Takk, og god helg til deg også motoren.
I dag har jeg kost meg ute i sola, og slapper nå av foran «nytt» anlegg med to nye forsterkere.
Hovland HP-100 + Air Tight ATM2 låter mer anderledes enn bedre/dårligere. Som sagt har Hovland en noe mer kompakt presentasjon enn øvrige forforsterkere. Men, kanskje er den bedre med Air Tight enn Joule pga impedansematching? Vi, fruen og jeg, mener nok at at Hovland + Air Tight låter bedre enn Hovland + Joule. Det er trøkk, skyv og moro. Så gir muligens kombinasjonen DIY + Joule noe mer åpenhet og luft, men også en slankere presentasjon. Men nå har det vært så mye innom at jeg ikke skal være skråsikker, sitter dessuten utenfor sweetspot, koser meg med vin og utsikt og finlytter ikke. Men dette er førsteinntrykket. Kombinasjonen har en glatt, flytende karakter. I går irriterte jeg meg litt over hardhet i Hovland med Joule, i dag, i kombinasjon med Air Tight hører jeg ikke dette. Det rocker og er litt varmere enn jeg fryktet etter å ha lest anmeldelsene av Air Tight. Her oppfattes den å helle litt mot det varme. Mer «rørklang» enn Joule Electra. Ser at jeg kjører med litt lav bias, så det kan også påvirke lydsignaturen noe.
De små Tannoyene står, som bildet viser, fortsatt utilkoblet og faktisk fortsatt uprøvd. Det låter simpelthen for fett i hovedanlegget til at Air Tight kan flyttes annetsteds. Kan hende er dette unnskyldningen jeg trenger for stadig flere forsterkere?
Siden jeg likevel måtte til sentrum og plukke opp forsterkeren, og det er RecordStoreDay:
Det morsomme er at jeg spilte en Fame-utgivelse av dette PF-albumet forrige helg, og tenkte jeg kunne ha lyst på en ny utgivelse, og så kom denne i dag og i mono!