Fantastiske, nye NORSKE kabler!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hva er det totale lederkvadratet på disse Oblivion ht. kablene?
    Noen som kan svare helt konkret riktig på det?
    Mvh.KW

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    KW skrev:
    Mvh.KW
    Har ikke konstruktøren skrevet all info om kablene i starten av tråden da.?
    Kvadrat og normale teorier er totalt poengløst når det kommer til kabler :D
    Skulle du mot all formodning ikke finne den infoen som du leter etter, så ta kontakt med, Raymond Celius, er sikker på at han svarer på alle dine spørsmål ;)
    Kan hende at Arild på hifi-guiden.no kan svare deg også..

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Rotekroken skrev:
    KW skrev:
    Mvh.KW
    Har ikke konstruktøren skrevet all info om kablene i starten av tråden da.?
    Skulle du mot all formodning ikke finne den infoen som du leter etter, så ta kontakt med, Raymond Celius, er sikker på at han svarer på alle dine spørsmål ;)
    Kan hende at Arild på hifi-guiden.no kan svare deg også..
    Hei!
    Mener du virkelig at (total)kvadratet er uten betydning for sluttresultatet på ht.kabler, i så fall er vi bare uenig i det ;)
    Har du sammenliknet AU 24 med f.eks SC 6kvadrat uten å evne å høre forskjell (forsøksvis i flere anlegg)

Totalkvadratet på Oblivion HT.kabel ER 2mm2 og det står ikke nevnt i Oblivion innlegg nr. 23 som du nevner. ;)
    Ja, jeg har snakket med Raymond...................... ::)
    Mvh.KW

Brianh

Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Har spilt på Oblivion høyttalerkabel i et par dager nå. Dette er ikke noe dårlig kabel men heller ikke noe å "hause" opp til de grader. Spiller til daglig på Synergistic Research Resolution Reference og Oblivion er ikke i nærheten av denne. Smalere lydbilde, litt snedig mellomtone (kan ikke helt sette fingeren på hva det er galt men...) mangler topp og bunn i forhold til Synergisticen. Den er også adskillige "tregere" mindre attac på en måte. Dette gjør at enkelte musikktyper ikke engasjerer så mye med denne. Understreker at dette er observasjoner i MITT oppsett og ikke generelt.

PS: kan ikke slutte å undres over at enkelte ikke kan høre forskjell på kabler ;)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.480
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    D'oh! Blir det nok forskjell i kvadrat greier til og med jeg å høre forskjell, blikkøre og filister som jeg tydeligvis er.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Brianh skrev:
    Har spilt på Oblivion høyttalerkabel i et par dager nå. Dette er ikke noe dårlig kabel men heller ikke noe å "hause" opp til de grader. Spiller til daglig på Synergistic Research Resolution Reference og Oblivion er ikke i nærheten av denne. Smalere lydbilde, litt snedig mellomtone (kan ikke helt sette fingeren på hva det er galt men...) mangler topp og bunn i forhold til Synergisticen. Den er også adskillige "tregere" mindre attac på en måte. Dette gjør at enkelte musikktyper ikke engasjerer så mye med denne. Understreker at dette er observasjoner i MITT oppsett og ikke generelt.

PS: kan ikke slutte å undres over at enkelte ikke kan høre forskjell på kabler ;)
    Se der ja, det måtte jo komme før eller senere;) (Er ikke dette første publiserte "negative" erfaring tro?) Skal ellers lure på om en på forumet byttet ut netopp noen svinedyre SR til fordel for Oblivion?

Det finnes nok ikke noe slik som "Verdens beste" kabler (trur eg?) Opplevelser av kabler vil forbli ulike OG vi vil self også ha forskjellige referanser ift våre inntrykk :)

mvh,

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Du har noen svært "ærlige" høyttalere da Brianh ;) For meg ble innlegget ditt en pekepinn på hvor viktig maching er. Må nok prøve dem endå ;D Heier på de som er få kwil ;D

KAS

Brianh

Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    KAS skrev:
    Du har noen svært "ærlige" høyttalere da Brianh ;) For meg ble innlegget ditt en pekepinn på hvor viktig maching er. Må nok prøve dem endå ;D Heier på de som er få kwil ;D

KAS
    Enig med deg i det. Derfor også understreker jeg at disse observasjoner er i MITT oppsett og ikke generelle overfor Oblivion. Tviler ikke på at mange kan være veldig fornøyd med disse. Jeg har prøvd mange kabler og det er ikke uten grunn jeg har endt opp med de jeg har.

DFM

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    42
    Brianh skrev:
    Smalere lydbilde, litt snedig mellomtone (kan ikke helt sette fingeren på hva det er galt men...) mangler topp og bunn i forhold til Synergisticen. Den er også adskillige "tregere" mindre attac på en måte.
    Har fått anledning til å prøve litt her nå ikveld, og tenkte jeg skulle forsøke en "add-on" av det BrianH skriver:

Jeg har sammenliknet kabel for kabel direkte; her er det m.a.o. ikke snakk om synergieffekter. Prøvde digitalkabelen først. Min egen digitalkabel er etter sigende en Belden (den er umerket) med XLR. Jeg fant at det var bare marginaler som skilte de to, men med en karakteristikk som går på at Oblivion'en har slankere midbass og mindre utklingning i mellomtonen. Tror kanskje den slankere midbassen fikk meg til å oppfatte at det var mindre dypbass, men det er det kanskje ikke når det kommer til stykket. Hør på bassen på spor 11 på Tord Gustavsen Trio's The Ground. Eller midt i låta hvor messinglyden av symbalene er veldig tydelig forskjellig. Utklingingen på de også.

Det hele ble tydeligere når jeg satte inn høyttalerkablene. Testsettet hadde forøvrig svært kort splitt - kabelen rakk ikke i mellom terminalene på effekttrinna mine. Heldigvis hadde jeg to sett tilgjengelige, så med biwiring gikk det fint. Sammenliknet med mine SR Alpha Quad, som ikke er en spesiellt dyr kabel (ei heller biwiret). Opplevde litt av den samme karakteristikken som med digitalkabelen, bare at forskjellene ble tydligere. Også her en gjengivelse i bunn som jeg er litt usikker på. I toppen ble det tydelige forskjeller i gjengivelsen, f.eks symbalene i åpninga på kutt 2 Mari Boines Ørnebror.

Har også noen balanserte interconnecter tilgjengelig, så skal prøve å sammenlikne de med mine SR Kaleidoscope og WW Silver Eclipse, men det får bli i morgen.

Får si som Brianh: Dette er i MITT anlegg, og det jeg har skrevet er MINE høyst subjektive inntrykk, etter en relativt kort lytteperiode. At Oblivion kabler kan låte bedre og kanskje fremragende i andre oppsett er jeg helt åpen for.

Jeg er ikke helt sikker på de norske prisene, men hvis de internasjonale prisene funnet på http://www.oblitech.com/cables.htm er representative, så er Oblivion altså 2-4 ganger dyrere enn det jeg har sammenliknet med...

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    44
    kwil skrev:
    Brianh skrev:

Se der ja, det måtte jo komme før eller senere;) (Er ikke dette første publiserte "negative" erfaring tro?) Skal ellers lure på om en på forumet byttet ut netopp noen svinedyre SR til fordel for Oblivion?

Det finnes nok ikke noe slik som "Verdens beste" kabler (trur eg?) Opplevelser av kabler vil forbli ulike OG vi vil self også ha forskjellige referanser ift våre inntrykk :)

mvh,
    Tror ikke jeg bytter ut mine "gamle" Celius gull-kabler likevel.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.940
    Joda, det var jeg som byttet ut svinedyre Synergistic-kabler med Oblivion rund baut. ;)

Grunnen var nettopp at i MITT anlegg og ut fra MINE preferanser låt Oblivion vesentlig bedre. Det pussige er, at det var nettopp på de parametrene der brianh foretrekker Synergistic at jeg syns Oblivion låter bedre. Særlig attack (hvis det betyr dynamikk?) er mye bedre med Oblivion. Generellt lyder også Oblivion hos meg mer naturlig - Synergistic ble mye mer "Technicolor".

Disse lytteintrykkene har også blitt bekreftet av andre som har vært og hørt anlegget - også noen av bransjens såkalte "gullører" ;D

En viktig ting jeg opplevde, var at de effektene jeg har beskrevet først kom ordentlig til sin rett da alle kablene (også nett) ble byttet til Oblivion. Det kan jo tenkes at det brianh opplever er en dårlig match mellom oblivion ht-kabler og en eller flere andre kabler i anlegget (har opplevd det selv med andre kabelmerker).

Har nå hatt Oblivion siden april, og er faktisk enda mer fornøyd enn da jeg startet denne tråden. Spiller mer musikk enn noen gang
    og tar frem innspillinger jeg trodde var håpløse og finner at jøss, dette låt jo egentlig fint likevel.

Vil derfor oppfordre alle som er nysgjerrig på disse kablene å gjøre som brianh - prøv dem i ditt eget oppsett (helst med Oblivion i hele kjeden). Låter det like fint som hjemme hos meg vet du jo hva du skal gjøre - og gjør det ikke det, har du blitt en erfaring rikere og kan leve lykkelig med de kablene du har.

Verre er det IMHO ikke.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.701
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    En kjapp regnerunde på prisene som ligger ute på HiFGuiden, og utgangspunkt i at Oblivion bør helt brukes over alt, resulterte i småpene; 62.750... pluss frakt. Selv ville jeg muligens vurdert; 10.000 i div kabler + 440 stk album fra Play.com og hørt på musikk istede... men hva vet vel jeg, som ikke har prøvd dem.

S

Storebror

Gjest
    Oblivion skrev:
    innbrente og innspilte (1000 timer)

Raymond
    Står kablene til innbrenning i 42 døgn (?!!?) hos deg før de leveres kunde?

Mvh
    Rolf

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.173
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    kaap skrev:
    En kjapp regnerunde på prisene som ligger ute på HiFGuiden, og utgangspunkt i at Oblivion bør helt brukes over alt, resulterte i småpene; 62.750... pluss frakt. Selv ville jeg muligens vurdert; 10.000 i div kabler + 440 stk album fra Play.com og hørt på musikk istede... men hva vet vel jeg, som ikke har prøvd dem.
    og noen LER HELE VEIEN til BANKEN :eek:
    imo
    mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det kan virke som om kablene som befinner seg i Grenlandsområdet ikke er i nærheten av å være innspilte enda. I de første dagene Oblivion Coherence spilte hos meg, var det netopp en slank karakter med litt hissig topp og tendenser til gjalling i mellomtonen som preget lyden hos meg.Det bedret seg relatvt raskt, men først etter tre uker var de på plass, og da fikk mine Transparent Ultra XL og Synergistic Reference-kabler reisepass. Som Big swifty må jeg si meg enda mer fornøyd nå, og kan ikke tenke meg noe annet. Særlig ikke etter den lille oppgraderingen (foreløpig kun utført på mine høyttalerkabler) som gav et ytterligere hakk hvassere oppløsning, enda mer ro og ytterligere dybde i bassen. Jeg sier ikke at en kabel nødvendigvis er "All things to all men", jeg anbefaler bare å bruke tid på Oblivion-kablene.

Brianh

Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Oblivion skrev:
    @Brianh og @DFM
    Kablene som dere har fått prøvd er utlånt til Grenland Lydlaug via "SAL".
    "SAL" har fått beskjed for en tid tilbake om at dette settet ikke er innbrent slik det skal pga feil på brenner utstyret.
    I tillegg har "SAL" blitt bedt om å sende kablene tilbake for oppgradering.
    Etter ny innbrenning og oppgradering får lauget kablene tilbake for videre testing.

Alle kablene i coherence serien er tilbakekalt for oppgradering.
    Oppgraderingen er rettet mot den lange innbrennings og innspillings tiden disse kablene har og forbedrer dette.
    Selv etter oppgradering av kabler som fra før har vært innbrente og innspilte (1000 timer) rapporteres det at kablene
    trenger 4 - 5 døgn før klangbalanse og holografi faller på plass.

Kabler som ikke har blitt oppgraderte trenger å stå fast tilkoblet i anlegget i minimum 2 til 3 uker før de begynner å vise hva de er gode for..
    Kobles kablene av og på igjen tar det flere døgn før kablene på nytt er optimale og viser hva de er gode for..
    Det er av denne grunn oppgraderingen av kablene nå blir utført.

Etter oppgraderingen oppleves det at kablene går dypere, har bedre holografi og er mer oppløste.

En annen faktor er at coherence serien kabler "rydder" så mye opp i lydbildet at ALLE tweak som tidligere er gjort i anlegget må revurderes og etterprøves.
    Det vil si ALLE spikes, cones, gummi puter/plater/føtter, absorbenter etc. som har "løst" tidligere problemer.

Raymond
    Hei
    Skal sørge for at disse blir levert tilbake til SAL og returnert til deg for videre oppgradering. Grenland Lydlaug ser frem til å prøve den oppgraderte varianten. Synes også det er veldig bra av produsent/leverandør og låne ut kablene på denne måten. Flere burde vært voksene nok til å gjøre det. Slik jeg ser det så er kabler veldig "match" avhengig og derfor så er ikke kabler som låter bra i anlegg A nødvendigvis bra i anlegg B. Enig med Big Swifty at eneste måten å kunne finne ut dette på er ganske enkelt og prøve dem ;) Når det gjelder pris på kablene så får det være opp til den enkelte å vurdere. Dette med at noen "ler hele veien til banken" er rein synsing.

Mvh
    Brian

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.173
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    men at alle kablene bør være fra samme leverandør og at hele anlegget må RE-TUNES for at de skal komme til sin rett og at de må sitte stille i hele innbrenningsperioden virker rimelig søkt
    kabelmarkedet er garantert den delen av hi fi der de største bløffmakerne (ikke spesielt tiltenkt Oblivion)kan opptre mest uhindret
    MEN det er en fri verden
    mvh
    LMC

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    kan bekrefte at kablene trenger lang innbrenning men etter 3 uker låter de fantastisk!!!

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.940
    Kjære LMC,

har stor respekt for din tekniske kompetanse, men skjønner ikke helt hvorfor du mener det er så søkt at
    samme merke kabler - m.a.o. kabler som bygger på samme designfilosofi - spiller bedre sammen enn kabler fra flere forskjellige produsenter i samme anlegg?

På meg virker det ganske logisk - men jeg besitter uhyre begrenset teknisk innsikt (men ganske gode ører ;D )

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.173
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    med slike utsagn vil man alltid være safe som produsent; for om produktet ikke innfrir forventningene dras man bare dypere ut i "uføret" ved at man må ta det helt ut og bare fortsette og tweake til det sitter
    imo
    mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    absolutt, totalt, 100% enig med lmc.
    kabelbransjen er så vodoo-befengt at det er vanskelig å ikke kjenne en vond smak i munnen.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.940
    LMC skrev:
    med slike utsagn vil man alltid være safe som produsent; for om produktet ikke innfrir forventningene dras man bare dypere ut i "uføret" ved at man må ta det helt ut og bare fortsette og tweake til det sitter
    imo
    mvh
    Det forstår jeg i og for seg, men det er et argument som går på marketing. Jeg lurer på om du tenkte på noen tekniske argumenter hvorfor det ikke skulle være bedre med kabler fra samme produsent? (Med mindre argumentet er "kabler er kabler", men det mener du vel ikke ;) )

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.375
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Argumentet må være at kabelen teknisk tilpasses apparatene den forbinder. Gjør Oblivion det?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Må det være det eneste argumentet ? Og i tilfelle, hvorfor?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Mine Oblivion er tilpasset teknisk: Jeg setter enden på kabelen inn i et hull og skrur til så den sitter fast. Mekanisk og elektrisk kontakt, m.a.o. teknisk tilpasset.

"Off topic": Lydmessig passer de mine ører også, teknisk tilpasset eller bare god kjemi (eller fysikk?)?

Very topic: Det er mye synsing om hvorvidt kabler av samme merke er en fordel eller ikke. Prøv selv og konkluder deretter. Jeg har f.eks. hørt strømkabelen til en CD-spiller endre lyden i ett oppsett på måter jeg egentlig nekter for / ikke tror (trodde?) kan høres. Mine ører overtalte min realfagsskolering om at de faktisk hadde gjort denne erfaringen. Voodoo og placebo? Helt sikkert. Men jeg elsker å sløse med penger også og lar meg villig lure hele tiden.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.375
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tja. En ledning er en teknisk innretning som forbinder to andre tekniske innretninger. Derfor mener jeg at teknisk tilpasning er den rette vei, hehe.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.940
    impulse skrev:
    Må det være det eneste argumentet ? Og i tilfelle, hvorfor?
    Skulle også gjerne visst det.

Føler også behov for å presisere at erfaringene med bedre effekt med Oblivion rund baut er gjort av meg selv, uten påtrykk fra produsent/forhandler. Fikk låne et fullt sett med Oblivion og prøvde ulike kombinasjoner med de kablene jeg allerede hadde, men kom altså til det resultat at O-kablene låt best sammen.

Jeg har derfor kun meg selv å skylde på ;D

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    joaquin skrev:
    absolutt, totalt, 100% enig med lmc.
    kabelbransjen er så vodoo-befengt at det er vanskelig å ikke kjenne en vond smak i munnen.
    Hvorfor henge seg opp i dårlig markedsføring i stedet for å prøve om produktene faktisk har noe å tilføre?

Jeg blir ikke imponert av andre bransjers tullete markedsføring heller, men forsøker selv å finne ut av hva produktene står for uavhengig av reklameverdenens fjasete tullesnakk (vorsprung durch technik, oppfinneren av kjøreglede? Hah, BULLSHIT det også og gode eksempler på at verden vil (skal?) bedras, men jeg tror likevel ikke alle biler er like selv om de ofte markedsføres usaklig og tullete. Nevnte eksempler er for øvrig tilfeldig valgt for de som føler seg støtt). Hovedhensikten med reklame må være at man eksponeres for produktene og kjenner navnet ved en kjøpssituasjon.

I mitt hjem har Oblivion tilført noe jeg ikke har hørt før. Jeg opplevde dette, kjøpte kablene og lever lykkelig med det. Hva andre synser om det blir veeeeldig luftige argumenter, vips borte. Og så håper jeg bransjen tjener gode penger på gode produkter, ellers blir det ingen bransje? Det må gjerne være mine penger.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Nå har ikke jeg så mye penger å spre rundt meg med (desverre :() men jeg ser ikke problemet med at noen tjener penger på å lage produkter som i dette tilfelle som øker nytelsen av musikkreproduksjon med flere hakk. Ikke har jeg prøvd annet en IC`r fra Oblivion i eget oppsett, i tillegg bare i kort periode og følgelig skulle det ikke funke nevneverdig bra, men det funker flott (nei aldri testet svinedyre kabler fra andre produsenter her i gården). Og det eneste poenget av særlig betydning er hvordan det låter, det som beskrives som vodooo el.l. spiller for meg liten rolle om det låter godt. Opp i dette er jeg dog spent på om vi får noen teknisk forklaring her på "oppgraderingen" utført på kablene? I tilfelle vil det nok være noen som får vann på mølla i debatten tenker jeg ;D ;D

mvh. en som ikke har testet fult oppsett pga. engstelse for vanedanning (som strekker budsjettet i lengste laget). IC`r (oppgraderte sådann) testes i disse dager (igjen) i oppsettet og mine tidligere ovasjoner står stort sett ved lag ;)

P

Parelius

Gjest
    Oblivion skrev:
    Alle kablene i coherence serien er tilbakekalt for oppgradering.
    Oppgraderingen er rettet mot den lange innbrennings og innspillings tiden disse kablene har og forbedrer dette.
    Selv etter oppgradering av kabler som fra før har vært innbrente og innspilte (1000 timer) rapporteres det at kablene
    trenger 4 - 5 døgn før klangbalanse og holografi faller på plass.

Kabler som ikke har blitt oppgraderte trenger å stå fast tilkoblet i anlegget i minimum 2 til 3 uker før de begynner å vise hva de er gode for..
    Kobles kablene av og på igjen tar det flere døgn før kablene på nytt er optimale og viser hva de er gode for..
    Det er av denne grunn oppgraderingen av kablene nå blir utført.
    Ser en bort fra at jeg ikke helt forstår hvorfor noen vil ha slike "det tar lang tid før det igjen yter godt etter ikke å ha blitt brukt kontinuerlig kabler", så er jeg nyskjerrig på hva oppgraderinen av kabelen består i for å avkorte innspillings/innbrenningstid. Er det forretningshemmeligheter og patent pending?

Parelius ChaoSci

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    kwil skrev:
    Nå har ikke jeg så mye penger å spre rundt meg med (desverre :() men jeg ser ikke problemet med at noen tjener penger på å lage produkter som i dette tilfelle som øker nytelsen av musikkreproduksjon med flere hakk.

Resten ble klippet vekk ...
    Jeg håper ikke jeg har gitt inntrykk av at jeg har mye penger å spre rundt meg det. Det var verken tilsiktet eller spesielt sant. Men, jeg vil at gode leverandører skal kunne leve av det de driver med og gjerne med bidrag fra meg hvis det faller seg slik.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.375
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Les Pareliusklassikeren, folkens. Den er ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, en moderne klassiker.
    tror jeg skal kjøpe noen aksjer i parelius chaosci asap.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    550
    Torget vurderinger
    1
    Hva består "oppgraderingen" av? Det kan ihvertfall ikke være en "fysisk" oppgradering. Så da må det enten være å sende en eller annen strøm gjennom de, evt spraye de med magic-powder.
    Kanskje oppgraderingen består av å bruke kablene som strømkabler til vaskemaskinen.. eller lignende.

(Jeg prøver faktisk _ikke_ å være morsom)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Man skrev:
    Hva består "oppgraderingen" av? Det kan ihvertfall ikke være en "fysisk" oppgradering. Så da må det enten være å sende en eller annen strøm gjennom de, evt spraye de med magic-powder.
    Kanskje oppgraderingen består av å bruke kablene som strømkabler til vaskemaskinen.. eller lignende.

Oppgraderingen er i høyeste grad fysisk. Det er påmontert en stk "noe" i hver ende rundt kabelen med krympestrømpe rundt. "noe" er i sølv.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Trondmeg skrev:
    Man skrev:

Oppgraderingen er i høyeste grad fysisk. Det er påmontert en stk "noe" i hver ende rundt kabelen med krympestrømpe rundt. "noe" er i sølv.
    edit; slik skulle det være:
    I flg. Arild har ikke materialet i dette "noe" så mye å si men lengden og antall tørn ::)

Har du oppgradert Trond? og event kan si noe om endringen? Jeg tester nå med oppgraderte kabler men har byttet litt utstyr siden sist test så jeg kan ikke si noe om forskjeller mellom variantene!

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Ja, jeg har oppgradert (sist fredag), men har ikke kommet så langt at jeg har fått montert de i anlegget enda. Det sitter AU24 der nå. Jeg tenkte å repetere "lyttetesten" jeg gjorde ved utskifting til Oblivion for noen uker siden. Jeg mangler bare tid, tid og tid akkurat nå. Snart kommer det nok noe. Snart.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Trondmeg skrev:
    Ja, jeg har oppgradert (sist fredag), men har ikke kommet så langt at jeg har fått montert de i anlegget enda. Det sitter AU24 der nå. Jeg tenkte å repetere "lyttetesten" jeg gjorde ved utskifting til Oblivion for noen uker siden. Jeg mangler bare tid, tid og tid akkurat nå. Snart kommer det nok noe. Snart.
    Da må du ha lykke til :) SÅ travelt høres ikke bra ut, håper det roer seg litt (må ta hensyn til helsen i din alder ;))

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn