Innspilling av kabler: myte eller fakta?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.986
Antall liker
772
Kan du utdype dette noe mer?
Hva mener du med at apparater må gå seg til?
Er det noe som forandrer seg i apparatet når man bytter kabler?
Betingelsene for apparatet forandres ved kabelbytte. Noen kabler har lite kapasitans, og det reagerer de fleste linjetrinn positivt på. Du kan høre at det går seg til og blir bedre etterhvert.
 
C

cpc

Gjest
Betingelsene for apparatet forandres ved kabelbytte. Noen kabler har lite kapasitans, og det reagerer de fleste linjetrinn positivt på. Du kan høre at det går seg til og blir bedre etterhvert.
Forandrer kapasitansen seg sånn litt etter hvert da?
Hvor mye ca tror du, kanskje 3-4 microfarad pr dag? ::)

:p
 
O

OldBoy

Gjest
Tror det er viktig å ha fokus på helheten. Kablene spiller seg til de apparatene de er satt inn i. En innbrenningsmaskin kan sikert gjøre noe - ikke vet jeg, men etter innbrenning så må fosterker/cd-spiller oa apparater "gå seg til" med kablene.
Nå begynner det å bli interessant igjen.

Hvis jeg forstår dette riktig, får kablene fra for eksempel CD-spilleren til forsterkeren hikke dersom jeg skulle bytte ut forsterkeren eller CD-spilleren. For ikke å snakke om hva som ville skje dersom jeg byttet ut begge komponentene på én gang.

Ikke nok med det, hvis jeg skulle velge å bytte ut kablene i stedet, må jeg tydeligvis forvente at både CD-spiller og forsterker vil komme med en unisont krav om en tilvenningsperiode før de vil ha noe å gjøre med sine nye lekekamerater.

Da lurer jeg på om dette fenomenet er noe som gjør seg gjeldende i mere høyspente situasjoner også. Som når jeg bytter ut en 40W lyspære med en på 60W i leselampen min. Hvor lang tid må jeg påregne før strømkablene har tilpasset seg det nye effektbehovet? En mann i min alder trenger masse lys, må vite, og det er stressende å tenke på at den nye lypæren kanskje ikke gjør jobben sin fra første stund.
 
P

Parelius

Gjest
Nuvel, tilvenningstiden er en ting. Hvis en i tillegg bruker kabler som er brukt tidligere, så må en også regne med litt avvenningstid fra den forrige bruken.
 
P

Parelius

Gjest
Regneeksempler Parelius?
Nuvel:

Vi - dvs. oss - her ved Parelius ChaoSci (uttales ”tsjaou-tsji) Lobotomis Lab, har gjort en del undersøkelser på fenomenet, og sitter inne med kunnskap helt i forskningsfronten på området ”tilvenning-avvenning i elektromagnetiske quadrupelstokasjoner”. Vår utgangspunkt var den geniale innsikt fra en av oss - dvs. meg - om at en i et antropomorft perspektiv kunne finne den totale tid det tok før en kabel begynte å oppføre seg dannet. Det er vel kjent fra andre vitenskaper - og vi må si, at vi her er litt stolte, idet vi virkelig har fått i gang en unik tverrfaglighet i våre undersøkelser - at f.eks. språk ikke er noe en lærer på en-to-tre, men ofte først får det til på fire. Da snakker vi om veltalenhet, eller Eloquence, et prameter som også gjør seg gjeldende - på en ikkeantropomorf måte, selvsagt - i kablers evne til å gjengi - transformert selvsagt - velklingende lyd. Vi kalte dette innspillingstid, og som gjengir elektroner og ioners maxima i bevegelsesevne, generalisert over vinklingen på det magnetiske felt mellom to tenkte poler - ikke ulikt tungens bevegelsesevne i språkutviklingen forøvrig.

Vi fant tidlig ut at utgangsbetingelsen var av betydning. En ting er å lære noe nytt, en annen ting er å avlære gamle vaner. Her kommer avvenningstiden inn. Det viste seg at denne kunne betraktes som en invers funksjon av tilvenningen, noe som forenklet det hele på en pervers måte.

Setter vi T for tilvenning, og A for avvenning, fant vi ut at T=A, såfremt maxima m var den samme for T som for A. Tm=Am. Den totale tid for oppnåelse av Eloquence (E) er da summen av de to: E=Tm+Am. Gjennom empiriske undersøkelser fant vi raskt ut at det hele måtte korrigeres med en konstant - den såkalte parelikonstanten (p), som vi forøvrig har liggende inne en søknad om patent på. Korrigeringen viste seg uavhengig av summen Tm + Am, slik at vi ble stående med: E=(Tm + Am) + p.

Dette var bare begynnelsen. Iherdig forskning, muliggjort av den transportalsygmatiske metode - også en nyvinning fra vår avdeling Parelius Virtual Lab Marketing - kombinert med moderne kaotisk teori - satte oss i stand til å genere en generell formel for Tm+Am: ({ lim(x->inf) (2x/2x) }^½)/0 Det skal medgies at vi her lånte innsikter fra L'Hôpital, for ytterlige å forenkle det hele til: ({ lim(x->inf) (2x/2x) }^½)/0. Dette ga vår marketingavdeling den nødvendige input til å genere vårt nye slagord: Henimot én over null.

Det forunderlige i det hele, er da at siden E blir lik p, og -dette er kanskje den største innsikten vi så langt har kommet frem til -, så kan faktisk p - igjen ved bruk av den transportalsygmatiske metode - forvandles fra konstant (pat. pend.) til variabel (patentsøknad på vei) når denne - den transportalsygmatiske metode - implementeres psykotisk. På denne bakgrunn har vi nå utviklet den såkalte ”Pareli Burn-In Burn-Out”, et lite hendig apparat til en ikke ublu pris - når en tenker over de utviklingskostnader som ligger i det hele. Dette apparatet overgår alt fra andre tradisjonelle leverandører, idet E -- altså Eloquence - nå kan gjøres tidsavhengig etter ditt eget forgodtbefinnende, uavhengig av andre kabelparametre.

Happy Cable, som vi sier her blant oss i Parelius ChaoSci Lobotomis Lab!

Vennlig hilsen fra Parelius (som ikke har noe med overnevnte firma å gjøre).
 
K

kbwh

Gjest
...ok, Valentino, du er på gulvet nå. Opp ja. Sette stolen tilbake på sine ben. Sitte pent ned. Lese Parelius' innlegg en gang til...ok, Valentino, du er på gulvet nå. Opp ja. Sette stolen tilbake på sine ben. Sitte pent ned. Lese Parelius' innlegg en gang til...ok, Valentino, du er på gulvet nå. Opp ja. Sette stolen tilbake på sine ben. Sitte pent ned. Lese Parelius' innlegg en gang til...

...og så burt etter...
 
S

slowmotion

Gjest
Takk skal du ha, Parelius!  ;D



( Parelius sin lille redegjørelse er jo like realistisk som endel av
svadaen som diverse kabelprodusenter kommer med  ;D   )



;)
 
O

OldBoy

Gjest
;D ;D ;D

Parelius ChaoSci treffer spikeren på hodet, må jeg si. Uangripelig og vitenskapelig, men samtidig lettforståelig.

;D ;D ;D

Takk!!

;D ;D ;D
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.986
Antall liker
772
Tror jeg må flytte fra off-topic og til kabelhjørnet jeg. Det er jo her de virkelige debattene foregår!

:)
 

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
503
Antall liker
16
Innspilling av kabler er helt klart en myte. Forøvrig eier dere ikke perspektiv. Det er som å gå med hullete og fillete støvler, for så å diskutere hvilke skoremmer som gir den beste turopplevelsen. :)


Mvh
Bjørn
 
S

slowmotion

Gjest
Innspilling av kabler er helt klart en myte. Forøvrig eier dere ikke perspektiv. Det er som å gå med hullete og fillete støvler, for så å diskutere hvilke skoremmer som gir den beste turopplevelsen. :)


Mvh
Bjørn
Godt sagt!

;)
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Innspilling av kabler er helt klart en myte. Forøvrig eier dere ikke perspektiv. Det er som å gå med hullete og fillete støvler, for så å diskutere hvilke skoremmer som gir den beste turopplevelsen. :)


Mvh
Bjørn
Helt enig.. Men her ser det jo ut til at jo mindre effekt, til mer bastante forkjempere og desto mer krangling.... ::)
 
K

knutinh

Gjest
Helt enig.. Men her ser det jo ut til at jo mindre effekt, til mer bastante forkjempere og desto mer krangling.... ::)
Audiofiliens første regel: "Et fenomens relevans for lytteinntrykket er motsatt proporsjonal med antall poster samme emne genererer i diskusjonsfora"

Det ser ut til å stemme bra for strømkabler og høyttalere i alle fall. To samplepunkter er vel nok for å etablere en korrelasjon?=)

-k
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Audiofiliens første regel: "Et fenomens relevans for lytteinntrykket er motsatt proporsjonal med antall poster samme emne genererer i diskusjonsfora"

Det ser ut til å stemme bra for strømkabler og høyttalere i alle fall. To samplepunkter er vel nok for å etablere en korrelasjon?=)

-k
Hvis vi ser på ditt behov for bevis og metodikk så måtte du vel undersøkt en .... tja.... 1000 forum, 1million tråder over et par år før man kan trekke noen konklusjon....
;)
 
K

knutinh

Gjest
Hvis vi ser på ditt behov for bevis og metodikk så måtte du vel undersøkt en .... tja.... 1000 forum, 1million tråder over et par år før man kan trekke noen konklusjon....
;)
Makan - trekker du mitt subjektive inntrykk i tvil? Hva er dette for slags akademisk hersketeknikk??

:):):)

-k
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Det som hadde vært max vøttø, var om alle parter i denne brudulja kunne fått seg en babelfish dytta inn i øret sitt.
Da hadde alle forstått hverandre og lest Vogon poetry sammen!

Da hadde man funnet ut, at alt er usansynligvis ikke umulig om man tar forbehold mot det som enda ikke har vist seg å ikke kunne bli oppdaget, sånn som innbrennig av kabler og alt det som da eventuelt ikke hører til under den paraplyen.
Too fishy? Sorry... ;D
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Innspilling av kabler er helt klart en myte. Forøvrig eier dere ikke perspektiv. Det er som å gå med hullete og fillete støvler, for så å diskutere hvilke skoremmer som gir den beste turopplevelsen. :)


Mvh
Bjørn
Har noen av de som da mener at kabler ikke spilles inn tatt dette opp med noen av de autoriteter i markedet som hevder dette.
Eller er krangelen bare mellom oss her på forumet.?

Baja lujer...
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Its so far out this theory, its like alien to me...



For de tekniske huer som kanskje ikke er så bevandret i allegoriserings metoder...

Bildets underliggende tema er "shooting for the moon"...
Se på pappen...

DVS drikk alt du vil, det er bare like tomt...
Og prøver du å treffe målet, så er det alt for langt unna...
 

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
503
Antall liker
16
Har noen av de som da mener at kabler ikke spilles inn tatt dette opp med noen av de autoriteter i markedet som hevder dette.
Eller er krangelen bare mellom oss her på forumet.?

Baja lujer...
Hvorfor bry seg med det? De er jo fulstendig klar over at dette bare er en markedsjippo :)

Mvh
Bjørn
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Hvorfor bry seg med det? De er jo fulstendig klar over at dette bare er en markedsjippo :)

Mvh
Bjørn
Og de lærde lurer på hvorfor det preller av som vann på en gås det at de hakker ned på de som kan "høre" det som ikke finnes?

Hehe...
Det er meg fortalt at dumhet ikke gjør vondt.

Men her må jeg si...

Au!
;) ;D
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Og de lærde lurer på hvorfor det preller av som vann på en gås det at de hakker ned på de som kan "høre" det som ikke finnes?

Hehe...
Det er meg fortalt at dumhet ikke gjør vondt.

Men her må jeg si...

Au!
;) ;D
Hvem er de "lærde"? De som mener å ha funnet opp dette fenomenet eller de som påstår at det ikke er mulig med kjent fysikk? He he... Ganske tvetydig det innlegget der... ;)
 

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
503
Antall liker
16
Og de lærde lurer på hvorfor det preller av som vann på en gås det at de hakker ned på de som kan "høre" det som ikke finnes?

Hehe...
Det er meg fortalt at dumhet ikke gjør vondt.

Men her må jeg si...

Au!
;) ;D
Her insinuerer du at jeg er dum. Slikt burde du holde deg for god til. Jeg har forøvrig ikke sagt hva folk hører og ikke hører.

Mvh
Bjørn
 
S

slowmotion

Gjest
Slik en flott og intererssant tråd.


[ Eller den kunne vært det.
 Her er vi nesten ved essensen av den filosofiske delen av "highend".
 Er det forskjell på kabler? Kan de inspilles? Kan de innspilles i maskin?
 ( Og i så fall, hvorfor er ikke dette gjort av fabrikanten før kabelen
   selges ? ) Eller må de inspilles i det systemet der de brukes?]




 Jeg har ingen lette svar eller løsninger.



;)
 

myrion

Fersking
Ble medlem
19.12.2006
Innlegg
4
Antall liker
0
Herregud for en parodi av en diskusjon, og stor underholdning for en utenforstående.

Det finnes eksempler på at folk kan sjenkes fulle på appelsinjuice hvis de overbevises om at den er alkoholholdig. I henhold til manges måte å argumentere på her da, vil dette si at appelsinjuice gjør deg full, iom at flere opplever denne effekten. Og det må være opp til den som hevder noe annet å påvise at man ikke blir full av å drikke appelsinjuice.

Her er vi ved essensen av problemet, som gjør hele argumentasjonen til tweakMan latterlig, og gjør meg usikker på hva han har fått med seg fra ingeniørutdannelsen sin. Hvis man skal komme med påstander som går delvis på tvers av hva vi har av tilgjengelige måleresultater og kunnskap om ledere og materialer tilsier, er det for svarte svingende denne parts ansvar å argumentere for dette med mere bakgrunn enn antatte placeboeffekter opplevd i sin egen stue.

Placebo trenger egentlig ikke å være noe galt forøvrig, når det gjelder akupunktur, har det jo også vært lagt fram studier som har vist at pasienter har opplevd klin lik effekt med tilfeldig plassering av nålene.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Herregud for en parodi av en diskusjon, og stor underholdning for en utenforstående.

Det finnes eksempler på at folk kan sjenkes fulle på appelsinjuice hvis de overbevises om at den er alkoholholdig. I henhold til manges måte å argumentere på her da, vil dette si at appelsinjuice gjør deg full, iom at flere opplever denne effekten. Og det må være opp til den som hevder noe annet å påvise at man ikke blir full av å drikke appelsinjuice.

Her er vi ved essensen av problemet, som gjør hele argumentasjonen til tweakMan latterlig, og gjør meg usikker på hva han har fått med seg fra ingeniørutdannelsen sin. Hvis man skal komme med påstander som går delvis på tvers av hva vi har av tilgjengelige måleresultater og kunnskap om ledere og materialer tilsier, er det for svarte svingende denne parts ansvar å argumentere for dette med mere bakgrunn enn antatte placeboeffekter opplevd i sin egen stue.

Placebo trenger egentlig ikke å være noe galt forøvrig, når det gjelder akupunktur, har det jo også vært lagt fram studier som har vist at pasienter har opplevd klin lik effekt med tilfeldig plassering av nålene.
Men det viser seg at ting er ikke så enkelt som formelsamlinga bestandig tilsier, den er en FORENKLET modell, at noen sier den er sannheten gjør at problemene oppstår.
 
O

om.s

Gjest
Herregud for en parodi av en diskusjon, og stor underholdning for en utenforstående.

Det finnes eksempler på at folk kan sjenkes fulle på appelsinjuice hvis de overbevises om at den er alkoholholdig. I henhold til manges måte å argumentere på her da, vil dette si at appelsinjuice gjør deg full, iom at flere opplever denne effekten. Og det må være opp til den som hevder noe annet å påvise at man ikke blir full av å drikke appelsinjuice.

Her er vi ved essensen av problemet, som gjør hele argumentasjonen til tweakMan latterlig, og gjør meg usikker på hva han har fått med seg fra ingeniørutdannelsen sin. Hvis man skal komme med påstander som går delvis på tvers av hva vi har av tilgjengelige måleresultater og kunnskap om ledere og materialer tilsier, er det for svarte svingende denne parts ansvar å argumentere for dette med mere bakgrunn enn antatte placeboeffekter opplevd i sin egen stue.

Placebo trenger egentlig ikke å være noe galt forøvrig, når det gjelder akupunktur, har det jo også vært lagt fram studier som har vist at pasienter har opplevd klin lik effekt med tilfeldig plassering av nålene.
Velkommen til deg også, men slike "altvitere" og bezzervizzere har man vel egentlig nok av allerede, kom opp med noe bedre enn dette gamle mølet du elter på, er du "smart" så er du "smart", ikke lat som om, det er gamle viser du her serverer...

mvh
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Trenger da ikke å være så uhøflig da? Myrion støttes!
Har forøvrig hatt mine Linn K20 i noen dager nå. Venter spent på å høre om de forandrer seg ved innspilling. Hittil, ingenting.

Hmmm - iler til med å mene at jeg avventer eventuell innspilling med åpent sinn.
 
K

knutinh

Gjest
om.s & co er gretne over å få gamle argumenter som de aldri har evnet å besvare - de vil ha helt nye de kan unngå å forholde seg til. du får trøste deg at jo mer hissig ordbruk jo dårligere er det stelt med argumenter

appelsinjuice var et utmerket eksempel på at vi mennesker ikke er de kjølige objektive måleinstrumentene som enkelte hevder at vi er.

velkommen til frontlinjen Myrion.

-k
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Herregud for en parodi av en diskusjon, og stor underholdning for en utenforstående.

Det finnes eksempler på at folk kan sjenkes fulle på appelsinjuice hvis de overbevises om at den er alkoholholdig. I henhold til manges måte å argumentere på her da, vil dette si at appelsinjuice gjør deg full, iom at flere opplever denne effekten. Og det må være opp til den som hevder noe annet å påvise at man ikke blir full av å drikke appelsinjuice.

Her er vi ved essensen av problemet, som gjør hele argumentasjonen til tweakMan latterlig, og gjør meg usikker på hva han har fått med seg fra ingeniørutdannelsen sin. Hvis man skal komme med påstander som går delvis på tvers av hva vi har av tilgjengelige måleresultater og kunnskap om ledere og materialer tilsier, er det for svarte svingende denne parts ansvar å argumentere for dette med mere bakgrunn enn antatte placeboeffekter opplevd i sin egen stue.

Placebo trenger egentlig ikke å være noe galt forøvrig, når det gjelder akupunktur, har det jo også vært lagt fram studier som har vist at pasienter har opplevd klin lik effekt med tilfeldig plassering av nålene.
Akkurat, så det er sånn det henger sammen. Takker så mye for at du opplyste oss. ;)
Litt flåsete, men ok.
Jeg har spurt og gravd litt rundt forbi, og etter det jeg har fått med meg, så finnes det nå metoder som kan måle de lydmessige forskjellene vi hører. Ett firma her i Norge som driver med forskning på kabler, dog ikke hifi, men industri, skal ha kompetanse og utstyr til å kunne bekrefte/avkrefte. Disse vanlige parametrene, induktans, resistans og hva det nå var den siste het, har ingenting med dette å gjøre. Det ble bla snakket om noe de kalte "ekko" i kabelen, som kunne være en årsak. Fullt målbart og relevant.
Mer enn dette vet jeg ikke, og jeg har heller ikke fått lov til å fortelle noe mer om hverken firma eller metoder foreløpig. Forhåpentligvis vil vi etterhvert få svar på gåten, og sånn som jeg oppfattet infoen jeg fikk, så er det ikke sikkert "gullørene" er så utsatt for placebo allikevel. Time will show :)

Jeg vet egentlig ingenting mer enn det som er sagt, og ikke vet jeg noe om når eventuellt målingene vil bli gjort. Men ville ihvertfall dele det med dere.
 
K

knutinh

Gjest
Akkurat, så det er sånn det henger sammen. Takker så mye for at du opplyste oss. ;)
Litt flåsete, men ok.
Jeg har spurt og gravd litt rundt forbi, og etter det jeg har fått med meg, så finnes det nå metoder som kan måle de lydmessige forskjellene vi hører. Ett firma her i Norge som driver med forskning på kabler, dog ikke hifi, men industri, skal ha kompetanse og utstyr til å kunne bekrefte/avkrefte. Disse vanlige parametrene, induktans, resistans og hva det nå var den siste het, har ingenting med dette å gjøre. Det ble bla snakket om noe de kalte "ekko" i kabelen, som kunne være en årsak. Fullt målbart og relevant.
Mer enn dette vet jeg ikke, og jeg har heller ikke fått lov til å fortelle noe mer om hverken firma eller metoder foreløpig. Forhåpentligvis vil vi etterhvert få svar på gåten, og sånn som jeg oppfattet infoen jeg fikk, så er det ikke sikkert "gullørene" er så utsatt for placebo allikevel. Time will show :)

Jeg vet egentlig ingenting mer enn det som er sagt, og ikke vet jeg noe om når eventuellt målingene vil bli gjort. Men ville ihvertfall dele det med dere.
Hva er poenget med å nevne teorier for et fenomen som ikke lar seg bekrefte i praksis?

hvis gullørene hørte ting i en blindtest så hadde det vært utrolig gøy å forske på hvorfor.

fram til da...

-k
 
B

bamsemann

Gjest
Det har jo blitt gjort tester av innspiilte mot uinnspillte produkter av samme type..

Bl.a. kabler..

Da tar de et sett uinnspillte kabler og tester de mot et sett innspillte kabler av samme type, og lyttepanelet kan høre forskjell..

Og mener til og med at den uinnspillte kabelen lyder dårligere......

Dette har jo blitt gjort med andre typer produkter også, og da med stort sett samme utfall..

bamsemann.. :)
 
K

knutinh

Gjest
Det har jo blitt gjort tester av innspiilte mot uinnspillte produkter av samme type..

Bl.a. kabler..

Da tar de et sett uinnspillte kabler og tester de mot et sett innspillte kabler av samme type, og lyttepanelet kan høre forskjell..

Og mener til og med at den uinnspillte kabelen lyder dårligere......

Dette har jo blitt gjort med andre typer produkter også, og da med stort sett samme utfall..

bamsemann.. :)
har du en link til dette? det er jo bemerkelsesverdig hvis man harcgreid å bevise at kabler endrer lydmessig karakter ved å spilles på.

-k
 
B

bamsemann

Gjest
har du en link til dette? det er jo bemerkelsesverdig hvis  man harcgreid å bevise at kabler endrer lydmessig karakter ved å spilles på.

-k
Hei på deg knutinh..

nei jeg har desverre ingen link, men dette hart vært nevnt i noen hi fi magasiner, det var bl.a enn som nevnte noe fra det i fidelity for en stund siden...

Vi har forøvrig gjort samme støntet med wireworld kabler, og kom til samme konklusjon.

Men det var jo selvsagt placebo..

bamsemann.. :)
 
K

knutinh

Gjest
Hei på deg knutinh..

nei jeg har desverre ingen link, men dette hart vært nevnt i noen hi fi magasiner, det var bl.a enn som nevnte noe fra det i fidelity for en stund siden...

Vi har forøvrig gjort samme støntet med wireworld kabler, og kom til samme konklusjon.

Men det var jo selvsagt placebo..

bamsemann.. :)
så testen ble ikke gjennomført (dobbelt) blindt?

-k
 
Topp Bunn