mk1classic
Hi-Fi freak
De har også kommet ut med en mindre coax CD for det hornet. Mulig denne passer i andre 1.4" horn.
DCX354 8 Ω - Coaxials HF - B&C Speakers
www.bcspeakers.com
De har også kommet ut med en mindre coax CD for det hornet. Mulig denne passer i andre 1.4" horn.
DCX354 8 Ω - Coaxials HF - B&C Speakers
www.bcspeakers.com
Jeg liker ikke helt det visuelle med elipse formen på 18s/Faital horna.Her er Oberton hornet du foreslo? LIker formatet:
Test Bench: Oberton ND72CT/HB 1.4” Compression Driver | audioXpress
Og her en variant av drivern over men med karbon membran?
ND72CN (oberton.com)
Dette hornet må ha gått under radaren for mange. Loader ned til 300 Hz.
B&C Speakers (bcspeakers.com)
Litt teit at jeg hadde dem med titannitrit driverne og solgte dem. Men horna målte ikke pent IMO.Passiv deling på coax kompdriverne er litt krise imo.
Men 18s XR1464 burde være ganske optimalt på hytta vel. Dele rundt 1k.
Ehhh. Ja. Og ja.Interessant tråd!
Ser du (dere) kun på linearitet på driverne når du (dere) velger delefrekvens, eller er matchende spredningsmønster mellom bass og horn også tema?
Også har du Lavoce 1402 og 1403 da. Ser interessante ut på papiret. 290mm brede og ca 1k deling, kanskje litt lavere for 1403.Litt teit at jeg hadde dem med titannitrit driverne og solgte dem. Men horna målte ikke pent IMO.
Aner ikke, men det gjør du heller ikke med noe av dette som du ser på her i tråden før du får målt og lyttet til hjemme.Her smekker jo en rekke designkriterier inn
Men låter det jevnt?
25mmVille gått for MDF i god kvalitet jeg
Det har jeg jo:Aner ikke, men det gjør du heller ikke med noe av dette som du ser på her i tråden før du får målt og lyttet til hjemme.
Men med det 1" hornet så kommer du til å benytte to drivere som du har målt er 115% like.
Det treffer på design du ønsker og driverne er ok, og du slipper svi av mere penger på drivere du ikke aner helt hvordan blir.
Så løser du resten med filter så godt du klarer, evt så ville jeg vurdert kraftig å ha en 12v DSP løsning på lur.