Zomby_Woof skrev:
Jeg synes FrP har vært litt morsomme i det siste. Først mente de at finanskrisen i USA skyldtes 'sosialistisk' innblanding i det frie markedet. I dag vil de forby banksjefenes bonuser. Er dette egentlig et politisk parti? Mener de noe mer enn at det eksisterende ikke er bra nok? Er medlemmene enige med hverandre, eller seg selv for den del?
Kan velgerne noe annet enn å gjette hva de stemmer på?
Tja....skal man slå politisk mynt på den finanskrisen er vel AP sin gjentatte mangel på profesjonalitet og sammenblanding av roller som er mest påfallende!
Jeg tviler på at du og jeg kjenner den fulle årsakssammenhengen til kollapsen i USA.
Jeg har sett det hevdet flere steder at bankene ble pålagt å gi lån til folk som ikke var kredittverdig av "sosialistiske" årsaker - dette kan åpenbart ha vært medvirkende årsak til krisen....
Fra Nettavisen:
USA, Storbritannia og Sverige stopper banktoppenes lønnfest i sine krisepakker. Men den rødgrønne regjeringen stiller ingen slike krav. Det reagerer Thor W. Andreassen, som er professor og leder for institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI på.
- Det er for meg en skjebnens ironi at samfunnet ved å dusje banksektoren med statlige midler (700 milliarder dollar i USA, 350 milliarder kroner i Norge ect) må redde det som næringen selv har skapt av problemer. Hvorfor holdes ikke sektorens aktører i større grad ansvarlig, spør Andreassen i en kronikk i Aftenposten.
Frp er enig med Andreassen.
Jeg ser ingen motsetning mellom de to standpunktene....hva mener du er motsetningen...at man generellt er imot mye statlig innblanding, men alikevel stiller krav til effektiv ressursutnyttelse når man bruker statlige midler...?
(Nå er jeg ikke så sikker på om staten faktisk har "brukt" midler her - om dette bare er utstedelse av nye obligasjoner så løper det jo renter og slikt som vanlig...)
Jeg synes det er helt greit at det finnes et parti som har litt større ambisjoner enn å plusse på budsjettet med 3-4-5% - helt blottet for visjoner og ambisjoner som den rødgrønne regjeringen har vært.
Hvorvidt medlemmen er enig er jo ikke så relevant....igjen synes jeg vel ikke den rødgrønne regjeringen er noe stort forbilde hva gjelder intern enighet innadi partiene....eller regjeringen for den saks sk,yld....er jo av og til vanskelig å vite om statsrådene uttaler seg som statsråd, partileder eller bare synser litt som privatperson...
(Prøver igjen...er det mulig å imøtegå FRP kritikk uten å bli stemplet som Die-HArd FRPer...? - vi får se....)
Mvh
OMF