Roysen skrev:
Gago skrev:
Roysen skrev:
Gago skrev:
du blander litt her, samlanes.
roysen driter i avalon, han er bare furten fordi vadseth har tatt seg frihet til å titulere en høyttaler som "verdens beste" på coveret i det nye fidelity.
det er jo de greiene som roysen selv har som er verdens beste, må vite!
jp, den andre gnåleren i denne tråden, er derimot litt vonbroten fordi fidelity ved å kalle marten coltrane for "verdens beste" etter hans syn deskrediterer hans favorittmerke avalon, og i samme slengen hans favorittimportør audiofreaks.
Trodde du hadde blitt satt på plass fra høyeste hold for slike sleivspark som dette Gago?
Hvor i tråden har jeg jevnt mitt ustyr? Forøvrig har jeg ingen problemer med at Coltrane er verdens beste høytaler. Bedre kabinett og bedre elementer enn i mine høytalere. Årsaken til min frustrasjon ligger et annet sted. Fidelity utroper da verdens beste produkter i omtrent annen hvert nummer. Så mange verdens beste kan det vel ikke finnes?
Mvh
Roysen
roysen, roysen, roysen.
du redigerer jo innleggene dine kjappere enn jeg rekker og svare, blir jo bare krøll her.
anyhow, tror du fidelity er så tette i pappen at de faktisk mener bokstavelig at coltrane verdens beste høyttaler?
disse folka vet jo at det finnes flust med toppmodeller fra en rekke høyt ansette produsenter der ute som de ikke har fått hørt ennå.
når man smeller i bordet med sånne krigstyper på coveret, så er det en kombinasjon av at man har funnet noe man er blitt sterkt fascinert av, og et vanlig redaktørgrep for å fange oppmerksomheten til forbipasserende bladkjøpere.
kan du ikke bare slå deg til ro med det?
Dersom de ikke mener det burde de heller ikke skrive det. Som skrevet tidligere tror jeg egentlig Fidelity har ambisjoner om å være en særdeles seriøs og velansett aktør i verdens hi-fi presse. Ingen av de andre konkurrentene synker ned på et nivå til å gjøre noe slikt.
Mvh
Roysen
du har vel ganske ofte sett lignende coverheadlines i andre magasiner? både innen hi-fi og andre nisjer?
eksempel:
stereophile hadde jo et bilde av en dcs-rigg og en tittel som sa noe sånn som "digitalt blir ikke bedre enn dette", før de noen måneder etter smalt opp bilde av saker fra emm og en like hallelujatittel.
hadde jeg giddet og spart på hi-fi blder, er jeg sikker på at jeg kan ramse opp en haug av liknende tilfeller i både stereophile, what hi-fi, etc.
ps!
når du ser en filmanmelder skriker opp om "årets morsomste film" og kalenderen viser 18. september, så ikke ta han bokstavelig! det han egentlig sier er "dette er en jævlig morsom film, jeg vet at vi har noen måneder igjen før året er slutt, men det skal mye til for å toppe denne". eller noe i den duren.
gjett hvilken heading som er mest effektiv.
roysen, senk skuldrene, ikke ta alt så hi-fi så alvorlig.