Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    J

Janpe

Gjest
    Parelius:

Jeg synes begrepet "tenkende mennesker" er å ta for hardt i i dette tilfellet. Kall dem gjerne noe annet enn fjols, men la de komme frem de som har hørt spilleren under kontrollerte former. Deres mening skal jeg selvsagt respektere og jeg driter i om de liker den eller ikke.

Men kom frem de som er meningsberettiget om lyden utifra egne erfaringer. De andre i denne "debatten" bringer ikke noe annet enn sure oppstøt og synsinger basert på et bilde.
    Det interessante er valuta for pengene og lyden, ikke hvor mange komponenter som sitter i den.

Jeg har en gammel Sony-spiller jeg kjøpte på finn.no som jeg skulle bruke til å spille inn testobjekter den gangen jeg skrev tester (ikke her til lands). Den ga jeg Kr. 200,- for og den har langt flere komponenter inni. Lyden er selvsagt dritt, men et bilde av den inni ville nok ha imponert mange her på Hifisentralen.

Dette er fantastisk!

L

lark

Gjest
    Jeg legger merke til at der sitter 4 RCA-kontakter på printet. Høyre kanal, venstre kanal, digital ut og den fjerde........Video ut??? Nei, det kan ikke være mulig :eek:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Må du virkelig ha det forklart enda en gang, JP?

Det er prispolitikken som kritiseres, ikke lyden.

N

nb

Gjest
    lark skrev:
    Jeg legger merke til at der sitter 4 RCA-kontakter på printet. Høyre kanal, venstre kanal, digital ut og den fjerde........Video ut??? Nei, det kan ikke være mulig :eek:
    Det er godt mulig - det er jo ikke så mye annet som er vanlig som 4. kontakt.

Ser av specsene til Edge at laseren er 650nm, det skulle bety at det er et DVD-drev. 650 nm er bølgelengden for DVD. CD har 780nm.

U

utgatt60135

Gjest
    Zomby_Woof skrev:

Men jeg har lyst til å tilføye noe. Min Cary´s innmat gir et solid inntrykk, men jeg tror faktisk innkjøpskosnadene til elektronikken ikke er all verden. Og at det gjeder de fleste dyre og rimelige spillere. Arrester meg om jeg tar feil :). Men man kan jo ikke bare regne på det slik da :).

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.741
    Sted
    Østfold
    JP skrev:
    Jeg synes at svært mange nå har avslørt seg som uvitende fjols og enda verre; Vært kritiske til noe de aldri har hørt. Det triste er at de ikke skjønner dette selv.

Kan de som har hørt Edge GCD under kontrollerte former i kjente systemer gi seg til kjenne? Og deretter kommentere lyden fra denne spilleren?

De andre kan holde kjeft, de er ikke meningsberettiget til å mene noe om lyden basert på vage antagelser og spekulasjoner.
    Hvorfor etterlyser du ikke folk som har hørt den spilleren som antas å være oprinnelsen til denne?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Lyngen skrev:
    Zomby_Woof skrev:

Men jeg har lyst til å tilføye noe. Min Cary´s innmat gir et solid inntrykk, men jeg tror faktisk innkjøpskosnadene til elektronikken ikke er all verden. Og at det gjeder de fleste dyre og rimelige spillere. Arrester meg om jeg tar feil :). Men man kan jo ikke bare regne på det slik da :).
    Helt klart, Lyngen. Målt etter innholdet i boksen får vi aldri det vi betaler for i HIFI'ens øvre prisklasse.

Men dette var ærlig talt ganske ekstremt?

L

lark

Gjest
    nb skrev:
    lark skrev:
    Det er godt mulig - det er jo ikke så mye annet som er vanlig som 4. kontakt.

Ser av specsene til Edge at laseren er 650nm, det skulle bety at det er et DVD-drev. 650 nm er bølgelengden for DVD. CD har 780nm.
    Hvordan ser fjernkontrollen ut?

EP

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2004
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    24
    Da her denne tråden gått ganske langt synes jeg og tid for en liten oppsummering.
    Det ser ut til at det er to forhold som det er enighet om:

1.
    Alle som har prøvd spilleren , alle tester og sammenligninger som har vært gjort konkluderer altså med at spilleren spiller forrykende godt…Enig? Hvis ikke er det snart for sent å komme på banen synes jeg.

2.
    Spilleren er tilsynelatende enkel i sin oppbygging.

På disse 2 punktene ser det ut til at det er enighet.

Så kommer vi til delen som er interessant. Er det etisk forsvarlig å ta seg betalt for en spiller som spiller godt, men som allikevel er enkel?

Temaet berører mange aspekter egentlig. Husk vi er i ”High-end” verden nå. Er det etisk forsvarlig å forlange over 100.000,- for et sett kabel 1 meter av Nordost Odin? Jeg har ikke prøvd Odin, men noen mener vel også at denne er verd prisen? Hva koster i så fall denne å produsere? Det er lov å spørre og sånn kan man egentlig fortsette..eksemplene er egentlig uendelig...uendelig

Hva med alle produsentene der ute som ikke har sett lyset? Hva med alle de som stapper all slags teknologi inn i apparatene og som ikke for det til å spille. Det var ikke lenge siden jeg hadde en Accuphase DP-78 hjemme. Imponerende byggekvalitet, men spiller på ingen måte så godt som EDGE.

Edgen koster vel ca ½ parten i USA. At norsk importør skal tjene litt er jo forståelig nok og sånn det må være.

Til alle som tviler. Finner dere ikke det litt rart at Edge, som en av verdens beste produsenter av transistorforsterkere, lager en ”fake-spiller” som spiller så dårlig at den ikke bør matche det øvrige sortimentet? Hva er meningen med å ha en topp forsterker hvis signalkilden ikke henger med? Har ikke forresten den spilleren vært i Edge sitt sortiment i flere år..bare med enkelte små justeringer? Topp tester, topp omtale fra messer og bare fornøyde brukere. Alle tar alstå feil??

Håper Knut Vadseth for meg seg denne tråden…for han blir det mye enklere å teste produkter i fremtiden. Skru av lokket og knipse et bilde. Han er jo fotograf på toppen. Tenk deg så lett det er å lage Hifiblader fremover da gitt. Men hvem gidder vel å betale hele 100,- kr. for noe sånt.

N

nb

Gjest
    lark skrev:
    Hvordan ser fjernkontrollen ut?
    Aner ikke, men den så visst billig ut.

Kanskje får man bilde om man kobler en komposittkabel til 4. innvendige RCA og slenger en DVD-plate i drevet?

J

Janpe

Gjest
    Zomby_Woof skrev:

Aha, så lyden er altså ikke interessant? Skal dere gå igjennom alle andre produsenter av High End elektronikk også? Noe som egentlig ikke ville overraske meg noe særlig.

Nei, lyden kan vel 95 % av deltagerne ikke si noe om fordi de ikke har hørt spilleren under kontrollerte former. Men for all del...................

N

nb

Gjest
    EP skrev:
    Til alle som tviler. Finner dere ikke det litt rart at Edge, som en av verdens beste produsenter av transistorforsterkere, lager en ”fake-spiller” som spiller så dårlig at den ikke bør matche det øvrige sortimentet? Hva er meningen med å ha en topp forsterker hvis signalkilden ikke henger med? Har ikke forresten den spilleren vært i Edge sitt sortiment i flere år..bare med enkelte små justeringer? Topp tester, topp omtale fra messer og bare fornøyde brukere. Alle tar alstå feil??

Håper Knut Vadseth for meg seg denne tråden…for han blir det mye enklere å teste produkter i fremtiden. Skru av lokket og knipse et bilde. Han er jo fotograf på toppen. Tenk deg så lett det er å lage Hifiblader fremover da gitt. Men hvem gidder vel å betale hele 100,- kr. for noe sånt.
    En alternativ forklaring er at det er merke, pris og utsende - ikke lyd - som bestemmer hva som menes om en slik spiller. Kanskje Edge har skjønt at en hvilkensomhelst CD-spiller presterer "god nok" og gladelig selger den til kundene sine for en astornomisk pris - hva vet jeg?

O

omholt

Gjest
    Jeg har hørt spilleren, men umulig for meg å si noe om lydkvaliteten i den siden jeg ikke kjente anlegget. Jeg tilhører ikke de som kan si hvor bra kilden var i et oppsett jeg ikke kjenner. Må teste i eget anlegg opp mot noe annet.

Det burde nå ikke komme så noe overraskelse at deler av bransjen tar seg svært godt betalt. Noe av grunnen er nok lave salgstall, god service, utviklings kostnader osv. Men prisene er ofte hinsides i forhold til hva innmaten koster. Det dyreste i en dyr CD spiller er kanskje ofte kabinettet?

Har prøvd å si før her at det er fult mulig å kjøpe et proft lydkort i prisklassen 6-8 høvdinger som sansynligvis som kan måle seg med det aller beste av CD spillere der ute, men har ikke blitt tatt seriøst. Forstår at mange vil heller ha en CD spiller framfor PC basert løsning, men det er bare et eksempel på hvor mye mer ting koster i hifi verden. Når man kommer opp til et visst nivå, så ligger forskjellene primært i farging av lyden og personlige preferanser. Jeg har i alle fall til gode å bli overbevist om noe annet, men endrer gjerne syn hvis jeg skulle oppleve noe annet.

Nå det er sagt så er det også eierglede med et flott produkt. Har eid en Marantz SA-11 og den var en fryd både for ører og øyne.

L

lark

Gjest
    Vi er nok rundlurt hele gjengen. Men erkjennelsen sitter nok langt inne ;D
    God natt :)

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    935
    Torget vurderinger
    8
    Skal ikke uttale meg om lyden i denne spilleren for den har jeg ikke hørt selv, men kjenner til Endre som har den selv og sier den spiller bra da er det nok ikke noe i veien med lyden.
    Men å se det den er laget av i forhold til pris, så vil jeg etter MINE normer anse dette som på grensen av svindel. Selv om mange (som sikkert selv er kremmere) vil anse det som OK så lenge noen betaler for det! Hadde spilleren blitt solgt for f.eks 10000.- så kunne dette muligens forsvares, men 55000.- hinsides!!

Har selv hatt en del high-end spillere i samme prisklasse, og senest en Audiomeca. Var fanken meg ikke mye OEM der i gården nei. Til og med drivverket var laget av guruen Lurne selv. Kostet litt mer en Egde, men for et smykke, og med en lyd som fikk Audio Aero Capitole til å låte som en billig spiller!!

Så å forsvare en slik pris med henblikk på "utviklingskostnader" er rett og slett abdsurd. Punktum!!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    EP skrev:
    Edgen koster vel ca ½ parten i USA. At norsk importør skal tjene litt er jo forståelig nok og sånn det må være.
    Alle som bidrar til å bringe dette apparatet hjem i stua di skal selvølgelig ha litt for det. Skulle bare mangle.

Men for sammenligningens del kjøpte jeg akkurat en platespiller på 26,4 Kg. Det koster å frakte sånt. Jeg skal ikke sabotere prutingen for forhandler/importør med eksakt pris. Men det var en god del under 2-ganger'n, for å si det sånn. Det går tilsynelatende an å leve av et noenlunde rimelig påslag.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    JP skrev:
    Zomby_Woof skrev:

Aha, så lyden er altså ikke interessant? Skal dere gå igjennom alle andre produsenter av High End elektronikk også? Noe som egentlig ikke ville overraske meg noe særlig.

Nei, lyden kan vel 95 % av deltagerne ikke si noe om fordi de ikke har hørt spilleren under kontrollerte former. Men for all del...................
    Lyden er naturligvis interessant. Jeg har aldri sagt noe annet. Du vrir deg som en meitemark.

Det kan meget godt hende at spilleren gjengir lyden bedre enn dyrere spillere. Det ville den også gjort hvis den kostet 5.000,-, som den burde.

M

musicus

Gjest
    Synes dessverre denne tråden gjenspeiler skadefryden til visse mer enn om EDGE´n er verdt pengene eller ikke.

mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg kjenner ingen skadefryd. Jeg er derimot takknemlig for at svindlerne avsløres før jeg biter på.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    musicus skrev:
    Synes dessverre denne tråden gjenspeiler skadefryden til visse mer enn om EDGE´n er verdt pengene eller ikke.

mvh
    Godt poeng

J

Janpe

Gjest
    musicus skrev:

mvh
    Endelig et fornuftig menneske og "visse" kan her gjelde mange!

For meg er tråden død, men jeg synes oppriktig synd på endel mennesker her inne som kanskje går glipp av en fantastisk musikkformidler basert på håpløse antakelser.

Lykke til med spillere til halve prisen proppfulle av deler. Til kanskje halve musikkgleden!

JORFIN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    poenget er ikke at denne spilleren spiller fantastisk bra, eller at den har dyrere konkurenter som spiller dårligere. Poenget er vel at det ser ut som den ikke koster en dritt å produsere og de tar en avanse som mest sannsynlig er helt hinsides!

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.727
    Torget vurderinger
    1
    musicus skrev:

mvh
    Den er ikke verdt pengene dersom den er en "gratisspiller" i nytt kabinett. Det må da være opplagt? Dessuten, det faktum at det står et av de billigste drivverk du kan få i spiller til 55.000kr(?), er nok til å få kolikk av. Til den prisen venter man seg noe forseggjort og som varer....

P

Parelius

Gjest
    Bare for ordens skyld, siden DV 696 AV er blitt nevnt. Min ser slik ut, og er nok ikke det samme som Fosses Edge. Innmatekspertene forstår nok mer enn meg.

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.783
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er ikke så sikker på det, men det som er litt av poenget er at dette i praksis er en "renamet" rimelig dvd spiller som selges under et annet navn og pris.
    Desverre tror jeg ikke dette nødvendigvis er noe engangstilfelle. Goldmund saken er diskutert til det kjedsommelige tidligere. EAR Acute cd spiller er en litt moddet Arcam sak (er blitt meg fortalt)

Bare det at i denne Edge spilleren rett og slett ikke er gjort pent. Printene er tatt rett ut og skrudd i edge boksen. Ikke akkurat cutting "edge" teknologi. Dette lukter scam lang vei. (Merk! Har aldri lyttet til denne spilleren men har lyst. Edge sakene ser på utsiden tillitsvekkende ut og det er endel personer som skryter uhemmet av det her på sentralen)
    Made in USA står det også.
    Dette ble tara labs raidet for. Det var kina kabler som de skrev made in us på.
    Foresten . Det er på boksen det står made in usa på. Det er jo sikkert riktig.

Transparent ble også avkledd tidligere. (et veldig avansert nettverk i de boksene på kablene skrev Vadseth i en test)

Var det ikke noen som røntgen fotograferte ett nettfilter til en norsk konstruktør tidligere også? Mener å huske noe slik.

Mr. Mark Levinson og Red Rose music finnes vel også som andre (rimelige) merker

På generelt basis kan man si at det er noen som godtar slike produkter og andre som ikke gjør det. Må innrømme at jeg er av den siste typen, men tror selvagt ikke det er antall komponenter som gjør at et produkt låter bra.

Fremdeles kjempekudos til Fosse for bildene.

Endel lignende saker er tatt opp her
    http://www.eden-audio.com/forum3/viewtopic.php?f=21&t=222&st=0&sk=t&sd=a

Tror slike fenomener vil dukke opp mange flere ganger. Utrolig hva fin kosmetikk kan koste.

Er nok ikke bare hifi bransjen som er rammet. Man kan enkelt forestille oss hvor mye av slikt som skjer i klesbransjen, matvare etc.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    EP skrev:
    Temaet berører mange aspekter egentlig. Husk vi er i ”High-end” verden nå. Er det etisk forsvarlig å forlange over 100.000,- for et sett kabel 1 meter av Nordost Odin? Jeg har ikke prøvd Odin, men noen mener vel også at denne er verd prisen? Hva koster i så fall denne å produsere? Det er lov å spørre og sånn kan man egentlig fortsette..eksemplene er egentlig uendelig...uendelig
    Vær snill å sammenligne med noe annet enn kabler, alle vet at de er overprisa.
    Et eksempel er Goldmund.

omholt skrev:
    Jeg har hørt spilleren, men umulig for meg å si noe om lydkvaliteten i den siden jeg ikke kjente anlegget. Jeg tilhører ikke de som kan si hvor bra kilden var i et oppsett jeg ikke kjenner. Må teste i eget anlegg opp mot noe annet.
    Det har imponert meg også...

Men til de som har blitt lurt, og faktisk kjøpt spilleren, og ment Edge har gjort en god jobb:
    1: Gratulerer med DVD-spiller. Litt modding, så er nok den i havn :)
    2: Hvorfor sa Audiofreaks som de gjorde?
    3: Føler du deg lurt?
    4: Hva synes du om at (med stor sansynlighet) flere rundt om i verden sitter med samme lyd for en snau tusing (nok en gang med stor sansynlighet)?

Pk

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    bambadoo skrev:
    EAR Acute cd spiller er en litt moddet Arcam sak (er blitt meg fortalt)
    feil.
    den er kraftig moddet, blant annet med et helt nytt rørbasert, trafokoblet analog utgangstrinn.
    dessuten nye filtre, volumpot - ja, nesten alt egentlig.
    kun drivverket, wolffson-chipen og displayet (og muligens annet småtteri) er beholdt.
    jeg har sett nedi en arcam fmj CD-36 i håp om å gjøre et varp - men den gang ei....

en annen ting er vel at tim dp har vært åpent om hvilken spiller som har ligget i grunn, og arcam fjm cd36 er/var jo ikke akkurat en billigspiller.

acute koster vel rundt 30-40k kr, alt etter hvor i verden man kjøper den.

så tilfellene ear, apl (som tar utgangspunkt i esoteric), og en rekke andre, kan nok ikke sammenlignes med edge.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Forøvrig er FMJ CD33 og 36 helt utmerkede spillere uavhengig av pris (beste jeg kjenner til i prisklassen).

KML

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir veldig sint og trist når jeg ser dette her. Her betaler man i dyre dommer for en konstruksjon som er noe av det simpleste jeg har sett i en cd spiller. Selv spillere i 1000-2000kr klassen har gjerne mer påkostet innmat enn dette. Det hele virker utrolig amatørmessig fra Edge sin side når man ser på hvilke komponenter spilleren består av og hvordan den er satt sammen på.

Det jeg finner morsomt i alt dette er hvor bra mange synes den låter (ikke det at den ikke gjør det, misforstå meg rett), og jeg kan ikke la være å tenke på at det er psykoakustikk inni bildet her - hvor prisen, det ytre og markedsføringen gjør sitt for det subjektive inntrykket kunder og testere sitter igjen med.

Trist, morsomt og tragisk alt etter hvilket perspektiv man har.

Dog vil jeg gjerne gi kudos til Fosse for at han la ut bilde av spilleren, og jeg håper han er fornøyd med spilleren og dens ytelser. For hvis ikke er det hele bare veldig trist...

Dr.No

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    15
    Ingen tvil om at "Edge" her har beveget seg ute på kanten..

Det må finnes enkelte billigspillere med samme billige innmat som lyder like godt Få dem frem i lyset! (Her må audiojournalister kunne brukes til noe fornuftig).
    Så kan de som er interessert i lyd -og ikke prestisjeobjekter- bruke pengene på en mer hensiktsmessig måte ( høyttalere, høyttalere, høyttalere). Jeg tenker særlig på dem som er i startfasen og som ikke har ubegrenset budsjett.
    Selv har jeg alltid følt det på den måten: Mye penger på dyr CD spiller er spilt melk. Herregud, formatet kommer jo med medfødte begrensninger! Kort sagt, trærne vokser ikke til himmelen om man gjødsler dem med gull.
    Kilden er viktig, men den behøver ikke være dyr.
    (Sorry, det siste er en kjepphest). No

P

Parelius

Gjest
    EP skrev:
    Så kommer vi til delen som er interessant. Er det etisk forsvarlig å ta seg betalt for en spiller som spiller godt, men som allikevel er enkel?

Kom til å tenke på en liten historie, og som ikke har noe med dette å gjøre.

Gaute er en gutt på barneskolen, og har regnetime. Frøken stiller følgende spørsmål: Det sitter 4 kråker på en grein, så kommer bonden og skyter to av dem. Hvor mange kråker sitter det igjen på greina? Gaute rekker ivrig opp hånden og svarer: Ingen, for de andre ble skremt og fløy avsted. Det er feil, sier frøken, men jeg liker måten du tenker på. Men du frøken, kan jeg få spørre deg om noe, sier Gaute. Ja, selvfølgelig, sier frøken. Det sitter tre kvinner på en benk og spiser is, sier Gaute. Den ene biter isen i seg, den andre suger isen i seg, og den tredje slurper isen i seg. Hvem av dem er gift? Hmm, det er vel hun som suger isen i seg, sier frøken. Det er feil, sier Gaute, det er hun med gifteringen. Men jeg liker måten du tenker på.

Du har rett, vi er i high-end verden. Men kanskje er det et veldig dårlig argument å komme med. Kanskje bør en ikke like måten som det tenkes på der, i en del tilfeller. Ikke verre enn det. Men altså motsatt det du tenker. Det gjelder bare å fortsette å komme med eksempler, ikke for skadefrydens del, som noen så merksnodigst hevder, men fordi en ikke liker måten det tenkes på.

Ps. Liker at du benevner den som "enkel", og ikke en ompakningssak. Herlig retorikk.

U

utgatt60135

Gjest
    Dr.No skrev:
    Mye penger på dyr CD spiller er spilt melk. Herregud, formatet kommer jo med medfødte begrensninger! Kort sagt, trærne vokser ikke til himmelen om man gjødsler dem med gull.
    Kilden er viktig, men den behøver ikke være dyr.
    Jeg har skrevet det før, men når jeg fikk prøvd en god spiller til ca 7000,- i en periode så ble jeg overrasket over hvor mye mindre "musikalsk" den var. Jeg hadde ikke forestilt meg at jeg kom til å savne min egen så mye. Det føltes rett og slett ut som spilt melk å ha high-end høyttalere med rimelig spiller. Andre av mine sammenligninger støtter ikke helt din opplevelse selv om forskjellene er i små skala (men viktige nok ,imo).

Med bakgrunn som serviceteknikker så tror jeg rett og slett det er veldig begrenset hvor mye kondensatorer, motstandere, dioder, kretskort osv. kan koste. Det finnes sikkert enkelte unntak men er neppe så veldig mye dyrere å produsere. At kretskort er pene tror jeg heller ikke trenger å koste stort mer. Men spiller de bedre så er det opp til oss hva vi er villige til å betale. Egde spilleren var ekstem dog!

Men hvorfor kommer da ikke noen rimelige spillere på markedet som tangerer dyre spillere på lyden? Har vi hørt om det, og i så fall hvorfor ikke? Har dere hørt noen?

Interessant tråd forresten :).

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.727
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Men hvorfor kommer da ikke noen rimelige spillere på markedet som tangerer dyre spillere på lyden? Har vi hørt om det, og i så fall hvorfor ikke? Har dere hørt noen?

Interessant tråd forresten :).

Innmaten er masseprodusert i Taiwan og finnes garantert i opptil flere spillere. Men disse er så billige at du neppe finner dem på Elkjøp, men kanskje på Rema1000.

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Det grønne kretskortet er Edge sin egenutviklede D/A-konverter. Kanskje kan den ha noe å gjøre med den utrolige gode lydkvaliteten som spilleren leverer ;)

Fosse skrev:
    Bare et utklipp.

T

Tølper

Gjest
    joaquin skrev:
    bambadoo skrev:
    Ja så det. Sjekket denne.
    http://www.xanga.com/rpghero27?nextdate=3/29/2007+13:18:6.870&direction=n
    En helt annen spiller.
    Må ha med rør når Tim konstruerer :)
    tim kødder ikke. vet du. ;D
    mannen har designet flere esoteriske og vellydende kretser enn de fleste her i verden.

btw, min neste kildeduppedings skal også ha noe tilsvarende de to nusselige trafoene helt ute på venstre side... ;D

En Arcam cd36 er en langt mer forsegjort og dyrere spiller enn den denne tar utgangspunkt i, cd73. Bare for å oppklare det. Mener forøvrig ingenting om EAR saken. Cd 36 derimot er usømmelig bra - imho.

T

Tølper

Gjest
    Cd 73 er faktisk den billigste arcamspilleren.

Edit, det går mer enn tre cd 73 på en FMJ cd36 prismessig.

T

Tølper

Gjest
    Dette er innmaten på en cd 36,

Edit, i følge Stereophile blir knapt spillere bedre, samt at det er en av cdspillerne de har hatt inne som har målt best.

Edit 2, jeg hverken eier eller selger nevnte spiller, det bare høres sånn ut.

Edit 3, det øverste printet som på første bilde er løst er egentlig montert opp ned.

Edit 4, sobert.

Edit 5, "VERDENS BESTE!!!!" ?? (klarte ikke å la være, unnskyld ;)

Ps, takk til Fosse for bilder, det var breialt. Interessant tråd.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Vincent CD-S5 til Kr: 11995,- Har ikke hørt den, men får mye god omtale i Tyskland.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn