Politiet ga uriktige opplysninger til Motor
Politiet på Sørlandet har gitt feil opplysninger – og kritisert Tesla Norge uten å ha grunnlag for det.
motor.no
Hvordan var MG å kjøre?Har sett på mg og mazda. Mazdaen ser bedre ut enn mg,men er noe mindre.
Mg’n er stor nok til famile på 5 om 2 sitter på pute bak og eldste sitter i miden uten pute.
Har prøvekjørt mg
Polering funker det.Politiet ga uriktige opplysninger til Motor
Politiet på Sørlandet har gitt feil opplysninger – og kritisert Tesla Norge uten å ha grunnlag for det.motor.no
Takk for nyttig informasjon.Tror jeg dropper presten gitt
Gratulerer med fin bil ! Så lenge bilen er i garanti spiller det ikke så mye rolle, men den dagen den er 5 år kan det være lurt å sjekke at forsikringen dekker slikt som motorer og batteri og faktisk skriver dette i det med små skrift. Her varierer det en hel del.Det ble El bil på meg også.
Har dere noen erfaringer med hvilke forsikringsselsskaper som er best egnet for el biler? Codan har en spisset mot Tesla, mens jeg selv har bestilt en EQC / Mercedes. Har litt dårlig erfaring med Nemi fra min nåværende bil og tenker å flytte - men er helt grønn på dette mht elbil
Flott bil!Da ble det EQC - mitt lille bidrag til en framtidig bilpark som kanskje etterhvert leverer på mål mht redusert CO2 avtrykk - eller det er lov å håpe. Det var ikke lett å gå fra fossilt for meg.
Det kommer an på om du har 230V eller 400V anlegg.Har en 32amp 3 fas i garasjen. Skal ha en plugg med 4 pinner.
Hvor mye ( hurtig ) lading kan jeg få med noe slik?
32A gir ikke hurtiglading, men du kan potensielt ha brukbar hjemmelading likevel. Mange biler har rundt 11kW ombordlader, og en elbil som ikke er for tørst vil kunne lades 6-8 mil pr time på dette.Har en 32amp 3 fas i garasjen. Skal ha en plugg med 4 pinner.
Hvor mye ( hurtig ) lading kan jeg få med noe slik?
Brannfare. Schuko-stikk er på ingen måte laget for høy belastning i timesvis. De blå (eller røde) industristikkene er det derimot.Er det levetid på batteriet som gjør at du ikke dytter på det som går men tar det lungt?
Derfor har jeg lagt meg på 7Lader du på shucko skal det lades på 10A.