Fidelity 38!

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
HåkonN skrev:
56fwb skrev:
Kanskje like greit om Fidelity skriver litt om flerkanals lyd. Virker som det er mye fordommer ute å går.
Ja, hvorfor ikke.  Noen og en hver av oss kan få lære mere om "kringlyd."
Jeg ville syns det var spennede, selv om jeg sannsynlegvis aldrig kommer til sette opp et slikt annlegg :)

mvh
 
N

nb

Gjest
Man skal være rimelig konservativ for å tro at man får med seg hele intensjonen med lysporet om man begrenser seg til to kanaler. Omtrent like dustete som at man bare trenger høyre eller venstre kanal for å spille musikk - man hører jo hva det er uansett, og om musikken er god så blir det sikkert en flott opplevelse, med mindre opptaker er fra Beatles' tid. Det er en grunn til at alle kinosaler har multikanal, skulle man følge HiFi-logikken, så hadde det jo holdt i lange baner med stereo.

Jeg har supplert stereoen med bakhøyttalere, senterkanal og subwoofer. Bak- og senter er noen rimelige saker fra Mirage og suben fra SVS. Jeg slår de absolutt aldri av når jeg ser film eller spiller TV-spill for å si det slik. Hvordan i svarteste granskauen skal man yte lydsporet på sjøslagene i "Master and Commander" rettferdighet med f.eks 2 stk 6.5 tommere???
 
P

Parelius

Gjest
Hva skal en vel med surrerundtlyd og heftige subber når en ser på fransk samtalefilm.
 
R

RoDa

Gjest
Parelius skrev:
Hva skal en vel med surrerundtlyd og heftige subber når en ser på fransk samtalefilm.
Meget relevant, for de som bare ser på fransk samtalefilm.

Med "bilde til stereoen" tenker jeg personlig mest på musikkfilmer.
...og der kom jeg på at jeg har flere cd-er med medfølgende dvd som jeg aldri har sett.... :-[

Selv har jeg valgt å separere, vil ikke ha TV sammen med musikken.
Min nærfeltsløsning er ikke det beste for å se film sammen med flere heller....
Valgte en moderat løsning fra Denon for tv-lyd, mest grunnet at jeg ble "avhengig" av bedre lyd mens jeg hadde anlegget tilkoblet tv'n.




Det faktum at TVn brukes av flere enn meg selv gjorde også valget om separasjon lettere.




Mvh
Rolf
 

Vedlegg

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Dette var noe av det mest heftige "komme ut av skapet" jeg har sett på lenge ;D
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.592
Sted
Stavanger
Aubi skrev:
Jeg likte best leserbrevet anngående frykten for at Fidelity skal skrive noe om hjemmekino. Altså, ikke det at de skriver noe, men muligheten for at de kansje kan.

KV fortsatte med å strø salt i såret, og fastslo at muligheten fortsatt er tilstede! Skrekkelig!!!
Diskusjonen rundt dekning av hjemmekino/multikanal minner i mine øyne mest om Arne Skeie & co. sitt ytterst pinlige harselas og krampaktige holdning rundt Bokløv-stilen på 90 tallet.
Lurer på hva de føler i dag, når v-stilen ikke bare er stueren, men den eneste tenkelige ? Den norske holdningen var jo at vi visste best ?
Der er en del holdninger som skal bearbeides her, ja. Kan det være for at det lett blir en dyr løsning med skikkelige greier - og i såfall burde man helst ikke skrive om det ?
Eller påstås det at 2 kanal uomtvistelig er best til all mulig form for lydformidling, kontra en audiovisuell opplevelse i form av en multikanal konsert BluRay på 1080p med Dolby True HD 24bit/192kHz ?
Jeg bare spør....
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Selv om jeg er en typisk tokanals-person så har det ingenting med grunnen til at jeg har to kanaler å gjøre. Det har med økonomi å gjøre. Hadde jeg hatt penger til å bygge et kringlydanlegg med samme kvalitet som jeg får ut av mine to kanaler på hovedkanalene, så hadde jeg glatt gjort det. Men med den forsvinnende lille mengden film jeg ser i min egen stue, så er det virkelig å gå for langt mtp økonomi. Et anlegg i den kvalitetklassen til å gjengi filmlyd er for meg totalt unødvendig. For de som ser film, og er glad i virkelig god lyd, så er kringlyd veien å gå. Hvis de har pengene som kreves til å kjøpe både pre og power som er like bra som en god stereoforsterker (som de ville vært fornøyd med), så ser jeg absolutt ingen grunn til å ikke gjøre det. Høyttalere er en selvfølge.

Jeg ser ingen grunn til å avvise kringlyd av andre grunner enn de økonomiske. Kvalitet i to kanaler koster endel, i fem eller flere enda mer.
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
HAr Fidelity testa noe ifra Dali Mentor enda? tenker da spessielt på 6'ern og 8'ern. Disse er jo veldig spennende alternativer. OG nå kommer jo BW CM9 også :). Spent på mottagelsen, og om den er like kvass i toppen som BW 703 kunne være (det var ikke noe pluss;)).
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
baluba skrev:
Selv om jeg er en typisk tokanals-person så har det ingenting med grunnen til at jeg har to kanaler å gjøre. Det har med økonomi å gjøre. Hadde jeg hatt penger til å bygge et kringlydanlegg med samme kvalitet som jeg får ut av mine to kanaler på hovedkanalene, så hadde jeg glatt gjort det. Men med den forsvinnende lille mengden film jeg ser i min egen stue, så er det virkelig å gå for langt mtp økonomi. Et anlegg i den kvalitetklassen til å gjengi filmlyd er for meg totalt unødvendig. For de som ser film, og er glad i virkelig god lyd, så er surroundlyd veien å gå. Hvis de har pengene som kreves til å kjøpe både pre og power som er like bra som en god stereoforsterker (som de ville vært fornøyd med), så ser jeg absolutt ingen grunn til å ikke gjøre det. Høyttalere er en selvfølge.

Jeg ser ingen grunn til å avvise surroundlyd av andre grunner enn de økonomiske. Kvalitet i to kanaler koster endel, i fem eller flere enda mer.
Om det ikke er andre grunner en de rent praktiske, hvorfor sender man da brev til Paven og utrykker sin uro over at deler av Koranen skal innlemmes i Bibelen?

Hvordan kan folk som burde være interesert i Audio-utstyr, ligne så intenst på religiøse fundamentalister?
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
baluba skrev:
Selv om jeg er en typisk tokanals-person så har det ingenting med grunnen til at jeg har to kanaler å gjøre. Det har med økonomi å gjøre. Hadde jeg hatt penger til å bygge et kringlydanlegg med samme kvalitet som jeg får ut av mine to kanaler på hovedkanalene, så hadde jeg glatt gjort det. Men med den forsvinnende lille mengden film jeg ser i min egen stue, så er det virkelig å gå for langt mtp økonomi. Et anlegg i den kvalitetklassen til å gjengi filmlyd er for meg totalt unødvendig. For de som ser film, og er glad i virkelig god lyd, så er surroundlyd veien å gå. Hvis de har pengene som kreves til å kjøpe både pre og power som er like bra som en god stereoforsterker (som de ville vært fornøyd med), så ser jeg absolutt ingen grunn til å ikke gjøre det. Høyttalere er en selvfølge.

Jeg ser ingen grunn til å avvise surroundlyd av andre grunner enn de økonomiske. Kvalitet i to kanaler koster endel, i fem eller flere enda mer.
Som jeg skulle sagt det selv baluba. :)
Økonomi opp mot kvalitet ER et poeng i denne sammenheng - for de fleste av oss tror jeg..

mvh
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
56fwb skrev:
baluba skrev:
Selv om jeg er en typisk tokanals-person så har det ingenting med grunnen til at jeg har to kanaler å gjøre. Det har med økonomi å gjøre. Hadde jeg hatt penger til å bygge et kringlydanlegg med samme kvalitet som jeg får ut av mine to kanaler på hovedkanalene, så hadde jeg glatt gjort det. Men med den forsvinnende lille mengden film jeg ser i min egen stue, så er det virkelig å gå for langt mtp økonomi. Et anlegg i den kvalitetklassen til å gjengi filmlyd er for meg totalt unødvendig. For de som ser film, og er glad i virkelig god lyd, så er surroundlyd veien å gå. Hvis de har pengene som kreves til å kjøpe både pre og power som er like bra som en god stereoforsterker (som de ville vært fornøyd med), så ser jeg absolutt ingen grunn til å ikke gjøre det. Høyttalere er en selvfølge.

Jeg ser ingen grunn til å avvise surroundlyd av andre grunner enn de økonomiske. Kvalitet i to kanaler koster endel, i fem eller flere enda mer.
Som jeg skulle sagt det selv baluba. :)
Økonomi opp mot kvalitet ER et poeng i denne sammenheng - for de fleste av oss tror jeg..

mvh
Tilføy plasshensyn så er vi enda mer enig.
 

myregubben

Medlem
Ble medlem
13.08.2007
Innlegg
13
Antall liker
0
erato skrev:
impulse skrev:
Du er ikke den eneste som har hatt problemer med det. Jeg har fått post der etternavnet mitt er blitt radbrukket til "Norgeskart". ;D
Husker daværende SV-leder Theo Koritzinski som en gang fikk et brev adressert til Kåre Sinski.
 
V

vredensgnag

Gjest
Hmmm - blir litt underlig om motstanden mot flerkanals skyldes økonomi. Da har man på en måte allerede flagget at flerkanals er bedre, men at man må ta til takke med tokanals ... Blumlein, som oppfant stereo, mente at flerkanals var best. (Se nedenfor).

Dersom man var åpen for hva som faktisk er avgjørende i en signalkjede, og hva som er haifai-lurium, så ville man funnet at den økonomiske satsingen er langt mer overskuelig enn hva enkelte skal ha det til. Men jeg forstår at flerkanals kan virke uoppnåelig, dersom man skal holde seg til Transparents og Nordosts kabelpriser. ;D

Når det er sagt - med dagens DSP-løsninger er det liten tvil om at tre-kanals stereo er overlegent bedre enn to-kanals.
Egentlig synd å være prisgitt slikt. Vi har to-kanals stereo pga begrensningene i vinylavspilling, ikke pga mulighetene dette skapte ... så å skulle si at man vil slutte å abonnere på Fidelity om de skriver om multikanal blir mer enn underlig, det blir skikkelig bakstreversk.

Blumlein, som sendte inn patentsøknad på STEREO, var spesifikk i sin søknad om at effekten var spesielt egnet for film (!), og han var tydelig på at man trengte "a plurality of channels."

Her ser man krystallklart at Blumlein, i 1931, var langt foran dagens to-kanals entusiaster:
In obtaining a complete directional "sound picture" i.e. both horizontal and vertical directional effects, the invention is not limited solely to the use of two microphones. A plurality may be employed and their outputs suitably collected and/or modified and/or separated to transmit suitable differences of impulses to a plurality of loud speakers. The general feature is that two transmitting channels, receiving impulses from two or more microphones for example, communicate two directional senses at right angles to one another, the sounds whereby this is done being provided by a plurality of loud speakers.

Her er Stereophile om Meridians TriField:
http://www.stereophile.com/hirezplayers/201/index16.html
What I can conclude is that the Meridian Reference 800-861 made all of the multichannel DVD-As I had, as well as my system itself, sound better than ever, and certainly equal to what I get from SACD. Not being a format ideologue, I pick discs for their music and performance. Unfortunately, there are all too few multichannel DVD-As for me. Most of the music I like is still only on CD or SACD or, surprisingly, stereo-only DVD-A. But even there, the 800-861 excelled and surprised. As a straight two-channel CD or DVD player, it was unsurpassed in my limited experience, but Meridian's Trifield DSP often added an irresistible frisson of spaciousness and presence.

Her er Blumleins patent: http://www.doramusic.com/patents/394325.htm

(Jeg har en forsterker som er bygd helt i pakt med Blumleins opprinnelige løsning for å skape stereo, ved å bruke fasekansellering for å definere kanalene, samt skape senterkanalen, og den forsterkeren har en senterkanal UT. Den er fra 1967!)
 
R

RoDa

Gjest
vredensgnag skrev:
(Jeg har en forsterker som er bygd helt i pakt med Blumleins opprinnelige løsning for å skape stereo, ved å bruke fasekansellering for å definere kanalene, samt skape senterkanalen, og den forsterkeren har en senterkanal UT. Den er fra 1967!)
B&O?

R
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.592
Sted
Stavanger
ErosLoveking skrev:
56fwb skrev:
baluba skrev:
Selv om jeg er en typisk tokanals-person så har det ingenting med grunnen til at jeg har to kanaler å gjøre. Det har med økonomi å gjøre. Hadde jeg hatt penger til å bygge et kringlydanlegg med samme kvalitet som jeg får ut av mine to kanaler på hovedkanalene, så hadde jeg glatt gjort det. Men med den forsvinnende lille mengden film jeg ser i min egen stue, så er det virkelig å gå for langt mtp økonomi. Et anlegg i den kvalitetklassen til å gjengi filmlyd er for meg totalt unødvendig. For de som ser film, og er glad i virkelig god lyd, så er surroundlyd veien å gå. Hvis de har pengene som kreves til å kjøpe både pre og power som er like bra som en god stereoforsterker (som de ville vært fornøyd med), så ser jeg absolutt ingen grunn til å ikke gjøre det. Høyttalere er en selvfølge.

Jeg ser ingen grunn til å avvise surroundlyd av andre grunner enn de økonomiske. Kvalitet i to kanaler koster endel, i fem eller flere enda mer.
Som jeg skulle sagt det selv baluba. :)
Økonomi opp mot kvalitet ER et poeng i denne sammenheng - for de fleste av oss tror jeg..

mvh
Tilføy plasshensyn så er vi enda mer enig.

Helt greie argumenter dette, men jeg føler vel at det ikke er dette 2 kanals fantaster vil til livs, eller..... (?)
Hvis man duller seg inn i en virkelighetsoppfatning om at stereo er det eneste saliggjørende, så vil jo alt annet (inklusiv nye teknologier) oppfattes som en trussel.
De som streber etter en hjemmekino er vel heller ikke ansett for å være audiofile/purister, noe som vanner ut interesseområdet.

Som en kuriositet så nevner jeg at jeg foretrekker HIFI lytting (feks. jazz trio) i 2 kanaler, så er det sagt.
Men altså, Ole Brum mentalitet er faktisk mulig hvis man planlegger litt.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
7 sider og blekka er fortsatt ikke meg ihende.... :'(

ES
 
V

vredensgnag

Gjest
Stereo er en benevnelse på det å skape illusjon av ulike kildeplasseringer i et lydbilde - det er en effekt som kan oppnås med alt fra to til mange høyttalere. Bell Laboratories gjennomførte en berømt demo i Radio City Hall med tre giganthøyttalere (1940); og noen år før denne hadde de kjørt en annen demo med 80 høyttalere, koblet til 80 mikrofoner i et annet rom!

Når jeg lytter til musikk gjennom fem høyttalere og subwoofere, så lytter jeg til en stereo-effekt.

Tokanalyslyttere er riktig benevnelse på hjemmekinomotstanderne som vil at Fidelity skal fokusere på tokanals. Et stereoanlegg har som formål å skape en stereo-effekt, og av ulike grunner har det vanligvis hatt kun to høyttalere. (Den mest vektige grunnen er at det var enklest å lage presis to-kanals gjengivelse med lp'er).

Personlig er jeg mer tvilende til "midt i musikken" perspektivet som enkelte multikanalprodusenter ivrer for, sikkert også en vanesak, selv om jeg er mest tilhenger av "musikken foran meg" stereoperspektivet som oppnås med ulike former for to til multikanals gjengivelse.

Fidelity burde erkjenne at vi nå har opptaks- og gjengivelsesmuligheter som muliggjør multikanal med ekstremt gode resultater. Men dette har vel også et "fluefiske vs. stang med snelle" aspekt over seg! ;D
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
hva er forskjellen mellom quadrophoni og stereo vredensgnag?
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Parelius skrev:
Hva skal en vel med surrerundtlyd og heftige subber når en ser på fransk samtalefilm.
Godt poeng også for min del. Jeg tror flertallet av filmene mine er i stereo, muligens til og med i mono. Få filmer med reel surrerundt lyd i mine hyller - men det er nok ikke normen?

Vredensgnag: 3-kanals lyd var vel, hvis jeg husker kinoteknikk-boka mi rett, primært fordi søt-flekken ble så liten med bare to-kanals lyd?

Har forøvrig fått bladet, fint det. For å være litt on-topic. 8)
 
V

vredensgnag

Gjest
65finger skrev:
hva er forskjellen mellom quadrophoni og stereo vredensgnag?
Ingen. Jeg refererte til det som et eksempel på å forsøke å få mer en to kanaler ned i en platerille, men det slo ikke gjennom.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
vredensgnag skrev:
65finger skrev:
hva er forskjellen mellom quadrophoni og stereo vredensgnag?
Ingen. Jeg refererte til det som et eksempel på å forsøke å få mer en to kanaler ned i en platerille, men det slo ikke gjennom.
Takk for svar om ikke annet :)
 
V

vredensgnag

Gjest
65finger skrev:
vredensgnag skrev:
65finger skrev:
hva er forskjellen mellom quadrophoni og stereo vredensgnag?
Ingen. Jeg refererte til det som et eksempel på å forsøke å få mer en to kanaler ned i en platerille, men det slo ikke gjennom.
Takk for svar om ikke annet :)
;D

Syns Fidelity har vært flinke til å kikke på kommende lydformater og avspillingssystemer. Må jo også være interessant for dem som skriver, siden klassiske anlegg tross alt ikke byr på så store variasjoner ...
 
O

Omar

Gjest
Ja uten tvil. Men innledningen til bladet er et forsøk på forsoning mot den slående kritikken som kundene komer med. Kanskje litt sytete kritikk til og med. Men hvis man vil høre mer kritikk, er det bare å ta en tur til Droning Maudsgate i oslo og snakke med en gammel ringrev. Ikke negativt ment. Jeg syns det bare er morro.

Computer basert musikk er på vei og da må også den tyngre konservative sirompa gjengen følge opp også. Heheheh!
 

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
835
Antall liker
25
Sted
Tromsø
baluba skrev:
erato skrev:
impulse skrev:
Du er ikke den eneste som har hatt problemer med det. Jeg har fått post der etternavnet mitt er blitt radbrukket til "Norgeskart". ;D
Husker daværende SV-leder Theo Koritzinski som en gang fikk et brev adressert til Kåre Sinski.
En gang? På den tiden han var leder for SV hadde han registrert over 60 feilstavinger av navnet sitt i postkassen, med Kåre Sinski som det mest slående morsomme eksemplet. Broren hans tok kaka, med over 100 registrerte feilstavinger på brev og skriv han har mottatt. Det er bare rett og slett utrolig bra gjort å ha navn som fører til så mye forvirring. Jeg blir nesten litt sjalu...

Ps: Innen hifi er alt illusjon ;D
Mener å huske en reportasje om en Jan Baashuus-Jessen elns (fotograf) som hadde samlet 4-500 varianter av navnet sitt.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Håvarhede skrev:
Ja uten tvil. Men innledningen til bladet er et forsøk på forsoning mot den slående kritikken som kundene komer med. Kanskje litt sytete kritikk til og med. Men hvis man vil høre mer kritikk, er det bare å ta en tur til Droning Maudsgate i oslo og snakke med en gammel ringrev. Ikke negativt ment. Jeg syns det bare er morro.

Computer basert musikk er på vei og da må også den tyngre konservative sirompa gjengen følge opp også. Heheheh!

"Slående kritikk som kundene kommer med....." ? Er den så slående? Jeg bare spør......
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.868
Antall liker
24.014
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Float like a Cadillac, sting like a Beemer

Apropos filmlyd, altså. Og spunnet av fra en rapkjefta slagferdig en.
 

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Innlegg
293
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Hvordan kom leema pulse ut i test?

Hørte på den her om dagen. Synes den var utrolig velspillende..
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.868
Antall liker
24.014
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Danske High Fidelity likte storebror Tucana godt. Den måler bra også. Litt store sprang på volumkontrollen mener nå jeg, men alle volumsprang større enn 0.5dB er litt store i min bok.
 

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Innlegg
293
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Synes alt virker veldig forseggjort på denne forsterkeren. Solid og massivt.. Ikke noe donald-plast knapper etc.

Hørte denne på opera monitorer som er referanse i ett av lytterommene til stereophile. Var nok av krefter, stram og fin - nøytral/varm vil jeg si.

Snakker om pulse..
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.868
Antall liker
24.014
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Om byggekvaliteten er som Tucanas er den god. Mener å huske at Tucana har raka rør: Kortslutning av høyttalerutgangene vil gi uønsket spektakulære konsekvenser.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
geiraa skrev:
baluba skrev:
erato skrev:
impulse skrev:
Du er ikke den eneste som har hatt problemer med det. Jeg har fått post der etternavnet mitt er blitt radbrukket til "Norgeskart". ;D
Husker daværende SV-leder Theo Koritzinski som en gang fikk et brev adressert til Kåre Sinski.
En gang? På den tiden han var leder for SV hadde han registrert over 60 feilstavinger av navnet sitt i postkassen, med Kåre Sinski som det mest slående morsomme eksemplet. Broren hans tok kaka, med over 100 registrerte feilstavinger på brev og skriv han har mottatt. Det er bare rett og slett utrolig bra gjort å ha navn som fører til så mye forvirring. Jeg blir nesten litt sjalu...

Ps: Innen hifi er alt illusjon ;D
Mener å huske en reportasje om en Jan Baashuus-Jessen elns (fotograf) som hadde samlet 4-500 varianter av navnet sitt.
Der var navnet jeg ikke kom på forleden ;D, han står visstnok i Guiness rekordbok (gjorde i hvert fall)
Han er var fotograf og jeg var medlem samtidig med han i Oslo Kameraklubb i 60 /70 åra.
Han deltok i svært mange fotokonkurranser verden rundt og fikk dermed veldig mye materiell/foto/dias i retur og derfor usedvanlig mange feilskrivinger av navnet sitt ;)
Ikke det minste rart :)

Edit: Kom til å tenke/huske på at Jan Baashuus-Jessen ikke var fotograf av yrke, men derimot en hobby/amatørfotograf (en god en), mener å huske at han jobbet som selger, som dermed kjørte mye rundt om i landet og da dukket det nok opp en del motiver av forskjellig art i løpet av alle milene langs veiene.
Mvh.KW
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Har bladet kommet i Narvesen nå eller?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
SOEDAL skrev:
Har bladet kommet i Narvesen nå eller?
Det var ikke hos Narvesen i går i hvert fall, så nå er det slik det bør være.........abbonentene godt føre Narvesen ;D ;)
Mvh.KW
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
KW skrev:
SOEDAL skrev:
Har bladet kommet i Narvesen nå eller?
Det var ikke hos Narvesen i går i hvert fall, så nå er det slik det bør være.........abbonentene godt føre Narvesen ;D ;)
Mvh.KW
Ok, da får jeg slite denne tråden i stedet...
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.532
Antall liker
13.456
Jeg for min del vil bare få takke Knut Vadseth for at han sprer glede, enstusiasme og livsnytelse som han gjør.
Nylig fylte den ungdommelig levende joviale herren 65 år.
Hatten av for deg Knut 8)
Håper du orker noen år til før du pakker sekken, og drar på fotosafari et eller annet sted i verden eller bare sitter hjemme og nyter ditt otium.

Fidelity er ikke en bibel, og skal ikke leses med hornene på.
Nyt eller la det ligge.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.295
Antall liker
4.663
Torget vurderinger
1
SOEDAL skrev:
KW skrev:
SOEDAL skrev:
Har bladet kommet i Narvesen nå eller?
Det var ikke hos Narvesen i går i hvert fall, så nå er det slik det bør være.........abbonentene godt føre Narvesen ;D ;)
Mvh.KW
Ok, da får jeg slite denne tråden i stedet...
Blekka var å se på Narvesen på Grand i går.

mvh
KJ
 
M

musicus

Gjest
Powerpoint skrev:
Jeg for min del vil bare få takke Knut Vadseth for at han sprer glede, enstusiasme og livsnytelse som han gjør.
Nylig fylte den ungdommelig levende joviale herren 65 år.
Hatten av for deg Knut 8)
Håper du orker noen år til før du pakker sekken, og drar på fotosafari et eller annet sted i verden eller bare sitter hjemme og nyter ditt otium.

Fidelity er ikke en bibel, og skal ikke leses med hornene på.
Nyt eller la det ligge.
Så enig, så enig!!

mvh
 
Topp Bunn