|
vinylmannØivindJ skrev:Du finner ham på hfsValentino skrev:Sikkert en jypling helt uten musikkinteresse, fartstid eller platesamling.![]()
Definitivet det mest tungleste Norske navn noen sinne! Måtte stave det tre ganger! ;DGago skrev:hvem er han nye skribenten trond torgnesgard som har skrevet cary-testen på side 16?
Tror nok ikke det var et bevisst valg. Krøll med levering, postgang, etc etc.baluba skrev:Det vil jeg tro, ja. Ganske utrolig at de har foretatt det valget. Det regnes vel som en umulighet for andre i bransjen, men slik er da engang hifi-folket. Det som er vanlig ellers i samfunnet, er ikke nødvendigvis like vanlig blant oss.Valentino skrev:Ja, det var slik en stund at Fidelity kom til Narvesen først og til abonnentene etterpå. Da kan du tro det var baluba, baluba.
I butikkhyllene før hos abonnentene, det er ganske morsomt faktisk.
Voff skrev:Definitivet det mest tungleste Norske navn noen sinne! Måtte stave det tre ganger! ;DGago skrev:hvem er han nye skribenten trond torgnesgard som har skrevet cary-testen på side 16?
Her er fyren dere "spør"? omGago skrev:hvem er han nye skribenten trond torgnesgard som har skrevet cary-testen på side 16?
Egentlig ikke 8)Gago skrev:det var vel ingen som lurte, sånn egentlig...
ÅÅ! er det SELVESTE TT56fwb skrev:Her er fyren dere spør omGago skrev:hvem er han nye skribenten trond torgnesgard som har skrevet cary-testen på side 16?
mvh
Bildet er hentet fr Fidelity nr 33 side 80
(håper det er ok for bladet at biletet vert brukt i denne sammenheng)
der herr Torgnesskar skrev en artikkel:
"HJEMME HOS MEG"
I flg Fidelity
"er han en av landets mest erfarne hifientusiaster,
med lang fartstid som både skribent
og redaktør av salige Audio"
Han skulle vel vere kapabel til å mene noe om litt av hvert skulle jeg tro......
Dette om noen lurte...![]()
Husker daværende SV-leder Theo Koritzinski som en gang fikk et brev adressert til Kåre Sinski.impulse skrev:Du er ikke den eneste som har hatt problemer med det. Jeg har fått post der etternavnet mitt er blitt radbrukket til "Norgeskart". ;D
JA, Jeg synest faktisk bladet var innholdsrikt denne gangenFinn M skrev:Noen som egentlig har åpnet bladet og lest i det? ???Outlawbamse skrev:...ditto i min postkasse i Oslo.Harbs skrev:Da var Fidelity i postkassen her i Eidsvollområdet.
Trond
Upåklagelig! Sol fra skyfri himmel...motorsykkel'n har kommet ut, det er lyst ( nesten ) hele døgnet og måsan gneldre, like fulle av hormona som Russen! Livet er på den lyse sida, så kanskje man rett og slett skulle glemme det fordømrade musikkanlegget for ei stund? Iallefall på dagtid?VilhelmW skrev:Hvordan er været i Bodø?
En gang? På den tiden han var leder for SV hadde han registrert over 60 feilstavinger av navnet sitt i postkassen, med Kåre Sinski som det mest slående morsomme eksemplet. Broren hans tok kaka, med over 100 registrerte feilstavinger på brev og skriv han har mottatt. Det er bare rett og slett utrolig bra gjort å ha navn som fører til så mye forvirring. Jeg blir nesten litt sjalu...erato skrev:Husker daværende SV-leder Theo Koritzinski som en gang fikk et brev adressert til Kåre Sinski.impulse skrev:Du er ikke den eneste som har hatt problemer med det. Jeg har fått post der etternavnet mitt er blitt radbrukket til "Norgeskart". ;D
Jeg har nettopp slått gressplenen for første gang dette året - med Flymo! Nei, jeg klarer ikke å hisse meg opp over Fidelity i dag. ;DSniff skrev:Er litt forundret over hvor godslig tone det var i denne tråden. Hadde gledet meg til å sukke litt over hvor ilske folk kan bli over lite.
Mvh
Sniff
Valentino bruse med fjøra? Ikke hold pusten. ;DSniff skrev:Videre må Valentino kunne bruse litt med fjøra disse dager. Hans "verdens beste"-satire ser ut til
å ha utløst en liten språklig nevrose hos Vadseth. Dette kommer til uttrykk i Vienna-testen. Her kjemper
redaktøre en drabelig kamp, men kommer seirende ut.
Nei Impulse.. Vi er mange som har tv'en mellom ht og klarer oss utmerket med "Kinolyden"impulse skrev:God film kan da for himmelens navn nytes hemningsløst på en 42-tommers plasma med lyden gjengitt i to kanaler, med SET-forsterker og hornhøyttalere. Sånn er det i alle fall hos meg.De som tror man må ha multikanal-etellerannet, tretten subwoofere, filmlerret og hva det skal være før anlegget duger til film, trenger en oppvekker. Her funker det i alle fall! Det regner jeg som en ren bonus, all den tid hovedpoenget med anlegget er å gjengi musikk. (Akkurat nå; Dylans fantastiske "Time out of mind". ) Evt. finnes det jo en bråte med glimrende konserter noen har festet til filmen. Den siste jeg nøt var en Jethro Tull-konsert fra deres glansdager, jeg koste meg avsindig hvert eneste sekund. Netopp fordi lyden gir meg en opplevelse av å være tett på begivenheten. Det er det vi ønsker oss når vi kun lytter til musikk også. Blir vi spedalske av å la det hele akkompagneres av visuelle inntrykk, når skjermen likevel henger på veggen mellom høyttalerne?
Blir jeg regnet som en frafallen i hifimiljøet om jeg omtaler en filmklassiker eller en konsert-DVD-opplevelse i Fidelity en eller annen gang? I sure hope not.
For det første vil en med en vanlig stereoforsterker miste korrekt behandling av LFE-signalet, så da er det bare å folde hendene å be om at BD-avspilleren gjør denne jobben på analogutgangene. For det andre går ikke disse lenger ned enn til 40hz. Med tanke på at en vanlig stereoforsterker ikke har noe lavpass filter, og filmer ofte har et LFE spor med plenty av informasjon i 20hz-området sier det seg selv at en slik høyttaler kommer til å yte deretter når den prøver å gjenskape denne lyden. Kanskje like greit med tanke på at en skjelden har noen EQ eller plasserings-muligheter for bassområdet på et stereo-oppsett.56fwb skrev:For å sitere Tore Dag Nilsen i Fidelity nr 6 i testen av Dynabel S33
"Vi vil avslutte med å spørre hvilken uvitende tulling det var som sa at
man trenger fem høytalere eller mer for stor og voldsom gjengivelse av filmlyd."
Du vil være frafallen i den delen av miljøet som hovedsaklig er opptatt av andre ting en virkelige opplevelser og kvaliteten på det de ser og hører på.impulse skrev:God film kan da for himmelens navn nytes hemningsløst på en 42-tommers plasma med lyden gjengitt i to kanaler, med SET-forsterker og hornhøyttalere. Sånn er det i alle fall hos meg.De som tror man må ha multikanal-etellerannet, tretten subwoofere, filmlerret og hva det skal være før anlegget duger til film, trenger en oppvekker. Her funker det i alle fall! Det regner jeg som en ren bonus, all den tid hovedpoenget med anlegget er å gjengi musikk. (Akkurat nå; Dylans fantastiske "Time out of mind". ) Evt. finnes det jo en bråte med glimrende konserter noen har festet til filmen. Den siste jeg nøt var en Jethro Tull-konsert fra deres glansdager, jeg koste meg avsindig hvert eneste sekund. Netopp fordi lyden gir meg en opplevelse av å være tett på begivenheten. Det er det vi ønsker oss når vi kun lytter til musikk også. Blir vi spedalske av å la det hele akkompagneres av visuelle inntrykk, når skjermen likevel henger på veggen mellom høyttalerne?
Blir jeg regnet som en frafallen i hifimiljøet om jeg omtaler en filmklassiker eller en konsert-DVD-opplevelse i Fidelity en eller annen gang? I sure hope not.
Aubi skrev:Du vil være frafallen i den delen av miljøet som hovedsaklig er opptatt av andre ting en virkelige opplevelser og kvaliteten på det de ser og hører på.impulse skrev:God film kan da for himmelens navn nytes hemningsløst på en 42-tommers plasma med lyden gjengitt i to kanaler, med SET-forsterker og hornhøyttalere. Sånn er det i alle fall hos meg.De som tror man må ha multikanal-etellerannet, tretten subwoofere, filmlerret og hva det skal være før anlegget duger til film, trenger en oppvekker. Her funker det i alle fall! Det regner jeg som en ren bonus, all den tid hovedpoenget med anlegget er å gjengi musikk. (Akkurat nå; Dylans fantastiske "Time out of mind". ) Evt. finnes det jo en bråte med glimrende konserter noen har festet til filmen. Den siste jeg nøt var en Jethro Tull-konsert fra deres glansdager, jeg koste meg avsindig hvert eneste sekund. Netopp fordi lyden gir meg en opplevelse av å være tett på begivenheten. Det er det vi ønsker oss når vi kun lytter til musikk også. Blir vi spedalske av å la det hele akkompagneres av visuelle inntrykk, når skjermen likevel henger på veggen mellom høyttalerne?