Fidelity 38!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.793
Antall liker
21.440
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ok, kjenner ikke fyren, men han minner meg om en annen fidelity-skribent som jeg kjenner.
samme språkføringen, og jaggu samme anlegget i stua si også.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.554
Antall liker
23.309
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Dersom jeg skal begynne med noe ganske annet skal det nok ikke være korrekturlesning.
 
Ø

ØivindJ

Gjest
Du finner ham på hfs :)


Redigert av bjornh grunnet moderering av andre poster.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.793
Antall liker
21.440
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
seriøst, jeg liker ikke å nægge om tyrkleif, men titler, ingresser og bylines bør holdes feilfrie, imo.

ellers var bladet bra nok, det.
ikke så mye utstyr som interesserte meg denne gangen, men kanskje det dukker opp noe morsomt neste gang.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Jeg får insistere på at den ærede redacteur skriver navnet mitt riktig neste gang... Eventuelt huske på å fylle det inn selv. ;) Det var nok der det glapp denne gangen!
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.143
Antall liker
8.509
Torget vurderinger
1
Gago skrev:
hvem er han nye skribenten trond torgnesgard som har skrevet cary-testen på side 16?
Definitivet det mest tungleste Norske navn noen sinne! Måtte stave det tre ganger! ;D
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Til de som skal handle bladet på Narvesen, så sier de uke19, hvilket er neste uke.....blad-dager er tirsd. og fred.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Valentino skrev:
Ja, det var slik en stund at Fidelity kom til Narvesen først og til abonnentene etterpå. Da kan du tro det var baluba, baluba.
Det vil jeg tro, ja. Ganske utrolig at de har foretatt det valget. Det regnes vel som en umulighet for andre i bransjen, men slik er da engang hifi-folket. Det som er vanlig ellers i samfunnet, er ikke nødvendigvis like vanlig blant oss.

I butikkhyllene før hos abonnentene, det er ganske morsomt faktisk.
Tror nok ikke det var et bevisst valg. Krøll med levering, postgang, etc etc.
De siste utgivelsene ser ut til å ha hatt rette rekkefølgen ut til kundene (abonenter - løssalg ) :)
 
J

JAE

Gjest
Hmm

Kom i postkassen Torsdag 30-4,der bl.a. Cary SLi 80 F1 Signature får veldig mye skryt,og DSC Puccini får en veldig god omtale.

Er og en test på forsterkere fra 2-65000,-
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Voff skrev:
Gago skrev:
hvem er han nye skribenten trond torgnesgard som har skrevet cary-testen på side 16?
Definitivet det mest tungleste Norske navn noen sinne! Måtte stave det tre ganger! ;D

Du er ikke den eneste som har hatt problemer med det. Jeg har fått post der etternavnet mitt er blitt radbrukket til "Norgeskart". ;D
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
Gago skrev:
hvem er han nye skribenten trond torgnesgard som har skrevet cary-testen på side 16?
Her er fyren dere "spør"? om



Bildet er hentet fr Fidelity nr 33 side 80
(håper det er ok for bladet at biletet vert brukt i denne sammenheng)
der herr Torgnesskar skrev en artikkel:
"HJEMME HOS MEG"

I flg Fidelity
"er han en av landets mest erfarne hifientusiaster,
med lang fartstid som både skribent
og redaktør av salige Audio"

Han skulle vel vere kapabel til å mene noe om litt av hvert skulle jeg tro......

Dette om noen lurte... :)
 

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.793
Antall liker
21.440
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
det var vel ingen som lurte, sånn egentlig...
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Ha så mye fine ting på hylla å se så betuttet ut.... Impulse da, gi oss et smil.... ;D
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
56fwb skrev:
Gago skrev:
hvem er han nye skribenten trond torgnesgard som har skrevet cary-testen på side 16?
Her er fyren dere spør om

mvh

Bildet er hentet fr Fidelity nr 33 side 80
(håper det er ok for bladet at biletet vert brukt i denne sammenheng)
der herr Torgnesskar skrev en artikkel:
"HJEMME HOS MEG"

I flg Fidelity
"er han en av landets mest erfarne hifientusiaster,
med lang fartstid som både skribent
og redaktør av salige Audio"

Han skulle vel vere kapabel til å mene noe om litt av hvert skulle jeg tro......

Dette om noen lurte... :)
ÅÅ! er det SELVESTE TT
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.666
Antall liker
9.969
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Du er ikke den eneste som har hatt problemer med det. Jeg har fått post der etternavnet mitt er blitt radbrukket til "Norgeskart". ;D
Husker daværende SV-leder Theo Koritzinski som en gang fikk et brev adressert til Kåre Sinski.
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
Finn M skrev:
Outlawbamse skrev:
Harbs skrev:
Da var Fidelity i postkassen her i Eidsvollområdet.

Trond
...ditto i min postkasse i Oslo.
Noen som egentlig har åpnet bladet og lest i det? ???
JA, Jeg synest faktisk bladet var innholdsrikt denne gangen :D
Har kost meg med lesing siden det kom i går.

Syns også at det var nyttigt å lese om dCS Puccini - at de holder denne integrerte spilleren for
vere like bra og bedre enn referansen EMMLabs til dobbel pris (inkl forforsterker) på enkelte parametre og berre litt
mindre bra på de parametrene som ikke nådde opp.
Moralen er: Integrert (både CD-spillere og forsterkere ) kan vere meget bra det også...

En må vel si at dCS Puccini kom MEGET BRA ut av denne testen...
Skal til Drammensområdet om ca en måneds tid. Det er vel en viss fare for at jeg må innom mr. Høium tenker jeg
DET kan bli FALI det.. Men lommeboka glefser nok passe i fra ;D

mvh
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Hvordan er været i Bodø?
[/quote]

Upåklagelig! Sol fra skyfri himmel...motorsykkel'n har kommet ut, det er lyst ( nesten ) hele døgnet og måsan gneldre, like fulle av hormona som Russen! Livet er på den lyse sida, så kanskje man rett og slett skulle glemme det fordømrade musikkanlegget for ei stund? Iallefall på dagtid?

Sette seg i sol og frisk luft, f.eks. med nr. 38...for de som har fått det. Nå må jeg forlate denne tråden, fordi dere andre som har fått bladet, er i full gang med å diskutere innholdet - og da blir det en smule meinigslaust å lese det i etterkant. Detaljene får vi jo servert her. Så lykke til videre med debattene om hvem som er den optimale anmelderen, plassering av evt. trykkfeil osv,osv. Som kjent har vi her i Nord-norge de feitaste anleggan, de raskaste bilan, de suraste kjerringan, de største hemorridan, det dårligaste været, den ferskaste fisken, de suraste føttene, de dyraste resturantene, de hardaste is-svullan, de største telehivan...de beste p.u'an, de lengste kablan, de tyngste høyttaleran.....ingenting sjokkerer oss! God 1. mai, i tog og i hage.
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
VilhelmW skrev:
Hvordan er været i Bodø?
Upåklagelig! Sol fra skyfri himmel...motorsykkel'n har kommet ut, det er lyst ( nesten ) hele døgnet og måsan gneldre, like fulle av hormona som Russen! Livet er på den lyse sida, så kanskje man rett og slett skulle glemme det fordømrade musikkanlegget for ei stund? Iallefall på dagtid?

Sette seg i sol og frisk luft, f.eks. med nr. 38...for de som har fått det. Nå må jeg forlate denne tråden, fordi dere andre som har fått bladet, er i full gang med å diskutere innholdet - og da blir det en smule meinigslaust å lese det i etterkant. Detaljene får vi jo servert her. Så lykke til videre med debattene om hvem som er den optimale anmelderen, plassering av evt. trykkfeil osv,osv. Som kjent har vi her i Nord-norge de feitaste anleggan, de raskaste bilan, de suraste kjerringan, de største hemorridan, det dårligaste været, den ferskaste fisken, de suraste føttene, de dyraste resturantene, de hardaste is-svullan, de største telehivan...de beste p.u'an, de lengste kablan, de tyngste høyttaleran.....ingenting sjokkerer oss! God 1. mai, i tog og i hage.  
[/quote]

Takk for et muntert og herlig innlegg - med den oppsumeringen vi trengte.. ;)

God 1 mai til deg også  og med respekt til de som kjempet, slik at vi idag har råd til å kose oss med hobbyen vår - også..

mvh :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
erato skrev:
impulse skrev:
Du er ikke den eneste som har hatt problemer med det. Jeg har fått post der etternavnet mitt er blitt radbrukket til "Norgeskart". ;D
Husker daværende SV-leder Theo Koritzinski som en gang fikk et brev adressert til Kåre Sinski.
En gang? På den tiden han var leder for SV hadde han registrert over 60 feilstavinger av navnet sitt i postkassen, med Kåre Sinski som det mest slående morsomme eksemplet. Broren hans tok kaka, med over 100 registrerte feilstavinger på brev og skriv han har mottatt. Det er bare rett og slett utrolig bra gjort å ha navn som fører til så mye forvirring. Jeg blir nesten litt sjalu...

Ps: Innen hifi er alt illusjon ;D
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Fint blad med stoff for liten og stor. Roda skal ha honør for Naim-testen sin. Godt gjennomført ;D
Videre må Valentino kunne bruse litt med fjøra disse dager. Hans "verdens beste"-satire ser ut til
å ha utløst en liten språklig nevrose hos Vadseth. Dette kommer til uttrykk i Vienna-testen. Her kjemper
redaktøre en drabelig kamp, men kommer seirende ut.

På eder-siden må jeg sukke litt over Lyngdorf-testen; dette var tynne greier.

Er litt forundret over hvor godslig tone det var i denne tråden. Hadde gledet meg til å sukke litt over hvor ilske folk kan bli over lite.

Mvh
Sniff
 
R

Rojoh

Gjest
Sniff skrev:
Er litt forundret over hvor godslig tone det var i denne tråden. Hadde gledet meg til å sukke litt over hvor ilske folk kan bli over lite.

Mvh
Sniff
Jeg har nettopp slått gressplenen for første gang dette året - med Flymo! Nei, jeg klarer ikke å hisse meg opp over Fidelity i dag. ;D

Mvh. Johan
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg fikk pinadø blekka i går! ;D

Sammen med brev fra lånekassa, riktignok... :-\
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.554
Antall liker
23.309
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Sniff skrev:
Videre må Valentino kunne bruse litt med fjøra disse dager. Hans "verdens beste"-satire ser ut til
å ha utløst en liten språklig nevrose hos Vadseth. Dette kommer til uttrykk i Vienna-testen. Her kjemper
redaktøre en drabelig kamp, men kommer seirende ut.
Valentino bruse med fjøra? Ikke hold pusten. ;D
Kanskje høyttaleren ikke er så god?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.931
Torget vurderinger
2
Jeg har ryddet litt opp i tråden, og jeg håper vi kan holde diskusjon og kritikk på et seriøst nivå.

Mvh
Høvdingen
 
S

smog

Gjest
Hvordan kom Naim XS ut i forhold til de andre forsterkerne?? Må kanskje kjøpe bladet.

Mvh
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.154
Antall liker
3.962
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Ligger ett eksemplar på brukten. ;D
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
Registrerer at mange fremdeles kaller det som står i Fidelity som test og at det er om å gjøre at noe er bedre enn annet.
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Har nå bladd lett gjennom bladet, og syns det virker veldig spennende! Lo litt da de fant ut at Mcintosh bruker så si samme bøylene som NAD :p. Subwoofer testen var også veldig interresang.


Håper Fidelity kommer med flere Guider, siden det er oftest plassering o.l. som er det store problemet med de fleste gode anlegg. Fikk iallefall lyst til å få min BW ASW850 opp i lyttehøyde og finne den beste plassen (om den ikke er funnet da ;)).
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Jeg likte best leserbrevet anngående frykten for at Fidelity skal skrive noe om hjemmekino. Altså, ikke det at de skriver noe, men muligheten for at de kansje kan.

KV fortsatte med å strø salt i såret, og fastslo at muligheten fortsatt er tilstede! Skrekkelig!!!
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Om det blir slik at Fidelity kommer til å bruke sider på hjemmekino, er jeg redd for at de mister meg som kjøper av bladet. Så enkelt er det.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
God film kan da for himmelens navn nytes hemningsløst på en 42-tommers plasma med lyden gjengitt i to kanaler, med SET-forsterker og hornhøyttalere. Sånn er det i alle fall hos meg. De som tror man må ha multikanal-etellerannet, tretten subwoofere, filmlerret og hva det skal være før anlegget duger til film, trenger en oppvekker. Her funker det i alle fall! Det regner jeg som en ren bonus, all den tid hovedpoenget med anlegget er å gjengi musikk. (Akkurat nå; Dylans fantastiske "Time out of mind". ) Evt. finnes det jo en bråte med glimrende konserter noen har festet til filmen. Den siste jeg nøt var en Jethro Tull-konsert fra deres glansdager, jeg koste meg avsindig hvert eneste sekund. Netopp fordi lyden gir meg en opplevelse av å være tett på begivenheten. Det er det vi ønsker oss når vi kun lytter til musikk også. Blir vi spedalske av å la det hele akkompagneres av visuelle inntrykk, når skjermen likevel henger på veggen mellom høyttalerne?

Blir jeg regnet som en frafallen i hifimiljøet om jeg omtaler en filmklassiker eller en konsert-DVD-opplevelse i Fidelity en eller annengang? I sure hope not.
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
Jeg kan nyte en konsert eller en film på en flatskjerm med gode høyttalere - ingen problem. Dette oppsettet har jeg nå levd med en stund, og selve musikken eller innholdet forandrer seg ikke.

Men de største opplevelsene kommer når bildestørrelsen kommer opp i 80-100" og lyden sirkler 360 grader rundt lytteren. Dette gjelder både film og konserter. Det blir også et annet trykk i et korrekt satt opp multikanals oppsett, både pga. sub og ikke minst behandling av LFE-sporet. Desverre er det skjeldent en får demonstrert et godt satt opp oppsett hverken i butikker eller på messer, spesielt ikke på den musikken man selv foretrekker.

Spørsmålet er bare om Fidelity skal ta for seg 2-kanals opplevelser, eller lydopplevelser i alle former. For de audiofile som bruker uker på å bestemme seg om de skal bruke tre, carbon eller porselens-klosser under høyttalerkablene skjønner jeg meget godt at multikanals lyd kan fremkalle grotesk neglebiting. Samtidig er det flere faktorer å ta hensyn til - både teknisk, akustisk og ikke minst økonomisk.
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
impulse skrev:
God film kan da for himmelens navn nytes hemningsløst på en 42-tommers plasma med lyden gjengitt i to kanaler, med SET-forsterker og hornhøyttalere. Sånn er det i alle fall hos meg.De som tror man må ha multikanal-etellerannet, tretten subwoofere, filmlerret og hva det skal være før anlegget duger til film, trenger en oppvekker.  Her funker det i alle fall!  Det regner jeg som en ren bonus, all den tid hovedpoenget med anlegget er å gjengi musikk. (Akkurat nå; Dylans fantastiske "Time out of mind". ) Evt. finnes det jo en bråte med glimrende konserter noen har festet til filmen. Den siste jeg nøt var en Jethro Tull-konsert fra deres glansdager, jeg koste meg avsindig hvert eneste sekund. Netopp fordi lyden gir meg en opplevelse av å være tett på begivenheten. Det er det vi ønsker oss når vi kun lytter til musikk også. Blir vi spedalske av å la det hele akkompagneres av visuelle inntrykk, når skjermen likevel henger på veggen mellom høyttalerne?

Blir jeg regnet som en frafallen i hifimiljøet om jeg omtaler en filmklassiker eller en konsert-DVD-opplevelse i Fidelity en eller annen  gang? I sure hope not.
Nei Impulse..  Vi er mange som har tv'en mellom ht og klarer oss utmerket med  "Kinolyden"
fra et stereo-opsett av brukbar kvalitet.
Etter min mening er det betre med "kjæmpelyd" i to-  enn "sånn passe" lyd i x-antall kanaler.

For å sitere Tore Dag Nilsen i Fidelity nr 6 i testen av Dynabel S33
"Vi vil avslutte med å spørre hvilken uvitende tulling det var som sa at
man trenger fem høytalere eller mer for stor og voldsom gjengivelse av filmlyd."
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
56fwb skrev:
For å sitere Tore Dag Nilsen i Fidelity nr 6 i testen av Dynabel S33
"Vi vil avslutte med å spørre hvilken uvitende tulling det var som sa at
man trenger fem høytalere eller mer for stor og voldsom gjengivelse av filmlyd."
For det første vil en med en vanlig stereoforsterker miste korrekt behandling av LFE-signalet, så da er det bare å folde hendene å be om at BD-avspilleren gjør denne jobben på analogutgangene. For det andre går ikke disse lenger ned enn til 40hz. Med tanke på at en vanlig stereoforsterker ikke har noe lavpass filter, og filmer ofte har et LFE spor med plenty av informasjon i 20hz-området sier det seg selv at en slik høyttaler kommer til å yte deretter når den prøver å gjenskape denne lyden. Kanskje like greit med tanke på at en skjelden har noen EQ eller plasserings-muligheter for bassområdet på et stereo-oppsett.

De "uvitende tullingene" godeste Nilsen dristig snakker om de samme som har utviklet all filmlyd vi kjenner til i dag. Samme tullingene sitter i studio der de mikser filmlyd og konsertlyd i studio på nettopp multikanals-oppsett.

Men ja, jeg er enig i at det er bedre å ha et bra 2-kanals anlegg enn et middels multikanals-oppsett, spesielt om musikk i 2-kanaler er kommer høyt på listen av prioriteringer.

Kanskje like greit om Fidelity skriver litt om flerkanals lyd. Virker som det er mye fordommer ute å går.
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
impulse skrev:
God film kan da for himmelens navn nytes hemningsløst på en 42-tommers plasma med lyden gjengitt i to kanaler, med SET-forsterker og hornhøyttalere. Sånn er det i alle fall hos meg.De som tror man må ha multikanal-etellerannet, tretten subwoofere, filmlerret og hva det skal være før anlegget duger til film, trenger en oppvekker. Her funker det i alle fall! Det regner jeg som en ren bonus, all den tid hovedpoenget med anlegget er å gjengi musikk. (Akkurat nå; Dylans fantastiske "Time out of mind". ) Evt. finnes det jo en bråte med glimrende konserter noen har festet til filmen. Den siste jeg nøt var en Jethro Tull-konsert fra deres glansdager, jeg koste meg avsindig hvert eneste sekund. Netopp fordi lyden gir meg en opplevelse av å være tett på begivenheten. Det er det vi ønsker oss når vi kun lytter til musikk også. Blir vi spedalske av å la det hele akkompagneres av visuelle inntrykk, når skjermen likevel henger på veggen mellom høyttalerne?

Blir jeg regnet som en frafallen i hifimiljøet om jeg omtaler en filmklassiker eller en konsert-DVD-opplevelse i Fidelity en eller annen gang? I sure hope not.
Du vil være frafallen i den delen av miljøet som hovedsaklig er opptatt av andre ting en virkelige opplevelser og kvaliteten på det de ser og hører på.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Aubi skrev:
impulse skrev:
God film kan da for himmelens navn nytes hemningsløst på en 42-tommers plasma med lyden gjengitt i to kanaler, med SET-forsterker og hornhøyttalere. Sånn er det i alle fall hos meg.De som tror man må ha multikanal-etellerannet, tretten subwoofere, filmlerret og hva det skal være før anlegget duger til film, trenger en oppvekker. Her funker det i alle fall! Det regner jeg som en ren bonus, all den tid hovedpoenget med anlegget er å gjengi musikk. (Akkurat nå; Dylans fantastiske "Time out of mind". ) Evt. finnes det jo en bråte med glimrende konserter noen har festet til filmen. Den siste jeg nøt var en Jethro Tull-konsert fra deres glansdager, jeg koste meg avsindig hvert eneste sekund. Netopp fordi lyden gir meg en opplevelse av å være tett på begivenheten. Det er det vi ønsker oss når vi kun lytter til musikk også. Blir vi spedalske av å la det hele akkompagneres av visuelle inntrykk, når skjermen likevel henger på veggen mellom høyttalerne?

Blir jeg regnet som en frafallen i hifimiljøet om jeg omtaler en filmklassiker eller en konsert-DVD-opplevelse i Fidelity en eller annen gang? I sure hope not.
Du vil være frafallen i den delen av miljøet som hovedsaklig er opptatt av andre ting en virkelige opplevelser og kvaliteten på det de ser og hører på.


Det kan jeg leve med, Aubi! ;D Der er jeg nok en frafallen for lengst, når jeg tenker meg om.
 
V

vredensgnag

Gjest
Husker hvor kontant jeg ble "korrigert" her inne, da jeg skrev om tre-kanals stereo. "Stereo var med to høyttalere. Punktum!"
Noe som ville vært nytt for stereo-effektens oppfinner. Han var krystallklar på at best effekt kom om man også hadde senterhøyttaler. Salgsargumenter ligger bak at vi endte med kun to - og selskap som Meridian tilbyr 3-kanals stereo som en selvfølge.
HaiFai-folk er veldig konservative.
 
Topp Bunn