jeg følte i alle fall ikke at det manglet noe i toppen med 203 i ob hos lmc.
luftig, romslig og flott utklinging.
men det er vel gjerne sånn med superdiskanter at du ikke savner dem før du har dem godt integrert i systemet - da oppdager du at hele lydbildet har blitt enda et hakk bedre fra topp til tå.
ellers må jeg si jeg fikk meg et sjokk idag, det er helt idiotisk hvor bra de forstex-fulltonene spiller i bnekeplater, så lenge bassystemet (og resten av anlegget) er adekvat.
hahaha, jeg ler meg skakk.
vi spilte både gode og dårlige innspillinger, og jeg synes fostex i kjøkkenbenk er mer alletende enn det jeg husker fra trio-seansene hos lmc.
joda, trio har råere smekk i mellomtonene og litt større soundstage, men det er helt latterlig hvor langt man kommer med fostex203 også på disse prametre (særlig hvis lmc hadde delt litt høyere enn tilfellet er idag).
sammenlignet med f.eks. frontlada horn, så mangler ob muligens litt råhet og villskap (noe som nok kommer av en mer direkte spredning + (i mine ører) "sympatisk farging" som gode tuter gir).
men det betyr ikke at 203 i ob er tamt, langt i fra, det er bra driv og grip her.
dynamikken er way beyond det meste som finnes av konvensjonelle høyttalere.
og fordelen med å bruke 203 filterløst og over det så stort frekvensregister som mulig, er lett hørbart.
veldig flott mellomtone, distinkt og samtidig mykt.
jeg er enig med lmc i at en enkel konstruksjon med filterløs 203 i ob + godt bassystem er snarveien til usaklig bra lyd.
la si at man har et mindre rom og kan nøye seg med f.eks. halvparten av lmc-tårna, så havner hele høyattalersystemet på ca. 35k alt inkludert.
så får heller superdiskant være icing on the cake.