Fantastiske, nye NORSKE kabler!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Så bra! Jeg vil gjerne få en sammenlignende rapport mellom disse 2 og BM'ene når du kommer så langt. Det hadde vært moro.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Trondmeg skrev:
    Så bra! Jeg vil gjerne få en sammenlignende rapport mellom disse 2 og BM'ene når du kommer så langt. Det hadde vært moro.
    Det blir mellom Whistler og Oblivion i første omgang, så mellom BM Revelation og vinneren. ;) Så skal de få bryne seg på mine absolutte favoritter fra Cardas og SILK

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Herlig. Drar du inn hele bymafiaen på rølp-og-lytt eller?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Jeg ser det begynner å bli mange Oblivianere her. Er det flere som har gjort seg noen inntrykk. Jeg synes det blir bedre og bedre for hver dag som går, men det kan være innbildning. Det har lett for å bli slik den første tiden til inntrykkene har satt seg og man er edruelig igjen. Jeg skal gjøre en komparativ test igjen om et par uker for å se hvordan stoda egentlig er. Hvis ingen napper til seg 2x2,5m Audience AU-24 før den tid da? De er kun noen mnd gamle og selges ca rundt 1/2 nypris.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Vedr. sammenlikningstest: BM har INTET å stille opp mot Oblivion (ihvertfall når vi snakker signalkabel, har ikke testet høyttalerkablene men tror.......).

Artig med en test mot Whistler sine som har fått mye skryt (men det har jo BM også :)).

Trondmeg, hva er dine inntrykk ift. Au24? ;)
    mvh

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    kwil skrev:
    Vedr. sammenlikningstest: BM har INTET å stille opp mot Oblivion (ihvertfall når vi snakker signalkabel, har ikke testet høyttalerkablene men tror.......).

Artig med en test mot Whistler sine som har fått mye skryt (men det har jo BM også :)).

mvh
    Sjekk innlegg #105 i denne ulltråden (myk, varm og deilig)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det blir spennende med en test

MEN

skal en test yte Oblivion rettferdighet så må man koble Oblivion opp i hele kjeden.
    Det er så stor forskjell mellom fullt oppsett og bare signalkabler eller signalkabler og høyttalerkabler. Det samme vil jeg tro gjelder Whistler også.

Håvard

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg gleder meg til denne sammenligningen, men jeg vil allikevel påstå at matching og preferanser er det aller viktigste.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Mye med match ja. Jeg er veldig spent på og få sammenlignet, jeg kjenner hverken Oblivion eller Whistler fra mitt eget eller noen andre sine annlegg heller så det kiler litt ekstra dette :D

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Trondmeg skrev:
    kwil skrev:

mvh
    Sjekk innlegg #105 i denne ulltråden (myk, varm og deilig)

oooppps! Blind ja :-[

Ørlite euforisk der ja, ikke putte for mye rart i vannet ;D

mvh

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Haavard skrev:

MEN

skal en test yte Oblivion rettferdighet så må man koble Oblivion opp i hele kjeden.
    Det er så stor forskjell mellom fullt oppsett og bare signalkabler eller signalkabler og høyttalerkabler. Det samme vil jeg tro gjelder Whistler også.

Håvard
    Hvis dette stemmer, så blir det fantastisk. i eget system har jeg kun testet signalkabler og det var :-* :-* :-* :-*

mvh

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    kwil skrev:

mvh
    Mjøsvannet inneholder så mye rart fra før at det trengs ikke. Bromerte flammehemmere hindrer meg i selvantenning når iveren blir for stor (eller når nylonskjorta gnisser mot ullstoffet i lyttestolen og kannebrennevinet står ublandet ved siden av). Jeg lurer på om neste ukes ukepenger forsvinner også jeg med tanke på Oblivion i hele kjeden...... Jeg skal snakke med Eidsiva om Oblivion inntakskabler snart.....

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    kwil skrev:
    Haavard skrev:

MEN

Håvard
    Hvis dette stemmer, så blir det fantastisk. i eget system har jeg kun testet signalkabler og det var :-* :-* :-* :-*

mvh
    Jeg har testet dette ut i et heller dyrt oppsett.
    Unasett hvilke kombinasjoner vi prøvde så låt det best med fullt oppsett. Bakgrunnen for utprøvingen var at det fulle oppsettet med Oblivion låt så bra at det for eieren av anlegget ville på sikt medføre et oppgradering. For å gjøre oppgraderingen billigst mulig prøvde vi Oblivion i kombinasjon med han egne kabler. Men, uansett hva vi gjorde så var forskjellen veldig stor. Til og med strømkablene gjorde underverker.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg skrev:
    kwil skrev:

mvh
    Mjøsvannet inneholder så mye rart fra før at det trengs ikke. Bromerte flammehemmere hindrer meg i selvantenning når iveren blir for stor (eller når nylonskjorta gnisser mot ullstoffet i lyttestolen og kannebrennevinet står ublandet ved siden av). Jeg lurer på om neste ukes ukepenger forsvinner også jeg med tanke på Oblivion i hele kjeden...... Jeg skal snakke med Eidsiva om Oblivion inntakskabler snart.....
    Hvor rundt Mjøsa befinner du deg?
    Hilsen en fra rette sida av Mjøsa. ;)

håvard

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Haavard skrev:
    Trondmeg skrev:
    kwil skrev:

mvh
    Hvor rundt Mjøsa befinner du deg?
    Hilsen en fra rette sida av Mjøsa. ;)

håvard
    NÅ er du på jordet! Du er på Feil side,

mvh

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Haavard skrev:
    kwil skrev:
    Haavard skrev:

MEN

Håvard

mvh
    Unasett hvilke kombinasjoner vi prøvde så låt det best med fullt oppsett. Bakgrunnen for utprøvingen var at det fulle oppsettet med Oblivion låt så bra at det for eieren av anlegget ville på sikt medføre et oppgradering. For å gjøre oppgraderingen billigst mulig prøvde vi Oblivion i kombinasjon med han egne kabler. Men, uansett hva vi gjorde så var forskjellen veldig stor. Til og med strømkablene gjorde underverker.

Håvard
    Har hørt flere si det samme om nettkablen!

Arild B hevder signal, høyttaler, nett er prioritert rekkefølge! (også skryter han av den som digitalkabel også ;))

mvh.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    kwil skrev:
    Haavard skrev:
    kwil skrev:
    Haavard skrev:

MEN

Håvard

mvh

Håvard
    Har hørt flere si det samme om nettkablen!

Arild B hevder signal, høyttaler, nett er prioritert rekkefølge! (også skryter han av den som digitalkabel også ;))

mvh.
    Jeg har digitalkabelen jeg. Den funker den.
    Enig med de prioroteringen til Arild. begynn fra kilden, derfor begynte jeg med digitalkabelen.

Håvard

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Jeg begynte med høyttalerkablene og synes de gjorde stor forskjell. Jeg kan med andre ord ikke gi meg før Eidsiva graver ned Oblivion i nabolaget.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    uw05-php4.uniweb.no
    server status
    server information
    su-php id check
    su-php phpinfo
    mod-php id check
    mod-php phpinfo

er alt jeg får ut av den. Men, jeg er litt distrahert med Kristin Asbjørnsen på fanget.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Trondmeg skrev:
    uw05-php4.uniweb.no
    server status
    server information
    su-php id check
    su-php phpinfo
    mod-php id check
    mod-php phpinfo

er alt jeg får ut av den. Men, jeg er litt distrahert med Kristin Asbjørnsen på fanget.
    Funka ikke nett no, men er til vanlig godt oppe og går nå!

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Trondmeg skrev:
    uw05-php4.uniweb.no
    server status
    server information
    su-php id check
    su-php phpinfo
    mod-php id check
    mod-php phpinfo

Nærfelt? ;D

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Vermin skrev:
    Trondmeg skrev:
    uw05-php4.uniweb.no
    server status
    server information
    su-php id check
    su-php phpinfo
    mod-php id check
    mod-php phpinfo

Nærfelt? ;D
    He-he, den må du nok lenger ut på landet med, jeg er nok litt mer diffus. Det er vel singellivet og fantasien som spiller meg et puss tenker jeg.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Trondmeg skrev:
    Vermin skrev:
    Trondmeg skrev:
    uw05-php4.uniweb.no
    server status
    server information
    su-php id check
    su-php phpinfo
    mod-php id check
    mod-php phpinfo

Nærfelt? ;D
    He-he, den må du nok lenger ut på landet med, jeg er nok litt mer diffus. Det er vel singellivet og fantasien som spiller meg et puss tenker jeg.
    Mener bestemt du har sagt at Miles`ne nå har dybden inne? bare tull, eller du har stort (langt) fang.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    kwil skrev:
    Trondmeg skrev:
    Vermin skrev:
    Trondmeg skrev:
    uw05-php4.uniweb.no
    server status
    server information
    su-php id check
    su-php phpinfo
    mod-php id check
    mod-php phpinfo

Nærfelt? ;D
    Mener bestemt du har sagt at Miles`ne nå har dybden inne? bare tull, eller du har stort (langt) fang.
    Lange ben vet du at jeg er velsignet med. Jeg har som sagt singelliv og fantasi. Problemet er at jeg misforstått sex/singelliv-konseptet. Det skal være AND og ikke OR. At jeg skal ha blitt så dårlig i digitalteknikk. Marshall-Marshall-Marshall!

[DÅRLIG HUMOR] Dybden til Miles er vel 6 fot tror jeg [/DÅRLIG HUMOR]

M

Morpheus

Gjest
    Problemet er at jeg misforstått sex/singelliv-konseptet. Det skal være AND og ikke OR.
    Hehe, utrolig hvor stor konsekvensen kan bli av å bytte om på AND med OR enkelte ganger ;D

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Trondmeg skrev:
    kwil skrev:
    Trondmeg skrev:
    Vermin skrev:
    Trondmeg skrev:
    uw05-php4.uniweb.no
    server status
    server information
    su-php id check
    su-php phpinfo
    mod-php id check
    mod-php phpinfo

Nærfelt? ;D
    Lange ben vet du at jeg er velsignet med. Jeg har som sagt singelliv og fantasi. Problemet er at jeg misforstått sex/singelliv-konseptet. Det skal være AND og ikke OR. At jeg skal ha blitt så dårlig i digitalteknikk. Marshall-Marshall-Marshall!

Da har de vokst, sist så de snarere ut å være 6 tommer :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    kwil skrev:
    Trondmeg skrev:
    Da har de vokst, sist så de snarere ut å være 6 tommer :)
    Den dårlige humoren består vel i at jeg her refererte til den originale Miles.... Men, jeg er bastant på at det er mye bedre dybde i lydbildet også nå. Diffusjon og Oblivion og placebo samt selvbedrag og hørselfeil gjør underverker.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Jeg satt og hørte på Ani Difranco's flotte og intense plate Dilate. Den slapp fullstendig og det var ikke bare dypere bass, men bedre definert og masse detaljer jeg aldri har hørt før og så uanstrengt og dynamisk som aldri før. Store ord, ja, jeg skal som sagt teste mot referansene om noen uker, men dette henger ikke på greip. Jeg har antagelig blitt gal.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Du har vel vært gal en stund Trond. Du har bare ikke merket det.....
    Nå da høyttalerkabler og signalkabel er på plass sitter jeg og leker meg med strømkabler. Kan dessverre ikke få testet på forsterkeren siden Arild ikke hadde kabel med 20 amp kontakt inn i denne. Har kabel til filter og fra filter til cd spiller så forhåpentligvis smitter det litt over til forsterkeren også.
    Holder på å spille inn, men kommer med tilbakemeldinger etterhvert som det går seg til.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Jeg visste det var en grunn til at de gode gamle genserne har så laaaang oppbrett. Men, jeg som ikke trodde jeg skulle høre forskjell på kabler opplever nå ting som jeg ikke trodde den gamle riggen (marrantzsedesju) greide å grave fram fra aluminiumen. Og så er det sannsynligvis også bare innbildning. Merkelig, moha-ha-ha-ha.

Edith: Heyyyy, det var innlegg nr D
    Edith2: Og Ani Difranco er intens og herlig
    Edith3: Nå gjengir anlegget bølgelengder i nm-klassen!!!! Jeg ser hvertfall lys. Det gløder!

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Skal stikke over med strømkablene en kveld for en liten sammenligning. Tror du må belage deg på enda en liten oppvekker. Har forresten besøk av Loreena McKennitt for øyeblikket. Visste ikke hun hadde så dårlig ånde, men så er jo plata noen år gammel også.....
    Siden samtlige av dine gensere fra tidlig 80 tall og utover er laget i hvitt seildukstoff med lærreimer trodde jeg du hadde tatt hintet nå......

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Alt synker inn med tiden. Jeg synes 80-tallets lerretstrøyer holder seg godt jeg. Uutslitelig kan man si. Men ta med signalkabler også er du snill. Balanserte, singleended og bastard (til CD som kun funker godt fra balansete utganger). Det skal bli schysst å prøve Oblivion all the way. Jeg skal kontakte Rinnan angående inntakskabler fra Oblivion....

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Jeg var med RBN og "lyttet til" strømkabler i går. Vi testet en eksisterende (svindyr) nettkabel mot Oblivion. For meg var forskjellene betydelige mindre her enn med høyttalerkabler, men det er relativt lett detekterbart likevel. En gjennomgående tendens er at Oblivion separerer instrumenter bedre, spesielt i bassen. Andre ting var vi ikke helt entydige enige om. Og dette skjer bl.a. ved kun å skifte kabel til CD-spilleren. Det sitter nettfilter der og hifien har egen 16A kurs. Jeg trodde (og lommeboka håpet) at vi ikke skulle høre noen forskjell i utgangspunktet. Det var det (dessverre? heldigvis?), men for meg er de vesentlig mindre enn ved å skifte høyttalerkabler. Men læll da.

(Dette er ingen testrapport, bare et ustrukturert og uformelt notat etter en gjennomlytting. Til orientering ble lyttingen foretatt som en kvasiblindtest, men holder selvfølgelig ikke vitenskapelig vann)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Viktig melding :D

Til alle nåværende og fremtidige eiere av disse fantastiske kabler. De blir ENDA mere fantasistiske etter laaaaaang innbrenningstid. Arild har hatt ferie og imens har han "kokt" kabler. han meldte å høre betydelig forskjell på høyttalerkablene når han kom på jobb i dag. Utfordret han på å teste om vi hørte forskjell om han byttet IC`r også (han hadde "brent" et sett med slike i samme periode også). Nå kan dere bare gjette hva resultatet ble ;D ;D ;D

(Ett lite forbehold i det vi hørte da det ene settet var 1,5m lange, de vi byttet til var 1,0m men...........)

Til poenget , alle eiere (og produsent) skaff brenner, brenn leeeeeeenge ;)

mvh.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn