Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • friisand

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2008
    Innlegg
    27
    Antall liker
    17
    Er der nogen her på Sentralen der har hørt Primare A32 effektforstærker på Harbeth shl5?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Super HL5 plus er plassert med CC 3 meter mellom dem og jeg sitter like langt fra dem (likesidet trekant sånn roughly). Ganske kraftig toe in, ser litt av innervegg kabinett.
    Jeg kan ikke garantere at de blir stående slik, så mye har jeg lært nå... at dette er en kontinuerlig oppdagelsesferd. Allikevel, det er utrolig hvor annerledes musikken oppleves med denne plasseringen. Det er fremdeles ca. 130cm CC HT til sidevegg.

    Anbefaler dem som har mulighet, til å trå over grenser for hva en selv oppfatter som riktig plassering.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.476
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Super HL5 plus er plassert med CC 3 meter mellom dem og jeg sitter like langt fra dem (likesidet trekant sånn roughly). Ganske kraftig toe in, ser litt av innervegg kabinett.
    Jeg kan ikke garantere at de blir stående slik, så mye har jeg lært nå... at dette er en kontinuerlig oppdagelsesferd. Allikevel, det er utrolig hvor annerledes musikken oppleves med denne plasseringen. Det er fremdeles ca. 130cm CC HT til sidevegg.

    Anbefaler dem som har mulighet, til å trå over grenser for hva en selv oppfatter som riktig plassering.
    Det er akkurat slik jeg setter alle høyttalere i rommet mitt. Det vil si at det spiller best sånn uansett høyttalere hos meg. Har tidligere vellykket brukt hl5+, 30.1, p3esr og 7'ern i denne posisjonen.
    Må legge til at akustikken får hjelp av 8 daad'er og 6 echo bustere. Pluss noen takplater og div småting.
     
    Sist redigert:

    Tor.Arne

    Medlem
    Ble medlem
    10.01.2019
    Innlegg
    30
    Antall liker
    46
    Sted
    Oslo
    Hei!
    Jeg er i prosess med å bli Harbethvenn. Jeg sliter med å velge mellom C7ES3 og Anniversary varianten. Har selv kun hørt Anniversary varianten, så jeg er nysgjerrig om det noen her som kan beskrive den lydmessige forskjellen mellom dem?
     
    Sist redigert:

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    7
    Hei Tor.Arne
    Velkommen som Harbeth-venn!
    Jeg har selv 2 par C7ES3 - på hytta og i kino som fronthøyttalere. De er fantastiske! Vet ikke forskjell, om det er noen lydmessig endring med jubileumsmodellen. Tror det hanler om dyrere finish (standard ser allerede fantastiske ut i Eucalyptus og Tiger Ebony som jeg har), terminaler og delefilterkomponenter (standard bruker holdbare kondensatorer som ikke kan tørke ut).

    Lykke til med ditt valg! Meld tilbake
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    103
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Blir selv Harbeth venn snart, da jeg venter ett par med SHL5+ i eucalyptus som kommer neste uke. Blir meget spennende å prøve Harbeth. Hadde tidligere Monitor Audio Gold 200, så holder meg innenfor engelske produsenter. Liker veldig godt utseende på høyttalere innenfor BBC konseptet, og forhåpentligvis gir de meg glede i mange år fremover med deilig lyd.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Blir selv Harbeth venn snart, da jeg venter ett par med SHL5+ i eucalyptus som kommer neste uke. Blir meget spennende å prøve Harbeth. Hadde tidligere Monitor Audio Gold 200, så holder meg innenfor engelske produsenter. Liker veldig godt utseende på høyttalere innenfor BBC konseptet, og forhåpentligvis gir de meg glede i mange år fremover med deilig lyd.
    Jeg forlater dessverre Harbeth for denne gang. Det er på ingen måte noe feil ved Harbeth, de har fungert strålende i rommet mitt og gitt meg masse musikkglede.
    Det er så uendelig mye å velge i av høyttalere der ute og jeg har valgt å prøve noe annet fremover :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.560
    Antall liker
    12.940
    Sted
    Sørlandet
    Gratulerer med salg og gratulerer til ny eier :)

    @ Stover; gleder meg til fortsettelsen og jeg blir ikke overrasket hvis Harbeth finner sin vei til din stue igjen en gang i fremtiden.

    -BB-
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    103
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Da var mine SHL5 Plus satt opp i stua. Må si de imponerer stort og er svært allsidige. Jeg har testet de med neil young, eagles, susanne sundfør, joni mitchell, daft punk og lindstrøm for å nevne noe av den musikken jeg pleier å høre på. Deilig med høyttalere som ikke har tendenser til å bli slitsomme, jo mer volumet går opp.

    Driver de med en Bladelius Ask effektforsterker som har 165w i 4ohm og dobler seg ned i 8ohm, så nok strøm burde vel ikke være noe problem. Bruker en Rme adi-2 dac som forforsterker rett inn i bladelius’en, og synes dette høres veldig lovende ut.

    1AFD02FD-4D3A-440F-8508-D21AB53307EE.jpg
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    103
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer! Flytter du dem lengre ut på gulvet og vinkler dem noe mot lytteposisjon så tror jeg dem vil imponere ytterligere.

    Mvh
    -BB-
    Takk for det. De imponerer meg stort med den plasseringen de har nå. De står 30 cm ut fra vegg nå, men skal nok få prøvd litt forskjellige plasseringer. Har vinklet de litt inn, selv om det nesten ikke ser sånn ut på bildet.

    Det er ett godt tegn når man har sittet 2-3 timer nå med musikk, og tiden bare har flydd av sted. Vanskelig å løsrive seg.
     

    Tor.Arne

    Medlem
    Ble medlem
    10.01.2019
    Innlegg
    30
    Antall liker
    46
    Sted
    Oslo
    Endte med 40 års modellen og C7EST3 er i hus. Selv om ingen rundt meg tror meg, så er dette muligens end-game :)

    9AE4F9F1-25E8-4E98-8804-2A319C0385DA.jpg


    Da jeg bestilte stativer (hifi racks), så spurte de(Hallvar) hvilken høyde jeg jeg ønsket. I følge Alen Shaw så anbefales det at diskanten er ved øre-høyde. Det er for meg 45cm og jeg prøvde det først. Da syntes jeg diskanten nesten ble for åpen og detaljert. Mens når jeg senket den ned til 35cm så falt det mer på plass. Diskanten ble roligere og mer behagelig. Det kan nok ha en del med rommet mitt å gjøre.

    At man kan tilpasse høyden er en ekstra fordel stativ-høyttalere har over gulvstående.
     
    Sist redigert:

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    103
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Endte med 40 års modellen og C7EST3 er i hus. Selv om ingen rundt meg tror meg, så er dette muligens end-game :)

    Vis vedlegget 546995

    Da jeg bestilte stativer (hifi racks), så spurte de(Hallvar) hvilken høyde jeg jeg ønsket. I følge Alen Shaw så anbefales det at diskanten er ved øre-høyde. Det er for meg 45cm og jeg prøvde det først. Da syntes jeg diskanten nesten ble for åpen og detaljert. Mens når jeg senket den ned til 35cm så falt det mer på plass. Diskanten ble roligere og mer behagelig. Det kan nok ha en del med rommet mitt å gjøre.

    At man kan tilpasse høyden er en ekstra fordel stativ-høyttalere har over gulvstående.
    Gratulerer med nye Harbeth høyttalere. Jeg tenker også at Harbeth godt kan være "end game" høyttalere. De spiller musikk på en uanstrengt måte, som rett og slett bare er behagelig å høre på.
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    103
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg fått 1,5 uke med mine SHL5 plus, og må si at disse høyttalerne virkelig kan spille musikk. Jeg er ikke noe ekspert på å beskrive hvordan ting låter, men det jeg kan si er at mellomtonen er på en måte forførende, og ofte når jeg sitter og hører på musikk så sliter jeg med å løsrive meg pga at man vil bare høre mer. Må også få si at instrumenter og spesielt trommer høres veldig realistisk ut. Har aldri hørt John Bonham spille trommer så bra som på Harbeth. Synes også bassen er snerten og presis, og jeg savner ikke noe mer bass en SHL5 plus gir selv om de står i en stue med åpent kjøkken så rommet er ganske stort. Lyttetretthet er et ikke-tema og har aldri følt behov for å skru ned volumet pga at man blir sliten når man lytter.


    Eneste negative jeg kan si er at samboeren min ikke er like begeistret for de som det jeg er, siden de er en del bredere enn mine forrige høyttalere. Så Harbeth har kanskje ikke den typiske WAF som mange "moderne høyttalere" har, men med lyden disse gir fra seg så går det helt greit å høre samboer syte 2-3 dager etter de kom i hus;)
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    7
    Kristonio, her må du være standhaftig. Harbeth har høy WAF, spesielt synes jeg med de valgene du har tatt (farge, stativ), men din samboer har bare ikke vent seg til disse flotte møblene ennå:)
    Det er noe som heter «happy wife, happy life», men vi hørte også noen gode råd for et godt samliv fra 3 eksperter (tror Peder Mjøs, Sissel Gran og Finn Skaarderud). Det er best harmoni i hjem hvor mannen lar dama bestemme (siste ord) interiør, mens dama lar mannen ha «sin greie» (hobby/interesse). For noen er det sykkel, for andre jakt, og noen av oss foretrekker å lytte til musikk fra et godt anlegg. Jeg har nå fått gjøre akustikktilpasning i vår stue nr 2. Ganske raust av kona, og jeg har forsøkt å gjøre det ganske pent (fint kompromiss i en musikklyttestue som også er kontor og «bibliotek»). Lykke til med harmonien i heimen og forhåpentligvis fortsatt musikk formidlet via Harbeth!
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    103
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Kristonio, her må du være standhaftig. Harbeth har høy WAF, spesielt synes jeg med de valgene du har tatt (farge, stativ), men din samboer har bare ikke vent seg til disse flotte møblene ennå:)
    Det er noe som heter «happy wife, happy life», men vi hørte også noen gode råd for et godt samliv fra 3 eksperter (tror Peder Mjøs, Sissel Gran og Finn Skaarderud). Det er best harmoni i hjem hvor mannen lar dama bestemme (siste ord) interiør, mens dama lar mannen ha «sin greie» (hobby/interesse). For noen er det sykkel, for andre jakt, og noen av oss foretrekker å lytte til musikk fra et godt anlegg. Jeg har nå fått gjøre akustikktilpasning i vår stue nr 2. Ganske raust av kona, og jeg har forsøkt å gjøre det ganske pent (fint kompromiss i en musikklyttestue som også er kontor og «bibliotek»). Lykke til med harmonien i heimen og forhåpentligvis fortsatt musikk formidlet via Harbeth!
    Jeg er helt enig med deg om at de er flotte møbler jeg. Tror nok aldri fruen kommer til å synes det dessverre av en eller annen merkelig grunn. Men som du sier så er det viktig for meg å ha et bra anlegg i stua, siden jeg ikke har mulighet til eget rom for dette. Da er det fint å ha en samboer som har forståelse for at det er viktig, akkurat som at jeg også av og til må svelge noen kameler. Hun har hørt på litt musikk sammen med meg på de, så helt galt kan det vel ikke være;)

    Og mens hun ligger og soler seg nå i hagen, så sitter jeg inne og koser meg med musikk fra Harbeth med gardinene trukket for.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    7

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    373
    Antall liker
    760
    Sted
    Ulsteinvik
    Som man kan se av både møbler og litt rot/kasser så er jeg ikke kommet helt i mål med hverken flytting eller oppsett. Førsteinntrykket av 40.2 er veldig positivt. Jeg var bekymret for at det skulle bli for voldsomt. Men det går helt fint! I ungdommen hadde jeg tross alt Cerwin Vega DC15 på et gutterom på 12 kvm.
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    373
    Antall liker
    760
    Sted
    Ulsteinvik
    Ja takk! Forskjellen i størrelse ser mindre ut på bilder enn i virkeligheten... Blir spennende å telle sekundene som går før kjæresten forstår hva som har hendt. Når jeg får alt av planlagt møblering på plass blir det enklere å jobbe med optimal plassering. Tanken er å finne en plassering som funker godt, sannsynligvis lenger ut fra vegg, og merke av denne slik at jeg kan skyve høyttalerne frem og tilbake. F.eks dersom jeg får overnattingsbesøk noen dager.
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    373
    Antall liker
    760
    Sted
    Ulsteinvik
    Takk! Jeg har hatt SHL5+ en stund nå og har hatt lyst å sjekke ut 40.2 i eget oppsett. Syns også at Naim/Harbeth passer svært godt sammen. Gradvis fremover blir det små og litt større endringer på møbler som jeg tror vil forbedre akustikken i rommet i tillegg til å gjøre det triveligere å oppholde seg her.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med 40.2, kmolds!
    Vær raus med kjæresten fremover!
    Dette er kanskje verdens beste passive høyttalere. Jeg synes i hvert fall det.
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    103
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer kmolds. Blir spennende å høre hvordan du oppfatter 40.2 i forhold til SHL5 Plus. 12 tommer bass og 8 tommer mellomtone må jo bare bli bra. 15,8 kg vs 38 kg er jo også ganske stor forskjell på matchvekten.

    Selv er jeg utrolig fornøyd med mine SHL5 Plus, men kan jo ikke lyve å si at man ikke drømmer om en dag å ha ett par 40.2 stående i heimen.
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    373
    Antall liker
    760
    Sted
    Ulsteinvik
    Takk for alle gratulasjoner! Både SHL5+ og 40.2 er etter min mening fantastiske høyttalere som passer veldig bra med det jeg har av Naim og i mitt rom. Kjæresten (som jeg har bodd sammen med i 7,5 år før vi valgte å bo hver for oss igjen) kom på besøk i går og til min store overraskelse la hun ikke merke til at høyttalerne har blitt større! Vi hørte på musikk og av taktiske grunner ble det hennes type musikk i går som for tiden er mye soul og RnB. Albumet "Face Your Fear" av Curtis Harding kan anbefales.

    Jeg har bestemt meg for å ikke si noe om at jeg har kjøpt nye høyttalere før hun eventuelt en dag legger merke til det. Dette bør gi et lite håp til alle som tenker på å oppgradere fra SHL5 til 40-serien men er bekymret for hva samboer/partner/ektefelle vil si. Det er teoretisk mulig at det kan gjøres i stealth-modus.

    Når det gjelder lyden og opplevelsen så er det litt tidlig å si så mye men helt klart at der er mer "kjøtt på beinet" og dybde i bassen. Generelt låter alt større, bedre, fetere og jeg hører detaljer i musikken jeg ikke har hørt før. Alt hva man kan forvente mtp både størrelse og prisforskjell. Det er jo toppmodellen til Harbeth. Jeg er dog mektig imponert over SHL5+ fordi selv om forskjellene er store så viser dette i mine ører for god SHL5+ faktisk er. Jeg skal dele flere erfaringer etter hvert!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Gratulerer kmolds. Blir spennende å høre hvordan du oppfatter 40.2 i forhold til SHL5 Plus. 12 tommer bass og 8 tommer mellomtone må jo bare bli bra.
    Enig med deg i din betrakting. Allikevel, skulle likt å vite hvor delefrekvensen (for avdeling av bassen) ligger på i modellene med liten mellomtone + diskant, for dersom den ligger relativt høyt kan tuningen rundt stemmegjengivelse høres mer blodfattig ut på 40.2 med sin (mindre) dedikerte mellomtone, selvfølgelig avhengig av hvor delefrekvensen mellom bass/mellomtone ligger. Harbeth oppgir aldri sine delefrekvenser...
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    373
    Antall liker
    760
    Sted
    Ulsteinvik
    i mitt oppsett og i dette rommet oppfatter jeg ikke 40.2 som mer blodfattig rundt stemmegjengivelse enn SHL5+. Jeg er ikke så flink til å beskrive forskjeller, men om noe syns jeg å høre mer detaljer i vokalistene sine stemmer. Eller kanskje følelsene til vokalistene kommer enda litt tydeligere frem. Dette er noe som jeg syns SHL5+ gjør ekstremt bra, så at dette er enda bedre (og noe jeg liker) er for meg et stort pluss. Som et eksempel har jeg hørt litt på Leonhard Cohen sin siste plate, og det er veldig kult å høre på den dype stemmen og alt som foregår når han synger.

    Jeg tror også at rommet påvirker veldig mye, og selv om noen mener 36 m2 er for lite for 40.2 er jeg av en annen oppfatning. Det funker svært godt i mine ører! Da jeg flyttet inn i leiligheten for 5-6 uker siden sto anlegget på kortveggen i stuen. Det var ingen god løsning og jeg forsto med en gang at den beste løsningen var slik det står nå. Lyden ble også ekstremt mye bedre, egentlig som forventet. Men jeg ville prøve for å vite. Det kan godt være at 40.2 kan være "dårligere" mtp stemmegjengivelse i noen oppsett og rom/plasseringer i forhold til de mindre modellene. Man vet vel ikke før man har testet det ut:)
    IMG_4477.jpg
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Øverst på de hvite veggene dine på hver side av terrassedøra, og helt opp under vindusrekkene i ca. høyde med dørhåndtaket. Dersom du hadde "fått lov" til å henge opp to små kroker på veggene der, så laget til en tykk "teppe-gardin" som fyller nedre del av glassruta, som du henger opp når du lytter kritisk (la oss si kveldstid), så slipper du det meste av refleksjoner fra glassdøra. Prøv å lytte, åpne døra, så hører du den store forskjellen - med døra åpen. Som dessverre er litt upraktisk, vinterstid :)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Rommet og plassering har ekstremt mye å si. Med mindre man har det perfekte rom, blir det aldri bra om en ikke tar rommet på alvor.
    SHL5+ fungerte best på langvegg hos vegg, mens en stund trodde jeg det var kortveggen som fungerte best :) man lærer så lenge man lever.
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    373
    Antall liker
    760
    Sted
    Ulsteinvik
    Jeg har planer om gardiner så på sikt så blir det montert gardiner som også skal få ha en positiv effekt på lyden. De utvendige persiennene er bra men det er greit å ha noe innvendig i tillegg. Jeg har tenkt nøyaktig samme tanken! Jeg har også svært lyst på noe lignende som Avalon Flow i taket over sofaen (lytteposisjonen): https://www.artnovion.com/categories/2-residential-hi-fi
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    7
    Harbeth er åpne om delefrekvenser

    Selv om delefrekvenser ikke oppgis under specs i markedsføringen så er Harbeth åpne om dette. Produsenten har sitt eget brukerforum; Harbeth User Group https://www.harbeth.co.uk/usergroup/, hvor eier og designer Alan Shaw svarer på spørsmål og greier ut om delefrekvenser og annet teknisk stoff. Harbeth har veldig transparent kommunikasjon. Hvis man leser denne saken om delefrekvenser og arbeidet som ligger bak forstår man kanskje hvorfor akkurat hvor de ligger ikke er det mest sentrale for disse passive høyttalerne. https://harbeth.co.uk/blog/posts/What-the-'crossover-network'-does...

    Her er et uttrekk fra en test i The Absolute Sound hvor delefrekvensene på
    Harbeth 40.2 fremgår. Overraskende høy deling mellom bass og mellomtone, men jeg kan ikke høre delefilteret på mine

    Harbeth Monitor 40.2 Loudspeaker | The Absolute Sound

    «Physically, it’s a large rectangular box, approximately 30" x 17" by 15", with a 12" double-ported bass driver that crosses over at 500Hz to an 8" midrange that in turn crosses over at 2.5kHz to a 1" soft-dome tweeter (these figures are rounded-off), front-mounted behind a removable grille cloth (that’s intended to be left on), with a single pair of heavy-duty binding posts on the back.»

    Gratulerer kmolds. Blir spennende å høre hvordan du oppfatter 40.2 i forhold til SHL5 Plus. 12 tommer bass og 8 tommer mellomtone må jo bare bli bra.
    Enig med deg i din betrakting. Allikevel, skulle likt å vite hvor delefrekvensen (for avdeling av bassen) ligger på i modellene med liten mellomtone + diskant, for dersom den ligger relativt høyt kan tuningen rundt stemmegjengivelse høres mer blodfattig ut på 40.2 med sin (mindre) dedikerte mellomtone, selvfølgelig avhengig av hvor delefrekvensen mellom bass/mellomtone ligger. Harbeth oppgir aldri sine delefrekvenser...
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Artig å høre - ante meg også - høye delefrekvenser. Harbeth tuner nok mer med ørene enn de fleste av sine konkurrenter, vil jeg tro. Trodde dog ikke mellomtonen spilte så høyt som den gjør i 40.2
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    7
    Du tenker på så høyt som 2,5kHz? Det er mulig pga at Radialelementet er stivt nok til å unngå oppbrytning samtidig som det ikke ringer (i motsetning til metall).

    Artig å høre - ante meg også - høye delefrekvenser. Harbeth tuner nok mer med ørene enn de fleste av sine konkurrenter, vil jeg tro. Trodde dog ikke mellomtonen spilte så høyt som den gjør i 40.2
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.206
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Artig å høre - ante meg også - høye delefrekvenser. Harbeth tuner nok mer med ørene enn de fleste av sine konkurrenter, vil jeg tro. Trodde dog ikke mellomtonen spilte så høyt som den gjør i 40.2
    Jeg hadde trodd den lå enda høyere, altså mellom mellomtone og diskant. På de mindre Harbeth modellene som bruker samme 8 tommer så ligger delingen på 3khz +.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.851
    Antall liker
    774
    Torget vurderinger
    4
    Samme 8 tommer? Hvilken annen Harbeth modell har mellomtone-element? Er dette samme Radial element ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn