dag1234 skrev:
Lyngen skrev:
dag1234 skrev:
Når jeg blir edru igjen skal jeg gi rapport.
Næ, fin plate å være full til det der vel :
. Jeg for min del bør bli brisen for å sette på Dylan :-\. Etter nattjobb og en dag på stappfull alternativmesse så har det bare blitt paracet på meg i kveld. Et bra foredrag om den dominerende undervebisstheten.
Har ikke den plata på min Spotify... :'(
Hva ble det foredratt om angående underbevisstheten? Ut over at den er dominerende, altså. Du kjenner vel til isfjellmetaforen? 1/10 er over vann, og 9/10 er under, som et bilde på forholdet mellom bevisstheten og underbevisstheten.
Og dessuten blir ikke Bob Dylan bedre om du har promille. For det går ikke an å bli bedre enn verdens beste!
Isfjellet ble brukt på foredraget
. Det ble snakket om hvordan problemer/utfordringer i bevisstheten har sammengeng med hendelser som er lagret i underbevisstehet og at man kan løse opp mye ved å bli klar over at ens reksjoner er urasjonelle og har sin naturlige forklaring i sterke følelser med hendelser tidligere. F.eks ei som fikk katteallergi fordi hun som barn så sin katt påkjørt. Så glemmer man hendelsen i underbevisstheten hvor forsvarsmekanismen sørger for en metode for å unngå at noe sånt vondt skjer igjen.
Snakket om at mye handler om å bryte med den logiske sansen for å komme igjennom til undervevisstheten (han var hypnoseterapeut). Og snakket om affirmasjoner, noe jeg har stor tro på.
Legger din siste setning i underbevisstheten
.