Konemor og ungene startet ferien en uke før meg og befinner seg på hytten på Austevoll.
Det blir en lang liste....nesten utelukkende vinyl i kveld. Men de få innslagene på cd sier meg at i musikalsk nytelse er det ikke stor forskjell på ytelsen, analog vs digital, heldigvis!
Musikken spilles med verandadøren åpen. Temperaturen krever det.
Jeg innbiller meg i min sommervillfarelse at naboene vil nyte musikken. Hvem er vel ikke glad i god musikk (bortsett fra naboen til Espen "Ixus"...)
Startet med Miles Davis Kind Of Blue, deretter Cannonball Adderley's bossa nova tolkninger.
Belafonte fra Carnegie hall.
Louis Armstrong, St.James Infirmary fra Satchmo Plays King Olivier. Denne gled over i Shadrack fra samme artist, albumet heter The Good Book. Ezekiel saw the wheel fikk vi (jeg og naboene) også med oss (fra The Good Book, vidunderlig album!).
Dusty Spriengfield, Son if a preacher man.
En sang fra The Best of Tom Dorsey. En storbandjazzet versjon av et Grieg-stykke fra Peer Gynt. Ultrafett, groovy, og knakkende bra lyd.
Et shownummer fra Boston Pops kom også med (gammel og vidunderlig bra innspilling).
Deretter ble det noen nummer fra Muddy Waters "Folk Singer".
Jethro Tull ble representer i form av "Bouree"
Gordon Lightfoots melodiøse pop er ferfekt for varme sommernetter, i kveld utdrag fra albumet The Way I Feel.
Cat Stevens fikk spilletid med Tuesdays dead, how can I tell you, og if I laugh, alle fra Teaser and the Firecat.
Gratefull Dead er respresentert i kveld med kanskje to av dere beste album, American Beauty og Workingman's dead.
Janis Joplins versjon av Summertime er ikke til å komme utenom på en kveld som denne!
Det blir også noen spor fra Nick Drakes albumPink Moon. Når det gjelder Nick Drakes tre album spiller det ingen rolle hva man setter på.
Alt er bra, fra A til Å.
Deretter et enkelt spor fra The Who's liveplate "Join Together" fra 1990 (fra US touren i '89).
Bob Dylan er representert i form av av spor 4 fra hans svært gode "bootleg" cd Tell Tale Signs, sangen Someday Baby. Dette dobbeltalbumet er spekket med gode versjoner av kjente og ukjente sanger og er et sikkert kjøp!
Lillebjørn Nilsen lagde bra musikk i gamle dager, Portrett/Lillebjørn Nilsen inneholder mye god visemusikk!
Blood Swat and Tears " Greatest Hits" har også blitt spilt i sin helhet.
Har sikkert glemt mange godbiter, Tweaker for harde livet med hansa...
Nå har jeg begynt på Beatles boksen. Let it be er først ut.
Hvordan dette vil ende...? ( sikkert med Rolling Stones, om jeg fremdeles kjenner meg selv rett...)
Om gudene er gode er stiften hel i morgen tidlig... :