Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Hareide er en knall politiker, for han viser han har integritet. Det savnes ute på høyresiden under Erna der ingenting får følger.

Jeg er meget uenig med han i en rekke politiske saker, men jeg har stor respekt for han. Han har ryggrad. Han tvang Listhaug til å trekke seg, noe Erna aldri turte.

Går KrF inn i regjering med FrP sitter de igjen med bedehusmiljøet fra bibelbeltet. De vil bli utradert ved neste stortingsvalg. Høyre har ikke mange nok taktiske stemmer å avgi. En ting er å holde seg for nesen og stemme Venstre. En annen ting er å kutte av seg nesen og stemme KrF.

Går KrF mot AP vil partiet åpne seg for velgere som per i dag finner KrF uaktuelt grunnet FrP. De har allerede fått 2000 nye medlemmer siden Hareide ønsket å gå mot AP. Det ville de aldri ha fått om han sa det motsatte.

Hvis KrF ønsker å sloss med FrP og De Kristne om bedehusmiljøstemmene ved å ta en Venstre, så må de gjerne gjøre det. Da er de under sperregrensen ved neste valg.

S

Slubbert

Gjest
    Det begynner å demre for Tormod Kark at han nok har gravd sin egen grav.

https://www.bt.no/nyheter/innenriks...som-partileder-dersom-han-ikke-far-viljen-sin

.. På den annen side er det jo positivt at krf har en slik som leder. En som trekker dem ned mot sperregrensen og helst under for evig tid.
    Det er lov å håpe, men jeg synes denne uken har vært den mest deprimerende i norsk politikk på lang tid.

KrF har gud i ryggen, så da kan de tross sine fem prosents oppslutning late som om de er Norges viktigste parti. Men det mest forstemmende er ikke at de gjør det, men at de andre partiene gir dem lov til det, at de lar KrF få være gullkalven i norsk politikk. Kontantstøtte, abortmotstand, reservasjonsrett, KRLE; det er imponerende hvor mye skade de får utrettet med tanke på hvor små de er.

G

Gjestemedlem

Gjest

https://www.bt.no/nyheter/innenriks...som-partileder-dersom-han-ikke-far-viljen-sin

.. På den annen side er det jo positivt at krf har en slik som leder. En som trekker dem ned mot sperregrensen og helst under for evig tid.
    Det er lov å håpe, men jeg synes denne uken har vært den mest deprimerende i norsk politikk på lang tid.

KrF har gud i ryggen, så da kan de tross sine fem prosents oppslutning late som om de er Norges viktigste parti. Men det mest forstemmende er ikke at de gjør det, men at de andre partiene gir dem lov til det, at de lar KrF få være gullkalven i norsk politikk. Kontantstøtte, abortmotstand, reservasjonsrett, KRLE; det er imponerende hvor mye skade de får utrettet med tanke på hvor små de er.
    Vippeposisjon gir makt. Jeg er litt flau over Ernas abortutspill... men det er kanskje forståelig på kort sikt. Karks kvaler kan sende landet ut i sosialisme frem til neste valg. Det er uheldig, kanskje mer uheldig enn at kristne mørkemenn får en seier eller to. Det er uansett ikke noe som helst flertall i folket for slik politikk, så det vil ikke vare lenge. Samme hvem som sitter i regjering.

La Hareide pisse i buksen for å holde seg varm. Det blir en kortvarig glede.

... magefølelsen sier at kuppforsøket vil feile. Men jeg vet jo ikke. Samme hva som skjer så vil Krf tape på dette. Og det er jo bra. Det som er litt synd egentlig er at sentrum nå er dødt og begravet.

Hareide bør vel egentlig bare kastrere seg, gå på hormonkur, melde seg inn i SV, smøre seg inn med skokrem og søke asyl i Sverige.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Er det noen vei tilbake uansett da? Tegningen som Deph la ut sier vel alt?

Blir kanskje ikke så lett å være krff fremover sånn rent politisk om de begår dette. Blir vel ala Quisling: "Jeg gjorde det for Norge....."
    Du har nok eit poeng. Dersom KrF går i regjering saman med FrP, er det over og ut for partiet.
    Quisling gjorde kupp, under ein okkupasjon, så eg ser ikkje heilt parallellen..
    En religiøs overbevisning om at de gjorde det eneste rette og vi kjenner jo godt til konsekvensene av slikt...

S

Slubbert

Gjest

Vippeposisjon gir makt. Jeg er litt flau over Ernas abortutspill... men det er kanskje forståelig på kort sikt. Karks kvaler kan sende landet ut i sosialisme frem til neste valg. Det er uheldig, kanskje mer uheldig enn at kristne mørkemenn får en seier eller to. Det er uansett ikke noe som helst flertall i folket for slik politikk, så det vil ikke vare lenge. Samme hvem som sitter i regjering.

La Hareide pisse i buksen for å holde seg varm. Det blir en kortvarig glede.

... magefølelsen sier at kuppforsøket vil feile. Men jeg vet jo ikke. Samme hva som skjer så vil Krf tape på dette. Og det er jo bra. Det som er litt synd egentlig er at sentrum nå er dødt og begravet.

Hareide bør vel egentlig bare kastrere seg, gå på hormonkur, melde seg inn i SV, smøre seg inn med skokrem og søke asyl i Sverige.
    Ikke enig. Realpolitisk er forskjellen mellom røde og blå noen promiller på statsbudsjettet, kanskje privat kontra offentlig drift av en perifer jernbanestrekning eller noen barnehager, men i det store og hele småtterier. Landets økonomiske politikk er staket ut av embetsverket og går i det store og hele på autopilot selv om det flikkes litt her og der. Og i innvandringspolitikken har AP apet etter (pun intended) FrP ettersom realitetene har sunket inn, så jeg ser ikke for meg noen store forskjeller der heller. Og noen hundre asylsøkere fra eller til er uansett ikke avgjørende for landets fremtid.

Men når det kommer til moral og dertil hørende lovgivning har KrF mye destruktiv kraft. Det advares allerede mot uthuling av abortloven, og de har allerede oppnådd store seiere som KRLE og kontantstøtten, til ulykke for landet. Og man kan også godt se for seg at de kan få gjennomslag for å blokkere rusreform eller andre sårt tiltrengte liberaliseringer av forkvaklede forbud. Genteknologi og GMO er de i mot, tidlig ultralyd, stamcelleforskning, homofiles rettigheter...og de vil ha obligatoriske skolegudstjenester og generelt gjøre hva de kan for å forhindre "avkristning" av landet. Andre livssynsorganisasjoner kan få vanskeligere kår, eller folk som lever i andre samlivsforhold enn de tradisjonelle, enten det er barnløse, single, polygame eller andre. Hvis resten av partifloraen kappes om å bøye seg fremover for å bli tatt bakfra av KrF slik man ser i dag, så må landet dras baklengs inn i fremtiden i stedet for å kunne lede an på noe som helst.

At KrF fravristes vippeposisjon og makt er IMO overordnet spørsmålet om blå eller rødgrønn regjering. Andre partier i Norge burde behandlet KrF slik som svenskene behandler Sverigedemokratene.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    "Andre livssynsorganisasjoner kan få vanskeligere kår, eller folk som lever i andre samlivsforhold enn de tradisjonelle, enten det er barnløse, single, polygame eller andre", sier du.

Nå tror jeg ikke KrF er verstingene her, for de trippel-blå gjør livet surere og surere for befolkningen som ikke har økonomiske muskler i sin nære familie.
    Single, barnløse, arbeidsledige, deltidsarbeidende, uføretrygdede, omsorgspersoner og vanskeligstilte osv osv har fått det vanskeligere med Erna som gir mer og mer av Norges ressurser til investorer.

Hareide har faktisk gått i Pride. Bedehusmiljøet som står for hva du kritiserer føler seg hjemme hos Erna og FrP. Og Erna frir vilt til disse. Nå med uthuling av abortloven. (Og Erna anklager Hareide får maktbehov. Hun er ikke lite frekk!)

KrF ønsker å gi mer til vanskeligstilte, noe som er en hovedårsak til at Hareide nå ønsker å se mot venstresiden.

Erna tapte valget i 2017 og lever på KrFs nåde. Hun tapte bare ikke så mye at Støre vant.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    784
    "Erna tapte valget i 2017 og lever på KrFs nåde. Hun tapte bare ikke så mye at Støre vant."

Sagt på en annen måte: Støre vant valget i 2017, men bare ikke så mye at Erna tapte....

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ikke enig. Realpolitisk er forskjellen mellom røde og blå noen promiller på statsbudsjettet, kanskje privat kontra offentlig drift av en perifer jernbanestrekning eller noen barnehager, men i det store og hele småtterier. Landets økonomiske politikk er staket ut av embetsverket og går i det store og hele på autopilot selv om det flikkes litt her og der. Og i innvandringspolitikken har AP apet etter (pun intended) FrP ettersom realitetene har sunket inn, så jeg ser ikke for meg noen store forskjeller der heller. Og noen hundre asylsøkere fra eller til er uansett ikke avgjørende for landets fremtid.

Men når det kommer til moral og dertil hørende lovgivning har KrF mye destruktiv kraft. Det advares allerede mot uthuling av abortloven, og de har allerede oppnådd store seiere som KRLE og kontantstøtten, til ulykke for landet. Og man kan også godt se for seg at de kan få gjennomslag for å blokkere rusreform eller andre sårt tiltrengte liberaliseringer av forkvaklede forbud. Genteknologi og GMO er de i mot, tidlig ultralyd, stamcelleforskning, homofiles rettigheter...og de vil ha obligatoriske skolegudstjenester og generelt gjøre hva de kan for å forhindre "avkristning" av landet. Andre livssynsorganisasjoner kan få vanskeligere kår, eller folk som lever i andre samlivsforhold enn de tradisjonelle, enten det er barnløse, single, polygame eller andre. Hvis resten av partifloraen kappes om å bøye seg fremover for å bli tatt bakfra av KrF slik man ser i dag, så må landet dras baklengs inn i fremtiden i stedet for å kunne lede an på noe som helst.

At KrF fravristes vippeposisjon og makt er IMO overordnet spørsmålet om blå eller rødgrønn regjering. Andre partier i Norge burde behandlet KrF slik som svenskene behandler Sverigedemokratene.
    Jeg har ingen høye tanker om Krf eller deres politikk.

Men de er nå her likevel, folk har stemt på dem og de er over sperregrensen. Vårt politiske system gir dem derfor mer makt enn de har noen som helst dekning for i befolkningen. De kommer ikke til å gå vekk før neste valg, så da må vi forholde oss til dem enten vi liker det eller ikke.

Samme hvilken vei de går så vil de få noen milde gaver som premie. Om denne handler om "tvillingabort" eller import av noen tusen flere snyltende arabere er ikke så viktig i det store og hele, selv om det ene angår ett (?) tilfelle i året eller noe, og det andre fører til totalt unødvendige milliardutgifter fra felleskassen.

Litt pragmatisme skader ikke.

Skal man ha et demokrati så får man jammen akseptere resultatene, om man misliker svarene aldri så mye. EU, Trump, Krf .. bit tennene sammen og vent på neste gang.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    "Erna tapte valget i 2017 og lever på KrFs nåde. Hun tapte bare ikke så mye at Støre vant."

Sagt på en annen måte: Støre vant valget i 2017, men bare ikke så mye at Erna tapte....
    Nja. Støre gikk tilbake og fikk ikke flertall for sitt hovedalternativ. Det ble heller ikke regjeringsskifte i 2017. Dog skifter KrF side nå, så kan man alltids argumentere for at Støre vant.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nå er vel det eneste sikre at AP, relativt sett, tapte valget. De har vel aldri hatt så dårlig oppslutning før. Så selv om de fremdeles fikk en diger haug med stemmer, og fremdeles stod som et stort parti, så hadde de tapt seg så mye at det er vanskelig å ikke omtale de som valgets klare taper.

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Skal man ha et demokrati så får man jammen akseptere resultatene, om man misliker svarene aldri så mye. EU, Trump, Krf .. bit tennene sammen og vent på neste gang.
    Jøss - så du har fått kaffe i dag og er blitt medgjørlig :)

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Støre vant i det minste Hareide, nå...

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Nå har Hareide kommet ut av det ene skapet, nå venter jeg på at han skal komme ut av det andre også.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Ikke det en gang. Hareide var klar på at Erna Solberg var hans førstevalg, men Erna valgte Siv Jensen, så Hareide må finne noen andre.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Ikke det en gang. Hareide var klar på at Erna Solberg var hans førstevalg, men Erna valgte Siv Jensen, så Hareide må finne noen andre.
    Det var noe han valgte, til tross for alle lovnader før valget, og ikke noe han måtte.
    Hareide har ikke brutt noen lovnader forut for valget ved å gå til venstresiden. Han vil derimot bryte lovnader om han går i regjering med FrP.
    Erna avviser KrF og Hareide tar konsekvensen og ser etter andre samarbeidspartnere. Erna vil veldig gjerne at KrF bryter løftet sitt og går i regjering med FrP.

6

65finger

Gjest
    er på tide at AP og høyre danner regjering. De to partiene med mest felles burde legge sine pjalter sammen. å så deilig å bli kvitt SP, KRF. Venstre, SV og RRØØØDT fra regjeringskontorer!!!

Sist redigert av en moderator:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    ...bare fortsett å åpne munnen, Erna. Grav, grav, grav.
    Gjesp...
    Til tross for at jeg ikke spesielt ofte er enig med Larson om ting & tang så har han noen høyst relevante poenger. En oppfatning om at KrF er forpliktet til noesomhelst gjennom en hel stortingsperiode er veldig merkelig. Eneste håndfaste sånn sett er - som Larson påpeker - at de ikke vil sitte i regjering med FRP. Det ville heller ikke Venstre, men det plaget tydeligvis ikke mange når de gav balla i det. Det har vel endatil skjedd at småpartier har gått ut av en regjering de sitter i.

Hareide gjør hva enhver partileder skal gjøre i den situasjonen han er i - selge seg så dyrt som mulig siden KrFs støtte er essensiell for den ene eller andre blokken for å ha flertall. Alternativet til KrF ville være å forbli uavhengig og så selge seg til høystbydende side etter hvert. Uansett har KrF havnet i en posisjon der de får en innflytelse som er enormt mye større enn hva madattallet skulle tilsi. Personlig skulle jeg helst sett at de ikke hadde noen slik rolle siden "hjertesakene" til KrF er rimelig reaksjonære og etter mitt syn meningsløse, men det kan man selvsagt diskutere.

Å kalle det statskupp, som Gjestemedlem gjør, ville ført til strykkarakter i samfunnslære på ungdomsskolen (om det finnes et slikt fag der.)

Sist redigert:

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Å enes med både Larson og Weld i samme sak er ikke hverdagskost.

Og hva er det Erna driver med om dagen? Har gode venner som er både fjerde og femte generasjons medlemmer av Bergen Høyre. De er i harnisk over det siste abortfrieriet fra Erna, både prinsipielt og politisk. Og det er fra sine egne.

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.585
    Torget vurderinger
    2
    Nå kjappvendte Erna på abortutspillet sitt, tilbakemeldingene var nok ganske harde.

Tja, hva kan man si om Erna? Stelle i eget hus er hun dårlig til.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Hun vil bo i leilighet i parkveien for enhver pris
    Personlig finner jeg det smått fascinerende at det å snuske til seg et sted mellom 36.000 og 115.000 kroner av fellesskapets midler som han FrP-fyren hadde gjort, spise en litt for dyr middag på statens regning, sette opp et stabbur for nærme strandsoenen osvosvo er noe nær verdens undergang, men å kaste milliarder av kroner etter KrFs hjertesaker i et spill om regjeringsmakten er "business as usual". Kaste bort noen ekstra milliarder i bistandsmidler eller ta i mot noen ekstra flytkninger til en stykkpris på noen millioner eer slikt man må renge med. Det handler tross alt om hvem som skal sitte i regjeringen.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Saken handler ikke om penger weld. Høyrefolk fatter det fortsatt ikke.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Saken handler ikke om penger weld. Høyrefolk fatter det fortsatt ikke.
    Det skjønner jo jeg også. Fyren har beriket seg selv. På bekostning av fellesskapet og følgelig ikke vist seg tilliten verdig og må langt bort, gjerne med en straffesak på toppen av det. Poenget mitt var bare at man kan kaste bort ufattelig mer av fellesskapets midler med 0 konsekvenser for den som gjør det så lenge det er en del av det av alle parter aksepterte politiske spillet. Stortingets presidentskap har vel kastet bort en milliard eller to på et nytt postmottak, det fikk ca like mye oppmerksomhet som reiseregningsaken. neste som skjedde der var Olemic Tullesen noe motvillig måtte ta støyten for kollekiv udugelighet og gå av.

Argumentene om at politikere må være så forsiktige med fellskapets midler er ekstremt hule. Saken er en ren svindelsak. Ikke mer, ikke mindre. Selve pengemengden er helt triviel i offentlige budsjetter og tilsvarer i kroner og øre ca det samme som Jens Stoltenberg brukte på privatfly for å dra på et partiarrangement i Sverige eller Finland eller hvor det var - betalt av skattebetalerene. Forskjellen er at Jensemann ikke tok pengene i egen lomme. For offentlige budsjetter er konsekvensen akkurat den samme, dvs ca lik null. Beløpet tilsvarer en avrundingsfeil. Hadde fyren hatt vett nok til å kamfulere private reiser som jobbreiser hadde ingen reagert og konsekvensene ville vært omtrent de samme. Det var jo det Erik Solheim drev med i FN. Reiste privat, FN betalte.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Jeg tenkte ikke på FrP-svindleren

Du skal ha rett i at høyrefolk har sløst godt med statens midler i det siste. Spesielt i Oslo Kommune.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Jeg tenkte ikke på FrP-svindleren

Du skal ha rett i at høyrefolk har sløst godt med statens midler i det siste. Spesielt i Oslo Kommune.
    Det har ingen ting å si hvor mye man sløser med offentlige midler så lenge man gjør det på riktig måte. Derfor er det helt tullete å henge seg opp i mengden penger. Aftenposten har mye patos - de kan dolumentere 36.000, er usikre på ytterligere 115.000 og totalen er 290.000. Som om det har noe å si. Om han har jukset med reiseregninger for 1000, 10.000 eller 100.000 er helt irrelevant. Eneste poenget er at man jukser og beriker seg selv. Om det nå i hestehandelen med KrF blir gitt 1, 2 eller 3 milliarder ekstra i bistand spiller ingen rolle. Får ingen ting igjen for det, men det er en ren pris for å havne i regjering. Eller sløsing, om du vil.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Problemet ditt er for øvrig at du er helt ute av stand til å diskutere prinsipielle saker, for deg kommer den politiske fargen først - eventuelle generelle poenger er bare en heldig konsekvens av det første (som i KrFs rolle nå om dagen) , så kan man ta detaljene etter hvert. Enhver sak eller ethvert tema må vries og vendes på til blir en høyre/venstre-diskusjoin for din del. Jeg antar du finner det trist at absolutt ingen forsvarer gjøken i FrP.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Blind ideologi koster også. Som vi ser mrd byråkratiseringen av Norge. Alt splittes i mindre enheter der alle skal ha direktører.

Og så har vi annen blind ideologi.. Som i at andre skal ta regningen. E18 ut av oslo. Ol_søknader. Flexus-systemer. IT-privatisering... Oslo Høyre har virkelig kastet bort milliarder, og nå klager de over at Oslo skal bruke noen millioner på fest for byens beboere.

Når det kommer til krfs valg av side så er det ikke siden aom tilbyr mest penger som kommer til å vinne. Det er Ernas unnfallenhet med sine statsråder og samarbeidspartner.

Dog, med tanke på hvordan Erna har åpna kjeften i de siste dagene er det veldig forståelig at hun alltid har feiga ut og sagt at hun ikke akkurat ville brukt disse ordene. Hun er like ille selv når hun åpner kjeften.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Erik Solheim har et noen lunne forvokst ego. Stoltenberg er en krigsforbryter, men vestens forbrytere stilles aldri foran Haag-domstolen.

1-2-3 milliarder i bistand, sier du. Lommerusk når vi ser på skattelettene som er gitt. 30 milliarder++ årlig, er det ikke? Handler om prioriteringer. Norge har råd til å øke vår bistand til våre fattige, uføretrygdede, folk med rwgulering, gratus opptrening til brannskadde, fri rettshjelp til lavtlønnede, feriepenger til arbeidsledige... Du vet ting som Høyre mener vi ikke har råd til. Og ikke minst øke avgiftene da. Avgift på moro har straks økt med 50 % med de blå-blå. Men... Noen må da finansiere Hegnar og co med litt ekstra lommerusk.

Og prinsipper sier du. Hva med prinsippene til Erna når hun utnevner statsråder. Sistemann ut er en korrupt FrPer som ble betalt med 50k i donasjon til partiet for å omgjøre et fiskerivedtak verdt milliarder.

Så jo... Dagens regjering har noen prinsipper og det er at ingenting betyr noe, så lenge de gir Erna statsministerposten. Og dette vil koste henne nettopp statsministerposten.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Du påsto at for meg kommer den politiske fargen først. Erik Solheim er SV'er og Stoltenberg er AP'er. Hypotesen din er bevist feil.

Jeg har ikke mye til overs for de som tar fra fattige og gir til de rike, eller jobber for å gi de rike sugerør inn i velferdskassa. Dvs... Dagens regjering står ikke høyt i kurs.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Gratulerer! På direkte oppfordring var du i stand til å finne noe galt på politisk venstreside i Norge. De siste årene har du brukt all din energi på å finne feil på politisk høyreside. Det hjelper imidlertid lite mot de tirader du har levert de siste årene.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    meg bekjent så har ikke venstresiden hatt makt de siste 5 årene, weld. Men joda, jeg kan jo fyre løs på opposisjonen og anklage dem for alt som er feil i landet, slik som fjernis gjør om situasjonen i USA, weld.

Og hvis du ikke har hørt meg fyre løs på venstresiden så har du lest dårlig. AP har stilt seg lagelig til hoggs med sin støtte for NPM... men nå støtter jo hele høyresiden svinedommen og da, så da faller vel kritikken hardets mot dem? Jeg har også kritisert AP kraftig for deres støtte til permanente utenlandske baser her i landet, eller deres rolle i "anbudet" om å kjøpe nye "jagerfly". Som du har lagt merke til, så støtter jaggumeg Høyre og FrP denne styggedommen også. Så Aurora har et poeng. Det er ikke mye venstreside over dagens AP.

Når det kommer til Lysbakken og hans "korrupsjon", så besto hans feil i at han trakk seg for en filleting. Han gjorde noe tåpelig, og etterrettelig som han var så trakk han seg. Skulle han aldri ha gjort, for ingen andre trekker seg for ting 100 ganger verre.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn