Det trenger nødvendigvis ikke være feil... Kansje elektrolytten var lysere ? Mål å hør... At elektrolytten låter bedre er ikke sannsynligMen hører jo at den jantzen kondisen legger ett tynt teppe over horna. (Før ny målesveip)
det er beskyttelse på komp drivernEr dette en beskyttelseskondis med low value hi-end parallell variant - eller en del at et regulært passivt filter??
De er fine daOg jeg vil presisere at dette er noe jeg har blitt lurt inn i
Det er jo det eneste eksotiske komponentet jeg har med en x faktor (bortsett fra kona da) ser lekker ut men det kan noen ganger være vanskelig å vite hva man kan forvente segDe er fine da
"Led oss ikke inn i fristelse - vi går selv"Og jeg vil presisere at dette er noe jeg har blitt lurt inn i
Koteletter kan fort bli bra saker jaEnig, gnafs koteletter. Det finnes meget vellydende høyttalere som inneholder komponenter som mange her ville ha fått et akutt infarkt av å observere, for eksempel innløpet i Quad 63.
Heldigvis er det et flertall av de som aldri kommer til å åpne kassene.
Det er riktig, men har en lav utgangsimpedans, biamp og passivt filter så går impedansen høy ved lave frekvenser.Det er ikke dc på sekundærsiden av en utgangstrafo. Sjansen for en nedsmelting /grilling av Ht element gjennom kondensator i et analogt filter er vel rimelig liten
Om forsterkeren er fornuftig dimensjonert mhp utgangseffekt og komp driver er dempet 10dB…Mot DC så beskytter trafo.
Mot en transient beskytter den ikke.
På røramp med trafo på utgang om en skal ha ekstra beskyttelse, er det anbefalt ha en motstand parallelt over høyttalerutgangen før en setter beskyttelses kondis i serie.
Det er ikke uten grunn at denne anbefalingen ble gitt… om ikke annet sikret det nattesøvnen til produsenter som måtte ha i tankene at ikke alle brukere visste hva de gjorde.Det er riktig, men har en lav utgangsimpedans, biamp og passivt filter så går impedansen høy ved lave frekvenser.
Da ser ikke trafoen noen last i lave frekvenser Så kan da sette en motstand over terminalene.
Mulig dette er veldig teoretisk og i praksis ikke noe problem, men enkelte røramper skal vel gjerne helst se en last over hele frekvensområdet?