|
Ikke 15 cm fra topp og ca 8 cm fra ytterkant i allefall. Ingen energi over 14k her i heimen iallefall. Du får høre med LMC for hans ob ser ut til å fungere bedregut_man skrev:Hmm, må visst vurdere å finne frem stikksaga og teste litt. Mener HEL oppga 60x120 cm som idealmål for ob. Er plasseringen av elementet kritisk? Hvor skal evt saga settes for ideell plassering?
Bølle. Nå ble jeg nærvøs.....igjen ;Dpengesluk skrev:BARE KØDDA!! Du har hukommelse som en bananflue, husker du ikke at jeg sa 2226 på fredag?
ELSKER å holde deg litt på alerten.. og så er det en kvalitetssikring i og med at du da stopper opp og tenker deg om!HEL skrev:Bølle. Nå ble jeg nærvøs.....igjen ;Dpengesluk skrev:BARE KØDDA!! Du har hukommelse som en bananflue, husker du ikke at jeg sa 2226 på fredag?
The shipping costs are EUR 43.00 for Norway (DHL)
McLaren skrev:Mens HEL prøver å få ut fingern med tanke på sine 203 så spiller McLarens som bare det i stuen til min samboers store "glede". Hvem ønsker seg vel ikke ett par kjøleskap i OSB plater i stuen?
(kan si det sånn at de er ganske store)
De trenger fler timer før de virkelig kan lyttes til, men det hele har potensiale.
McLaren
Ikke for å mase, men det ble vel antydet et resultat i denne gata, sånn ca. omtrent...HEL skrev:En liten tilbakemelding om supertweetere. Tang Bandene jeg spiller på for tiden har ikke ulik frekvenskurve som 203. Alene spiller de knall bra. Man føler man aldri kommer til å trenge diskant.
Jeg koblet Tang Band bånddiskantene til det aktive digitale DBX filteret. Prøvde en drøss med frekvenser og nivåer. Merket ikke en fjert.
Nå som DBXn kun tar seg av high pass og EQ av bassene så kjører jeg fulltonene 100% cleant fra F2J. Det i seg selv gir svært mye bedre lyd (er bare litt redd for konutslaget). DBX er noe ordentlig møkk (akkurat som Sluket forklarte på en respektfull og forsiktig måte, helt sant) Nå har jeg spilt ca 30 timer kun på fulltoner + bass og klangen begynner å komme under huden.
I dag koblet jeg diskantene rett på fulltonene med en 0,68 uF på pluss og resultatet ble:
- Overtoner
- Mer utklingning
- Det fyller på nedover
- På vokal hører man en deilig artikulert men forsiktig lyd av leppene når de møter hverandre. Forsiktig smatting. Fin pusting. Utrolig bra.Alle disse faktorene kommer frem, ikke ekstremt men forsiktig, som toppen av kransekaken for å si det sånn. Vadseth bruker et uttrykk om en bisverm, det passer her.
Jeg hører også litt mer knitring fra Vinylen men pytt pytt.
Nå har jeg bestilt First Watt B5 aktivt delefilter så 203ne får de beste arbeidsbetingelser når jeg har fått bygget et eller annet med dem![]()
Så langt har selveste McLaren ikke kommet;-) Prøver å få tatt noen imorgen!J.J skrev:McLaren skrev:Mens HEL prøver å få ut fingern med tanke på sine 203 så spiller McLarens som bare det i stuen til min samboers store "glede". Hvem ønsker seg vel ikke ett par kjøleskap i OSB plater i stuen?
(kan si det sånn at de er ganske store)
De trenger fler timer før de virkelig kan lyttes til, men det hele har potensiale.
McLaren
Har vi sett bilder ? :
/JR
Hvor mange timer har dem i friluft ... spillende ??McLaren skrev:Hvordan spiller de nedover hos deg?
Synes de ruller av meget tidlig hos meg størrelsen av høytaleren tatt i betraktning.
McLaren
Med tanke på at dette er rett ut av eska så er dette milevis foran FE206E på alle parametre. Skal du ha bass ut av disse så må du ha stort horn. Det er sånn ca det samme nedover som jeg hadde med FE206E, men dette er igjen størrelsen på hornet som avgjør.McLaren skrev:Hvordan spiller de nedover hos deg?
Synes de ruller av meget tidlig hos meg størrelsen av høytaleren tatt i betraktning.
Fanken, da misforsto jeg i farta - trodde det var FE203 du var redd for konutslaget på, derfor jeg spurte om frekvens/slakk elektronikk. Tangband forklarer saken. Du får ikke denne typen konutslag med FE203.HEL skrev:@ Sluket
Jeg spiller på Tang Band 8" fulltonene fortsatt, har ikke somlet meg til å skru inn 203.
Null delefilter.
Og forsterkern, den er slapp som en 2A3: First Watt F2J, current source med lav dempefaktor:
http://www.firstwatt.com/f2j.html
Gjetter på 60 timer kanskje liggende på gulvet mens kasser ble bygget?J.J skrev:Hvor mange timer har dem i friluft ... spillende ??McLaren skrev:Hvordan spiller de nedover hos deg?
McLaren
Er nok ikke vant til fleskebass som river ned vegger, men hadde forventet mer i bunn. Uten sub som fylle på fra 60hz minimum hittils blir det for tynt for min smak. Kontrabass tynnes ut mer enn ønskelig.pengesluk skrev:Spesialutgavene (Ltd.) til Fostex må ikke sammenliknes med standardvarianter. En annen verden.
McLaren, la de få litt tid på seg til å innordne seg "New World Order" så bedrer det seg i bunn. Men dersom du er vant til standard hifi-fleskebass som rister vegger så gjør ikke denne type utstyr slike stunts...
Om du ser på tegningen som følger med elementene ser du kassen/hornet jeg har bygget. jeg har bygget det som er anbefalt fra Fostex. Mine står ikke i hjørner i rommet.mteinum skrev:Med tanke på at dette er rett ut av eska så er dette milevis foran FE206E på alle parametre. Skal du ha bass ut av disse så må du ha stort horn. Det er sånn ca det samme nedover som jeg hadde med FE206E, men dette er igjen størrelsen på hornet som avgjør.McLaren skrev:Hvordan spiller de nedover hos deg?
Mine HT står også i hvert sitt hjørne så rommet hjelper også til.
Får legge til at dette er helt rått ;D
Bygger jeg større horn nå blir jeg nok kastet ut av min egen leilighet;-)pengesluk skrev:Jeg har advart mot dette tidligere - den av Fostex anbefalte minimumsvarianten av horn vil ikke gi det bass-trykket som du kan få med et større horn. Det er derfor Slukaokaene låter som de gjør i bassen, lengre horn og større areal. Dette gir grovt regnet et bruttovolum som er mer enn dobbelst så stort.
8)LMC skrev:Ølmaga Nagaoka er åpenbart den løsningen som vil gi driveren bortimot optimale arbeidsbetingelser
trikset er å finne noen som kan bygge de
ellers låter de rimelig bra med basstårn også, men som "kompaktløsning" er nok N. uovertruffen
mvh
Leif
bygging er vel ikke trikset, trikset er å kamuflere de i stua;-)LMC skrev:Ølmaga Nagaoka er åpenbart den løsningen som vil gi driveren bortimot optimale arbeidsbetingelser
trikset er å finne noen som kan bygge de
ellers låter de rimelig bra med basstårn også, men som "kompaktløsning" er nok N. uovertruffen
mvh
Leif