Hornlyd i et lite rom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    kanskje lettere enn du tror
    det vet jeg mere om til uken antar jeg...
    frågan er om du er betalingsvillig......:confused:

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Hadde mistanker om at du ikke var bare positiv til de, betalingsvillig ja - , men grenser finnes .

Du er i så fall i en heldig situasjon mht. tilbud-etterspørsel.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.612
    Torget vurderinger
    10
    velg ønsket horn først
    finn deretter optimal driver
    Njaa. Alternativene med Tractrix 600 og et mål om 1000-10000Hz:

Tad 2001: 1 tommer med hals, dvs lengdre throat og etter sigende litt bedre loading nedover pluss at 1" gir minst beaming oppover. 1" har mindre kropp og dyanmikk nedover.

JBL 2446 eller 2450SL: har bedre kropp, trøkk og dynamikk nedover enn TAD2001 og er det soleklare valget IMO. Deretter er spm om 1,5 eller 2" med hhv flat (2450SL) eller throat (2446) hvor noen sier at 2450 beamer mindre og at 2446 loader bedre nedover.

Mitt valg før jeg skrev det første innlegget er Tractrix 600 med halvannentom 2450SL og truextent for å få best mulig resultat både nedover og oppover men fordi det ligger en del diskusjoner om det på diyaudio så ville jeg høre deres mening først :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Hadde mistanker om at du ikke var bare positiv til de, betalingsvillig ja - , men grenser finnes .

drivern er knallbra den
    MEN prisen for utvidet respons oppover ifht 4001, er at den er noe ujevnere rundt 3-5K
    dette er ubetydelig om man kjører digitale filtre og dsp, men om man ønsker å være i det analoge domene, medfører det trolig et noe mere komplekst filter med flere deler
    det er sjelden at en horn driver kombo snapper inn så lett og ukomplisert som 270/4001 gjorde i fht FLH inkl. løpetidskorrigering og impulsrespons, både i fht mekanisk og elektrisk korrigering, at det spørs om ikke et skifte til 4003 i annet horn, vil medføre et mere komplisert filter/installasjon mekanisk, at det muligens ikke er verdt det...mao vinninga ifht respons og marginalt lavere forvrengning, vil gå opp i spinninga
    dette vet jeg mere om ila kort tid

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Horna til autotech er kuttet i bakkant for å passe aktuell driver, dvs at du med en 2" driver fjerner første del av hornet og erstatter det med den fikserte delen i driveren - greit nok med lange horn som har startvinkel lignende den som er i driveren, men i korte horn - spesielt de med sterkt stigende utbredelse - uff !

mvh

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6

drivern er knallbra den
    MEN prisen for utvidet respons oppover ifht 4001, er at den er noe ujevnere rundt 3-5K
    dette er ubetydelig om man kjører digitale filtre og dsp, men om man ønsker å være i det analoge domene, medfører det trolig et noe mere komplekst filter med flere deler
    det er sjelden at en horn driver kombo snapper inn så lett og ukomplisert som 270/4001 gjorde i fht FLH inkl. løpetidskorrigering og impulsrespons, både i fht mekanisk og elektrisk korrigering, at det spørs om ikke et skifte til 4003 i annet horn, vil medføre et mere komplisert filter/installasjon mekanisk, at det muligens ikke er verdt det...mao vinninga ifht respons og marginalt lavere forvrengning, vil gå opp i spinninga
    dette vet jeg mere om ila kort tid
    Driveren er sikkert meget bra , all respons fra audiofile tyder på det.

Men en kan jo bli litt i tvil på om alle ultra positive tilbakemeldinger er riktige, når de har en annen frekvensrespons , og hvis de som evaluerer ikke tar hensyn til akkurat det, og samtidig det med filter som du belyser.

For Lyngdorf sin del er ikke det å dempe et område midt inne i arbeidsområde uproblematisk heller.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det er sikkert derfor TH4003 har et hull over hornet som fungerer som en Helmholzresonator
    men TH 4003 er litt lite, om jeg ikke ønsker å dele det inn på 7-800 over FLH, som iofs ikke er noe problem
    men da må jeg kjøpe et par TH4003 for å måle...15-20K til...:rolleyes:
    det er ikke sikkert filteret bli like straight fw da heller...

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    det er sikkert derfor TH4003 har et hull over hornet som fungerer som en Helmholzresonator
    men TH 4003 er litt lite, om jeg ikke ønsker å dele det inn på 7-800 over FLH, som iofs ikke er noe problem
    men da må jeg kjøpe et par TH4003 for å måle...15-20K til...:rolleyes:
    det er ikke sikkert filteret bli like straight fw da heller...
    Skjønner det drar med seg masse plunder, og kostnader bl.a filter

Kanskje det er greia hvis man har en ulinearitet generelt ; - kalkuler en helmholz - bor et hull !

Audiodidakt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Antall liker
    626
    Torget vurderinger
    6
    Jeg vet forskjellen. Har jo alle variantene selv:
    Radian: flat 1"
    2001: 1" med hals
    2446: 2" med hals
    2450 SL: 1,5" flat
    Og at 2446/50 og alle de andre i serien som deler membran
    Lurte på hvilke av dem som anbefales.
    Det som er interessant er driver og horn sammen. Selv om Radian er flat, så har den en exit angle som må/bør hensyntas ved matching til horn. Mener den er på 6.5 (includeangel) / 13 exitangle. Har mail ett eller annet sted på det.

Slik sett er det ikke så interessant hvorvidt driveren har hals eller er pancake, men heller hvorvidt driver og horn-kontur oppfører seg som en enhet.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    og det er nettopp derfor fex 4001 ikke vil oppføre seg ideelt i feks SEOS eller JBL M2/2384, da man vi få en knekk i overgangen

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.612
    Torget vurderinger
    10
    Jeg vet forskjellen. Har jo alle variantene selv:
    Radian: flat 1"
    2001: 1" med hals
    2446: 2" med hals
    2450 SL: 1,5" flat
    Og at 2446/50 og alle de andre i serien som deler membran
    Lurte på hvilke av dem som anbefales.
    Det som er interessant er driver og horn sammen. Selv om Radian er flat, så har den en exit angle som må/bør hensyntas ved matching til horn. Mener den er på 6.5 (includeangel) / 13 exitangle. Har mail ett eller annet sted på det.

Slik sett er det ikke så interessant hvorvidt driveren har hals eller er pancake, men heller hvorvidt driver og horn-kontur oppfører seg som en enhet.

Og da kommer 1000 kroners spørsmålet:

Vil JBL 2450SL passe til Tractrix 600?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja iofs, men den vil åpenbart spille ut sitt potensiale bedre i et cd horn ala SEOS/M2/2384

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.612
    Torget vurderinger
    10
    Noen relevante kommentarer:

http://www.hifisentralen.no/forumet...ien-til-nirvana-og-hvem-er-egnet-partner.html

Jeg har tidligere lest Bruce Edgar anbefale TAD 2001 drivere i 650Hz Tractrix horn parret med TAD 1601A/B i 170l trykkammer delt ved 1-1,2 kHz.

TAD 2001/2002 lyder vel kanskje best over 1000Hz,
    og Edgar vet nok hva han snakker om.

De er veldig bra brukt som tweetere fra 2500Hz og opp.

Jeg har også sett Edgar skrive følgende så jeg er litt usikker på hva han mener likevel:

"I've posted in the past about the differences between the 4001 and 2001. On tractrix horns the 2001 has the "JBL" depth of image character, whereas the 4001 has an "in your face" character and no depth of image. The 4001's sound character was tailored for the TAD radial horn in that the phase plug was designed to produce an overly bright sound to compensate for the TAD horn's veiling from reflections in the horn.

I personally would not mix the two TAD drivers in a system because of differences in sound character. A JBL 2441 or Altec 288 would be a better match with the 2001. The mixing of horn with the TAD 1601's leads to more system conflicts from horn/direct radiator differences. If you want to use the 1601's for the low end, I would obtain some TAD radial horns for your 4001's and emulate the TAD monitor systems.

Beyond these comments, I don't think I could add much more than to tell you to experiment with your components and try listening to JBL/Altec drivers. Don't try to stay in the "TAD box". "

Jeg ville nok ikke brukt en 1" driver ned til 7-800 Hz.
    2-tommer er generelt langt å foretrekke - også i et rent 2-veis system. De kompromisser som en 2-tommer har høyere opp i frekvensområdet er mye lettere å leve med enn de kompromisser en 1-tommer har nedover - for ikke å snakke om at bassdriveren da også må strekkes endel høyere opp.

En 2-tommer låter dessuten nesten alltid glattere, renere og mer dynamisk enn en 1-tommer.

Passe delefrekvens for 2-tommer i "normale" horn, er rundt 600 Hz. En 1-tommer bør IMO ikke deles vesentlig lavere enn 1,2 kHz.

Når det gjelder TAD 2001 er den glimrende over 2-3 kHz. Men i et to-veis system slik som det antydes av trådstarter, er en 2-tommer et mye bedre valg.

Hva med 1,5" exit drivere grelv? Da får du mindre beaming (brukbar spredning til 12kHz) og nok membranareal til å spille ned mot 700hz-800hz.
    JBL har jo for lengst konvertert til 1,5" exit i sine statement høyttalere. Den nyere TAD4003 er vel også 1,5" exit?

JBL 2450/52 + BE membran får skryt en del steder. Radian 951BE likeså. JBL2435 er ganske rimelig og mye brukt, men usikker på om den klarer seg lavere enn 1kHz.

svar:

Med unntak av 2435 er jo JBLs 1,5" drivere (2447, 2451, 2542) 4" storformatdrivere hvor det "integrerte" hornet er fjernet. Dermed blir exit bare på 1,5 tommer. Om dette sprer bedre enn 2" exit-driver, er såklart avhengig av det hornet du skrur på. Dersom hornet har en tilsvarende halsprofil som det "integrerte" hornet hadde, vil du ikke få særlig endring. 1,5" drivere har bedre spredning kun i flate horn som en konstruert for å utnytte de fordeler som den 1,5-tommers halsen kan gi. Det betyr i praksis CD-horn av typen 2352, H9800 o.l.

2435 kan ikke deles på 600 Hz, men de andre 1,5-toms driverene kan det.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.612
    Torget vurderinger
    10
    TAD 2001 har ihht kommentarene en varmere klang som da kanskje vil matche alumembran i 2446.

Mulig løsning:

JBL 2446 med Radian ALU* delt 48 dB ved 400 Hz. Da loader Tractrix 200 hornet godt.

TAD 2001 i Tractrix 600 hornet delt 24 dB ved 1200 hz. 2 gangen her og.

T500 delt ved rundt 11K eller akseptere noe beaming øverst.

*The suspension utilizes a Mylar® surround,
    rather than a metal one-piece
    dome and surround, which enhances the
    replacement diaphragm’s reliability and
    eliminates fatigue stresses that destroy
    other compression driver diaphragms.

http://www.parts-express.com/pedocs/specs/manufacturer-specifications-44925.pdf

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.201
    Sted
    Østfold
    Hvilken throat du har vil i seg selv ikke ha så mye med frekvensområdet å gjøre så lenge det er begrenset til ca 10k. Det vil selvsagt være forskjell på loadingen dersom membranen ellers er lik. Eksempelvis en 3" membran i 1", 1,4", 1,5" og 2" vil jo naturligvis ha 4 ganger mer loading ved 1" enn ved 2". Det påvirker selvsagt den akustiske impedansen dramatisk og det har mye å si hvordan produsenten har konstruert driveren ift hvilken throat som faktisk fungerer godt.

Det betyr også mer partikkelbevegelse i hornet med dertil større bølgefrontforvrengning. Jeg kjenner ikke til noen god vitenskaplig utredning som kan gi en indikasjon på størrelsen på det problemet.

Uansett, jeg tror du kan fokusere på hva som er tilgjengelig og låter bra snarere enn å feste deg ved en bestemt størrelse på throat. Det er vanskelig å finne 1" drivere som går godt ned under 1k. Det kan være vanskelig å finne 2" horn som ikke beamer for mye ved 10k. Derfor snakker vi sikkert 1,4-1,5".
    Usikker på om du har satt deg inn i jbl systemet ; 1,5" og 2" storformat ( 4" membran) er "like" drivere - forskjellen er bare at 2" har en innebygd hornstart.( Etterlevning fra den gang jbl benyttet alnico magneter som satt foran fasepluggen).
    Det er jo ikke bare JBL som har integrert hals i en del av driverne sine. Det er i seg selv et problem om man ikke får rett vinkel. Et annet problem er at bølgefrontens form ikke alltid skal være lik fra horn til horn, det vil si, man utgår i fra at bølgefronten er flat i starten av hornet. Ser vi på Tractrix 350 så skiller det 50mm lengde på hhv 1,4 og 2" throat. På Tractrix 600 skiller det derimot bare 31mm. Selve throaten på 2446 ser ut til å være snaut 50mm lang, noe som burde fungere godt på Tractrix 350, men om den blir for lang for å kjøre for eksempel T600 som 2" er et annet spørsmpål.

Generelt er jeg motstander av integrert neck. Man kan bare tilpasse denne til en håndfull horn, så om man ikke skal levere driveren for kombinasjon til horn etter kundens valg synes jeg man burde holde seg til flate drivere med fasepluggen rett inn i hornåpningen (og da er vinkelen på throat ikke lenger et tema).

I ditt tilfelle blir det jo en prøv og feil-øvelse. Til det opprinnelige spørsmålet om størrelse på throat så er jeg fristet til å stå ved mitt forrige svar, men Permorten gjør selvsagt rett i å trekke frem det viktige poenget at en del 2" drivere med integrert throat også har 1,4 eller 1,5" exit fra selve fasepluggen (eller noe annet). I det perspektivet kommer selvsagt 2446 inn som en 1,5-kandidat, men husk da også samtidig at en mismatch på exit-vinkelen eller dybden på hornet kan skape problemer.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    jeg sa jo i # 1973....

er beaming et problem i toppen i det lille rommet ditt med så kort lytteavstand?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    jeg sa jo i # 1973....

er beaming et problem i toppen i det lille rommet ditt med så kort lytteavstand?
    Da blir vel T500 obligatorisk.
    da har den iofs feil hornprofil...du burde i så fall hatt en BMS 4538 i en passende cd profil (alt ET-703)....den har både høyere følsomhet og mindre vreng en den disco diskanten din...Grelv har målt begge....som du vel kanskje husker...:rolleyes:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    da kan du selge T500, kjøpe 4538 med passende cd horn og kjøpe 5 kasser med Amarone...kanskje ikke like mye HFS street cred, men likevel
    en NO-Brainer imo
    mvh
    Leif

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.612
    Torget vurderinger
    10
    jeg sa jo i # 1973....

Da blir vel T500 obligatorisk.
    da har den iofs feil hornprofil...du burde i så fall hatt en BMS 4538 i en passende cd profil (alt ET-703)....den har både høyere følsomhet og mindre vreng en den disco diskanten din...Grelv har målt begge....som du vel kanskje husker...:rolleyes:
    Ja, og T500 hadde lite vreng og bedre impulsrespons

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.612
    Torget vurderinger
    10
    Og jeg hadde både 4538, radian be og t500 i dipolene og 4538 låt kjedelig i forhold til de andre

• Liker
    Reaksjoner: LMC

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    den har like forbannet feil horn om den skal spille med en cd løsning...da er ET-703 bedre...evt liggende

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Og jeg hadde både 4538, radian be og t500 i dipolene og 4538 låt kjedelig i forhold til de andre
    hvor delte du 4538 og i hvilket horn...jeg er enig...følte og den var kjedelig, selv om den var clean og extended..bør kanskje deles som en sk supertweeter?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.612
    Torget vurderinger
    10
    hvor delte du 4538 og i hvilket horn...jeg er enig...følte og den var kjedelig, selv om den var clean og extended..bør kanskje deles som en sk supertweeter?
    Tractrix 1000

4538 er en knalldriver, supersmooth men Radian be er like smooth men enda mer detaljert

T500 har luft, bredde og detaljer som selv ikke TAD2001 har

Alt er selvfølgelig nyanser men i kjent HFS ånd så skriver vi med STORE BOKSTAVER!

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.612
    Torget vurderinger
    10
    den har like forbannet feil horn om den skal spille med en cd løsning...da er ET-703 bedre...evt liggende
    Mtp vertikal spredning...ja
    Men i Tractrix så er det supermatch

Jeg er enig med flere om at selve poenget med M2 er å ikke ha noe i tillegg men å kjøre cleant

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.612
    Torget vurderinger
    10
    Det står mellom clean M2 og hornrigg med Tractrix 200/600 og T500 på toppen.

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    3.071
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    "Det står mellom clean M2 og hornrigg..."
    Slike endelige utsagn tas m en stor klype salt når det kommer fra din munn:cool:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    2384 er mye grommere da?
    M2 er et lite dillehorn for en toveis monintor :rolleyes:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hva skal du med luft, bredde og detaljer når du bare kjører Sonos? :cool:

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.201
    Sted
    Østfold
    Dette er vel ikke et spørsmål om forvrengning, impulsrespons osv. Ved 10k er jo 2. harmonisk ved 20kHz, og 3. harmonisk ved 30kHz. Vi er også særdeles lite sensitive for impulsresponsen ved disse frekvensene. Det man bør se etter er en rimelig jevn frekvensrespons, nok spredning, nok følsomhet og, kanskje viktigst av alt, at man ikke har unoter i form av refleksjoner, subharmoniske forvrengningskomponenter, ikkeharmonisk forvrengning osv.

De fleste merker har 1" drivere med liten VC, og de fleste av disse yter faktisk bedre enn de dyrere med større VC. Se på 18-sound for eksempel, 1030 og 1018 ser ut til å yte klart bedre helt øverst enn de fleste 1,75-driverne, og egentlig minst like bra, om ikke bedre enn 1095 også over 10k. Under 3k er selvsagt historien en helt annen men det er jo ikke det som diskuteres nå.

Tror Brynjulf bestilte seg et par 1095 for en tid tilbake. Kanskje høre om han har gjort seg noen erfaringer?

Men til det store problemet: Hvilket horn? Her vil jeg si at det er ikke så kritisk hvilken type spredning man går for så lenge den er rimelig jevn og tilstrekkelig romslig i toppen. Se på T1000 som du har:

TRACTRIX-1000c.jpg

Og Seos 6" som er i samme størrelsesorden:

Horisontal:
    SEOS-6c.jpg

Vertikal:
    SEOS-6d.jpg

Som du ser er det ikke bare størrelsen på hornet som betyr noe, men også profilen. Det er neppe det faktum at S6 ikke er rund som gjør forskjellen, men heller vinklene.

Man har jo et liknende forhold med JMLC1400:

JMLC-1400d.jpg

...som altså sprer merkbart bredere enn T1000

Det er litt vanskelig å sammenlikne med JMLC 1000 siden det er en feil i diagrammet ved 1k. Hadde det vært filtrert ut ville man sett at også det trolig har bredere spredning enn T1000, men ikke så bred som Seos 6.

Vel, poenget mitt er at jeg tror du har drivere som er egnet til dette allerede, og at det du trenger er å finne riktig horn. Ideelt sett burde du funnet noe som fungerte fra 2-20k, gjerne lenger, men det burde være grei skuring å finne noe som fungerer fra 2k og opp, på samme måte som det er grei skuring å finne noe som fungerer fra 1-10k.

Etter å ha fulgt med på dine valg de siste ukene er min konklusjon:
    Du liker ikke Tractrix.

Poenget er enkelt, tractrix er en av de horntypene som beamer ganske mye, og du har savnet noe i toppen, til og med når vi har forsøkt å kompensere for beamingen. Du har antakelig driverne du trenger for veien videre, men har du hornene?

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.412
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Nå sitter faktisk både Snickers og LMC samordnet og anbefaler at du tester JMLC 1400!
    Da synest jeg du skal gjøre det!
    Og jeg vil tro at det er heeeelt gratis om ikke LMC tar døgnleige... :)

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.201
    Sted
    Østfold
    Ikke det at jeg MÅÅÅÅÅ være uenig, men jeg tror ikke JMLC1400 er svaret, simpelthen fordi den heller ikke har konstant spredning.

Jeg har noen horn liggende som skal ha samme form som XT1086. Ellers tror jeg OB-BB har originale XT1086 liggende. De burde du kunne bruke fra 2k med f.eks. 2001 eller BMS-ene dine.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.412
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Du ønsker dele T200 lavt.
    Du har prøvd med BMS.
    Så nevner du alu membraner........
    Finner IKKE et eneste alumembran som er speccet til å dras under 500hz.
    Phenolic kan funke (du må rett og slett finne ut selv tror jeg), eller du må ha en driver som takler dette!

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg angående alu....? :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn