Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Hansern skrev:
    dag1234 skrev:
    Må ha en runde til med denne nydelige plata.

Wilco - Sky Blue Sky
    Wilco? ??? vel, jeg prøver denne nå, og første inntrykket er at
    det er svært gode melodier, virkelig flotte greier. Fin, flott musikk.
    Litt usikker på om vokalen blir enerverende etterhvert?
    Var skeptisk sjøl jeg i starten. Men mine fordommer ble gjort til skamme. Det er et fantastisk band, men slitesterke låter.

Bob Dylan - Blonde on blonde

Vedlegg

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.059
    Sted
    Sortland
    united59 skrev:
    Får akkurat tid til denne perlen av en LP'n også.

Kevin Coyne - Millionaires And Teddy Bears
    ....trodde jeg var den eneste i verden som hadde den!..... Liten verden mao :)
    ..men, det er en sær plate? ikke..... ;)

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.059
    Sted
    Sortland
    dag1234 skrev:
    Var skeptisk sjøl jeg i starten. Men mine fordommer ble gjort til skamme. Det er et fantastisk band, men slitesterke låter.
    Etter førsteinntrykket tenderer jeg til å være enig med deg i det. Solid låtskriving som høres slitesterkt ut. Da blir det mer smak og behag hvor ofte det dras fram.

Nå er det imidlertid på tide med litt ekte Gudstro akkompagnert av banjo og trekkspill:

Fantastisk verk!
    Faktisk litt hardt å akseptere for en ateist 8) som overhodet ikke liker køntrimusikk! :eek:
    Blir ikke mere feil enn at jeg hører på dette ;)
    << Så feil kan man ta >> ;D

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    I dag;

Synd det ikke lages slike plater som biter nå om dagen.

Har fortsatt ikke helt kommet over at hun er på den andre siden.

U

utgatt60135

Gjest
    Hansern skrev:
    dag1234 skrev:
    Etter førsteinntrykket tenderer jeg til å være enig med deg i det. Solid låtskriving som høres slitesterkt ut. Da blir det mer smak og behag hvor ofte det dras fram.

Nå er det imidlertid på tide med litt ekte Gudstro akkompagnert av banjo og trekkspill:

Fantastisk verk!
    Faktisk litt hardt å akseptere for en ateist 8) som overhodet ikke liker køntrimusikk! :eek:
    Blir ikke mere feil enn at jeg hører på dette ;)
    << Så feil kan man ta >> ;D
    Ja, den plata er digg hos meg også for tiden. Klarer ikke så de på den som noe som helst køntri selv om banjoen er der.

Wilco er betong!

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Endelig tid til å lytte til litt musikk igjen (i hvertfall på hodetelefoner :p)
    Ryan Adams - Ashes & Fire

vta

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    6
    Nå er det denne som får sin spilletid i heimen her. Sat*** bra musikk, uten tvil.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Vel verdt en femtilapp denne her.

Chick Corea - friends

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    Gidd å legge ut hva det der mirakelet er da gutter! Kliin umulig å lese på det mikroskopiske coverbildet.
    Hansern har jo lagt ut coveret i alle mulige størrelser de siste ukene ;). 16 horsepowers beste(?) plate. Liker du den?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    Gidd å legge ut hva det der mirakelet er da gutter! Kliin umulig å lese på det mikroskopiske coverbildet.
    Hansern har jo lagt ut coveret i alle mulige størrelser de siste ukene ;). 16 horsepowers beste(?) plate. Liker du den?
    Som Kain svarte Gud: Er jeg vel min brors vokter? Jeg har sett coveret dukke opp den siste tiden. Men ikke visst hva det var. Hvor er baluba når vi trenger han?
    Men nå har jeg jaffal et navn å starte letingen ut fra. Når jeg blir edru igjen skal jeg gi rapport. Forsøke i det minste. Og mens jeg søker og forsøker, så lytter jeg til denne herremannen:

Bob Dylan - Live at Jones Beach Theatre 1988

Vedlegg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.054
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Denne må jeg bare anbefale en gang til.

"Barrett`s Privateers" i a-capella-utførelse må bare høres. Gåsehud, og en flott historie på toppen av det hele.

mvh

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Når jeg blir edru igjen skal jeg gi rapport.
    Næ, fin plate å være full til det der vel ::). Jeg for min del bør bli brisen for å sette på Dylan :-\. Etter nattjobb og en dag på stappfull alternativmesse så har det bare blitt paracet på meg i kveld. Et bra foredrag om den dominerende undervebisstheten.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.059
    Sted
    Sortland
    ..må utvide reportoaret litt, blir litt ensporet dette.... ::)

Lyngen: skal godt gjøres å toppe Wire. Har du hørt noe av det senere de ga ut - mener de holdt det gående en god stund etter 'oppløsningen/gjenforeningen'

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    Hansern skrev:

Lyngen: skal godt gjøres å toppe Wire. Har du hørt noe av det senere de ga ut - mener de holdt det gående en god stund etter 'oppløsningen/gjenforeningen'
    Wire?

Ja, jeg må nå jaggu bestille EP´n også! Nei, jeg liker ikke så godt skiftet etter Low Estate. Det var derfor jeg har klart å overse de første. Jeg var ikke så opptatt med musikk en stund på nittitallet.

Jeg hørte forresten på Low Estate fant jeg nå ut (håper gamlefar klarer å lese denne, thihi):

Men NÅ hører jeg på Sackcloth 'N' Ashes. Nei, det er vel Low estate som er best alikevel ::)?

U

utgatt60135

Gjest
    - ahh, bandet Wire! Nei, du har nok rett i det. Dessuten så er det jo de færreste musikere som vil lage noe i samme gate som forgjengere.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Næ, fin plate å være full til det der vel ::). Jeg for min del bør bli brisen for å sette på Dylan :-\. Etter nattjobb og en dag på stappfull alternativmesse så har det bare blitt paracet på meg i kveld. Et bra foredrag om den dominerende undervebisstheten.
    Har ikke den plata på min Spotify... :'(

Hva ble det foredratt om angående underbevisstheten? Ut over at den er dominerende, altså. Du kjenner vel til isfjellmetaforen? 1/10 er over vann, og 9/10 er under, som et bilde på forholdet mellom bevisstheten og underbevisstheten.

Og dessuten blir ikke Bob Dylan bedre om du har promille. For det går ikke an å bli bedre enn verdens beste!

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.059
    Sted
    Sortland
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    16 Horsepower: Sackcloth 'n' Ashes ;)

Men du har selvsagt helt rett Dag. Alle bør ta det til etterretning :D, mange eksempler på at budskapet blir kryptisk for de uinvidde - og det er jo litt dumt i og med at det er de vi vil informere - ikke sant!

Prøver meg på noe nytt:

--liker ikke vokalen, men resten er bra. Litt mye 94, men skitt au - noe skal man jo slekte på ;)

Prøver derfor denne:

Vedlegg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.896
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Lyngen skrev:
    Hansern skrev:

Wire?

Ja, jeg må nå jaggu bestille EP´n også! Nei, jeg liker ikke så godt skiftet etter Low Estate. Det var derfor jeg har klart å overse de første. Jeg var ikke så opptatt med musikk en stund på nittitallet.

Jeg hørte forresten på Low Estate fant jeg nå ut (håper gamlefar klarer å lese denne, thihi):

Men NÅ hører jeg på Sackcloth 'N' Ashes. Nei, det er vel Low estate som er best alikevel ::)?
    Klart BEST er 16 Horsepower med Folklore, mener nå jeg. ;D

Iom at jeg har fått lånt meg en RegaP3, gjenoppdager jeg gammal vinyl for tiden. DENNE favoritten har jeg ikke i digital form:

The Doors - Absolutely Live

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.994
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    I kveld: Mari Boine over hele fjøla.... fantastisk!

I morgen må jeg børste støv av 16 Horsepower, kjenner jeg...........

mvh
    Proffen

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.896
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hansern skrev:
    united59 skrev:
    Får akkurat tid til denne perlen av en LP'n også.

Kevin Coyne - Millionaires And Teddy Bears
    ....trodde jeg var den eneste i verden som hadde den!..... Liten verden mao :)
    ..men, det er en sær plate? ikke..... ;)
    Det er her vi særingene er, har du ikke skjønt det ennå?
    Har tom vært på konsert med Kevin. Da klaget han på at det var bare vi gutta som stormet scenen og gav ham en klem. :)

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:

Hva ble det foredratt om angående underbevisstheten? Ut over at den er dominerende, altså. Du kjenner vel til isfjellmetaforen? 1/10 er over vann, og 9/10 er under, som et bilde på forholdet mellom bevisstheten og underbevisstheten.

Og dessuten blir ikke Bob Dylan bedre om du har promille. For det går ikke an å bli bedre enn verdens beste!
    Isfjellet ble brukt på foredraget ;). Det ble snakket om hvordan problemer/utfordringer i bevisstheten har sammengeng med hendelser som er lagret i underbevisstehet og at man kan løse opp mye ved å bli klar over at ens reksjoner er urasjonelle og har sin naturlige forklaring i sterke følelser med hendelser tidligere. F.eks ei som fikk katteallergi fordi hun som barn så sin katt påkjørt. Så glemmer man hendelsen i underbevisstheten hvor forsvarsmekanismen sørger for en metode for å unngå at noe sånt vondt skjer igjen.

Snakket om at mye handler om å bryte med den logiske sansen for å komme igjennom til undervevisstheten (han var hypnoseterapeut). Og snakket om affirmasjoner, noe jeg har stor tro på.

Legger din siste setning i underbevisstheten ;).

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.059
    Sted
    Sortland
    united59 skrev:
    Har tom vært på konsert med Kevin. Da klaget han på at det var bare vi gutta som stormet scenen og gav ham en klem. :)
    :D ..husker han fra en Nattrock i 83-4. Det var en syk affære! - rett og slett gal mann! Plata var bra, men kom ikke opp mot det han leverte på konserten. Alene med en gitar, han spillte med en-fingers grep, helt utrolig opplevelse.

united59 skrev:
    denne er ikke tilgjengelig for en fattig sykepleier..... hverken på fy eller wimp.
    Lister den muligens under treet til jul.... ;)

Thin White Rope var forøvrig skikkelig bra ;D

U

utgatt60135

Gjest
    Dette får bli siste plate;

Den er så bra! King creosote & Tom hopkins

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.896
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hansern skrev:
    united59 skrev:
    :D ..husker han fra en Nattrock i 83-4. Det var en syk affære! - rett og slett gal mann! Plata var bra, men kom ikke opp mot det han leverte på konserten. Alene med en gitar, han spillte med en-fingers grep, helt utrolig opplevelse.

united59 skrev:
    denne er ikke tilgjengelig for en fattig sykepleier..... hverken på fy eller wimp.
    Lister den muligens under treet til jul.... ;)

Thin White Rope var forøvrig skikkelig bra ;D
    Det var på første halvdel på 80-tallet jeg også så Kevin. På Club7 eller Sardines. Opplevelse var bare fornavnet ja.

Folklore er vel litt snillere enn de andre du spiller, muligens faller den ikke 100% i din smak. :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:

Isfjellet ble brukt på foredraget ;). Det ble snakket om hvordan problemer/utfordringer i bevisstheten har sammengeng med hendelser som er lagret i underbevisstehet og at man kan løse opp mye ved å bli klar over at ens reksjoner er urasjonelle og har sin naturlige forklaring i sterke følelser med hendelser tidligere. F.eks ei som fikk katteallergi fordi hun som barn så sin katt påkjørt. Så glemmer man hendelsen i underbevisstheten hvor forsvarsmekanismen sørger for en metode for å unngå at noe sånt vondt skjer igjen.

Snakket om at mye handler om å bryte med den logiske sansen for å komme igjennom til undervevisstheten (han var hypnoseterapeut). Og snakket om affirmasjoner, noe jeg har stor tro på.

Legger din siste setning i underbevisstheten ;).
    Det virker som en klassisk freudiansk forståelse av underbevisstheten og forsvarsmekanismene som psyken rår over for å opprettholde grensen mellom bevissthet/ubevissthet. Sikkert et kjekt foredrag. Affirmasjoner sier meg ikke så mye da, men...

Du kan ikke bevisst legge en seting i underbevisstheten, Lyngen. Prøv hardt å fortrenge sannheten om Dylans storhet, så havner det gjerne i underbevisstheten din. Da kan du hente den frem igjen i hypnose, transe eller terapi ;D.

Nå fant jeg denne i det syvende laget av Spotifys underbevissthet:

16 Horsepower - s/t

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Affirmasjoner sier meg ikke så mye da, men...
    Affirmasjoner er noe man bevisst forteller seg selv gjentatte ganger til underbevisstheten tar den til seg og forhåpentligvis blir til virkelighet. Enten med setninger eller visuelle bilder. Noe man vil oppnå. Han snakket om de 4 p´er. De må være i presens, være positive, presise og være personlige. Jeg prøvde engang en liten greie ved å si jeg er glad hele veien til jobb på en halvtimes gåtur når jeg i utganspunktet var i svært dårlig humør. Hadde en helt strålende dag på jobb. Burde brukte dette uendelig mye mer ettersom vi alle tenker mest negativt.

Og så var jeg på et foredrag med en engelsk regresjonsterapeut. Tidligere liv er hyperspennende.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Affirmasjoner sier meg ikke så mye da, men...
    Affirmasjoner er noe man bevisst forteller seg selv gjentatte ganger til underbevisstheten tar den til seg og forhåpentligvis blir til virkelighet. Enten med setninger eller visuelle bilder. Noe man vil oppnå. Han snakket om de 4 p´er. De må være i presens, være positive, presise og være personlige. Jeg prøvde engang en liten greie ved å si jeg er glad hele veien til jobb på en halvtimes gåtur når jeg i utganspunktet var i svært dårlig humør. Hadde en helt strålende dag på jobb. Burde brukte dette uendelig mye mer ettersom vi alle tenker mest negativt.

Og så var jeg på et foredrag med en engelsk regresjonsterapeut. Tidligere liv er hyperspennende.
    Ok. Affirmasjon er uvante måter å tenke på for meg.
    Regresjonsterapi er derimot er jo en slekting av hypnosen. Du kan si det er når en tar det litt langt.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn