KJOENIK's stereoanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• olllie

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Antall liker
    597
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har dere blitt religiøse hele gjengen? Jeg for min del har blitt astigmatiker og "rørhater"!!!!! ha ha .

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    olllie skrev:
    Har dere blitt religiøse hele gjengen? Jeg for min del har blitt astigmatiker og "rørhater"!!!!! ha ha .
    Vi er vel ikke religiøse selv om vi tror på og tilber o'store placebo
    Du får komme hit og få litt astigmatikermedisin.

Tror forøvrig jeg må stikke innom deg igjen! Det var et par av jazzskivene dine vi ikke fikk hørt forrige gang...

olllie

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Antall liker
    597
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    kjoenik skrev:
    olllie skrev:
    Vi er vel ikke religiøse selv om vi tror på og tilber o'store placebo
    Du får komme hit og få litt astigmatikermedisin.

Tror forøvrig jeg må stikke innom deg igjen! Det var et par av jazzskivene dine vi ikke fikk hørt forrige gang...
    Takk for tilbudet. Det må være musikk som er den beste medisin, tror jeg. Du er velkommen hit når du vil. Tror du kan lære meg litt om klassisk musikk.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Konemor og ungene startet ferien en uke før meg og befinner seg på hytten på Austevoll.

Det blir en lang liste....nesten utelukkende vinyl i kveld. Men de få innslagene på cd sier meg at i musikalsk nytelse er det ikke stor forskjell på ytelsen, analog vs digital, heldigvis!
    Musikken spilles med verandadøren åpen. Temperaturen krever det.
    Jeg innbiller meg i min sommervillfarelse at naboene vil nyte musikken. Hvem er vel ikke glad i god musikk (bortsett fra naboen til Espen "Ixus"...)

Startet med Miles Davis Kind Of Blue, deretter Cannonball Adderley's bossa nova tolkninger.
    Belafonte fra Carnegie hall.
    Louis Armstrong, St.James Infirmary fra Satchmo Plays King Olivier. Denne gled over i Shadrack fra samme artist, albumet heter The Good Book. Ezekiel saw the wheel fikk vi (jeg og naboene) også med oss (fra The Good Book, vidunderlig album!).
    Dusty Spriengfield, Son if a preacher man.
    En sang fra The Best of Tom Dorsey. En storbandjazzet versjon av et Grieg-stykke fra Peer Gynt. Ultrafett, groovy, og knakkende bra lyd.
    Et shownummer fra Boston Pops kom også med (gammel og vidunderlig bra innspilling).
    Deretter ble det noen nummer fra Muddy Waters "Folk Singer".
    Jethro Tull ble representer i form av "Bouree"
    Gordon Lightfoots melodiøse pop er ferfekt for varme sommernetter, i kveld utdrag fra albumet The Way I Feel.
    Cat Stevens fikk spilletid med Tuesdays dead, how can I tell you, og if I laugh, alle fra Teaser and the Firecat.
    Gratefull Dead er respresentert i kveld med kanskje to av dere beste album, American Beauty og Workingman's dead.
    Janis Joplins versjon av Summertime er ikke til å komme utenom på en kveld som denne!
    Det blir også noen spor fra Nick Drakes albumPink Moon. Når det gjelder Nick Drakes tre album spiller det ingen rolle hva man setter på. Alt er bra, fra A til Å.
    Deretter et enkelt spor fra The Who's liveplate "Join Together" fra 1990 (fra US touren i '89).
    Bob Dylan er representert i form av av spor 4 fra hans svært gode "bootleg" cd Tell Tale Signs, sangen Someday Baby. Dette dobbeltalbumet er spekket med gode versjoner av kjente og ukjente sanger og er et sikkert kjøp!
    Lillebjørn Nilsen lagde bra musikk i gamle dager, Portrett/Lillebjørn Nilsen inneholder mye god visemusikk!
    Blood Swat and Tears " Greatest Hits" har også blitt spilt i sin helhet.
    Har sikkert glemt mange godbiter, Tweaker for harde livet med hansa...
    Nå har jeg begynt på Beatles boksen. Let it be er først ut.
    Hvordan dette vil ende...? ( sikkert med Rolling Stones, om jeg fremdeles kjenner meg selv rett...)
    Om gudene er gode er stiften hel i morgen tidlig... ::)

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    [quote Det blir en lang liste....nesten utelukkende vinyl i kveld. Men de få innslagene på cd sier meg at i musikalsk nytelse er det ikke stor forskjell på ytelsen, analog vs digital, heldigvis!
    Musikken spilles med verandadøren åpen. Temperaturen krever det
    [/quote]

Er det noen som helst gang jeg angrer litt på fire 845 rør i oppsettet så er det på dager som denne. Rene badstuen ;D

Elektron

Vedlegg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Det var et veldig kult bilde Elektron! Hold ut i varmen!!

Jeg for min kan del kan rapporere at stiften lever i beste velgående, puh.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    På dager som nå blir det jaggu varmt bak skapdøren i Montanaseksjonen også.

Det var litt av et konsertprogram, kjoenik.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Mye bra på den spillelisten, kjoenik.

Det er på dager som dette jeg setter pris på kjeller/peisestuen min. I skrivende stund er det 30 grader i hovedetasjen - bare 22 grader der nede. Jeg skalker alle luker og peiser på. Med anlegget - hehe - ikke med peisen. Naboene hører absolutt ingenting.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Akk, bildet over her får en til å lure på hvor det ble av sommeren. Hørte på radioen i morges at "det regner ikke mer i Bergen enn andre steder, vi har bare litt høyere luftfuktighet".
    Evolusjonen går sin gang og om et par millioner år kommer bergenseren til å se slik ut

Med Brann-skjerf naturligvis.

Jaja, venter på en pakke men registrerer at den i morges ble utsatt for en ukontrollert forsinkelse i tollen i Oslo. Noen som vet hvor lang tid slike ukontrollerte forsinkelser pleier å ta.
    Kan jeg ringe og be dem skynde seg litt?

Tracking

Shipment status: Uncontrollable customs delay

07/09/2009 05:17:00 Oslo Uncontrollable customs delay
    07/09/2009 05:17:00 Oslo Into Customs
    07/09/2009 03:28:00 Oslo Arrival at I/B Gateway
    06/09/2009 22:10:00 Oslo Arrival at I/B Gateway
    03/09/2009 23:10:00 Eindhoven Departure from transit gateway
    03/09/2009 16:27:00 Eindhoven Arrival at transit gateway
    03/09/2009 08:10:00 London Colney Departed O/B Gateway
    02/09/2009 21:28:00 London Colney Out of Customs
    02/09/2009 05:36:00 London Colney Into Customs
    02/09/2009 05:36:00 London Colney Arrival at O/B Gateway
    01/09/2009 19:33:00 Brentwood Picked up

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ja, du burde ringe dem og spørre om hva "Uncontrollable customs delay" er for noe...

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Med forforsterkeren min gikk det 6 dager fra den ankom tollen på Gardemoen til jeg fikk den hjemme men det tror jeg var et særtilfelle. Tollbehandling tar sjelden mer enn et døgn. Var jeg slem nå?

Elektron

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:
    Konemor og ungene startet ferien en uke før meg og befinner seg på hytten på Austevoll.

Det blir en lang liste....nesten utelukkende vinyl i kveld. Men de få innslagene på cd sier meg at i musikalsk nytelse er det ikke stor forskjell på ytelsen, analog vs digital, heldigvis!
    Musikken spilles med verandadøren åpen. Temperaturen krever det.
    Jeg innbiller meg i min sommervillfarelse at naboene vil nyte musikken. Hvem er vel ikke glad i god musikk (bortsett fra naboen til Espen "Ixus"...)

Startet med Miles Davis Kind Of Blue, deretter Cannonball Adderley's bossa nova tolkninger.
    Belafonte fra Carnegie hall.
    Louis Armstrong, St.James Infirmary fra Satchmo Plays King Olivier. Denne gled over i Shadrack fra samme artist, albumet heter The Good Book. Ezekiel saw the wheel fikk vi (jeg og naboene) også med oss (fra The Good Book, vidunderlig album!).
    Dusty Spriengfield, Son if a preacher man.
    En sang fra The Best of Tom Dorsey. En storbandjazzet versjon av et Grieg-stykke fra Peer Gynt. Ultrafett, groovy, og knakkende bra lyd.
    Et shownummer fra Boston Pops kom også med (gammel og vidunderlig bra innspilling).
    Deretter ble det noen nummer fra Muddy Waters "Folk Singer".
    Jethro Tull ble representer i form av "Bouree"
    Gordon Lightfoots melodiøse pop er ferfekt for varme sommernetter, i kveld utdrag fra albumet The Way I Feel.
    Cat Stevens fikk spilletid med Tuesdays dead, how can I tell you, og if I laugh, alle fra Teaser and the Firecat.
    Gratefull Dead er respresentert i kveld med kanskje to av dere beste album, American Beauty og Workingman's dead.
    Janis Joplins versjon av Summertime er ikke til å komme utenom på en kveld som denne!
    Det blir også noen spor fra Nick Drakes albumPink Moon. Når det gjelder Nick Drakes tre album spiller det ingen rolle hva man setter på. Alt er bra, fra A til Å.
    Deretter et enkelt spor fra The Who's liveplate "Join Together" fra 1990 (fra US touren i '89).
    Bob Dylan er representert i form av av spor 4 fra hans svært gode "bootleg" cd Tell Tale Signs, sangen Someday Baby. Dette dobbeltalbumet er spekket med gode versjoner av kjente og ukjente sanger og er et sikkert kjøp!
    Lillebjørn Nilsen lagde bra musikk i gamle dager, Portrett/Lillebjørn Nilsen inneholder mye god visemusikk!
    Blood Swat and Tears " Greatest Hits" har også blitt spilt i sin helhet.
    Har sikkert glemt mange godbiter, Tweaker for harde livet med hansa...
    Nå har jeg begynt på Beatles boksen. Let it be er først ut.
    Hvordan dette vil ende...? ( sikkert med Rolling Stones, om jeg fremdeles kjenner meg selv rett...)
    Om gudene er gode er stiften hel i morgen tidlig... ::)
    Du må presentere folk for litt pekka oppi alt det der ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Elektron skrev:
    Med forforsterkeren min gikk det 6 dager fra den ankom tollen på Gardemoen til jeg fikk den hjemme men det tror jeg var et særtilfelle. Tollbehandling tar sjelden mer enn et døgn. Var jeg slem nå?

Elektron
    Det kan jo hende jeg er litt utålmodig. Den har tross alt bare vært hos tollerne siden syv over halv seks i morges.
    Men seks døgn...

Skink123, jeg har helt glemt den Pekka skiva. Har ikke hørt på den på lenge. Kan ikke sette den på når jeg kommer hjem heller for nå har jeg ingen platespiller ::)
    Men snart blir det Pekka igjen!

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:
    Elektron skrev:

Elektron
    Det kan jo hende jeg er litt utålmodig. Den har tross alt bare vært hos tollerne siden syv over halv seks i morges.
    Men seks døgn...

Skink123, jeg har helt glemt den Pekka skiva. Har ikke hørt på den på lenge. Kan ikke sette den på når jeg kommer hjem heller for nå har jeg ingen platespiller ::)
    Men snart blir det Pekka igjen!
    Oi!

Håper det er en spiller som finner veien inn i et godt hjem :) Du får sjekke Youtube om du merker trangen!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Artigere enn enkelte "pakkeopptråder" her på forumet ja ;)

/jan

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    JanR skrev:

/jan
    Det som skal pakkes opp ligger bak i bilen.
    Ringer ingen bjeller når dere ser bildene?

Valentino skrev:
    Rene Dog-kryptikken dette.
    Du får ta en telefon til Dan Brown. Han kan sikkert knekke koden!
    Håper forøvrig at det som skal pakkes ut er "The Holy Grail"...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    kjoenik skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Det som skal pakkes opp ligger bak i bilen.
    Ringer ingen bjeller når dere ser bildene?
    Jeg er så udugelig når det kommer til (bilde) gåter at det er ikke sant :-\

Får nok bare vente til du har fått bært inn alt fra bilen.

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Peanøtter, Kjoenik. Her var det jo clues i hopetall. Du har kjøpt deg Audion Golden Dream, din heldiggris!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Flink du, impulse. Jeg kom aldri på at eplet var et Golden, eller at de siste var drømmebilder.
    Grattis kjoenik, men jeg trodde du hadde slike effektforsterkere? Kan du forklare en kjetter forskjellen på innkommende og utgående?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    bilder da mann. bilder

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Kjoenik har jo tidligere annonsert både platespiller og forstereker ts på bruktbørsen, så her kommer det nok flere erstatninger....

Venter spent på bilder av det innkomne

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Noen snap-shots. Knipser litt mer etterhvert som jeg får koblet opp.

Gago, hvilke ht-terminaler skal jeg bruke?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    BbbbBBbZZZiiiiiiiiipppp...og der var vi på lufta igjen....

Skal vi se, hvor var vi...

Her...?

Neeei...

Her da...?

Neeei...gammelt nytt...

Nei vent, nå husker jeg det!

Yess!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4

Her med gamle tuber

Kombinert delefilter,-og amp-stand fra Ikea. Utrolig hva man kan konstruere med komponenter fra Ikea så lenge man har fantasien skrudd på.

Her med nye tuber fra KR, 300BXLS.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ser helt knall ut Kjoenik
    Fiffige ampstands

Grattis med nye monoblokker :D

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Det var en fin og kreativ løsning.

Godt å se at ting "or'nær sæ" :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    I går kveld kom Graeme og Paula, eierne av Audion, på besøk. De er på ferie og har kjørt gjennom de baltiske statene, gjennom Finland og Sverige, til Nord-Norge og nå altså til Bergen.
    De ble servert norske (svenske :-[) kjøttboller i brun saus med tyttebærsyltetøy, med en nøye utvalgt Tommasi. Etter maten ble det servert single-malt (Tallisker, det er ok, ikke sant Lagga... ;)).
    Dette er svært hyggelige mennesker, totalt avslappede, og svært lett å slappe av med.
    Graeme fortalte masse interessante historier om både det ene og det andre. Tror de mest pikante detaljene om diverse anmeldere, produsenter ol. skal forbli i mitt hode. Ikke misforstå, intet ondsinnet sladder, langt derifra, men morsomme anekdoter om mange av denne hobbyens store (og av og til sære) personligheter.

Det er også planer om nye saker fra Audion. Den nærmest forstående (som muligens er klar?) er gainjustering på step-up'en. Dette vil kunne redusere noe støy som har oppstått pga veldig høy gain når man bruker denne sammen med Audion sin egen riia.
    En annen nyhet, som foreløpig er på planleggings/utviklingsstadiet, er en statementforsterker (monoblokker) som ikke skal stå tilbake for Ongaku, eller også overgå denne. Tør ikke nevne flere detaljer av frykt for å avsløre industrihemmeligheter. Men det låter spennende. Kommer desverre ikke til å stå tilbake for Ongaku prismessig heller ;D

Både Graeme og Paula har trente ører. Det ble bemerket fra Graeme at vinduet øverst på veggen gav refleksjoner fra en posisjon bak sofaen.
    Vi ble enige om at det ikke var noe problem siden jeg sjelden lytter bak sofaen.
    Ellers var de enig om at rommet fungerte bra tross store flater.

Takk for besøk Paula Og Graeme. Veldig hyggelig! Vi får holde kontakten!! (Paula snakker dansk (og 7 andre språk :eek:))

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn