Takker! Ja, det ble en Avid Diva II med Rega RB301 arm og Audiovector P75 RIIAA.emotikon skrev:Gratulerer!
Fin PU det der. Har selv erfaring med den i RB700 armen, som jo er i nær familie med din arm.
Ser ut til at det ble spilleren du har ymtet om noen ganger
Ble det en II`er?
+1RoDa skrev:Herlig oppsett Finn M!
Gratulerer med vinylspiller 8)
R
Fikk med meg denne plata fra vinylmessen i Halden i dag.Finn M skrev:Men så måtte jeg selvsagt avslutte med låta Ripples fra "A trick of the tail" med Genesis....
Lover godt så langt 8)J T skrev:Da har du noe å glede deg til ;D
Ikke hørt den ??? Går det bare i Bonamasa om dagen eller.. ? (Som vi spilte på dine selvbygg-ht. i ditt gamle lytte/gutte-rom)
JT
Hvis du aldri har hørt noe med Genesis fra 70-tallet så må du beregne deg et aldri så lite kultursjokk! For dette er ikke noe lettvinte greier.RoDa skrev:Fikk med meg denne plata fra vinylmessen i Halden i dag.Finn M skrev:Men så måtte jeg selvsagt avslutte med låta Ripples fra "A trick of the tail" med Genesis....
Har aldri hørt den før, så dette blir spennende.
R
Hehe, så är det. Minns mitt första möte med Genesis, Selling England by the Pound.Det tog sin tid, men efter att koden var knäckt var vägen utstakad. Genesis från sjuttiotalet är antagligen den musik som spelats mest i detta hus totalt sett.Finn M skrev:Jeg vil anbefale deg følgende kur: Du må ha god tid, å sammenligne dette med annen musikk er som å sammenligne det å hive i seg pølse og brød i forbifarten med det å sette seg ned på en god restaurant og vente en 30 minutters tid på et gourmetmåltid.
Du må også stille med åpne sanser, være åpen for noe helt nytt. Genesis på første halvdel av 70-tallet var full av kreativitet.
Hei BTS!BTS skrev:Hehe, så är det. Minns mitt första möte med Genesis, Selling England by the Pound.Det tog sin tid, men efter att koden var knäckt var vägen utstakad. Genesis från sjuttiotalet är antagligen den musik som spelats mest i detta hus totalt sett.Finn M skrev:Jeg vil anbefale deg følgende kur: Du må ha god tid, å sammenligne dette med annen musikk er som å sammenligne det å hive i seg pølse og brød i forbifarten med det å sette seg ned på en god restaurant og vente en 30 minutters tid på et gourmetmåltid.
Du må også stille med åpne sanser, være åpen for noe helt nytt. Genesis på første halvdel av 70-tallet var full av kreativitet.
Är Seconds Out med i Live-boxen?Finn M skrev:Hei BTS!BTS skrev:Hehe, så är det. Minns mitt första möte med Genesis, Selling England by the Pound.Det tog sin tid, men efter att koden var knäckt var vägen utstakad. Genesis från sjuttiotalet är antagligen den musik som spelats mest i detta hus totalt sett.Finn M skrev:Jeg vil anbefale deg følgende kur: Du må ha god tid, å sammenligne dette med annen musikk er som å sammenligne det å hive i seg pølse og brød i forbifarten med det å sette seg ned på en god restaurant og vente en 30 minutters tid på et gourmetmåltid.
Ja, dette er musikk som når den først har kommet innenfor huden, holder seg lenge.
Vi kan ta en titt i CD-samlingen: Disse tre boksene dekker stort sett det som er viktig fra Genesis. Det som mangler er boksen som omhandler tiden etter 1982, men det er som musikken stort sett ellers på 80-tallet: nedtur.... Her ble Phil Collins, oppmuntret av sin suksess fra sin solo-karriere, sluppet løs med frie tøyler. Resultatet ble hit'er som Mama osv. Kortsiktig suksess var sikret, men gamlepublikum'et ble sviktet og nå angrer faktisk Phil seg en smule. Og resultatet ble en meget god live-plate fra 2007: Live over Europe. Den anbefales.
Det som også anbefales i tillegg til disse tre boksene, er boksen: Genesis - Achives 1970-75. Fantastisk flotte live-opptak fra den tiden Peter Gabriel var vokalist. Endel av dette materialet er faktisk bedre enn orginalutgivelsene! Spesielt gjelder det et komplett konsert-opptak av The lamb lies down on Broadway og ikke minst Suppers Ready. sistnevnte ble faktisk spilt i sin helhet (21 minutter) i Englefjes for to uker siden. 8)
Ja, og den er etter sigende remastret, men har ikke hatt tid ennå til å sjekke dette ut.BTS skrev:Är Seconds Out med i Live-boxen?Finn M skrev:Hei BTS!BTS skrev:Hehe, så är det. Minns mitt första möte med Genesis, Selling England by the Pound.Det tog sin tid, men efter att koden var knäckt var vägen utstakad. Genesis från sjuttiotalet är antagligen den musik som spelats mest i detta hus totalt sett.Finn M skrev:Jeg vil anbefale deg følgende kur: Du må ha god tid, å sammenligne dette med annen musikk er som å sammenligne det å hive i seg pølse og brød i forbifarten med det å sette seg ned på en god restaurant og vente en 30 minutters tid på et gourmetmåltid.
Ja, dette er musikk som når den først har kommet innenfor huden, holder seg lenge.
Vi kan ta en titt i CD-samlingen: Disse tre boksene dekker stort sett det som er viktig fra Genesis. Det som mangler er boksen som omhandler tiden etter 1982, men det er som musikken stort sett ellers på 80-tallet: nedtur.... Her ble Phil Collins, oppmuntret av sin suksess fra sin solo-karriere, sluppet løs med frie tøyler. Resultatet ble hit'er som Mama osv. Kortsiktig suksess var sikret, men gamlepublikum'et ble sviktet og nå angrer faktisk Phil seg en smule. Og resultatet ble en meget god live-plate fra 2007: Live over Europe. Den anbefales.
Det som også anbefales i tillegg til disse tre boksene, er boksen: Genesis - Achives 1970-75. Fantastisk flotte live-opptak fra den tiden Peter Gabriel var vokalist. Endel av dette materialet er faktisk bedre enn orginalutgivelsene! Spesielt gjelder det et komplett konsert-opptak av The lamb lies down on Broadway og ikke minst Suppers Ready. sistnevnte ble faktisk spilt i sin helhet (21 minutter) i Englefjes for to uker siden. 8)
De av oss som kan bruka öronen trenger ingen blindtest... 8)Finn M skrev:Ja... egentlig er det ikke så mye å si om den duellen. Selv om enkelte på forumet ville ha krev blindtesting så var det helt unødvendig: Det ble selvsagt utklassing ;D
mvh
Finn M
Det er sant, har ikke spilt så mange timene ennå. Og jeg tror Håvar sa noe om at pickup'en trengte en 70 timer....impulse skrev:Godt å høre at ting funker, Finn! Du har nok også litt å gå på her, både riaa og pickup skal gå seg til, så ikke bli overrasket om forholdet Avid/Audio Aero endrer seg litt over tid.
Jeg blir imponert over at du husker når du skaffet deg den lakrisen.Finn M skrev:Pratet meg litt bort Impulse.... ;D
Okei, tilbake til duellen:
Ikke noe problem, det var mitt første anlegg, kjøpt da jeg som 16 åring flyttet på hybel og begynte på gymnaset! ;DAnonym skrev:Jeg blir imponert over at du husker når du skaffet deg den lakrisen.Finn M skrev:Pratet meg litt bort Impulse.... ;D
Okei, tilbake til duellen:
Ble sjalu på de Genesis boksene dine, god musikk det
Denne er jo selvfølgelig bestilt Finn MFinn M skrev:Og så til årets store plateslipp for min del: 8)
THE ALBUM
In a stirring and inspirational return to her roots, Loreena McKennitt has created a new album of traditional Celtic songs, recorded this summer in the historic 1832 Sharon Temple north of Toronto, Ontario, Canada.
Plata blir lansert og kan bestilles fra Loreena McKennitts hjemmeside den 12. november. Kan da fåes både som CD, LP (yessss!) 8) og MP3.
Klikk på linken så får man også tilgang til smakebiter fra plata.
Link: http://quinlanroad.com/explorethemusic/thewindthatshakesthebarley.asp
Støtt en stor artist og kunstner og bestill direkte fra hennes hjemmeside så går pengene i de rette hender....
Har du klart å bestille den?gismo skrev:Denne er jo selvfølgelig bestilt Finn M
Som du sier, en av de bedre artister vi kan oppleve
gismo
Det går helt fint att berätta allt nu...Finn M skrev:Eller... egentlig så har jeg sansynligvis løsningen.... Og inntil det :-X