FOSTEX FE203En-S Special Limited Edition GT Fastback Bells & Whistles

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Blush blush... takk.... blush Men hvordan står det til? Spiller du noe for tiden? Du er jo en som har vært lydhør og t.o.m. banka til og kjøpt kule saker.... Kanslje du kjenner igjen enkelte elementer i beskrivelsen?
    Formen er stigende atter en gang, var litt gjennkjennelsen som gjorde at det var så lett å ha referanse på egen erfaring. Har hatt/har et snev av lungebetennelse, så vært rolig her i det siste :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Udda, ikke bra... nå får du bygge opp immun-gutta før den verste kulda kommer, Onken kan du bygge senere. Take care!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Udda, ikke bra... nå får du bygge opp immun-gutta før den verste kulda kommer, Onken kan du bygge senere. Take care!
    Takker, greit å ha immun gutta på lag ja :)
    Har nå såvidt begynt å lese/lytte/se og høre hifi igjen nå da, sæ da er man på gang igjen ;)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    takk for i går HEL
    joda, greit oppsummert
    de fleste er skikkelig skeptiske til HTH kreasjonen midt på stuegulvet, men får jekka seg ned adskillige hakk på første anslaget
    de rocker og koser og svinger som bare det
    du må nesten ha hørt Trio eller et sett med CD for å vite at det er mulig å hente ut mere.
    men alt handler om kompromisser, og de fleste hadde kunnet leve med dette
    da gjenstår det for meg å høre de i rasshøl hos HR på lørdag

mvh
    Leif

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    LMC skrev:
    et eller annet sted på lansingheritage var det en som hadde gått fra kompresjonsdrivereTAD JBL etc til noen 6,5 tommere som het Audax PR170M0 6.5" Midrange - 100dB
    to per baffel fra 250-6K 106db følsomhet
    160usd per kanal
    brukte en billig Eminence ? ribbontweeter i toppen
    fikk slam så det holdt med fulltone inner detail
    noen som kjenenr det elementet?
    http://www.madisoundspeakerstore.com/pro-sound/audax-pr170m0-6.5-midrange-100db/
    mvh
    Leif
    Har et par liggende,et herlig mellomtone element ! Albert Von Schweikert har brukt ala dette i mange år,men jeg tror alle elementene han bruker er custombygget.

I åpen baffel følte jeg det var noenlunde lineert ned til 3-400 hertz,husker igrunnen ikke hvor jeg delte,aktiv deling med 24dB filter,kjørte de så opptil ca 4kHz .Når de oppgir 100dB følsomhet da gjør de litt slik som de fleste at de tar med peakene til elementet,og de synes jeg ikke er spessielt interesante.I det brukbare lineere området er de rundt 96dB følsomme vil jeg annta. Men en av grunnene til at jeg liker elementet godt er det tonale,det låter friskt men er også samtidig forholdsvis tilgivende.Oppbrytningene oppover i frekvens låter ikke grusomt slik som mange andre elementer gjør.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.622
    Torget vurderinger
    10
    Hva med en line source array. 8 stk pr side. Det vil vel gi bra trøkk i et større rom?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Det finnes et annet Audax element i denne størrelsen også, en feit jævel med skikkelig Alnico og det hele. Ute av prod. vet jeg, husker ikke navnet men den var skikkelig grusk. Kanskje du vet det, Rune?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.622
    Torget vurderinger
    10
    Et eksempel på at en enkel brei kjøkkenbenk kan bli riktig så vakker:

Vedlegg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    takk for i går HEL
    joda, greit oppsummert
    de fleste er skikkelig skeptiske til HTH kreasjonen midt på stuegulvet, men får jekka seg ned adskillige hakk på første anslaget
    de rocker og koser og svinger som bare det
    ....

da gjenstår det for meg å høre de i rasshøl hos HR på lørdag

mvh
    Leif
    Blir spennende. Synd MADMAN ikke hadde anledning da han er vel på en tredje vei med fe203?
    Det er uansett nyttig å se seg litt til siden og få hørt annen bruk av samme element før man "låser seg" og kjører på i den retning som er nærmest det man ønsker. At et par HTH plater slengt opp lar seg ut fra det jeg forstår lar seg integrere såpass er uansett svært kult synes jeg!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    pengesluk skrev:
    Det finnes et annet Audax element i denne størrelsen også, en feit jævel med skikkelig Alnico og det hele. Ute av prod. vet jeg, husker ikke navnet men den var skikkelig grusk. Kanskje du vet det, Rune?
    130 tror jeg
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Best å holde seg unna Ullensaker på lørdag skjønner jeg, med den ansamlingen av rasshøl som er ventet :eek: :eek:

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    pengesluk skrev:
    Kjenner ikke til det nei,men høres spanandes ut det.Alnico is the shit ! 8)
    Vet at Torsten Loesch,skrives sikkert ikke slik :D , liker det PR170M elementet meget godt. Det forstår jeg godt !
    Jeg har også etterfølgeren 170Z eller hva i søren det het,og det er ala det Von Schweikert brukte i VR11 !! ,men det liker jeg faktisk ikke like godt. Det virker på meg å vere litt mer ulineert,stiger litt mer i følsomhet oppover i frekvens,og har for meg en betoning som gir det "detaljer" eller "imponator" på gode innspillinger,men i mine ører kanskje ikke like naturlig på den kvaliteten av innspillinger som utgjør 96% av verdens utgitte musikkskatter.

Ellers må jeg si at du har inspirert meg sluket,og jeg vurderer igrunnen å bestille meg et par Rullit field coil elementer ! 8)
    Tror du skrev i en annen tråd at du ikke hadde hørt de,men har du hørt folk som har eller har hatt de,uttale seg? Negativt/positivt?
    Har en kompis,som er musiker, som venter på et par eldre Saba element som Oleg Rullit har modifisert kraftig,så det blir spennende å høre hvordan han liker de !! 8)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    Best å holde seg unna Ullensaker på lørdag skjønner jeg, med den ansamlingen av rasshøl som er ventet :eek: :eek:
    Du får ta turen du også så får du rett i din kommentar ;D ;D ;D ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    I'm always right! Unless I'm wrong, and that's right! Lørdag er det opera..

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    pengesluk skrev:
    skal jeg plukke deg opp på veien? ;D
    mvh
    Leif

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    HEL skrev:
    Hva med en line source array. 8 stk pr side. Det vil vel gi bra trøkk i et større rom?
    Det elementet kan spille grisehøyt,reeeent og trøkke viss man ikke presser de nedover.Det var dette elementet jeg brukte sammen med 1 Eminence 15" Kappa per side i dipol,og med en liten NAD 2100 så spillte de med slik fysisk energi at jeg seriøst var bekymret for om det kunne innvirke på hjerterytmen.Brystkasse rappet var det da selvsagt 15" ene som stod for hovedsaklig,men Audaxene hadde ingen tendenser til å ikke henge med,og der er masse energi som berører kroppen også fra 400 hertz og opp !

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    pengesluk skrev:
    skal du på barneforestilling da? ferdig til barne-TV
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Rune S skrev:
    pengesluk skrev:
    Kjenner ikke til det nei,men høres spanandes ut det.Alnico is the shit ! 8)
    Vet at Torsten Loesch,skrives sikkert ikke slik :D , liker det PR170M elementet meget godt. Det forstår jeg godt !
    Jeg har også etterfølgeren 170Z eller hva i søren det het,og det er ala det Von Schweikert brukte i VR11 !! ,men det liker jeg faktisk ikke like godt. Det virker på meg å vere litt mer ulineert,stiger litt mer i følsomhet oppover i frekvens,og har for meg en betoning som gir det "detaljer" eller "imponator" på gode innspillinger,men i mine ører kanskje ikke like naturlig på den kvaliteten av innspillinger som utgjør 96% av verdens utgitte musikkskatter.

Ellers må jeg si at du har inspirert meg sluket,og jeg vurderer igrunnen å bestille meg et par Rullit field coil elementer ! 8)
    Tror du skrev i en annen tråd at du ikke hadde hørt de,men har du hørt folk som har eller har hatt de,uttale seg? Negativt/positivt?
    Har en kompis,som er musiker, som venter på et par eldre Saba element som Oleg Rullit har modifisert kraftig,så det blir spennende å høre hvordan han liker de !! 8)
    Flott med inspirasjon, bare ikke blame meg når dette går til helvete... :eek: :eek: Rullit The Mad Russian er en snåling, men med mye kunnskap og gode ideer. Jeg kjenner et par tyskere som har litt Rullit utstyr, noe green-cones modda bl.a. og det spiller bra, det. Men det er så mye som spiller bra egentlig, og lett tilgjengelig har det blitt også! Gode tider for de som ikke er avhengige av kjøpeutstyr og Fidelity-tester. Dog er det sunt å anse pengene som brukt opp når man beveger seg inn på disse obskure one-man-show stiene. Ettermarked/bruktmarked, garanti osv. kan du skyte en hvit pinne etter, men det er du sikkert klar over.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    LMC skrev:
    pengesluk skrev:
    skal du på barneforestilling da? ferdig til barne-TV
    mvh
    Leif
    Ignorante og kulturløse, det er det dere er! Minner meg om grisene på Shaun the Sheep's Farm, siden du nevner barnetv ;D ;D

SÅ kan dere bare sitte der i potetgull- og Cola Zero-rusen og høre på plast-trakter mens Sluket m/hulde viv ankommer Den Gode Smak's høyborg for dagen, Ringen kino for å bivåne Ringen's mesterstykke "Siegfried" live & direct from the Met.... med selekterte viner & canapeer i pausen.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    har de begynt som Frogner Kino nå
    interessant
    hvor lang er den 3-4 timer? hva koster en slik billett/seanse?
    iflg programmet på nettet er det Ringenes Herre
    sikker på at du ikke har tatt feil ? :p
    de har jo både baby og senior-kino ;D
    mvh
    Leif

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    pengesluk skrev:
    Flott med inspirasjon, bare ikke blame meg når dette går til helvete... :eek: :eek: Rullit The Mad Russian er en snåling, men med mye kunnskap og gode ideer. Jeg kjenner et par tyskere som har litt Rullit utstyr, noe green-cones modda bl.a. og det spiller bra, det. Men det er så mye som spiller bra egentlig, og lett tilgjengelig har det blitt også! Gode tider for de som ikke er avhengige av kjøpeutstyr og Fidelity-tester. Dog er det sunt å anse pengene som brukt opp når man beveger seg inn på disse obskure one-man-show stiene. Ettermarked/bruktmarked, garanti osv. kan du skyte en hvit pinne etter, men det er du sikkert klar over.
    Jeg sender regningen til deg viss jeg ikke liker det i tilfelle !
    ;D
    Nei,ettersalgsverdien hadde jeg igrunnen ikke tenkt over,men det gir mening som du sier.Fyren virker litt spessiell,men som de sier så er der ofte en tynn linje i skillet mellom geni og galskap :D Jeg får høre hva han sier han som venter på de modda Sabaene. Saba black cones er ifølge Rullit klart bedre enn green cones,og jeg har selv green cones som jeg drar frem innimellom,og fy flate ! Det er en skatt som svert få kjenner til. Følg,the almost as insane Fikus, sin oppskrift med delefilter og suppler med en artig bassløsning,så har man rett og slett noe av de vakreste jeg har hørt. Samtidig så har jeg etterhvert hørt så mye jeg synes er bra,og jeg blir mindre og mindre bastant på hva som måtte vere "rett" eller "best" .
    Ivertfall mye spennende utstyr som du sier og du grisler jo fælt i endel artige ting for tiden 8) Meget inspirerende og artig å lese om :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    LMC skrev:
    har de begynt som Frogner Kino nå
    interessant
    hvor lang er den 3-4 timer? hva koster en slik billett/seanse?
    iflg programmet på nettet er det Ringenes Herre
    sikker på at du ikke har tatt feil ? :p
    de har jo både baby og senior-kino ;D
    mvh
    Leif
    Dust.

Varer over 5 timer - dette er Wagner, ikke noe Disney-møl. 300,- /person - ikke noe å si på prisen egentlig. Har forøvrig 2 billetter til overs, dobbeltbooket.

http://www.oslokino.no/article412997.ece

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Sir skal på haraball i anledning Brann med Austevoll venninne og skal på TC og hulan meg hei på byen og bo på hotell fra fredag til søndag, så da benytter jeg anledningen til å få farta litt rundt
    det blir sikkert gromt og dere får kose dere ;)
    har forøvrig bestilt litt X/O deler til 600hz 15ohms høypass hos partsexpress, så kan "grovteste" 2446 i 2385 og 2360, bare for å få bekreftet at 2 toms gjør susen(noe jeg er temmelig skråsikker på)
    har forresten noen 2 toms selenium alu horn for litt høyere deling på 2441, som jeg sikkert kan teste også
    hmmmm
    dette kan nok bli moro
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    8) 8) Sånne frihelger er gull verdt, særlig når det ikke engang koster DEG noe. Ellers er det jo fort gjort å ryke på noe pelsverk og diamanter når man skal kjøpe seg fri...

Blir nok en tøff dag på Jessheim.....

The NOT so hairy one anymore inviterer til rasshøl & horn på lørdag

Vedlegg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja
    INKVISISJONEN er på vei :-\
    mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    heisann ZINGLe ;D
    nå har jeg tatt frem 8 dassruller, så jeg kan få benkeplatene i riktig høyde , slik som HEL påpekte
    I´m ready for the "Inquisition from Søndre Nordstrand"
    velkommen
    Mvh
    Leif

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    LMC skrev:
    heisann ZINGLe ;D
    nå har jeg tatt frem 8 dassruller, så jeg kan få benkeplatene i riktig høyde , slik som HEL påpekte
    I´m ready for the "Inquisition from Søndre Nordstrand"
    velkommen
    Mvh
    Leif
    c u, m8

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.963
    Sted