Var det ikke nok å høre den?^ Du bør lese talen. Det var nok et verdivalg som handlet om annet enn kroner og øre.
Den er i tillegg en grundig gjennomgang av det politiske bildet.
Jeg opplever vel at det er noen av de verdiene Hareide nå tar et oppgjør med. Om disse folka marginaliserer seg i et parti som De Kristne, og et mer modernisert KrF tiltrekker seg nok nye sentrumsvelgere til å holde seg over sperregrensen og revitalisere sentrumsalternativet i norsk politikk, så er jeg ikke uten videre sikker på at det er ugunstig for norsk politikk.Eneste grunnen til at KrF har holdt seg relevante er at de har lagt lokk på sine sanne verdier.
Hysj, nå er du støy i andakten......basert på 48 stemmer, hvorav mange ikke stemte KrF i 2017.
Kjære deg med dine raljeringer. Folkeviljen er den til en hver tid sittende sammensetning av Stortinget, og KrF sine velgere hadde fått tydelig beskjed om at det var uaktuelt å sitte i regjering med FrP.De kan ende opp med makten på tross av folkeviljen grunnet en Judas med formell makt.
Ikke helt. Krf har sa i fra at de ikke ville regjere sammen med Frp, så den biten er helt fair. Det var sagt før de folk avga stemmene sine. Å stå utenfor regjering er en ærlig sak, litt stupid men ærlig. Men Hareide sa absolutt ingenting om at han ville ta partiet over på den sosialistiske siden i et slags "staskupp". I vell visshet om at partiet da ville havnet under alle sperregrenser. Den eneste måten han kunne få til noe slikt var ved løgner, falskhet og svik og en dose tålmodighet.Kjære deg med dine raljeringer. Folkeviljen er den til en hver tid sittende sammensetning av Stortinget, og KrF sine velgere hadde fått tydelig beskjed om at det var uaktuelt å sitte i regjering med FrP.De kan ende opp med makten på tross av folkeviljen grunnet en Judas med formell makt.
Enig og alt tyder på at dette blir realisert nå. Partiet rakner og medlemmene går hver til sitt og så er det kirkegården neste for partiet. Hareide vil få litt kustig støtte i noen måneder nå fra aktivister på venstresiden, men de er falske venner og er nok like glad de også for å se Krfs endelikt.Har drømt lenge om at KrF kommer under sperregrensen, og forsvinner ut av Stortinget og over på historiens skraphaug. Hvilken side de allierer seg med et ganske uvesentlig for dette. Jeg kunne vært tilbøyelig til å stemme på nesten hvem som helst hvis det var en garanti for at KrF aldri mer fikk innflytelse.
Det er bare språkdrakten som er endret. KrF er fortsatt mot abort, mot homofiles rettigheter, mot bioteknologi, mot blasfemi, mot rusreformering, kort sagt mot alt som ikke er rotfestet i bibelske dogmer og moralisme. At de nå bruker eufemismer som "familievennlig" og "verdibasert" endrer ikke på dette.Jeg opplever vel at det er noen av de verdiene Hareide nå tar et oppgjør med. Om disse folka marginaliserer seg i et parti som De Kristne, og et mer modernisert KrF tiltrekker seg nok nye sentrumsvelgere til å holde seg over sperregrensen og revitalisere sentrumsalternativet i norsk politikk, så er jeg ikke uten videre sikker på at det er ugunstig for norsk politikk.Eneste grunnen til at KrF har holdt seg relevante er at de har lagt lokk på sine sanne verdier.
De hadde nok fremstått noe mer ærlig om de hadde vært klarere på at med nestekjærlighet tenker de primært på andre rettroende kristne.Det er bare språkdrakten som er endret. KrF er fortsatt mot abort, mot homofiles rettigheter, mot bioteknologi, mot blasfemi, mot rusreformering, kort sagt mot alt som ikke er rotfestet i bibelske dogmer og moralisme. At de nå bruker eufemismer som "familievennlig" og "verdibasert" endrer ikke på dette.Jeg opplever vel at det er noen av de verdiene Hareide nå tar et oppgjør med. Om disse folka marginaliserer seg i et parti som De Kristne, og et mer modernisert KrF tiltrekker seg nok nye sentrumsvelgere til å holde seg over sperregrensen og revitalisere sentrumsalternativet i norsk politikk, så er jeg ikke uten videre sikker på at det er ugunstig for norsk politikk.Eneste grunnen til at KrF har holdt seg relevante er at de har lagt lokk på sine sanne verdier.
Vis vedlegget 511708
Ah, den gode gamle nestenkjærligheten?De hadde nok fremstått noe mer ærlig om de hadde vært klarere på at med nestekjærlighet tenker de primært på andre rettroende kristne.
Om det er meg du sikter til kan jeg i det minste avkrefte at jeg er sur.Mange sure debattantar her. Skal tru kor mykje greie dei eigentleg har på politikk? Det er greitt nok å vere god å slengje drit, men det kunne vore på sin plass med andre debattformer etter kvart.
Godt sagtOg som jeg har sagt mange ganger før som norsk, agnostisk republikaner; - takk Gud for statskirke og kongehus. Alt i alt en udiskutabel velsignelse for Norge det siste århundret eller så.
Eg har også fått helsa på ein del stortingsrepresentantar så vel som hifientusiastar. Og utruleg nok har det gjennomgåande vore likandes folk.
Det er berre noko med kva arena ein opptrer i, trur eg. Og nettsider så vel som TV er ikkje nødvendigvis der vi syner våre beste sider...
Enig med det. Dette er er bedre matauk enn å plukke blåklokker. Selv om de rødgrønne safe-spacerne ligger å klynker i en krok nå og ringer 113 for veganhalal.Det hender at jeg er enig med dem som beskriver enkelte grupper som liljeblad og snøflak. Dette her gjør meg irritert:
https://www.nrk.no/sognogfjordane/_...er-ikkje-god-latin-i-somme-krinsar-1.14238737
EDIT: Vis vedlegget 512395
Helt uenig!- takk Gud for statskirke og kongehus. Alt i alt en udiskutabel velsignelse for Norge det siste århundret eller så.
Litt morsomt at denne posten får likes av mange av de som tar helt av i Trump tråden, de viser jo der at de har ikke greie på hva som er riktig politikk.Mange sure debattantar her. Skal tru kor mykje greie dei eigentleg har på politikk? Det er greitt nok å vere god å slengje drit, men det kunne vore på sin plass med andre debattformer etter kvart.