|
Applauderer din fru!LMC skrev:SISTE: ;D
kanskje du må ha to anlegg kjære;
et for vokal og et for orkester
fuck, hun har skjønt det!
god natt 8)
mvh
Leif
Det høres riktig ut. Men Trioene tåler vel langt større belastning?LMC skrev:nei!HEL skrev:Enkelt sagt. Er Fostexene luftige mens Trioene dynamiske?
Fostexene er litt tettere innpå, mere intime, men de er ikke mindre dynamiske av den grunn
men de mangler vel noen hundre timer etter hva jeg har forstått
hvordan går det med BII?
mvh
Leif
Teoretisk sett 40 hz. Faktisk 35 hz tipper jeg. Midbassen og SLAMet er av en annen verden.LMC skrev:HEL hvor dypt spiller de wooferne i baffelen din UTEN eq?
lurer på hvordan en BD15 fra Bert ville klart seg i den baffelen jeg fikk av ZINGLe
følsomhet er 99db og 15 ohm
mvh
Leif
dette burde jo være noe for deg jamadman skrev:Gleder meg til fortsettelsen på dette prøveprosjektetLeif
-m
Vinkla var det jeg fant på verkstedet en søndag.LMC skrev:ok takk
junior monterte 2 solide hylleknekter på hver baffel
ZINGLe hadde brukt noe "MikkeMus" vinkler
virker tålelig stiv
men med aktiv bassdrift og lavpass ville det jo garantert fungert
Bert svarte nettopp at det ikke vil fungere passivt
mvh
Leif
Er det gamle eikeplater fra Ikea du har brukt?HEL skrev:Bare for å nevne det. Jeg anbefaler ikke stavlimte benkeplater eller lignende til åpen baffel. Velger man treverk må det være laminert. Stavlimte plater sprekker.
Uten tvil Leif !! Disse kara bare elsker IKEA ........ For der kan dem gå og kikke på MILFs ;D ;D ;DLMC skrev:må jo være bedre å bruke skikkelig kryssfiner?
Bert brukte 6-7 plater i sin dipol med doble BD15 og Lowther alt AER driver
mvh
Leif
betyr det at du setter igang bygging av BR i nær fremtid?madman skrev:Hei Leif, skuta løftes opp av vannet på torsdag :'(
Ikke OB med BD15 nei, de er ikke egnet, har testet. Det blir BR ca. 190 L. Har en stabel med ved liggende
i kjellern nå.
-m
LMC skrev:men han prøvde de nakent uten noen form for bass-system
det kan umulig friste til videre eksperimentering
hørte du på de?
mvh
Leif
madman skrev:203 sitter allerede i godt ventilert box, ingen vits med OB når den ikke skal spille nedover vel ?
Blir vel litt liming og snekring snart.
-m
madman skrev:Deler ikke pr. idag, Basssystem er ikke bygget ennå.
-m
HEL skrev:Hva er MILFs? Mother I Liked to Fuck
Jeg tror også herrene vil godkjenne kjappheten i denne bassen. Kjøp - Og gi oss tilbakemelding ;D
Her kan man regne ut baffelstep korreksjonsfilter (spole og motstand parallelt): http://diyaudioprojects.com/Technical/Baffle-Step-Correction-Circuit-Calculator/madman skrev:Har ikke målt, men de er nok med adskillig lengre ned en det. Regner med deling på 100- 200 Hz.
-m