KJOENIK's stereoanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Proffen skrev:
    Hadde gjerne sett at jeg fikk på plass nye "store" flasker først............... ;D

mvh
    Proffen
    Næh, skit i det. Skal jo bare bruke blokkene dine til bassen...Jeg har forøvrig mine gamle valve art liggende nede på kontoret. De fungerte fortsatt fint da de ble avløst av nye (slik at jeg ikke skulle bekymre meg for om jeg gikk glipp av noen % performance).

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Oki, det bør jo la seg orge på et eller annet vis.... ;D

Sender deg en pm i løpet av helgen... Snart ferietid, vettu, men betyr ikke nødvendigvis bare "fri"............

mvh
    Proffen

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Proffen skrev:
    Oki, det bør jo la seg orge på et eller annet vis.... ;D

Sender deg en pm i løpet av helgen... Snart ferietid, vettu, men betyr ikke nødvendigvis bare "fri"............

mvh
    Proffen
    Nei, vi får ta det engang etter påske!

JonArne

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2008
    Antall liker
    1
    Hei!!
    Ofte i Bergen eg i forb med jobben.
    So eg kjem nok til å ta kontakt..
    Hadde vore moro å høyrt dette, og plukka opp nokre tips.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Smått...???

Dette er svære greier!! Bare se hvor små disse menneskene blir i forhold!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4

Ingen som kjenner dem igjen?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.719
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En slags PC-høyttalere/små monitorer, aktive. Husker ikke navnet, hodet mitt er stappfullt av Wagner. Er det Siegmund og Sieglinde på det ene bildet der? Incest?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    En slags PC-høyttalere/små monitorer, aktive. Husker ikke navnet, hodet mitt er stappfullt av Wagner. Er det Siegmund og Sieglinde på det ene bildet der? Incest?
    Det var de første playmofigurene jeg fant. Tenkte det gikk greit siden det er en ung mann med en eldre og erfaren kvinne. Enhver ung manns drøm, eller hva..?

Wagner er tunge saker. Kikket på den komplette vinylsyklusen du linket til på elusive. Bra tilbud, frister en hel del!

Høytalerne heter d'feldt audioengine 2. Aktive monitorer med 15w forsterker. Aner ikke om det er klasse D (T) eller transistor.

http://www.stereophile.com/standloudspeakers/1207ae/

Dette er egentlig ment som et hytteanlegg. Men allerede nå begynner det å demre at dette kanskje ikke kommer seg ut herfra.
    Kjekt med et lite anlegg som kan stå å putre hele dagen og spille musikk fra Spotify.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Her er en annen størrelsesreferense

GLIMRENDE skive!! The Mexican er helt ubetalelig :D

En annen glimrende skive.

Det er kanskje mer riktig å betegne dette som mikromonitorer. Men de spiller musikk som bare det.
    Så lenge man ikke presser dem er lyden absolutt godkjent. Overraskende fyldig klang og med troverdig narrebass. De lager et flott lydbilde og det er underholdende å høre på dem.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.719
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Leste Atkinsons målinger og kommentarer, og sjekket priser. Et hvitt par på ønskelisten her nå. De Altec Lansingene som står på kontoret nå er ulidelig elendige.

Jeg holdt på å kjøpe Keilberth-ringen selv (på sylvplate), men det ble Solti. Soltis har jo legendestatus, og etter å ha hørt hans Rheingold (med Flagstad på 63) tre ganger siste uka skjønner jeg noe av hvorfor. Men Keilberth er jo audiofilt snadder den også, og musikalsk helt på høyde med Solti i følge Vidar P. Og Wagner er ikke så tungt hvis man lar seg bli med. Kone og barn ut av huset om Valkyrierittets 8 sopraner skal klinge ut ordentlig i stuen, selvsagt.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Glimrende som kontoranlegg. Kjøpt fra scandinavian photo. Kjapp levering!

Slik har jeg satt det opp. Signalet går via usb fra data til Cambridge DacMagic.

DacMagic har jeg hatt koblet opp til cd-spiller i hovedanlegget i noen måneder nå, via coax. Har switchet litt frem og tilbake mellom denne og Lector CDP-7 sin innebygde dac.
    DacMagic blir fullstendig gruset at Lector sin dac. Skulle bare mangle.
    Er dog fornøyd med DacMagic. Den forbedrer lyden fra data ganske betraktelig, og således gjør den det jeg hadde forventet av den. Jeg synes faktisk Spotify låter ganske så bra.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    IKEA er digg. Hører du, Hugh?!
    Vel, kan man driste seg til å kalle det fattigmannsmontana...
    Det er definitivt ikke en dandybokhylle!

Valentino skrev:
    Jeg holdt på å kjøpe Keilberth-ringen selv (på sylvplate), men det ble Solti. Soltis har jo legendestatus, og etter å ha hørt hans Rheingold (med Flagstad på 63) tre ganger siste uka skjønner jeg noe av hvorfor. Men Keilberth er jo audiofilt snadder den også, og musikalsk helt på høyde med Solti i følge Vidar P. Og Wagner er ikke så tungt hvis man lar seg bli med. Kone og barn ut av huset om Valkyrierittets 8 sopraner skal klinge ut ordentlig i stuen, selvsagt.
    Det er tynt med Wagner i samlingen.

Denne ene innspillingen med Kirsten Flagstad er i hvertfall vidunderlig!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.719
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det kan jeg levende tenke meg at den er! Regner med at det beintøffe forspillet er med også? Guttungen på 6 synes det er fine greier.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Den er desverre ikke det. Dette er akt 1.
    Bare varkyriens ritt (heter den ikke det?) er nesten god nok grunn til å legge ut 3-4000 kroner for boksen, som tross alt inneholder 29 plater.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4

I dette bildet skjuler det seg en lang kamp.
    I sikkert et år har jeg ytret et sterkt ønske om å flytte resten av platene opp fra den mørke tilværelsen under trappen i første etasje.
    Alltid har det vært tvert nei, ikke snakk om. Jeg breier meg visstnok en hel del i stua allerede, forstå det den som kan ???

Men så en dag hørte jeg om noe nigerianske kvinner som hadde gått ut i sex-streik for å oppnå det de ønsket.
    Hvis dette fungere for de nigerianske kvinnene burde det da kunne fungere for meg også, tenkte jeg.

Det gikk en dag...én dag!! :eek: Klarsignal, resten av platene kan få komme opp fra glemselens avkroker og pryde stua som de skjønnhetene de vitterlig er.

Dette medførte jo også at jeg i etterkant følte meg som en skikkelig kar, med virilitet og libido som ville sprenge enhver skala som forsøkte å måle denne uendelige kraften i meg.

Etterhvert har vel usikkerheten kommet sigende, og andre plausible forklaringen har krystallisert seg. Kunne det være at denne plutselige generøsitet kom som følge av at fruen utviklet en ikke uanseelig posjon medynk med denne mannlige partneren som var så ivrig etter å bedre tilgjengeligheten til platene sine at han i én hel dag klarte å la være å mase om å få ha sex. Jeg ser ikke bort i fra at dette kan være forklaringen.
    Men pytt, platene er igjen tilgjengelig for daglig bruk.
    Mission accomplished ;)

Nå skal ikke denne tråden handle om sex, men dere er jo voksne mennesker. Om du har lyst på nye høytalere, oppgradere platespilleren, kjøpe en stor vinylsamling el, kan det være verdt å la seg inspirere av kvinnene fra Nigeria!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Ja, får håpe jeg aldri må bruke så sterke virkemidler igjen...

Legger ved noen ferske bilder. Intet nytt ::)

Kondo sølv..??
    Nææh, det er vel ikke så kobberbrunt i fargen.. :p

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.719
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker at du har flyttet racket som sto foran vinduet til venstre.

D

Dilla

Gjest
    Nydelige bilder av rom, musikksamling og anlegg kjoenik. Kan se at musikk spiller en viktig rolle i hverdagslivet i denne heimen.
    Fungerer det greit med et såpass "eksponert" musikkanlegg (rør) og barn?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Ja, vi er jo ikke overvettes glad for hifi-rack, er vi vel? ;)
    Skulle gjerne byttet ut Expedit med noen Montana, men det er stadigvekk andre ting som prioriteres høyere.

ErosLoveking skrev:
    Det der var en utrolig fet stol.

fortell fortell!
    Takk for det! Har tidligere spurt om noen her på forumet visste hvem som hadde designet/produsert den.
    Synes den hadde en litt Duxiansk uttrykk.
    Så plutselig en dag dukket den opp i BoBedre (4 april 09). Den heter "Form 8" og er designet av Avar Svenson og Yngve Sandstrøm i 1970 for Dux i 1970. Den er vanligvis kledd i svart eller rødt skinn, men vår er altså kledd i brun.

Ti Kei skrev:
    Nydelige bilder av rom, musikksamling og anlegg kjoenik. Kan se at musikk spiller en viktig rolle i hverdagslivet i denne heimen.
    Fungerer det greit med et såpass "eksponert" musikkanlegg (rør) og barn?
    Takk! Musikk en en viktig del av hverdagen ja, ingen tvil om det. Det er et bruksanlegg og det brukes mye.
    Har kun hevet stemmen et par ganger ila årene og ungene har forstått og akseptert at dette er "pappa sitt" og at man ikke skal røre. Etterhvert lærer man seg vel også å slappe av med det. Det er tross alt bare ting.
    5-åringen hadde bursdagsfeiring med barnebesøk for noen uker siden (vi har ikke ballonger i taket hele året) og jeg var nesten overrasket over hvor avslappet jeg var.
    En sjelden gang i blant kommer jeg hjem og oppdager at fruen har hørt på musikk helt av seg selv. Da blir jeg glad! Hun liker musikk, men hun sier selv at jeg utsetter henne for såpass mye musikk at hun ikke føler det store behovet for å høre på musikk når jeg ikke er hjemme.
    Alt i alt fungerer det bra og alle familiens medlemmer er tilfredse med tingenes (s)tilstand (lite oppgraderinger siste tiden ;)).

Men selvfølgelig, det er ikke slik at jeg ikke kan komme på noen ting som kunne vært kjekke å oppgradere.

En liten liste...
    1) R2 delefilter til LV OBX-R. Har fått en god pris på slike
    2) Oppgradere Audion blokkene til mkII (hardwire) ++. Listen over mulige oppgraderinger på blokkene er lang. Har sendt mail til Reic Andersson, men han svarte at han iht avtale med Audion kun kan påta seg oppgradering av Audion forsterkere for kunder i Sverige, og at jeg derfor evt må sende blokkene til Audions fabrikk i Frankrike.
    3) Oppgradere platespillerdrivverk, kanskje TW Acoustic Raven One...
    3) Oppgradere innenfor Chord Company sitt sortiment. Kunne tenke meg komplett Signature kabling. Men dette er nok noe jeg ville ønske å teste før kjøp. Er en pragmatiker ift kabler.
    5) WE 300B rør

Kjekt å ha litt planer selv om man er tilfreds :)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.719
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    kjoenik skrev:
    Valentino skrev:
    Sant nok, men det var nå helst en arkitektonisk betraktning. Jeg er veldig glad i vinduer som går helt ned.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fine bilder.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    bjornh skrev:
    Veldig fine bilder.
    Takk for det!

Valentino skrev:
    kjoenik skrev:
    Valentino skrev:
    Sant nok, men det var nå helst en arkitektonisk betraktning. Jeg er veldig glad i vinduer som går helt ned.
    Jeg også! Det gir en veldig god kontakt med omgivelsen utenfor og en følelse av åpenhet.
    Rent estetisk kunne nok forsterkerne og delefilterne fått en litt mer elegant plassering. Jeg pønsker litt på en egenkonstruert løsning.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    RoDa skrev:
    kjoenik skrev:
    Jeg pønsker litt på en egenkonstruert løsning.
    Er ikke denne pønsket frem på egenhånd?

8)

Fin tråd og fine bilder!
    Det merkes at du har funnet roen og trives med oppsettet.

Mvh
    Rolf
    Hehe, det er derfor jeg pønsker på en egen løsning. Burde nok presisert at det dreide seg om en annen egen løsning... ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Natten senker seg, men musikken spiller videre

Intet lys i cd-spilleren... Vel, det er over midnatt og da spilles det oftest vinyl, gjerne med alt lyset av. Det gir ro i sjelen!

Akkurat nå, Simon & Garfunkel "Parsley, Sage, Rosemary and Thyme". Mitt desiderte favoritt S&G album!

JonArne

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2008
    Antall liker
    1
    Hei!!
    Nydeleg,utsikt,kåk og anlegg Kjoenik!!

mvh

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    JonArne skrev:
    Hei!!
    Nydeleg,utsikt,kåk og anlegg Kjoenik!!

mvh
    Takk for det Jon Arne! Det er vanskelig å rive seg løs. Har nettopp hørt hele konserten med Simon & Garfunkel, fra Central Park. Tenkte jeg skulle legge meg etter det, men så får man jo altid nye assosiasjoner, og så er det en ny plate man bare spille.
    Dessuten besøker fruen en veninne i København i helgen, så da er det fritt frem for musikalske netter.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    De var da nusselige de der :)

Flotte bilder av ett flott anlegg/rom.
    Er det en Audion pre-riia jeg skimter til høyre i racket ?
    Tidlig på morran ennå mulig jeg blingser.

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.953
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Pen stue med musikk i høysetet, glimrende Kjoenik!
    Montane er flotte saker, men det er ikke noe tvil om at riktig brukt,
    gir også IKEAløsninger et inntrykk som langt overstiger innkjøpsprisen...

;)

Morten

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Enig i det med IKEA. ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    JanR skrev:
    De var da nusselige de der :)

Flotte bilder av ett flott anlegg/rom.
    Er det en Audion pre-riia jeg skimter til høyre i racket ?
    Tidlig på morran ennå mulig jeg blingser.

/jan
    Det er en Audion Premier ja, med innebygget riia. Boksen som henger under taket i en av hyllene er step-up fra Thorhauge Audio i Danmark.
    Bestilte nå i helgen et "oppgraderingssett" som jeg med mine blomstrende DIY-ferdigheter skal forsøke å montere slik at jeg kan switche mellom forskjellige impedanser.

JonArne skrev:
    Heisan du!!!
    ;) ;) ;) kos deg!!!
    Koste meg i går ja! Måtte kaste inn håndkleet kl 0400...

Lagga skrev:
    Pen stue med musikk i høysetet, glimrende Kjoenik!
    Montane er flotte saker, men det er ikke noe tvil om at riktig brukt,
    gir også IKEAløsninger et inntrykk som langt overstiger innkjøpsprisen...

;)

Morten
    Har kost meg mye med tråden din, og samboeren har lest over skulderen og innrømmet at det faktisk er litt artig lesestoff også på hifi-sentralen... :)

orso skrev:
    Solid avstand mellom høyttalerne. Det er tøft.
    Ser frem til at du kommer og tar en lytt! Er spent på hva en romakustikkmann som deg synes om forholdene her.
    Rommet fungerer imo overraskende bra tross fem meters takhøyde hvor høytalerne står og kun to absorbenter.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn