P
Parelius
Gjest
Jeg tenkte på dette:musicus skrev:Jeg er litt usikker på hva du mener med lagringsplass, men jeg har opplevd at det trengs en viss tid før visse kabler yter sitt beste, dette uavhengig av lytterens sinnstemning.Parelius skrev:Åpent spørsmål til musicus: Har du opplevd at lagringsplass har hatt stor betydning for kablers yteevne? Mener du at slikt er en grei forklaring? Og hvis lagringsplassen er den eneste variabel, hvordan stiller du deg til slike rapporter angående kabler, eller ser du på det som rapporter om lytterens forskjellige stemninger? Synes du da, hvis det siste, at det er greit å fremstille dette som forbedringer av en kables ytelse?musicman skrev:Den er grei. At du ikke hører forskjell er helt greit. Mest sannsynlig hadde ikke jeg heller gjort det.Valentino skrev:Jeg prøvde å høre forskjell på Oblivion og mine egne, men jeg klarte det ikke. Er det ikke riktig av meg å fortelle det? Skal kabeltråder kun være halleluja? Er denne tråden en vennetråd? Burde den ikke ryddes og flyttes til den sekteriske delen av forumet da?musicus skrev:Betimelig spm!, dette har jeg og lurt på mang engang, (og lurer vel egentlig fortsatt...)....musicman skrev:Hvorfor kan ikke dere som ikke hører forskjell på kabler bare holde dere unna kabeltråder ?
Så lenge dere ikke hører noen forskjell, så er det vel ikke noen forskjeller å diskutere ?
mvh
Du er åpenbart en sann entusiast Valentino og jeg har stor respekt for dine meninger her inne.
Nå har det seg sånn at som årene har gått så har det blitt prøvd mye forskjellig her hos meg. Alt fra dyre til billige, ja nesten gratis kobber kabler på rull. Min konklusjon er at kabler er systemavhengige, som resten av utstyret. Godt mulig ditt oppsett er av en slik art at kabler ikke spiller inn på samme måte som det gjør i mitt ?
Nok off topic, beklager det. (Måtte bare lufte meg )
mvh
(Jeg stiller disse spørsmål utelukkende på grunnlag av den informasjon som er gitt i denne tråden.)
Billa skrev:Ja, det høres utrolig ut og dette har jeg ikke opplevd før ved andre kabelbytter. Jeg har gjennom tiden byttet noen kabler i nåværende anlegg og tidligere noe rimeligere anlegg. I tidligere anlegg (SAT + EC+ Classe+ HF275 Helios) opplevde jeg kun små nesten ikke hørbare endringer ved kabelbytter. I dagens anlegg er det klart hørbare endringer. Overraskende er det likevel at det tar tid før akkurat denne kabelen fungerer. Det har jeg aldri opplevd før nei.asbjbo skrev:Jeg tviler ikke på din beskrivelse av lytteinntrykkene, men vil gjerne være sikker på at jeg forstår dette riktig: Sier du at kabelen endret karakter ("roet seg i anlegget") ved helt enkelt å stå innplugget, men avslått - uten noe signal/strøm/spenning - i tre dager?Billa skrev:I det jeg satte inn kabelen hadde jeg store forventninger. Men, lyden ble umiddelbart hard og trang og resulterte i skrikende kvinnevokal på en del plater. Jeg forlot skuffende anlegget avslått og dro til fjells i 3 dager. Måtte ringe Storebror og beklage meg.....! Da vi kom tilbake var lyden betydelig forbedret og opplevelsene beskrevet over er basert på lytting derifra og senere. Leverandøren hevder at det tar noe tid fra kabelen roer seg i anlegget og dette stemmer med mine opplevelser også.
I følge leverandøren skyldes dette teflon isoleringen. Jeg gidder ikke å prøve å utdype leverandørens forklaring. Denne informasjonen mottok jeg etter mine egne opplevelser.
Når det gjelder placebo så er det jo et paradoks at første inntrykket var så dårlig. Jeg hadde satt meg ned og ventet på hakeslippet. Det uteble og jeg ble skuffet og faktisk negativt overrasket. Når jeg kom hjem hadde jeg ingen forventninger. Da satt lyden........... Tror ikke forventninger spiller så mye rolle for alle. Jeg beskriver hva jeg hører. Punktum.