Fidelity 37

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
1.194
Antall liker
316
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
på side 19 Fidelity 37

<<Det spennende er at spesielt diskanten makter å løse opp komplekse forvrengningsfenomener fra s-lyder og jitter.>>

;D
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Nå har jeg lest gjennom hele denne tråden, og gjett om jeg angrer på det. Makan til gnål :eek:.

Birdman

Edit: Dette innlegget ble beklageligvis enda et tilskudd til det endeløse gnålet ;D.
 

myregubben

Medlem
Ble medlem
13.08.2007
Innlegg
13
Antall liker
0
Roysen skrev:
Det bør vel være hevet over enhver tvil at rommet referanseoppsettet til Fidelity er plassert i og hvor de tester mye av det mest profilerte utstyret er langt fra optimalt i hvert fall dersom man også ser på hvordan høytalerne normalt sett blir plassert. Vadseths kommentarer til dette i eget magasin og her på forumet har vel vært at de mener det er en fordel å teste produktene i en setting som ligner mer på det den vanlige audiofile vil benytte produktene i.

Til det vil jeg si at jeg nok tror at personer som legger ned 400K eller mer for en høytaler nok i det minste har planer om å foreta noen grep i rommet for å legge forholdende til rette for at disse høytalerene skal nærme seg sitt optimale potensiale. Alt annet ville vel være som å kjøpe Ferrari for bare å skulle kjøre over Haukeli på vinterstid.

I så måte har også Fidelity et lite problem ved å trykke at noe faktisk er best fordi testen ikke foregår optimale omgivelser.

Mvh
Roysen
 

myregubben

Medlem
Ble medlem
13.08.2007
Innlegg
13
Antall liker
0
Noen mener altså å vite at Vadseths lytterom ikke er optimalt. Kan så være. Men det ble i sin tid tegnet og bygget som arbeidsværelse for en av datidens mest respekterte komponister, nemlig Johan Halvorsen. Men Halvorsen - det fattiglemmet - hadde trolig ikke noen Coltrane eller Indra. Kun et sølle flygel :'(
 
J

Janpe

Gjest
myregubben skrev:
Noen mener altså å vite at Vadseths lytterom ikke er optimalt. Kan så være. Men det ble i sin tid tegnet og bygget som arbeidsværelse for en av datidens mest respekterte komponister, nemlig Johan Halvorsen. Men Halvorsen - det fattiglemmet - hadde trolig ikke noen Coltrane eller Indra. Kun et sølle flygel :'(
Jan, vi kan med stor grad av sikkerhet fastslå at gamle Halvorsen ikke hadde det! ;) Jeg tror at man skal være forsiktig med å hevde at KV`s rom ikke er optimalt sålenge man ikke kjenner det godt. Nå har jeg vært der (et fantastisk fint rom/ hus etter min smak), men etter mitt skjønn KAN dette rommet by på utfordringer. Men dette kunne være en oppgave for alle i redaksjonen; Beskrive eget lytterom med styrker og evt. utfordringer. Det er ikke uvesentlig.

Så er jeg enig med Roysen i at man under en test på generelt grunnlag bør gi testobjektene de best mulig arbeidsbetingelser. Det går på selve rommet, plassering, matching etc. Det blir mest rettferdig overfor produsent/importør. Og ikke minst leserne.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.199
Antall liker
2.747
Torget vurderinger
16
JP skrev:
Nå har jeg vært der (et fantastisk fint rom/ hus etter min smak), men etter mitt skjønn KAN dette rommet by på utfordringer. Men dette kunne være en oppgave for alle i redaksjonen; Beskrive eget lytterom med styrker og evt. utfordringer. Det er ikke uvesentlig.
Ikke bare KAN rommet til Vadseth by på utfordringer, det er 100% sikkert at det byr på akustiske utfordringer. Det gjelder forøverig alle rom. Det betyr ikke at rommet er uegnet når det gjelder testing av dyrt utstyr.

Siden det har vært en del snakk om valuta for pengene i denne tråden så hadde det vært meget interessant å sjekke hva som skjedde hvis man fikk inn akustiske tiltak for f.eks 50.000,- hos Vadseth. Min erfaring er at selv "dyre" ferdigprodukter innen aksutikk slik som f.eks DaaD og Svanå gir en utrolig valuta for pengene i forhold til oppgradering av elektronikk.
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.223
Antall liker
813
Sted
Oslo
Torget vurderinger
124
rommet utgjør desverre 50 %( eller mer) prosent av lyden etter min erfaring ( 100 + konsertopptak/studioopptak)

ikke alle som har lytterom som George Massenburg ;D





 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.305
Antall liker
35.089
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Sikkert ikke noe å utsette på akustikken, men det minnet litt for mye om et trelastlager.
 
R

Roysen

Gjest
Miles skrev:
på side 19 Fidelity 37

<<Det spennende er at spesielt diskanten makter å løse opp komplekse forvrengningsfenomener fra s-lyder og jitter.>>

;D
Ikke rart at Coltrane er verdens beste dersom de kan "løse opp" (antar at det menes korrigere) jitter. ???

Mvh
Roysen
 
J

Janpe

Gjest
Bruker selv Daad i mitt dedikerte lytterom, meget fornøyd. Vil aldri kaste dem ut, de bidrar vesentlig. Og helt enig HC, det burde vært et meget interessant prosjekt i stuen til KV. Men vi er jo ikke i en posisjon til å si hva KV skal og bør gjøre, men han kan jo ta det som et lite prosjekt.

Uansett; Dette med lytterom og akustikk burde være et tema for Fidelity, ikke bare utstyr, utstyr..... Så får man ha meg unnskyldt hvis man allerde har omtalt dette og jeg ikke husker dette i farten.

JP
 

unodostres

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2009
Innlegg
168
Antall liker
0
Miles skrev:
på side 19 Fidelity 37

<<Det spennende er at spesielt diskanten makter å løse opp komplekse forvrengningsfenomener fra s-lyder og jitter.>>

;D
Svada kalles det. At det er mulig å bruke mye energi på å diskutere en artikkel i en blekke som kan påstå noe så idiotisk forekommer meg som rart.
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
unodostres skrev:
Miles skrev:
på side 19 Fidelity 37

<<Det spennende er at spesielt diskanten makter å løse opp komplekse forvrengningsfenomener fra s-lyder og jitter.>>

;D
Svada kalles det. At det er mulig å bruke mye energi på å diskutere en artikkel i en blekke som kan påstå noe så idiotisk forekommer meg som rart.
Da oppfordrer jeg deg (og andre som mener seg skikket) til å finne en bedre måte å beskrive fenomenet på. Hvordan vil du få fram at et diskanelement kan fremstille noe tilsynelatende uforvrengt, der andre elementer har hørbare forvrengningsfenomener? Noen elementer lyder f.eks. mer overdrevent og "fresende" på s'er, mens andre bevarer roen, og formidler en harmonisk, ustemt s. Vadseths påstand er beskrivelsen av et høyst reelt fenomen.

Honkey
 
R

Roysen

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
unodostres skrev:
Miles skrev:
på side 19 Fidelity 37

<<Det spennende er at spesielt diskanten makter å løse opp komplekse forvrengningsfenomener fra s-lyder og jitter.>>

;D
Svada kalles det. At det er mulig å bruke mye energi på å diskutere en artikkel i en blekke som kan påstå noe så idiotisk forekommer meg som rart.
Da oppfordrer jeg deg (og andre som mener seg skikket) til å finne en bedre måte å beskrive fenomenet på. Hvordan vil du få fram at et diskanelement kan fremstille noe tilsynelatende uforvrengt, der andre elementer har hørbare forvrengningsfenomener? Noen elementer lyder f.eks. mer overdrevent og "fresende" på s'er, mens andre bevarer roen, og formidler en harmonisk, ustemt s. Vadseths påstand er beskrivelsen av et høyst reelt fenomen.

Honkey
Vet du hva jitter er? Beskrivelsen hadde vært grei den dersom ordet jitter hadde vært utelatt.

Mvh
Roysen
 

unodostres

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2009
Innlegg
168
Antall liker
0
Honkey-Chateau skrev:
Da oppfordrer jeg deg (og andre som mener seg skikket) til å finne en bedre måte å beskrive fenomenet på. Hvordan vil du få fram at et diskanelement kan fremstille noe tilsynelatende uforvrengt, der andre elementer har hørbare forvrengningsfenomener? Noen elementer lyder f.eks. mer overdrevent og "fresende" på s'er, mens andre bevarer roen, og formidler en harmonisk, ustemt s. Vadseths påstand er beskrivelsen av et høyst reelt fenomen.

Honkey
Jeg skjønner ikke hva som menes. Er det slik at høyttaleren selv skjønner hva som er forvrenging og ulyder fra jitter og gjør noe annet med det enn om den får et rent og ubesudlet signal inn? Om diskantene gjør ett eller annet med signalet når det er beheftet med en eller annen form for forvrengning eller støy, så må man vel anta at den gjør det samme om signalet ikke inneholder slik forvrengning eller støy - altså at signalet da blir "feil" på en eller annen måte. Jitterforvrengning kommer selvsagt ikke fra selve høyttaleren.

Antar at KV mener at diskanten låter behagelig eller ett eller annet i den retning. Da er det bare å si det, ingen grunn til å legge det inn i tåkeprat.

Jeg har også mine tvil om at KV vet helt hva jitter er for noe, hvordan det høres ut og når det er lite eller mye av det på en digital kilde. Men det er en annen diskusjon.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
dette framstår som VM i klaging og syting,kjøp dere donald duck og smil.

Prøver å ikkje lese mere nå,men blir vel med tanken.

Hvorfor abonerer/leser dere egentlig fidelity,når dere vet best sjøl?



Helsing en som har musikk som hobby.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Godt spørsmål egentlig...

Hva er alternativet da Samlanes?

mvh
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.554
Antall liker
23.310
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Kanskje høyttaleren (på side 37) rett og slett forvrenger så lite at det er lett å høre, skille ut og forkaste forvrengning fra tidligere ledd i gjengivelseskjeden?

Hvem her klarer å høre hvilken forvrengning i et kompekst forvreningsspektrum på -80dB (for å plukke et tall) jitter er årsak til?
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Roysen skrev:
Miles skrev:
på side 19 Fidelity 37

<<Det spennende er at spesielt diskanten makter å løse opp komplekse forvrengningsfenomener fra s-lyder og jitter.>>

;D
Ikke rart at Coltrane er verdens beste dersom de kan "løse opp" (antar at det menes korrigere) jitter. ???

Mvh
Roysen
Er heller ikke helt sikker på hva som menes. Men kan det være effekten av Bybee filtrene han "hører"? ;)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
samlanes skrev:
dette framstår som VM i klaging og syting,kjøp dere donald duck og smil.

Prøver å ikkje lese mere nå,men blir vel med tanken.

Hvorfor abonerer/leser dere egentlig fidelity,når dere vet best sjøl?



Helsing en som har musikk som hobby.
Svært så enig!
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.819
Antall liker
6.611
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
6
Bra tråd gutter :-X

Går over på musikksidene igjen, jeg... ::)
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Til Imperial.

Med så kritiske synspunkter på den minste ting,så er den eneste løsningen å rane en bank å køpe alt utstyr selv og beholde det som er,BEST,for så å selge resten,feks til meg.

Jeg er jo selv kritisk til lyden,men om eg hadde vert så kritisk/vrang som eg mener det er tydelige tendenser til i tråden nå,så hadde eg funnet meg en annen hobby.får et altfor høgt alvorspreg mtp at dette er en hobby.
men ting blir nok litt spissformulert i slike tråder.


Helsing Arild.
 
R

Roysen

Gjest
samlanes skrev:
dette framstår som VM i klaging og syting,kjøp dere donald duck og smil.

Prøver å ikkje lese mere nå,men blir vel med tanken.

Hvorfor abonerer/leser dere egentlig fidelity,når dere vet best sjøl?



Helsing en som har musikk som hobby.
Eventuellt kan det deles ut sukkerspinn og rosa tøfler til alle som mener at det ikke er lov å si sin åpenhjertige mening om et komersielt produkt som man i tillegg har brukt sine penger på.

Mvh
Roysen
 
M

musicus

Gjest
samlanes skrev:
Til Imperial.

Med så kritiske synspunkter på den minste ting,så er den eneste løsningen å rane en bank å køpe alt utstyr selv og beholde det som er,BEST,for så å selge resten,feks til meg.

Jeg er jo selv kritisk til lyden,men om eg hadde vert så kritisk/vrang som eg mener det er tydelige tendenser til i tråden nå,så hadde eg funnet meg en annen hobby.får et altfor høgt alvorspreg mtp at dette er en hobby.
men ting blir nok litt spissformulert i slike tråder.


Helsing Arild.
Spot on!! Arild...

mvh
 
M

musicus

Gjest
Roysen skrev:
samlanes skrev:
dette framstår som VM i klaging og syting,kjøp dere donald duck og smil.

Prøver å ikkje lese mere nå,men blir vel med tanken.

Hvorfor abonerer/leser dere egentlig fidelity,når dere vet best sjøl?



Helsing en som har musikk som hobby.
Eventuellt kan det deles ut sukkerspinn og rosa tøfler til alle som mener at det ikke er lov å si sin åpenhjertige mening om et komersielt produkt som man i tillegg har brukt sine penger på.

Mvh
Roysen
Helt enig, prinsipiellt, men hvor mange her har egentlig hørt det de synes og snakker så mye om her?

mvh
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
musicus skrev:
Helt enig, prinsipiellt, men hvor mange her har egentlig hørt det de synes og snakker så mye om her?

mvh
INGEN som har hørt ALLE produktene som blir omtalt her, i samme rom og felles utstyr, mao samme arbeidsbetingelser.
Men meninger må vi vel få lov til å ha og respektere andres.
Behøver ikke være enige vet dere. ;)
 
R

Roysen

Gjest
musicus skrev:
Roysen skrev:
samlanes skrev:
dette framstår som VM i klaging og syting,kjøp dere donald duck og smil.

Prøver å ikkje lese mere nå,men blir vel med tanken.

Hvorfor abonerer/leser dere egentlig fidelity,når dere vet best sjøl?



Helsing en som har musikk som hobby.
Eventuellt kan det deles ut sukkerspinn og rosa tøfler til alle som mener at det ikke er lov å si sin åpenhjertige mening om et komersielt produkt som man i tillegg har brukt sine penger på.

Mvh
Roysen
Helt enig, prinsipiellt, men hvor mange her har egentlig hørt det de synes og snakker så mye om her?

mvh
Det diskuteres veldig mye forskjellig her da. Noen diskuterer produkter opp mot hverandre noe jeg ikke har vært en del av og som jeg synes blir feil. Det jeg har diskutert er testmetoder og betingelser for bedømming av produkter samt noe ordrbruk i selve prosaen i testene.

Mvh
Roysen
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Til Roysen.

Du misfårstår meg.
Jeg mener IKKE at det er forbudt å si sin åpenhjertige mening.

Jeg mener at det er helt utrolig kor mye mange her "VET" om lytterom til jitter og jatter og vet ikke hva,for så og lese fidelity og bare konstatere at de er helt på "jordet" ang ditt og datt.
Når dere er så jævla pirkete så kjøper dere vel ikke så dyre ting uten å prøve hjemme,og da er man jo like langt.

Fidelity prøver vel bare og veilede og ikke villede til rett kjøp,så må man også lese litt mellom linjene kanskje, uten å ta det opp på "TINGET"


Helsing Arild.
 
M

musicus

Gjest
emotikon skrev:
musicus skrev:
Helt enig, prinsipiellt, men hvor mange her har egentlig hørt det de synes og snakker så mye om her?

mvh
INGEN som har hørt ALLE produktene som blir omtalt her, i samme rom og felles utstyr, mao samme arbeidsbetingelser.
Men meninger må vi vel få lov til å ha og respektere andres.
Behøver ikke være enige vet dere. ;)
Enighet i seg selv er ikke noe mål, holder med deg der, men noen ganger blir det litt for mye mening og litt for lite erfaring, lissom litt spikersuppe, av ting de ikke har peiling på, etter å ha lest en artikkel eller sett ett bilde, det blir for...dumt, imo...

mvh
 
R

Roysen

Gjest
samlanes skrev:
Til Roysen.

Du misfårstår meg.
Jeg mener IKKE at det er forbudt å si sin åpenhjertige mening.

Jeg mener at det er helt utrolig kor mye mange her "VET" om lytterom til jitter og jatter og vet ikke hva,for så og lese fidelity og bare konstatere at de er helt på "jordet" ang ditt og datt.
Når dere er så jævla pirkete så kjøper dere vel ikke så dyre ting uten å prøve hjemme,og da er man jo like langt.

Fidelity prøver vel bare og veilede og ikke villede til rett kjøp,så må man også lese litt mellom linjene kanskje, uten å ta det opp på "TINGET"


Helsing Arild.
Jeg er svært forundert over din måte å se dette på. Dersom du hadde funnet en artikkel i en avvis hvor du fant feil og kanskje konklusjoner som var basert på feil grunnlag ville du da hatt samme holdning til dette? Er det ikke slik da at Fidelity faktisk har ambisjoner om å være Skandinavias beste og kanskje et av Europas eller Verdens beste hi-fi magasiner? Då må de tåle at det blir lagt igjen konstruktiv kritikk.

Jeg synes at de som syter og klager over at det fremlegges engasjement og kritikk omkring et profilert produkt heller burde finne seg en utgave av Bobsybarna evt. Frøken Detektiv jeg.

Mvh
Roysen
 
M

musicus

Gjest
Roysen skrev:
samlanes skrev:
Til Roysen.

Du misfårstår meg.
Jeg mener IKKE at det er forbudt å si sin åpenhjertige mening.

Jeg mener at det er helt utrolig kor mye mange her "VET" om lytterom til jitter og jatter og vet ikke hva,for så og lese fidelity og bare konstatere at de er helt på "jordet" ang ditt og datt.
Når dere er så jævla pirkete så kjøper dere vel ikke så dyre ting uten å prøve hjemme,og da er man jo like langt.

Fidelity prøver vel bare og veilede og ikke villede til rett kjøp,så må man også lese litt mellom linjene kanskje, uten å ta det opp på "TINGET"


Helsing Arild.
Jeg er svært forundert over din måte å se dette på. Dersom du hadde funnet en artikkel i en avvis hvor du fant feil og kanskje konklusjoner som var basert på feil grunnlag ville du da hatt samme holdning til dette? Er det ikke slik da at Fidelity faktisk har ambisjoner om å være Skandinavias beste og kanskje et av Europas eller Verdens beste hi-fi magasiner? Då må de tåle at det blir lagt igjen konstruktiv kritikk.

Jeg synes at de som syter og klager over at det fremlegges engasjement og kritikk omkring et profilert produkt heller burde finne seg en utgave av Bobsybarna evt. Frøken Detektiv jeg.

Mvh
Roysen
Mye av kritikken som blir lagt igjen her på hfs er så langt fra konstruktiv som man kan komme, hadde jeg drevet ett hifimagasin var dette det siste stedet jeg ville se etter vettug kritikk, skjønner f.eks godt hvorfor endel handlere ikke gidder bry seg med å lese her.

Konstruktiv kritikk bør rettes mot redaksjonen direkte om det er noe som man mener bør rettes på, ikke minst er det vanskelig å bli tatt alvorlig (man kan tross alt føre frem berettighet kritikk) i ett til tider useriøst forum miljø, imo...

mvh
 
R

Roysen

Gjest
Kan du henvise til hvilken kritikk i denne tråden som ikke er konstruktiv eller i det minste som ikke har et snev av et rettmessig poeng bak seg?

Mvh
Roysen
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
musicus skrev:
emotikon skrev:
musicus skrev:
Helt enig, prinsipiellt, men hvor mange her har egentlig hørt det de synes og snakker så mye om her?

mvh
INGEN som har hørt ALLE produktene som blir omtalt her, i samme rom og felles utstyr, mao samme arbeidsbetingelser.
Men meninger må vi vel få lov til å ha og respektere andres.
Behøver ikke være enige vet dere. ;)
Enighet i seg selv er ikke noe mål, holder med deg der, men noen ganger blir det litt for mye mening og litt for lite erfaring, lissom litt spikersuppe, av ting de ikke har peiling på, etter å ha lest en artikkel eller sett ett bilde, det blir for...dumt, imo...

mvh
Poeng, poeng
Er vel derfor jeg en skjelden gang er med å "diskuterer" i slike tråder, bare sniker meg med litt av og til...
 
M

musicus

Gjest
Roysen skrev:
Kan du henvise til hvilken kritikk i denne tråden som ikke er konstruktiv eller i det minste som har et snev av et poeng bak seg?

Mvh
Roysen
Kan jeg sikkert om jeg gidder gå tilbake itråden, men det gidder jeg ikke, det var en generell uttalelse, og ikke spesiellt myntet på denne tråden.

mvh
 
R

Roysen

Gjest
musicus skrev:
Roysen skrev:
Kan du henvise til hvilken kritikk i denne tråden som ikke er konstruktiv eller i det minste som har et snev av et poeng bak seg?

Mvh
Roysen
Kan jeg sikkert om jeg gidder gå tilbake itråden, men det gidder jeg ikke, det var en generell uttalelse, og ikke spesiellt myntet på denne tråden.

mvh
Jeg synes det meste av det som er skrevet i denne tråden er god kritikk og gode synspunkter på ting som Fidelity kan forbedre seg på. Om de ønsker eller er i stand til det er en annen skål, men det må være lov for brukerne av et produkt å ytre ønsker om hvordan produktet de kjøper skal være og ikke være.

Det blir for blåøyd og naivt og tro at all kritikk av komersielle produkter skal rettes rett til produsenten. Se f.eks. programmer som TV-2 hjelper deg og Fidelity selv er vel et eksempel på at kritikk (test av produkter) kan ha godt av å gjøres i det offentlige rom.

Mvh
Roysen
 
M

musicus

Gjest
Roysen skrev:
musicus skrev:
Roysen skrev:
Kan du henvise til hvilken kritikk i denne tråden som ikke er konstruktiv eller i det minste som har et snev av et poeng bak seg?

Mvh
Roysen
Kan jeg sikkert om jeg gidder gå tilbake itråden, men det gidder jeg ikke, det var en generell uttalelse, og ikke spesiellt myntet på denne tråden.

mvh

Det blir for blåøyd og naivt og tro at all kritikk av komersielle produkter skal rettes rett til produsenten. Se f.eks. programmer som TV-2 hjelper deg og Fidelity selv er vel et eksempel på at kritikk (test av produkter) kan ha godt av å gjøres i det offentlige rom.

Mvh
Roysen
Enig igjen, men i vår lille andedam, som HiFi er, og spesiellt den litt tyngre, så er det ikke langt til å snakke med/treffe radaktøren og på en konstruktiv måte føre frem sin konstruktive kritikk, fremfor å velte frem oppgulp og sure oppstøt på ett forum der man ikke nødvendigvis må stå for det man fører frem, og det er vel mer denne jeg sikter til...

mvh
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Til Roysen.

opplever fint lite her som konstruktiv kritikk.desverre.

Vi snakker fortsatt om et blad som skriver om musikk og musikkavspillingsutstyr,derfor kan du ikke sammenlikne det med andre artiker i aviser ol.

Kan du forklare meg ka som er direkte feil i prosedyrene til fidelity.

Dessuten tar fidelity imot brev om noen er misfornøyd,det er den rette vei å gå faktisk,det har jo blitt nevnt av vadseth flere ganger.

Da trur eg den konstruktive kvaliteten hadde kommet fram også.

Trur du Roysen at fidelity bruker hfs som rettesnor til framtidige utgivelser,da må du tru om igjen!


Helsing Arild.
 
R

Roysen

Gjest
samlanes skrev:
Til Roysen.

opplever fint lite her som konstruktiv kritikk.desverre.

Vi snakker fortsatt om et blad som skriver om musikk og musikkavspillingsutstyr,derfor kan du ikke sammenlikne det med andre artiker i aviser ol.

Kan du forklare meg ka som er direkte feil i prosedyrene til fidelity.

Dessuten tar fidelity imot brev om noen er misfornøyd,det er den rette vei å gå faktisk,det har jo blitt nevnt av vadseth flere ganger.

Da trur eg den konstruktive kvaliteten hadde kommet fram også.

Trur du Roysen at fidelity bruker hfs som rettesnor til framtidige utgivelser,da må du tru om igjen?


Helsing Arild.



Helsing Aild.
Dette er et forum hvor meninger omkring vår hobby utveksles. Det være seg om produktet er Fidelity eller andre typer produkter. Det er morsomt å utveksle erfaringer og få uttrykke sin mening. Det gjelder både om produkter er Fidelity eller Electrocmpaniets siste forsterker. Alle kritikk som har fremkommet i denne tråden har vært konstruktiv så langt jeg kan se. Om du mener noe annet så forklar gjerne hvilken kritikk du mener og hvorfor du mener dette ikke er konstruktivt fordi da tror jeg du må ha missforstått meningen bak det uttrykket. Om du leser tilbake i tråden har jeg og flere skrevet hva vi mener kunne vært gjort bedre med testprosedyrene. Selvfølgelig kan Fidelity fint sammenlignes med en avis eller hvilket som helst annet kommersielt tidsskrift. Alle har sine kjøpere og alle disse kjøperne har selvfølgelig rett til å si det de mener. Hva som er riktig kanal for meg å fremlegge kritikken på bestemmer da vel jeg. Hverken du eller Vadseth kan pålegge meg munnbind og forlange at kritikken skal rettes til redaksjonen. Det tror jeg ikke Fidelity mener heller. Om så var tilfelle kunne de vel selv ikke skrevet kritisk om produkter og publisert det til allmennheten men måtte i stedet sende den til produsenten av test objektene.

Jeg har ingen tro på at Fidelity er så hårsår. De har tross alt ambinsjoner om å være noe langt mer enn kun sengelektyre for lesere som mener de bør ærklæres som verneverdige.

Mvh
Roysen
 
V

vredensgnag

Gjest
NEVATON skrev:
rommet utgjør desverre 50 %( eller mer) prosent av lyden etter min erfaring ( 100 + konsertopptak/studioopptak)

ikke alle som har lytterom som George Massenburg ;D





Disse plankestablene var på moten en stund, og er fullstendig forfeilet som prinsipp for lytterom. Helt vilt mye styr (og fryktelig å se på) i forhold til hva som kan oppnås med andre løsninger.
 
M

musicus

Gjest
Roysen skrev:
samlanes skrev:
Til Roysen.

opplever fint lite her som konstruktiv kritikk.desverre.

Vi snakker fortsatt om et blad som skriver om musikk og musikkavspillingsutstyr,derfor kan du ikke sammenlikne det med andre artiker i aviser ol.

Kan du forklare meg ka som er direkte feil i prosedyrene til fidelity.

Dessuten tar fidelity imot brev om noen er misfornøyd,det er den rette vei å gå faktisk,det har jo blitt nevnt av vadseth flere ganger.

Da trur eg den konstruktive kvaliteten hadde kommet fram også.

Trur du Roysen at fidelity bruker hfs som rettesnor til framtidige utgivelser,da må du tru om igjen?


Helsing Arild.



Helsing Aild.
Jeg har ingen tro på at Fidelity er like hårsår som du.

Mvh
Roysen
Bare litt sånn fra siden, jeg synes da virkelig ikke at Arild er hårsår? det er vel å ta sterkt i, han setter fingeren på en god måte, imo, på noe vesentlig.

mvh
 
Topp Bunn