt den lydmessige delen innfrir er totalt subjektivt og er sikkert fullt på høyde med det aller meste..

mvh
    Kjell P..

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    lark skrev:
    Spilleren lyder sikkert godt den, men problemet er at man betaler 55000.- for en lydkvalitet som man sannsynligvis kan få for en tiendedel av dette.
    For denne differansen er det ihvertfall to singler jeg veldig gjerne vil ha og heller brukt penger på. Langt mer moro.

PS. Vinyl må vite......

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.040
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes det Audiofreaks skriver på hjemmesiden er straight.
    Ang. avspilling av dvd-plater: Det er ikke lett å spille DVD uten skjerm, og skjermkontakter finner man ikke bak på spilleren.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.777
    Torget vurderinger
    1
    Brum skrev:
    av påstander her, kan umulig representere de seriøse og erfarne highendere???
    Seriøse high-endedre er ikke tjent med å betale 55.000kr for en spiller som kan kalkuleres til under tusenlappen. Dette undergraver hele bransjen.

Min meg på at jeg aldri handler hos Audiofreaks. Importører som distribuerer slikt skal ikke ha min økonomiske støtte....

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.777
    Torget vurderinger
    1
    Brum skrev:
    Ville Ferrari selg en modell med folkevognmotor, som folk ville testkjøre og kjøpe, men ikke merke at noe var galt før panseret ble åpnet??? Hallo!!???

De ville ikke ha oppdaget noe som helst dersom de ikke hadde stiftet bekjentskap med en Folkevogn eller tilsvarende.
    Prøv å sammeligne Edgen med CD spillere i samme klasse; altså under tusenlappen. Kanskje de til og med låter bedre. Kanskje er du helt og finner sammespilleren undre et annet navn....

B

brand-x

Gjest
    JP !

En konkurents produkt ???? den bør du forklare ???

Jeg eier faktisk EC bla.... og hvis det er Ecs-holding du sikter til så kan jeg ta bilder å poste her på forumet av mitt eget oppsett som er kjøpt å betalt og ikke sponset slik du tydeligvis tror pga. mitt samarbeid vedr. vibrasjonsdempende underlag/rack...

ER IKKE SPONSET AV ECS-HOLDING MED NOE SOM HELST...

mvh
    Kjell P...

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.777
    Torget vurderinger
    1
    Bx skrev:
    Vidar P skrev:
    Bx skrev:

Mvh Vidar P
    Slik jeg ser det, Vidar, så er det to alternativer:

1) Edge G låter like dårlig som en spiller man kan kjøpe på Elkjøp. Men det er en en del folk med altfor stor lommebok som kjøper'n allikevel.
    2) Edge har tatt noen grep som gjør at de klarer å oppnå topp lydkvalitet til tross for at drev og strømforsyning er av det billige slaget.

Jeg synes ikke alternativ 2 er mer kontroversielt enn alternativ 1. Gjør du?

Du glemte det tredje og korrekte alternativet;

3) Edge har ikke gjort noe grep. Komponentene og kretsene er masseprodusert i Taiwain og står i billige DVD spillere. Andre kunder av disse komponentene selger produktet for en slikk og ingenting. Edge tar 55.000kr. Ukontroversielt? Ja, det er vel derfor denne tråden er så lang.... ::)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn