Sony EF var ment å være Sony's low-end alternativ i stort sett alle markeder (mer eller mindre tilfeldig/etter tur) både i 80- og 90-årene. Så vidt meg bekjent inneholder disse kassettene helt grei og til og med overraskende god tape i noen enkelttilfeller, men skallene var i mange tilfeller elendige. Det har jeg også selv personlig erfart; tror det var med "EF Super" el. "Super EF"-utgavene produsert på 90-tallet engang. Planen var å kjøpe 100 slike for ett pund stykket fra England (en kjempedeal i utgangspunktet), men jeg var forsiktig nok til å bestille 10 stk. først for å prøve, og fant ut at kvaliteten på skallene var svært variable og betakket meg for flere. De var ikke egnet for videresalg med god samvittighet iallefall.Det var snakk om Sony kassetter for noen innlegg siden, hva med disse EF60? Er det en forgjenger til HF60?
Sony ZX var nok et low-end alternativ fra sent 90-tall (så vidt jeg husker), men det ryktes at det jevnt over var et mer vellykket et.har et par sony zx og noen zipote zx???? ser ut som sony i et annet merke.
Hvis bildet er av dine egne kassetter, skulle jeg gjerne ha kjøpt av deg alle de Maxell S-LN90'ene du har. Samler på dem ...
Mer info her.Antar jeg ikke er den eneste som har fått med meg dette?
https://www.prosoundweb.com/tascam-annouces-new-424-studio-master-cassette-tape
Vis vedlegget 777828
Tøft shell, men hvorfor ikke Type IV/metall??Antar jeg ikke er den eneste som har fått med meg dette?
https://www.prosoundweb.com/tascam-annouces-new-424-studio-master-cassette-tape
Vis vedlegget 777828
Metaltape finnes ikke mer og ny produksjon er ikke realistisk av flere årsaker....Tøft shell, men hvorfor ikke Type IV/metall??
Jeg har fem, mulig vi kan få til en bytte deal på deHvis bildet er av dine egne kassetter, skulle jeg gjerne ha kjøpt av deg alle de Maxell S-LN90'ene du har. Samler på dem ...
Snacky
Designet er i allefall ok på EF, mulig de bare får stå i hylla.69Variant: Vær svært forsiktig med hvordan du bruker de EFene, de er imo verd MAX femten kroner hver. Litt som de erfaringene jeg har med de nevnte Mitsubishiene. Du har DR, og den QXen der er god og. MX er verd en liten formue i forsegla stand. Hvis de da er dine. Bruk heller dem Denon og Sony går imo ikke overens.Den gamle LHen har nok også gått ut på dato, dessverre..
Sendt deg PM.Jeg har fem, mulig vi kan få til en bytte deal på de
Sender deg PM.Snacky: Da er det klart for båndpåfyll. 3 x DR60 opptak i går kveld. Prepare the others, will you?
Kjøpte nettopp en sånn KA3ES selv. Jeg ville ha et nyest mulig topp deck med tonegenerator og med (Dolby S... selvom jeg ikke bruker NR ). Så er den lekker også .Den Sonyen som ligger på brukten, er den noe tess.
Beklager auditor, men mine deck er:Komfort: Enda en som sporer opp Sonytape Det betyr forhåpentlig mer av Denon til oss som vil ha dem..
eBay har det meste; det er bare å søke på den modellen spiller du har + "belt". Det finnes dog noen spesialister som ryktes å ha vare av høyere kvalitet. Husker ikke helt hva de heter eller hvor du kan finne dem, men det er det noen andre her inne som helt sikkert kan gi deg opplysninger om.Hvor er det dere kjøper reim til kassettspillerne deres?
Det kommer an på hva slags merke det er til. Er det en konkret spiller du lurer på?Hvor er det dere kjøper reim til kassettspillerne deres?
Du tenker på denne? Den fungerer bra som den er, eneste jeg kan se er at venstre kanal har lavere level. Har kun testet litt på eldre orginalkassetter så langt.Sterha: Det er en PC330, vel? Tipper Thakker i Nederland har
Det gjelder en gammel JVC combispiller.Det kommer an på hva slags merke det er til. Er det en konkret spiller du lurer på?
Du tenker på Hitachi d900? Den står i kø... Må ha nye reimer og kanskje mer. Hvem vet ...Sterha: Rensa Tosh` en?