Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Det hander ikke om deres kosthold, men denne hjernedøde indoktrineringen der selv det å synge en gammel barnevise er så politisk ukorrekt og uakseptabelt at barna må skjermes mot det. Ikke underlig de blir til snøfnugg når de vokser opp.

C

cruiser

Gjest
    Man bør ikke få yrkesforbud fordi om man mener bæbæ lille lam er en døll sang, de må jo mene hva de vil. Det kommer ikke til å ha noen effekt for hva som synges i barnehager. Veganere er en veldigveldig liten gruppe mennesker. Det er for øvrig du som fremstår som snøfnugget her.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Man bør ikke få yrkesforbud fordi om man mener bæbæ lille lam er en døll sang, de må jo mene hva de vil. Det kommer ikke til å ha noen effekt for hva som synges i barnehager. Veganere er en veldigveldig liten gruppe mennesker. Det er for øvrig du som fremstår som snøfnugget her.
    Man må gjerne synes det er en "døll" sang, men når man ser på den som så skummel og uønsket at man ikke våger å utsette barna for dem, så får de en helt feil oppdragelse. Folk må forøvrig gjerne spise grønnsaker for min del, men noe steder har ideologen gått så langt et det er endt opp som en slags antifa-halal. Og da er vi på ville veier.

Ta heller barna med på en bondegård og vis dem livet der, så tenker jeg de får en mye bedre deal enn skrekkslagne barnehagetanter som skal beskytte deres sarte ører mot de grusomme barnerimene.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.838
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Mange gamle barnesanger er både dølle og merkelige sett med dagens øyne, - men skal det forbys?? Både Bæ-bæ og Hoa-Hoa er utrykk for hvordan hvordan kulturen så ut da de ble skrevet, - skal vi stryke de ut av historien fordi noen i dag er uenige i innholdet? Rett nok begynner jeg å bli en godt voksen mann, men jeg får dessverre stadig oftere en følelse av "Stopp verden - Jeg vil av..."
    Dette - og mye annet - blir rett og slett for tåpelig.

C

cruiser

Gjest
    Hva en veganer mener eller ønsker endre ikke på noe av dette. Vi trenger ikke late som om dette er et biodynamisk politisk kupp av barnehager

Z

Zomby_Woof

Gjest
    La meg gjette, de som vil forby bæbælillelam og de som vil forby hoahottentott er relativt lite overlappende grupper?

G

Gjestemedlem

Gjest
    De som vil sensurere og forby barnesanger eller vuggeviser og i stedet introdusere politisk aktivisme er vel ofte de samme som man kan forvente vil sensurere bøker, bilder og illustrasjoner om det er bilde av en tegnet gris der en plass, i misforstått sympati med andre men beslektede aktivistgrupper. De finner hverandre, og i dag er det en hel politisk ideologi kalt interseksjonalitet som arbeider med å forme allianser på ytre venstresiden.

Nå er denne aktuelle historien med til å le av enn å bli engstelig for, men når man her ser på hvilken iver tøvet blir forsvart eller bortforklart med så er det en varsellys som burde få mange til å tenke.

Det er viktig å stoppe og gjøre narr av slike episoder som dette, så går det forhåpentligvis lenge til neste eksempel.

6

65finger

Gjest
    jøss, synger man de møllspiste sangene fortsatt. er det noen som ser gamle opptak av revy fra 1950 tro?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Av og til lurer jeg på om at det ikke er ytre venstre som styrer f.eks. der borte i svenskelandet.
    Sverige er infantilisert og venstrevridd så det rekker. Et godt eksempel er å se på faktisk politikk og sammenligne med Norge. Skal man oversette SD til Norsk politikk så er det nærmeste man kommer Senterpartiet, hvis tilhører den røde blokken her hjemme..... Lett nasjonalistiske og proteksjonistiske, litt skeptisk til ukontrollert og ekstrem masseinnvandring fra den tredje verden, litt sunt bondevett, litt sosialkonservative, men alt i alt egentlig ganske sosialdemokratiske tross alt. Likevel skaper de full panikk i nabolandet. Frykt, hets og propaganda har skremt de fleste politikere til lydighet og fått svenskene til å bli sine egne forskremte fangevoktere. Nivået av dydsposering og politisk korrekthet er vel omtrent å sammenligne med securitate-tiden i Romania.

Så joda, de er velstående og fungerende enn så lenge. Men det vil ikke vare om de fortsetter slik.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Trivielle saker det er da, tenk hvis Hareide blir statsminister eller Støre eller noe. Da snakker man...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.735
    Trivielle saker det er da, tenk hvis Hareide blir statsminister eller Støre eller noe. Da snakker man...
    Nah, vi har tidligere hatt både Bondevik x 2 og John Lyng fra KrF. Og en hel rekke fra AP, selv Torbjørn Jagland. Og det har gått helt fint.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg hadde nok overlevd greit med en AP/Krf/SP-regjering. Ingen katastrofe i seg selv, men det er ikke det velgerne har valgt. Hadde Krf gått til valg på at de ville felle Solberg og innsette Støre så hadde det vært en ærlig sak. Da kunne folk stemt over det alternativet de ønsket seg. Slik fungerer demokratier, og det er prinsipper som er verdt å verne om.

Nå konspireres det i stedet om et "rødt statskupp", og det er ikke akseptabelt. ikke om man har et snev av demokratisk sinnelag tilbake i alle fall. Vi kommer nok til å overleve det også, men Hareide som trellen Kark vil han aldri klare å vri seg unna, og Krfere vil fort bli en pariakaste. ... men det er jo positivt nok det.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Dette er jo slikt vi stort sett bare kjenner fra den arabiske verden. Men tidene forandrer seg.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sk...ettelser---hevder-det-er-private-lan/70323641

Skal ha krevd penger for ansettelser - hevder det er private lån

To Rema 1000-ansatte er siktet for grov korrupsjon. De siktede forteller to vidt forskjellige historier.

Amanda Nordhagen Walnum

Tirsdag morgen ble det kjent at to Rema 1000-ansatte er siktet for grov korrupsjon. Politiet mener de tok betalt for å ansette personer av utenlandsk opprinnelse, melder NRK, som omtalte saken først.

En mann på 46 år skal ha tatt en engangssum for å ansette personer av utenlandsk opprinnelse og deretter krevd inn 15 prosent av lønna deres. 46-åringens forsvarer, Sille Heidar, forteller til Dagbladet at hennes klient ikke erkjenner straffskyld etter siktelsen.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.735
    Jeg hadde nok overlevd greit med en AP/Krf/SP-regjering. Ingen katastrofe i seg selv, men det er ikke det velgerne har valgt. Hadde Krf gått til valg på at de ville felle Solberg og innsette Støre så hadde det vært en ærlig sak. Da kunne folk stemt over det alternativet de ønsket seg. Slik fungerer demokratier, og det er prinsipper som er verdt å verne om.

Nå konspireres det i stedet om et "rødt statskupp", og det er ikke akseptabelt. ikke om man har et snev av demokratisk sinnelag tilbake i alle fall. Vi kommer nok til å overleve det også, men Hareide som trellen Kark vil han aldri klare å vri seg unna, og Krfere vil fort bli en pariakaste. ... men det er jo positivt nok det.
    Rødt statskupp, konspirasjoner... Forklar meg hvordan det skal skje, de er mer enn vanlig overspent, frk. Gjestemedlem.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest

Rødt statskupp, konspirasjoner... Forklar meg hvordan det skal skje, de er mer enn vanlig overspent, frk. Gjestemedlem.

Disqutabel
    Jar jo nettopp sagt det... ved at ledelsen i Krf kupper partiet og innfører en regjering som ikke er folkevalgt. (I den forstand at velgerne aldri ble forespeilet dette som alternativ.) Du kan gjerne kalle det noe annet, men vi kan ende opp med en regjering uten nødvendig støtte i folket, der Hareide og hans medsammensvorne tar makten på tross av at det Norske folk ved sist vagt gav sin støtte og tillit til den sittende regjeringen. Det er ikke hverken ulovlig eller ukonstitusjonelt, men det er totalt forkastelig og vil føre til dyp forakt for det partiet i uoverskuelig fremtid. Å bli sammenlignet med Kark, Quisling og Judas er prisen han må betale resten av sitt liv.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Nah, vi har tidligere hatt både Bondevik x 2 og John Lyng fra KrF. Og en hel rekke fra AP, selv Torbjørn Jagland. Og det har gått helt fint.

Disqutabel
    Ja det er riktig. Bondevik klarte å grine seg til statsministerposten han også - helt ubegrunnet selvsagt.... men det var dog en "borgerlig" regjering.... om ikke akkurat direkte en flertallsregjering..

C

cruiser

Gjest

Disqutabel
    Jar jo nettopp sagt det... ved at ledelsen i Krf kupper partiet og innfører en regjering som ikke er folkevalgt. (I den forstand at velgerne aldri ble forespeilet dette som alternativ.) Du kan gjerne kalle det noe annet, men vi kan ende opp med en regjering uten nødvendig støtte i folket, der Hareide og hans medsammensvorne tar makten på tross av at det Norske folk ved sist vagt gav sin støtte og tillit til den sittende regjeringen. Det er ikke hverken ulovlig eller ukonstitusjonelt, men det er totalt forkastelig og vil føre til dyp forakt for det partiet i uoverskuelig fremtid. Å bli sammenlignet med Kark, Quisling og Judas er prisen han må betale resten av sitt liv.
    Du mener altså at KrF har forpliktet seg til å stemme for alle budsjetter til sittende regjering uavhengig av innhold?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.593
    KrF har vel også sagt at de ikke vil støtte en Regjering med FrP. Nå som det ser ut som om Erna har overlatt roret til FrP er det soleklart at KrF må skifte side.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Det noteres at det fortsatt er mange (denne gang representert ved Gjestemedlem) som ikke skjønner det helt grunnleggende i parlamentarismen og argum,enterer som om man stemmer på en statsminister (subsidiært en regjering) her i landet. Det er en grunn til at det heter Stortingsvalg.

En liten nøtt til Gjestemedlem: Hvordan kan det ha seg at normaltilstanden i Norge lenge var en mindretallsregjering?

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Rødt statskupp og etableringen av en regjering fra ytterste venstre som Deph. vil kunne leve godt med.

Av og til kan en lure på om ikke visse ord og vendinger kommer som tic fra mannens Tourettetastatur.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.735
    Det noteres at det fortsatt er mange (denne gang representert ved Gjestemedlem) som ikke skjønner det helt grunnleggende i parlamentarismen og argum,enterer som om man stemmer på en statsminister (subsidiært en regjering) her i landet. Det er en grunn til at det heter Stortingsvalg.

En liten nøtt til Gjestemedlem: Hvordan kan det ha seg at normaltilstanden i Norge lenge var en mindretallsregjering?
    Jeg ble så motløs av Dephs beskrivelse av statskupp, at jeg ikke ante hva jeg skulle svare. Takk for at det er flere skriveføre her.

At redeaktøren i Resett forsøker å få sine turboreligiøse høyrenisser til å melde seg inn i KrF for å kuppe avgjørelsen, forbigår han vel relativt stille. Nå ser de ikke ut til å ha større suksess, men dog. https://www.bt.no/nyheter/i/Ond3K3/Resett-redaktor-oppfordrar-folk-til-a-melde-seg-inn-i-KrF

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    At redeaktøren i Resett forsøker å få sine turboreligiøse høyrenisser til å melde seg inn i KrF for å kuppe avgjørelsen, forbigår han vel relativt stille. Nå ser de ikke ut til å ha større suksess, men dog. https://www.bt.no/nyheter/i/Ond3K3/Resett-redaktor-oppfordrar-folk-til-a-melde-seg-inn-i-KrF

Disqutabel
    Ikke noe jeg har sansen for, for det er jo noe vi stort sett forbinder med venstresiden. Et nylig og godt eksempel på dette fra Oslo og Sosialistisk Venstreparti:

---

- Ikke ulovlig, men veldig, veldig uetisk

Valgforsker Frank Aarebrot sier at hverken stemmekjøp eller lekking av medlemslister er forbudt etter norsk lov.

SV skal nå granske hvorvidt enkelte av medlemmene kampanjen for å få Aktar Chaudhry inn på andreplassen på listen i Oslo SV har vervet ikke har betalt medlemskontingenten sin selv.

Chaudhry utfordrer leder i Oslo SV og partiets finanspolitiske talsmann Heikki Holmås om andreplassen etter SV-leder Kristin Halvorsen.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/w8r25/--Ikke-ulovlig_-men-veldig_-veldig-uetisk

— Et kupp

En ringerunde VG har gjort blant de nye medlemmene i Oslo SV viser at flere av dem hevder de ikke har betalt medlemskontingenten.

- Det er ikke ulovlig om andre betaler medlemskontingenten. Ifølge norsk lov blander man seg ikke inn i hvem som betaler. Det som er poenget her, er de politiske normene. Forskjellen på en åpen nominasjon og et kuppforsøk vil gå ved hvorvidt folk betaler medlemskontingenten selv eller ikke, sier valgforsker Frank Aarebrot til Aftenposten.no.

--------------------

Flere partier som f.eks. AP har 30 dagers karantenetid for nye medlemmer når det kommer til intern stemmerett.

Jeg liker ikke slikt som dette, samme om det er Lysglimt eller venstreaktivister som står bak. Jeg er litt enig med Aarebrot her, men jeg vil gå enda litt lenger regner organiserte uærlig kampanjer som kuppforsøk i seg selv, selv om man får medlemmene til å betale for egen
    kontingent.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Deph forbigår også at Hareide 4 dager før valget sa at han ikke ønsket å felle Erna rett etter valget, men ga ingen garantier for senere i perioden.

Skulle KrF velge AP og SP så holder de faktisk alle sine viktigste valgløfter.

1. går ikke inn i regjering med FrP.
    2. felte ikke Erna rett etter valget.
    3. feller derimot Erna senere i perioden, noe han advarte imot.

Da Erna stilte seg bak Listhaug, så forseglet hun i grunn sin egen skjebne. FrP forfremmet Listhaug på nytt, og med det skyver samarbeidspartnerne enda lenger vekk. Erna vil få som fortjent for sin veikhet mot FrP, skulle hun falle.

Det er faktisk et ikke-sosialistisk sentrumsparti som har ryggrad og ikke bare gelemasse.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    KrF's høyreside bør legge seg i merke hvem som fronter deres sak. Resett og Lysglimt. Det bør blinke noen varsellamper.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    KrF's høyreside bør legge seg i merke hvem som fronter deres sak. Resett og Lysglimt. Det bør blinke noen varsellamper.
    Hva er feil med Resett forresten?

https://resett.no/2018/10/15/hareide-i-ostfold-2017-jeg-vil-ha-erna-solberg-som-statsminster/

Skjønner ikke at folk engang gidder og prøve å redde denne regjeringen, jeg betaler heller et par tusen mer i skatt i året bare jeg slipper å få se Siv Jensen og resten av statsrådene fra FRP i store svarte fine biler.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.384
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Mange gamle barnesanger er både dølle og merkelige sett med dagens øyne, - men skal det forbys?? Både Bæ-bæ og Hoa-Hoa er utrykk for hvordan hvordan kulturen så ut da de ble skrevet, - skal vi stryke de ut av historien fordi noen i dag er uenige i innholdet? Rett nok begynner jeg å bli en godt voksen mann, men jeg får dessverre stadig oftere en følelse av "Stopp verden - Jeg vil av..."
    Dette - og mye annet - blir rett og slett for tåpelig.
    Eg for min del, tykkjer vi burde forby Margrethe Munthe-songar.
    Å jeg vet en seter
    der er mange gjeter

Kva er "gjeter" for noko?

...ja deg vil vi gratulere
    hoppe, nikke, nukke, neie, snu oss omkring

litt av eit haraball, den bursdagsfeiringa der, vil eg tru.

Til gjengjeld syng eg "Vesle Hoa" i dølgsmål.

G

Gjestemedlem

Gjest
    https://www.vg.no/nyheter/innenriks...e-mannen?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

Gang på gang, i intervju etter intervju, lovet Hareide velgerne i fjorårets valgkamp at en stemme på KrF ville være en stemme på Erna Solberg som statsminister.
    Fortjener å få med illustrasjonen, for den sier alt. Og det verste er at årets budsjettforslag kanskje er det mest Krf-vennlige i historien. Her sløses det med så mange unødvendige milliarder at Hareide burde blitt skamfull og flau i stedet.

judas.jpg

Hei-hå, hei-hå, hei-hå du Tormod Kark.
    Vår lagnad den vert lik.
    For vi to vart fødd i same natt og saman skal vi døy.
    Ein træl vert ikkje fri
    om han drep sin jarl for å tene ein annan mann.
    For stormenn er like feig og falsk og umoralsk,
    så svik du meg, så svik vel kongen deg.

Sist redigert av en moderator:

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    https://www.nettavisen.no/nyheter/i...en-til-det-politiske-systemet/3423547825.html

Noen som forstår logikken her?
    Hareide:
    Velgerne valgte i fjor et flertall på Stortinget som ikke ønsket Frp i regjering. Dermed er det ikke et flertall bak Solberg-regjeringen . At Solberg har valgt Frp fremfor KrF beklager jeg, men jeg respekterer hennes valg. Jeg forstår at Solberg ikke ønsker en ny sentrumsbasert regjering. Jeg tror en regjering bestående av KrF, Sp og Ap vil være enda bedre for distriktene, familiene, landbruket, kampen mot fattigdom og de kristne verdiene.
    Ville det vært flertall bak en Solberg/KRF regjering med FRP ute? Har det klikket for fyren?

https://www.nrk.no/ytring/krf-lovte-velgerne-erna_-1.14250900

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Men, Hareide har fått svar fra Far og kommer til å felle Erna uansett ... med mindre .... eh.... Støre stopper ham...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.384
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    "– Velgerne valgte i fjor et flertall på Stortinget som ikke ønsket Frp i regjering. Dermed er det ikke et flertall bak Solberg-regjeringen ."

Det er vel rett...SV+AP+SP+KRF= fleirtal, og desse partia ynskjer ikkje Frp i regjering, kom det vel tydeleg fram ved sist valkamp. Og sjølv om det vert marginalt, er dette nok ein betre regjeringskonstellasjon for "distriktene, familiene, landbruket, kampen mot fattigdom og de kristne verdiene" enn der Frp har mykje påverknadskraft.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Sist jeg sjekket stemmer man PÅ noe og ikke MOT noe - uansett hva man måtte innbille seg. Man kunne med samme grad av saklighet si at 97,6% av velgerene stemte mot Rødt. Et utsagn som ikke gir noen mening. Og nesten ingen velgere ønsker KRF i en regjering. Og så burtetter.

Hvilket parti flest velgere i norge er motstandere av er jeg noe usikker på, men konkurransen står mellom FrP, KrF, Rødt, SV, MDG og SP vil jeg tro - sannynligvis med Rødt som vinner om jeg skulle tippe. Ap og Høyre tviler jeg på at så mange er ihuga mostandere av. Venstre er det neppe så mange som bryr seg om.

Edit: Om man skal tro e24.no så var ståa slik i 2017 - ganske klar "seier" til FrP, men ikke noe motstanderflertall i denne sikkert noe uhøytidelige meningmålingen:

Etter Fremskrittspartiet [38 prosent] er det MDG som er mest mislikt. Mens 12 prosent svarer at de misliker miljøpartiet mest, svarer 9 prosent Rødt, 6 prosent SV, 5 prosent Ap, 5 prosent KrF, 4 prosent Venstre og 2 prosent Høyre

https://e24.no/makro-og-politikk/senterpartiet/sp-er-landets-minst-mislikte-parti/24218520

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    https://www.vg.no/nyheter/innenriks...e-mannen?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

Gang på gang, i intervju etter intervju, lovet Hareide velgerne i fjorårets valgkamp at en stemme på KrF ville være en stemme på Erna Solberg som statsminister.
    Og det løftet har han holdt. Erna sitter fremdeles som statsminister. Hareide påpekte også før valget at Erna ikke hadde blankofullmakt på KrFs støtte. Han påpekte eksplisitt at han ikke ville felle erna etter valget, men lovde ingenting senere i perioden.

Erna har limt seg til FrP og holdt hånden over FrP's "ville" statsråder og deres dobbeltkommunikasjon. Ingenting har fått følger. Selv ikke Listhaug i sin verste trass klarte Erna å stå opp mot. Og FrPs ministere spreller videre, nå ved Siv Jensens korrupsjon ala Norge og løgner om dette.

For å nevne noen:
    - justisminister Anundsen løgner i Stortinget. (asylbarna)
    - finansminister Siv Jensens løgner i Stortinget (Meyer-saken)
    - utnevnelsen av "voldtektsmannen" Søviknes til energiminister.
    - og justisminister "korsfareren" Amundsen.
    - landbruks-, innvandring- og integrerings- og justisminister Listhaugs sprell fra utallige ministerposisjoner, inkludert hennes famøse FB-ytring, der Erna satt stille som en stein i båten helt til det ikke lenger gikk. Apropos dette, på dax18 løy Erna om dette og lot som om hun straks reagerte, noe hun beviselig aldri gjorde. Når alt kom til alt maktet Erna ikke å sparke Listhaug, men stilte seg bak henne.
    - Siv Jensens pågående sak med hytte-korrupsjon og løgner.
    - Fiskeriministerens synlige korrupsjon der gave til partiet trumfet gjennom endring i kinkig sak for fiskerilobbyen.
    - Også må vi ikke glemme Sandberg-saken som drøyde og drøyde, som løste seg selv ved at Sandberg ble uspiselig for alle politiske fløyer og måtte trekke seg.

Erna har gått milevis til høyre og satt seg til å hvile i populistenes retorikkdal, et dalføre som KrF ikke kan fordra. Erna sitter ikke stille i båten lenger og kaller Hareide for lite demokratisk. Hadde hun bare stått opp mot FrP på samme måten.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Nei, nei gutt,
    dette må bli slutt!
    Ikke komme inn i stuen
    uten å ta av deg luen.
    Glemte du det rent?
    Det var ikke pent.

Om noe, mer Margrethe mer Margrethe Munthe!

Ellers er Trond Viggo Torgersen en å lytte til og synge med:

Tenke sjæl og mene, måtte stå for det du sa.
    Ikke vri deg unna, ikke være likeglad.
    Ikke late som du ikke mente det du sa.
    Ikke si som andre.
    Du må tenke sjæl.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Fortjener å få med illustrasjonen, for den sier alt. Og det verste er at årets budsjettforslag kanskje er det mest Krf-vennlige i historien. Her sløses det med så mange unødvendige milliarder at Hareide burde blitt skamfull og flau i stedet.

Vis vedlegget 513494

Hei-hå, hei-hå, hei-hå du Tormod Kark.
    Vår lagnad den vert lik.
    For vi to vart fødd i same natt og saman skal vi døy.
    Ein træl vert ikkje fri
    om han drep sin jarl for å tene ein annan mann.
    For stormenn er like feig og falsk og umoralsk,
    så svik du meg, så svik vel kongen deg.
    Du sammen med "milliarder, ikke mennesker"-partiet Høyre innbiller seg at noen budsjettkroner er hva som skal til for at KrF fortsetter å støtte regjeringen. Saken heter FrP og FrPs dobbeltkommunikasjon med alle deres angrep i alle retninger, inkludert grove og falske anklager mot KrF, som Erna gladelig har tillatt i sin maktgrådighet.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Hva skal vi leve av etter oljen? Vi har lært at vi ikke kan leve av å klippe hverandre, men kanskje man skal livnære seg som konsulent for norske kommuner for å hjelpe de å få flere registrert som psykisk utviklingshemmende slik at de kan få mer overføringer fra staten?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks...shemmede?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

I et tilbud i 2014 anslo selskapet at Oslo kommune kunne få 498 millioner kroner i ekstra overføringene fra staten.
    For å bistå kommunen i dette arbeidet, ba selskapet om å få utbetalt en andel, to promille, av de potensielt økte statlige overføringene.

Konsulentselskapet Sødermann AS oppgir å ha jobbet med 45 norske kommuner. Flere har fått tilbud om bistand knyttet til registreringen av psykisk utviklingshemmede. Det er uklart hvor mange av kommunene som har takket ja.

• Liker
    Reaksjoner: OMF
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn