Og her er en fin beskrivelse på samme nettsted som viser hvordan Madman lager aperiodisk boks: http://diyaudioprojects.com/Technical/Aperiodic/
.......hvis han følger boka da :
.......hvis han følger boka da :
LMC skrev:hva er avrulling frekvensen på FE203 En-S i en 60cm bred baffel da?
skjønner ikke hvilken formel jeg kan bruke for å beregne det?
mvh
Leif
LMC skrev:hei og god morgen
da har jeg gjort litt enkle målinger og F203En-S spiller i kjøkkenbenkeplata flatt til ca 170-80hz og har betydelig output ned til rundt 125hz
passer egentlig perfekt med tårna som jeg hadde påfølelsen av
igjen:
if it sounds right, it probably is
mvh
Leif
mere intimt, ikke så råttmusicman skrev:Spennende Leif
Ser frem til å høre hvordan du oppfatter Fostex kontra trio.
Mvh
Tommy
jeg har!nysjerrigper skrev:noen som har prøvd visaton b200 på lignende baffel? :
er ikke de mer egnet for OB?
He he. Jeg driver med det aktive delefilteret nå. Justerer og justerer. Å bygge 3 veis med passivt filter sånn i løse lufta kommer jeg ALDRI til å gjøre. Det er vanskelig nok å integrere nede i 200-300 hz området + glatte ut evt peak og dips. Ferdig oppskrift derimot er greit. En sånn Onken kasse er piece of cake å bygge 8)LMC skrev:jo takk har lest det allerede
skulle vært morro om noen kladdet sammen noe slikt....HEL ? hvor er du :
mvh
Leif
Og her hele artikkelen:aair skrev:Her kommer etterspurte måledata for Fostex FE203En-S (hentet fra Klang & Ton 6/2011):
Jepp. Fixer det i kveld.HEL skrev:Mteinum
Har du mulighet til å simulere en kvartbølge i mathcad?
Pokker å du driver kjerringa da Leif ;DLMC skrev:etter opptak av jolle, demontering av motor,ferskvannskjøring,vask av jolle og to biler, smakte tom en Ringnes knall akkompagnert av gangster of love med johnny guitar watson over kjøkkenbenkeplater
bare 500 timer i igjen! :
det blir mange øl, kaffe og X/O ;D
mvh
Leif
Helt rett og nix. BLH er helt sikkert veien å gå for dette elementet, skal se litt på den modellen som følger med QW pakka.HEL skrev:Men du kan vel ikke bruke et hvilken som helst kabinett. Mulig jeg har misforstått, men kommer ikke mathcad med forslag til kabinett mål?