Ondsinnede rykter...thomand skrev:Johnsen å evinrude e samme motouren
1. Nei jeg kan ikke se at jeg setter meg selv i et underlig lys..Karma skrev:Innser du at du med dette innlegget setter deg selv i et underlig lys? At du på denne måten kan fremstå som "kjøpt og betalt"?Rotekroken skrev:Jeg har ikke kjøpt Edge GCD, men etter det jeg hører i dag så står den faktisk ganske høyt på topp-5 listen over spillere som klarer å frembringe musikken på en virkelig god måte..Tølper skrev:Om du, det kan virke slik, har kjøpt en Edge snurrer etter disse tråden her på hfs så dagens lys skal du ha at du er dristig. I beste mening.Rotekroken skrev:Tjah, hva er det du vil vi skal si da.?nb skrev:Jeg tror vi venter på at Edge eller noen i nærheten av Edge skal si noe. Jeg tror det blir en stund å vente.Trane skrev:Gents ! Please !
Fokus !
Har du lyst til å høre Edge vs BD vs DVD vs CD vs vinyl.?
Har langt fra verdens beste anlegg, men jeg har da ører som hører at det er forskjeller der, det burde de aller fleste høre uansett hvor kverulante de er ;D
Og det på en måte som engasjerer og som får frem det aller meste av sølvskivene uten å være.......kunstig, falsk, over the top, sci/fi osv.. For meg pr i dag så spiller den musikk som gjør at det ikke er store hoppet fra CD til vinyl, litt smak og behag vil jeg si..
Fikk denne levert direkte fra Peter D og er en flunkende ny spiller..
Har bare hørt på et par sanger, ikke satt meg i sweetspot og lyttet, det får jeg ta til uka..
Men en av de tingene som jeg ble meget overrasket over, var evnen til å gjenskape trommer..
Sto på kjøkkenet og holdt på med mitt, satte på noe blues som svinger, så fikk jeg høre trommer så ekte at jeg kun har hørt det fra meget gode vinyl rigger før..
Men som sagt så har jeg ikke testet denne skikkelig ennå, det er bare hva jeg har hørt fra sidelinjen..
Syns det var topp service fra Peter D som ville låne meg denne spilleren, en stor takk til han.!
Hvorfor skulle plutselig Peter D være så grei med akkurat deg at han sender deg denne spiller til lån? Noen vil utvilsomt se det i sammenheng med de innlegg du har hatt i trådene om dette tema..For å si det på en annen måte: det er neppe helt tilfeldig hvem som i denne sammenheng får en slik service fra Peter D.
At du samtidig er i stand til å fremsette en så positiv vurdering basert på overfladisk lytting, til og med fra et annet rom, gjør ikke saken bedre. Vi blir jo stadig forklart at å vurdere en komponent mot en annen krever lang tids lytting fra sweet spot for å få frem de små detaljer som betyr prikken over i-en..
Jeg påstår intet om deg og din person. Kjenner deg jo ikke personlig. Ville bare minne deg på hvordan ditt innlegg lett kan tolkes.
f skrev:Skjeldent man ser et produkt så hatet, men dog så elsket?
Får ikke håpe at produsentene finner noen smarte løsninger på sikt, så man ikke får åpnet produktene. Har selv hatt produkter (CD spillere) som har vært "nesten" uten innmat, men glimrende har de spillt!
Ligger det noe mer bak denne vendettan mot Edge GCD?
[/quote
Innlegget er nå moderert, og håper at denne spilleren kan høres på, før flere innlegg legges ut!
f skrev:f skrev:Skjeldent man ser et produkt så hatet, men dog så elsket?
Får ikke håpe at produsentene finner noen smarte løsninger på sikt, så man ikke får åpnet produktene. Har selv hatt produkter (CD spillere) som har vært "nesten" uten innmat, men glimrende har de spillt!
[/quote
Er det Audiofreaks, eller Edge GCD man vil til livs?
Innlegget er nå moderert, og håper at denne spilleren kan høres på, før flere innlegg legges ut!
f skrev:f skrev:f skrev:Skjeldent man ser et produkt så hatet, men dog så elsket?
[/quote
Er det Audiofreaks, eller Edge GCD man vil til livs?
Hei Karma..Karma skrev:Rotekroken:
Jeg leste i din egen tråd at det var Peter D som tok kontakt med deg.. Jeg vil fortsatt påstå at min mulige tolkning ikke var helt på viddene.
Lurte uansett på hvorfor du ikke kommenterte mitt innlegg. Er det så at du har vært "påseilet", ønsker jeg deg god bedring.
Er enig at vi bør være snille mot hverandre. Tar din redegjørelse til etterretning.
Disse tråder har ellers handlet om redelighet, ærlighet og prispolitikk fra Edge. Det har du vel i mindre grad tatt stilling til? At du menet at denne spørsmålsstilling hadde noe med barnehage og /eller fjortiz å gjøre, må jeg si undret meg.
Jeg er redd, roffe, at Edge får så bank at den går frivillig i skammekroken ;Drolfozzy skrev:Mener du, kroken, at den gamle Sony platespillern din vil være et reelt lydmessig alternativ til denne cd spillern ?
Rotekroken skrev:Jeg er redd, roffe, at Edge får så bank at den går frivillig i skammekroken ;Drolfozzy skrev:Mener du, kroken, at den gamle Sony platespillern din vil være et reelt lydmessig alternativ til denne cd spillern ?
Det er nøyaktig 40 år som skiller de spillerene, men vi er jo veldig kjent med at ting produsert på 40, 50 og 60 tallet er vesentlig bedre enn det som de klarer å produsere i dag
Sony XA-50ES er langt fra en dårlig CD spiller, men Edge setter den virkelig i skammekroken så det holder, det er mye som skiller de spillerene der..
Med hånden på hjertet, så tviler jeg på at Edge kommer opp til Sony platespilleren, den har gitt meg mer enn ett hakeslep den gamle traveren der serru, de som har den selv vet hvor god den er, de andre klarer nok ikke å ha fantasi nok til å forstå hva den gjør med musikken..
Fremdeles med hånden på hjertet..
Nå kjenner ikke jeg den nevnte platespilleren, men jeg mistenker platespillere for å være bedre fordi softwaren er bedre....f skrev:Mener du alvorlig at en platespiller fra 1968 spiller bedre enn nevnte CD spiller?
Den som har hørt en virkelig god vinylinnspilling på en skikkelig platespiller får hele sin oppfatning av lydkvalitet snudd på hodet. Men det er egentlig en annen diskusjon som ikke hører hjemme i denne tråden ;Df skrev:Mener du alvorlig at en platespiller fra 1968 spiller bedre enn nevnte CD spiller?
f skrev:Rotekroken skrev:
Det virker som platespillere er på moten? I siste nummer av Absolute Sound er halve bladet reklame for nye platespillere, eller pickuper?
Har vi blitt lurt de siste 25 årene :'(
Kort svart; ja ;D
mvh
gut_man (som dykker stadig dypere ned i samlingen av deilig vinyl, og elsker det!)
Lark, Voff et al; nå kjenner ikke jeg denne Sony-spilleren; men markedet er imo fullt av platespillere som har potensiale til å låte mye bedre enn hvilken som helst cdp på planeten. Fortsatt imo.lark skrev:Den som har hørt en virkelig god vinylinnspilling på en skikkelig platespiller får hele sin oppfatning av lydkvalitet snudd på hodet. Men det er egentlig en annen diskusjon som ikke hører hjemme i denne tråden ;Df skrev:Mener du alvorlig at en platespiller fra 1968 spiller bedre enn nevnte CD spiller?
Vidar P skrev:Lark, Voff et al; nå kjenner ikke jeg denne Sony-spilleren; men markedet er imo fullt av platespillere som har potensiale til å låte mye bedre enn hvilken som helst cdp på planeten. Fortsatt imo.lark skrev:Den som har hørt en virkelig god vinylinnspilling på en skikkelig platespiller får hele sin oppfatning av lydkvalitet snudd på hodet. Men det er egentlig en annen diskusjon som ikke hører hjemme i denne tråden ;Df skrev:Mener du alvorlig at en platespiller fra 1968 spiller bedre enn nevnte CD spiller?
Men å sammenlikne vinyl med en Edge cdp er vel kanskje noe urimelig; det blir litt som å sammenlikne flatbiff fra Nordfjord med indrefilet fra Gilde.. om Gildes biff smaker best så er Gilde best? Hmmm...
Ta nå heller å skaff til veie en eller flere virkelig gode cdp'er fra en prisklasse i Edge sitt område, og se hva som skjer da! Jeg har etpar forslag; se om man får prøve noen av disse, som bør være lett tilgjengelige i Oslo;
Den helt nye Linn Akurate CD/SACD/DVD-A/DTS-spiller (kr. 53.000,-)
http://www.linn.co.uk/music_systems_akurate_cd#
Den oppgraderbare og klassiske ultramusikalske Naim CDX2 (kr. 42.000,-)
Den flunkende nye geniforklarte Cyrus med egetutviklet SE-drivverk (pris uvisst, men laaaangt under 55k)
http://www.cyrusaudio.com/content.asp?ContentID=21
.. og lista kunne ha fortsatt langt nedover. Da tenker jeg at den lydmessige sannhet vil bli satt i sin rette kontekst så det holder. Hva nå enn den lydmessige sannhet er. Så får man sammenliknet GCD med sine egentlige konkurrenter. Hadde ikke det vært moro?
Mvh Vidar P
Omo eller Milo?JP skrev:Jeg har i en PM igår bedt Kind of Blue om bevis for at Atkinson virkelig har skrevet og besvart en mail om et produkt han aldri har hørt. Jeg har nemlig mine sterke tvil og så langt er det ikke kommet et svar fra trådstarter. Nå ble denne tråden heldigvis stengt, men kommer det et bevis på at han virkelig fikk svar fra Atkinson skal jeg si ifra.
Hvis det ikke fremlegges håndfast bevis i saken på at en korrespondanse har funnet sted finner jeg det mildt sagt oppsiktsvekkende. Like oppsiktsvekkende er det HVIS JA har kommentert noe han ikke selv har testet/ sjekket ut.
Så får vi se.......
Har jeg forstått riktig:Rotekroken skrev:Lydmessig så har jeg bare en ting å utsette, det håper jeg de som har denne spilleren i hus kan få sjekket opp også, for jeg satt å ble litt "stresset" for det fløt ikke i samma tempo som jeg er vant med..
Frem med stoppeklokke og sjekke, joda den er 1,5 sekunder raskere på 2 minutter og det er hørbart..
Kan være at min klokke ikke er helt perfekt, men det tilsvarer 45 sekunder i timen, 1080 sekunder eller 18 minutter på et døgn, så feil kan vel ikke klokka mi gå
La oss gi spilleren litt kred og si 1 sekund på 3 minutter, da har jeg vært litt raus..
Hadde de ovenstående bakdelene blitt rettet opp, så hadde ikke jeg vært i tvil om at spilleren er verdt 55k, basert på det jeg hører..
Kanskje Rotekrokens platespiller går for sakte?HC skrev:Har jeg forstått riktig:Rotekroken skrev:Lydmessig så har jeg bare en ting å utsette, det håper jeg de som har denne spilleren i hus kan få sjekket opp også, for jeg satt å ble litt "stresset" for det fløt ikke i samma tempo som jeg er vant med..
Frem med stoppeklokke og sjekke, joda den er 1,5 sekunder raskere på 2 minutter og det er hørbart..
Kan være at min klokke ikke er helt perfekt, men det tilsvarer 45 sekunder i timen, 1080 sekunder eller 18 minutter på et døgn, så feil kan vel ikke klokka mi gå
La oss gi spilleren litt kred og si 1 sekund på 3 minutter, da har jeg vært litt raus..
Hadde de ovenstående bakdelene blitt rettet opp, så hadde ikke jeg vært i tvil om at spilleren er verdt 55k, basert på det jeg hører..
Spiller Edge spilleren en 2 minutters låt på 1.58,5 minutter ?
Hvis dette er riktig så er det jo et stort avvik, er dette vanlig ? Her fokuserer vi på minimale forvrengningstall og så er hastigheten off med 1% ??
Dette kan da ikke være normen ?
Interessant å se hvordan jitter-undertrykkende høy-kvalitets DAC-er takler en spdifstrøm som er 1% for kjapp..pedal skrev:Jeg har aldri sett noen testartikkel i noe tidsskrift hvor man etterprøver hastigheten på CD-spilleren. Dette er helt nytt terreng, folkens. Interessant!
En PLL-løsning vil i alle fall ikke ha noen mulighet til å låse seg. Et typisk fangområde der vil vel ligge noe i overkant av 100 ppm.knutinh skrev:Interessant å se hvordan jitter-undertrykkende høy-kvalitets DAC-er takler en spdifstrøm som er 1% for kjapp..pedal skrev:Jeg har aldri sett noen testartikkel i noe tidsskrift hvor man etterprøver hastigheten på CD-spilleren. Dette er helt nytt terreng, folkens. Interessant!
-k
Skal det fungere, må konverteringen skje i Edgen, eller?Gammeln skrev:En PLL-løsning vil i alle fall ikke ha noen mulighet til å låse seg. Et typisk fangområde der vil vel ligge noe i overkant av 100 ppm.knutinh skrev:Interessant å se hvordan jitter-undertrykkende høy-kvalitets DAC-er takler en spdifstrøm som er 1% for kjapp..pedal skrev:Jeg har aldri sett noen testartikkel i noe tidsskrift hvor man etterprøver hastigheten på CD-spilleren. Dette er helt nytt terreng, folkens. Interessant!
-k
Mener du at dette produktet bevisst gjør pitch-endring som en subjektiv "enhancement"?KindOfBlue skrev:Skal det fungere, må konverteringen skje i Edgen, eller?
DAC-konvertering, så speede opp, justere pitch, og så konvertere til en ny S/PDIF strøm?
Men jeg har ennå til gode å få svar på mitt spørsmål om digi-UT lyder likt med analog-UT på Edge -- den unike lyden kommer vel via analog-UT, og da er løsningen ev. å gjøre opp-speeding i forb. med intern DAC-modifikasjon.
Jeg vet ikke om Rotekroken sammenlignet med platespiller eller CD. Men siden han er rørmann på sin hals kan jeg tenke meg at referansene hans (lydminnet) kommer fra avspilling av plater, hvilket er grunnen til at min første tanke var at spilleren hans kanskje går for sakte. (Nå blir han sint på meg.)knutinh skrev:Mener du at dette produktet bevisst gjør pitch-endring som en subjektiv "enhancement"?KindOfBlue skrev:Skal det fungere, må konverteringen skje i Edgen, eller?
DAC-konvertering, så speede opp, justere pitch, og så konvertere til en ny S/PDIF strøm?
Men jeg har ennå til gode å få svar på mitt spørsmål om digi-UT lyder likt med analog-UT på Edge -- den unike lyden kommer vel via analog-UT, og da er løsningen ev. å gjøre opp-speeding i forb. med intern DAC-modifikasjon.
Poenget mitt var at dersom spilleren leser samples fra CD og uten endring presser disse synkront ut på DAC og spdif, så vil en målt tidsfeil på analog utgang bety at spdif også kjører på "feil" tidsbase.
Dersom spilleren aktivt endrer sampleverdiene, eller dersom den leser data fra CD i en annen takt når det er plugget inn en spdif-plugg enn når det er plugget inn analog rca så blir det selvsagt en annen sak.
Dersom "referansen" er en platespiller så er det kanskje nærliggende å se nærmere på den først?
-k
Mener du å sammenligne en stoppeklokke opp mot sekundangivelsen på CD-displayet?Peter skrev:Han sammenlignet vel med en klokke, hvor tidsdifferansen var 1,5 sek på 2 min. Da spiller det vel ikke noen rolle om platesnurreren hans snurrer sakte eller fort...
Måling A: Stykket varer i 2 minutter på spiller XPeter skrev:Han sammenlignet vel med en klokke, hvor tidsdifferansen var 1,5 sek på 2 min. Da spiller det vel ikke noen rolle om platesnurreren hans snurrer sakte eller fort...
knutinh skrev:Mener du å sammenligne en stoppeklokke opp mot sekundangivelsen på CD-displayet?
Det er sikkert ikke verdt å diskutere dette videre før vi får svaret fra kilden..
-k
Lydmessig så har jeg bare en ting å utsette, det håper jeg de som har denne spilleren i hus kan få sjekket opp også, for jeg satt å ble litt "stresset" for det fløt ikke i samma tempo som jeg er vant med..