Gago skrev:og da har jeg ikke en gang nevnt hvem jeg hadde tunga nedi halsen på på utøya. :-X :-X :-X
stygg sak.
anyhow:
Jo jeg tror rommet er ganske greit. Det fungerer ihverfall tilsynelatende bra. Men jeg tviler ikke på frekvensresponsen er litt opp og ned.orso skrev:Virker som du har et rom som er meget godt egnet akustisk. God avstand til frontvegg og stor avstand til til sidevegger. Og hvis jeg ikke tar feil, så skrår taket oppover. Perfekt for Orion +?
Hehe ;Dkjoenik skrev:Sexlartikler Shop
www.OrionOnlineshop.com Spennende produkter til han & henne Stort utvalg - Diskret levering!
http://www.linkwitzlab.com/orion_us.htmkjoenik skrev:Hva er Orion +.
Åja, søren, den glemte jeg...Gago skrev:rw...
Der tro jeg virkelig du er inne på noe, hørte denne ved en anledning...oh yes!!kjoenik skrev:Åja, søren, den glemte jeg...Gago skrev:rw...
Jaja, uansett, pre-amp først.
Må bare finne ut hvilken som er verdens beste, for meg...
Har en god magefølelse for denne, i signatur versjon...
http://www.aesthetix.net/saturn.php?product=janus
Noen som har hørt denne?
Det var vel mer en tanke som slo inn da jeg så rommet fremfor et konkret tips. Aner jo selv ikke hvordan disse høyttalerne låter selv om jeg synes de er veldig spennende.kjoenik skrev:Ser ut som spennende høytalere det der. Kunne sikkert funger fint her.
Men personlig føler jeg intet behov for å begi meg ut på.
Har funnet et konsept som jeg har jobbet med en stund. Føler at lyden har blitt jevnt bedre etterhvert. Med den riktige pre-ampen har jeg vel kanskje dratt ut ut så mye av potensialet som er mulig, uten å gå kondobananas.
Vi får finne en dag som passer slik at du kan få deg en lytt Orso. Du finner nok noe å sette fingeren på. Alt annet ville overraske meg ;D
Ørliten klargjøring:orso skrev:Orion er Linkwitz sine dipolhøyttalere og + tegnet (eller to pluss tegn skal det vist være) innebærer to subwoofere (Thor).
Forsiktig nå.. Det er en baby i det badevannet der.kjoenik skrev:Ser ut som spennende høytalere det der. Kunne sikkert funger fint her.
...
;Dcoolbiz skrev:Ørliten klargjøring:orso skrev:Orion er Linkwitz sine dipolhøyttalere og + tegnet (eller to pluss tegn skal det vist være) innebærer to subwoofere (Thor).
Orion+ er oppdateringen med bakovervendt diskant, som gjør konstruksjonen til en fullrange dipol.
Orion++ er Linkwitz' betegnelse på kombinasjonen Orion+ og et par Thor subwoofere. Og aktivt delefilter mellom dem.
Forsiktig nå.. Det er en baby i det badevannet der.kjoenik skrev:Ser ut som spennende høytalere det der. Kunne sikkert funger fint her.
...
Ja, har fått med meg at signatur versjonen definitivt er å foretrekke.Gago skrev:lekker sak, kjoenik.
gutman her på hfs har litt greie på aesthetix, kanskje han kan gi deg noe inputs.
jeg har mailet med mange folk i utlandet som snakker pent og aesthetix, men signalene er at man bør gå for signature utgavene, uansett hvilken aesthetix man velger.
signature holder kjeft, mens de vanlige utgavene kan by på litt rørsus (særlig riaa-delen).
Ja det er spennende!Lagga skrev:Den beste i Kjoeniks verden altså.... - slik har vi det vel, mange av oss ja....
: ;D 8)
Spennende Kjoenik!
Vennlig hilsen
Morten
Jo, men spørsmålet er vel kanskje mer...kan paven gjøre noe godt, for meg og min religionimpulse skrev:Er paven katolikk?
Å dæven! Har kun gått opp to ganger i hele mitt liv. En gang på 20 min og en gang over 25 min da kompisen min holdt på å stryke med. Men 13.44 kan jeg bare glemme. Imponerende!kjoenik skrev:Nei, nå tar jeg meg en tur i Stoltzen!
13.44 er tiden å slå, om noen skulle ta utfordringen
Åhkjoenik skrev:min musikalske klitoris
Det er en allegori Valentino, bare rolig. Ingen hermafroditiske tendenser her i gården!Valentino skrev:Åhkjoenik skrev:min musikalske klitoris
Helt klart ønskelig med test før kjøp ja. Ellers kan det fort gå galt.orso skrev:Jeg tror du gjør lurt i å låne forforsterker før kjøp. Er ikke sikkert det blir bedre selv om det er dyrere. Klangmessig match tror jeg vel så viktig som pris. De "beste" forforsterkerne er veldig transparente, har altså liten/ingen farging, og det passer ikke alltid.
Setter begrepet "gitaronani" i et helt nytt lys... ;DValentino skrev:Åhkjoenik skrev:min musikalske klitoris
Jeg skal nok vurdere og kontemplere og fundere og filosofere og...litt til før jeg bestemmer megBurnt_Island skrev:go for it! hilsen Aesthetix venn
Har selv undret litt over dette, og har vel ikke helt klart å bli enig med meg selv enda.SOA skrev:Den litt boomy bassen kjoenik hadde med Silver Night'ene er så og si borte. Muligens av samme grunn virker de ikke gå like dypt som jeg husker fra tidligere, men mulig jeg tar feil.
Ja det er mitt inntrykk også.Gago skrev:r2 sies å ha en strammere og litt slankere bass enn r1, og det finnes faktisk de som foretrekker r1.
ellers vil jo strammere bass og renere lyd ofte oppleves som "mindre bass".
Jøss, hva du kan...Gago skrev:matteuspasjonen.
og bach har stjålet den fra hans leo hassler.
har du forresten hørt knut reiersrud/iver kleive-tolkningen?
Takk!OMF skrev:Hei!
Gratulerer med oppgraderinger!
Jeg tillater meg å synse vilt i denne flotte tråden....
Kjører ikke du ubalansert....er ikke CJ noe å prøve da? (Personlig synes jeg vel disse AN sakene er voldsomt overpriset når det kommer til de store modellene)....CJ er det jo relativt enkelt å få prøvd også - det finnes vel både den gamle toppmodellen og den nye på bruktmarkedet her i Bergen.
Mvh
OMF
Har himmelskip. Liker den. Får vel skaffe Blå Koral også.Gago skrev:"blå koral".
kongeskive.
oppfølgeren "himmelskip" er også bra, men litt vel mye kkv-loudness på masteringen.